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Bear call spread
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Brokerage firm director
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Bull call spread
Bullish call spread
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Call bear spread
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Call rates
Civil law partnership
Commercial firm
Communications tariff
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Company constituted under civil law
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Cost of calls
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Cost of telephone calls
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Firm carrying on more than one type of business
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Firm constituted under civil law
Firm governed by civil law
Firm governed by commercial law
Firm underwriting
Firm underwriting commitment
Noncommercial partnership
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Nontrading partnership
One hundred call seconds per hour
One-Number-to-Call Program
Phone call rates
Price of calls
Price of phone calls
Price of telephone calls
Telecommunications tariffs
Telephone call rates
Telephone charges
Transmissions tariff
Vertical bear call spread
Vertical bull call spread

Traduction de «one firm called » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
one hundred call seconds per hour

centaine de communications-secondes


telephone charges [ call rates | communications tariff | communications tariff system | cost of calls | cost of phone calls | cost of telephone calls | phone call rates | price of calls | price of phone calls | price of telephone calls | telephone call rates | transmissions tariff | Telecommunications tariffs(ECLAS) ]

tarif des communications [ prix de la communication téléphonique | prix des appels téléphoniques | prix des communications | tarif des transmissions | tarification des communications ]


bought deal | bought deal commitment | direct underwriting | direct underwriting commitment | firm commitment | firm underwriting | firm underwriting commitment

prise ferme | souscription à forfait | souscription intégrale


brokerage firm managing director | brokerage managing director | brokerage firm director | brokerage firm executive manager

directeur de maison de courtage | directrice de cabinet de courtage | directeur de maison de courtage/directrice de maison de courtage | directrice de maison de courtage


bull call spread | bullish call spread | bullish vertical call spread | call bull spread | vertical bull call spread

bull call spread | écart sur calls à la hausse | écart vertical sur calls à la hausse | opération mixte à la hausse avec des options call | opération mixte haussière avec des options call | spread haussier avec des options call | vertical bull call spread


bear call spread | bearish call spread | bearish vertical call spread | call bear spread | vertical bear call spread

bear call spread | écart baissier à base de calls | écart sur calls à la baisse | opération mixte à la baisse avec des options call | opération mixte baissière avec des options call | spread baissier avec des options call | vertical bear call spread


company constituted under civil law [ civil law partnership | company governed by civil law | firm constituted under civil law | firm governed by civil law | noncommercial partnership | nonstock corporation | nontrading partnership ]

société de droit civil [ société civile (forme juridique) | société civile immobilière ]


firm governed by commercial law [ commercial firm ]

société commerciale


firm carrying on more than one type of business

maison qui exploite un commerce diversifié


One-Number-to-Call Program

Programme «Un seul numéro à composer»
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Usually, NPL investors do not ask the bank from which they bought the NPLs to continue administering and collecting the loans. Instead, they often delegate these activities to independent firms called loan servicers.

Généralement, les investisseurs qui acquièrent des prêts non performants ne demandent pas à la banque à laquelle ils les ont achetés de continuer à les administrer et à les recouvrer, mais délèguent souvent ces activités à des sociétés indépendantes appelées «gestionnaires de prêts».


The outcome of the 2016 Call for Evidence on EU Financial Services also confirmed the need to design a more proportionate prudential regime for investment firms.

Les réponses à l'appel à contributions sur les services financiers dans l'UE lancé en 2016 ont également confirmé la nécessité d'un régime prudentiel mieux adapté aux entreprises d'investissement.


Diversification requirements should not apply to client funds placed with the third party merely for the purpose of executing a transaction for the client. Therefore where an investment firm has transferred client funds to a transaction account in order to make a specific transaction for the client, such funds should not be subject to a requirement to diversify, for example where a firm has transferred funds to a central counterparty (CCP) or exchange in order to pay a margin call.

Ainsi, lorsqu'une entreprise d'investissement a transféré des fonds d'un client vers un compte de négociation afin d'effectuer une opération spécifique pour ce client, par exemple lorsqu'elle les a transférés à une contrepartie centrale ou à une bourse pour payer un appel de marge, ces fonds ne devraient pas être soumis à l'exigence de diversification.


On one of the resolution tools, the so called bail-in or debt write down tool, targeted discussions were organised with experts from Member States, banking industry, academic world and legal firms in April 2012.

Des discussions ciblées concernant l’un des instruments de résolution, à savoir l’instrument de dépréciation des créances ou de renflouement interne, ont été organisées en avril 2012 avec des experts représentant les États membres, le secteur bancaire, les milieux universitaires et les cabinets juridiques.


