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ARQ
ATI request
Access request
Access to information request
Alternate request
Automatic repeat request
Automatic repetition request
Automatic request for repetition
Automatic request for retransmission
Automatic request repeat system
Auxiliary request
Contract Amendment Request
ERFP
ERFQ
Electronic request for proposal
Electronic request for quotation
Electronic request for quote
Error-detecting-and feedback system
Handle a request for new product items
Handle requests for new product items
Handling requests for new product items
Information access request
NRA
NRS
Nuclear reaction analysis
Nuclear reaction spectrometry
On-line request for proposal
On-line request for quotation
On-line request for quote
Prioritise requests
Prioritising a requests
Prioritising requests
Request for access
Request for access to information
Schedule requests
Subsidiary request
Work on requests for new product items

Vertaling van "nras request " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
handle a request for new product items | work on requests for new product items | handle requests for new product items | handling requests for new product items

rer les demandes de nouveaux produits


prioritising requests | schedule requests | prioritise requests | prioritising a requests

établir un ordre de priorités de demandes


address customer requests based on the REACh Regulation 1907 2006 | complete customer requests based on the REACh Regulation 1907 2006 | deal with customer requests based on the REACh Regulation 1907 2006 | process customer requests based on the REACh Regulation 1907 2006

traiter les demandes de clients conformément au règlement européen REACh 1907/2006


nuclear reaction analysis | NRA | nuclear reaction spectrometry | NRS

analyse par réaction nucléaire


on-line request for quote | electronic request for quote | eRFQ | on-line request for quotation | electronic request for quotation | on-line request for proposal | electronic request for proposal | eRFP

appel d'offres en ligne | appel d'offres électronique | demande de prix en ligne


access to information request [ ATI request | request for access to information | information access request | access request | request for access ]

demande d'accès à l'information [ demande d'AI | demande de communication | demande d'accès ]


alternate request | auxiliary request | subsidiary request

requête subsidiaire


automatic request for repetition [ ARQ | automatic repetition request | automatic request for retransmission | automatic repeat request ]

demande de répétition automatique [ RQ automatique | demande automatique de répétition | demande de retransmission automatique ]


automatic request for repetition | ARQ | automatic request repeat system | automatic repeat request | error-detecting-and feedback system

système détecteur d'erreurs avec demande de répétition | RQ automatique | demande automatique de répétition


Contract Request/Contract Amendment Request (Part 1 - Submission Date) [ Contract Amendment Request ]

Demande de contrat/demande de modification de contrat (Partie 1 - Données de soumission) [ Demande de modification de contrat ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Where an NRA is unable to complete a market review within the appropriate timeframe, it may request the assistance of the Board of European Regulators for Electronic Communications (BEREC).

Lorsqu’une ARN n’a pas achevé une analyse de marché dans le délai imparti, elle peut demander l'assistance de l’organe des régulateurs européens des communications électroniques (ORECE).


The Commission has decided today to request Belgium to adapt Belgian rules regarding the independence of the Belgian Institute for Post and Telecommunications (BIPT) - the National Regulatory Authority (NRA) – to ensure their compliance with EU telecoms legislation.

Aujourd'hui, la Commission a décidé de demander à la Belgique d’adapter ses règles en matière d'indépendance de l'Institut belge des services postaux et des télécommunications (IBPT) – l'autorité réglementaire nationale – pour les rendre compatibles avec la législation de l'UE en matière de télécommunications.