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97. Calls on the Member States - while noting that restructuring is the primary responsibility of companies and social partners - to establish task forces on restructuring operations which will oversee the restructuring processes and ensure smooth economic transition by, for example, improving mobility on the labour market, retraining and other measures that could provide innovative and sustainable alternatives for both employees and firms; calls for the role of the European structural funds and for research and development in furtherance of conversion p ...[+++]

97. invite les États membres - tout en faisant observer que la restructuration relève au premier chef de la compétence des entreprises et des partenaires sociaux - à créer des groupes de travail sur les restructurations qui surveilleront les processus de restructuration et faciliteront l'évolution économique, par exemple en améliorant la mobilité sur le marché du travail, le recyclage et d'autres mesures susceptibles de fournir des solutions de remplacement novatrices et durables pour les travailleurs et les entreprises; demande un renforcement du rôle des fonds structurels européens et une intensification de la recherche et du développ ...[+++]


97. Calls on the Member States - while noting that restructuring is the primary responsibility of companies and social partners - to establish task forces on restructuring operations which will oversee the restructuring processes and ensure smooth economic transition by, for example, improving mobility on the labour market, retraining and other measures that could provide innovative and sustainable alternatives for both employees and firms; calls for the role of the European structural funds and for research and development in furtherance of conversion p ...[+++]

97. invite les États membres - tout en faisant observer que la restructuration relève au premier chef de la compétence des entreprises et des partenaires sociaux - à créer des groupes de travail sur les restructurations qui surveilleront les processus de restructuration et faciliteront l'évolution économique, par exemple en améliorant la mobilité sur le marché du travail, le recyclage et d'autres mesures susceptibles de fournir des solutions de remplacement novatrices et durables pour les travailleurs et les entreprises; demande un renforcement du rôle des fonds structurels européens et une intensification de la recherche et du développ ...[+++]


23. Calls for a renewed fight against undeclared work and the black economy, which – although to a varying degree among the Member States – damages the economy, leaves workers unprotected, is detrimental to consumers, reduces tax revenues and leads to unfair competition between firms; calls on the Commission to combat undeclared work namely through more efficient coordination and administrative cooperation between national labour inspectorates and/or ...[+++]

23. demande également la reprise de la lutte contre le travail au noir et l'économie souterraine, qui, bien qu'à des degrés divers dans les États membres, ont des conséquences dommageables pour l'économie, laissent les travailleurs sans protection, portent préjudice aux consommateurs, réduisent les recettes fiscales et engendrent une concurrence déloyale entre les entreprises; invite la Commission à lutter contre le travail au noir, notamment par le biais d'une coordination et d'actions de coopération administrative plus efficaces entre les services d'inspection du travail nationaux et/ou les partenaires sociaux nationaux; demande une ...[+++]


23. Calls for a renewed fight against undeclared work and the black economy, which – although to a varying degree among the Member States – damages the economy, leaves workers unprotected, is detrimental to consumers, reduces tax revenues and leads to unfair competition between firms; calls on the Commission to combat undeclared work namely through more efficient coordination and administrative cooperation between national labour inspectorates and/or ...[+++]

23. demande également la reprise de la lutte contre le travail au noir et l'économie souterraine, qui, bien qu'à des degrés divers dans les États membres, ont des conséquences dommageables pour l'économie, laissent les travailleurs sans protection, portent préjudice aux consommateurs, réduisent les recettes fiscales et engendrent une concurrence déloyale entre les entreprises; invite la Commission à lutter contre le travail au noir, notamment par le biais d'une coordination et d'actions de coopération administrative plus efficaces entre les services d'inspection du travail nationaux et/ou les partenaires sociaux nationaux; demande une ...[+++]


19. Calls also for a renewed fight against undeclared work and the black economy, which – although to a varying degree among the Member States – damages the economy, leaves workers unprotected, is detrimental to consumers, reduces tax revenues and leads to unfair competition between firms; calls on the Commission to combat undeclared work namely through more efficient coordination and administrative cooperation between national labour inspectorates an ...[+++]

19. demande également la reprise de la lutte contre le travail au noir et l'économie souterraine, qui, bien qu'à des degrés divers dans les États membres, ont des conséquences dommageables pour l'économie, laissent les travailleurs sans protection, portent préjudice aux consommateurs, réduisent les recettes fiscales et engendrent une concurrence déloyale entre les entreprises; invite la Commission à lutter contre le travail au noir, notamment par le biais d'une coordination et d'actions de coopération administrative plus efficaces entre les services d'inspection du travail nationaux et/ou les partenaires sociaux nationaux; demande une ...[+++]


* There is a firm call for clarification and simplification of the rules applying to the financing of services of general interest, in particular as regards state aid.

* Les répondants en appellent fermement à la clarification et à la simplification des règles applicables au financement des services d'intérêt général, en particulier en ce qui concerne les aides d'État.




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'one firm called' ->

Date index: 2023-09-04
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