The procedure that the NRA will follow to conduct an ex-ante economic replicability test, specifying that the NRA can start the procedure on its own initiative or at the request of third parties, at any time but no later than three months after the launch of the relevant retail product, and will conclude it as soon as possible and in any case within four months from starting the procedure.

la procédure selon laquelle l’ARN va réaliser un essai de reproductibilité économique ex ante, qui précise que l’ARN peut engager la procédure de sa propre initiative ou à la demande de tiers, à tout moment mais au plus tard trois mois après le lancement du produit de détail pertinent et qu’elle y met un terme dans les meilleurs délais et, en tout état de cause, dans les quatre mois à compter du début de la procédure.


on request, assist the European Parliament, the Council, the Commission and the NRAs in relations, discussions and exchanges with third parties; and assist the Commission and NRAs in the dissemination of regulatory best practices to third parties.

d’assister, sur demande, le Parlement européen, le Conseil et la Commission ainsi que les ARN en ce qui concerne les relations, les discussions et les échanges avec des tiers, et d’aider la Commission et les ARN dans la diffusion des meilleures pratiques réglementaires auprès de tiers.


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(e) on request, assist the European Parliament, the Council, the Commission and the NRAs in relations, discussions and exchanges with third parties; and assist the Commission and NRAs in the dissemination of regulatory best practices to third parties.

e) d'assister, sur demande, le Parlement européen, le Conseil et la Commission ainsi que les ARN en ce qui concerne les discussions et les échanges avec des tiers; et d'aider la Commission et les ARN dans la diffusion de bonnes pratiques réglementaires auprès de tiers.


1. If BERT receives a request from a NRA pursuant to Article 21 of Directive 2002/21/EC (Framework Directive) for a recommendation as to the resolution of a dispute it shall inform all parties to the dispute and all NRA s concerned.

1. Lorsqu'une ARN adresse à l'ORET , en vertu de l'article 21 de la directive 2002/21/CE (directive-cadre), une demande de recommandation concernant la résolution d'un litige, l'ORET informe toutes les parties au litige et toutes les ARN concernées.


132. When NRAs request information from an undertaking, they should state the reasons justifying the request and the time limit within which the information is to be provided.

132. Lorsqu'une ARN demande des informations à une entreprise, elle doit exposer les raisons justifiant sa demande et préciser le délai dans lequel ces informations sont à communiquer.


35. Reminds NRAs of the provision in the Universal Service Directive concerning tariff transparency and tariff publication and the availability of comparative information to small business customers; the right to receive itemised bills free of charge must be specifically upheld; requests all NRAs to adopt the relevant provisions as soon as possible;

35. rappelle aux ARN les dispositions de la directive "service universel" et les droits des utilisateurs en ce qui concerne la transparence et la publication des tarifs ainsi que la mise à la disposition des utilisateurs du secteur des petites entreprises d'informations comparatives; rappelle, par ailleurs, que le droit d'obtenir sans frais des factures détaillées doit être maintenu; demande à toutes les ARN d'adopter les dispositions nécessaires le plus rapidement possible;


35. Reminds NRAs of the provision in the Universal Service and User Rights' Directive concerning tariff transparency and tariff publication and the availability of comparative information to small business customers; the right to receive itemised bills free of charge must specifically be upheld; requests all NRAs to adopt the relevant provisions as soon as possible;

35. rappelle aux ARN les dispositions de la directive concernant le service universel et les droits des utilisateurs en ce qui concerne la transparence et la publication des tarifs ainsi que la mise à la disposition des utilisateurs du secteur des petites entreprises d'informations comparatives; rappelle, par ailleurs, que le droit d'obtenir sans frais des factures détaillées doit être maintenu; demande à toutes les ARN d'adopter les dispositions nécessaires le plus rapidement possible;


13. Reminds NRAs of the provision in the Universal Service and User Rights' Directive concerning tariff transparency and tariff publication and the availability of comparative information to small business customers; the right to receive itemised bills free of charge must specifically be upheld; requests all NRAs to adopt the relevant provisions as soon as possible;

13. rappelle aux ANR les dispositions de la directive concernant le service universel et les droits des utilisateurs en ce qui concerne la transparence et la publication des tarifs ainsi que la mise à la disposition des utilisateurs du secteur des petites entreprises d'informations comparatives; par ailleurs, le droit d'obtenir sans frais des factures détaillées doit être maintenu; demande à toutes les ANR d'adopter les dispositions nécessaires le plus rapidement possible;


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