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Assess distances
Distance-based insurance
Distance-based pricing
Distance-based zone
Estimate distances
Eye base
Flight over a speed base
Flight over the measured distance
IEC
IXC
Identify distances
Inter-pupillary distance
Interexchange carrier
Long distance carrier
Long distance company
Long distance operator
Long distance provider
Measure distances
Mileage-based insurance
PAYD insurance
Pay-as-you-drive auto insurance
Pay-as-you-drive car insurance
Pay-as-you-drive insurance
Period of grace based on considerations of distance
Periods of grace based on considerations of distance
Separation of the eyes

Vertaling van " distance-based " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
pay-as-you-drive insurance [ PAYD insurance | pay-as-you-drive auto insurance | pay-as-you-drive car insurance | distance-based insurance | mileage-based insurance ]

assurance au kilométrage [ assurance au kilomètre | assurance à l'usage | assurance automobile à l'usage ]


distance-based pricing

tarification en fonction de la distance parcourue


distance-based zone

zone fondée sur le critère de la distance


distance-based pricing

tarification en fonction de la distance parcourue


flight over a speed base | flight over the measured distance

passage sur base


period of grace based on considerations of distance

délai de distance


periods of grace based on considerations of distance

délais de distance


identify distances | measure distances | assess distances | estimate distances

estimer les distances


separation of the eyes | eye base | inter-pupillary distance

écartement des yeux | distance interpupillaire | intervalle oculaire


interexchange carrier | IXC | IEC | long distance carrier | long distance operator | long distance company | long distance provider

entreprise de téléphonie interurbaine | entreprise de services interurbains | entreprise de télécommunications intercirconscriptions | fournisseur de services interurbains | fournisseur de services intercirconscriptions | télécommunicateur interurbain | opérateur interurbain
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Since 2001, major legislative proposals were approved and are being put into practice such as the opening-up of rail freight transport to competition, the upgraded social conditions of road transport, the definition of 30 TEN priority projects, the creation of the European Single Sky, the strengthening of aviation passenger rights, the new road charging directive whose distance-based user charges can be channelled to the financing of infrastructure in some cases, the promotion of intermodal transport with the Marco Polo programme and the reinforcement of the legal framework in maritime safety.

Depuis 2001, d’importants projets législatifs ont été adoptés et sont actuellement mis en pratique : ouverture à la concurrence du fret ferroviaire ; amélioration des conditions sociales dans le secteur du transport routier ; définition de 30 projets prioritaires RTE ; création du ciel unique européen ; consolidation des droits des passagers du transport aérien ; nouvelle directive sur le péage routier introduisant une tarification en fonction de la distance dont les recettes peuvent, dans certains cas, être consacrées au financement d’infrastructures ; promotion du transport intermodal avec le programme Marco Polo ; et renforceme ...[+++]


distance-based rail freight modal shares based on tonne-km according to the following distance breakdown:

"– les parts modales du transport ferroviaire de marchandises sur la base de la distance, en tonnes par kilomètre, selon la répartition suivante des distances:


distance-based rail freight modal shares based on tonne-km according to the following distance breakdown:

«– les parts modales du transport ferroviaire de marchandises sur la base de la distance, en tonnes par kilomètre, selon la répartition suivante des distances:


I. whereas Member States should be allowed to introduce either distance- or time-based charging systems, although steps should be taken to ensure that distance-based systems are favoured whenever possible, since these are fairer and less discriminatory than time-based systems;

I. considérant que les États membres devraient être autorisés à instaurer des systèmes de tarification basés sur la distance ou sur le temps, même si des mesures devraient être prises pour veiller à ce que les systèmes basés sur la distance soient privilégiés autant que possible, puisque ceux-ci sont plus équitables et moins discriminatoires,


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(9) In the road transport sector, tolls as distance based charges for the use of infrastructure constitute a fair and efficient economic instrument to achieve the objective of moving towards a sustainable transport policy, since they have a direct relationship with the use of infrastructure and can vary according to the distance travelled, the environmental performance of vehicles and the place and time of use of vehicles and therefore can be set at a level which reflects the cost of pollution and congestion caused by the actual use of vehicles.

(9) Dans le secteur des transports routiers, les péages étant des redevances d'utilisation des infrastructures fondées sur la distance, ils constituent un instrument économique juste et efficace pour atteindre l'objectif visant mettre en place une politique des transports durable , étant donné qu'ils sont directement liés à l'utilisation de l'infrastructure et peuvent varier en fonction de la distance parcourue, des performances environnementales des véhicules et de l'endroit et du moment où ces véhicules sont utilisés; leur montant peut donc être déterminé de manière à prendre en compte le coût de la pollution et de la congestion causé ...[+++]


(9) In the road transport sector, tolls as distance based charges for the use of infrastructure constitute a fair and efficient economic instrument to achieve the objective of moving towards a sustainable transport policy, since they have a direct relationship with the use of infrastructure and can vary according to the distance travelled, the environmental performance of vehicles and the place and time of use of vehicles and therefore can be set at a level which reflects the cost of pollution and congestion caused by the actual use of vehicles.

(9) Dans le secteur des transports routiers, les péages étant des redevances d'utilisation des infrastructures fondées sur la distance, ils constituent un instrument économique juste et efficace pour atteindre l'objectif visant mettre en place une politique des transports durable , étant donné qu'ils sont directement liés à l'utilisation de l'infrastructure et peuvent varier en fonction de la distance parcourue, des performances environnementales des véhicules et de l'endroit et du moment où ces véhicules sont utilisés; leur montant peut donc être déterminé de manière à prendre en compte le coût de la pollution et de la congestion causé ...[+++]


Distance-based charging schemes: the charge is calculated on the basis of the distance travelled by the vehicle and then adjusted by other parameters characterising the vehicle (total weight, number of axles, emission class, etc.).

Systèmes de tarification basés sur la distance: la redevance est calculée sur la base de la distance parcourue par le véhicule, puis pondérée par d’autres paramètres caractérisant le véhicule (poids total, nombre d’essieux, classe d’émissions, etc.).


Distance-based tolling systems for heavy-duty vehicles:

Systèmes de péage basés sur la distance pour les poids lourds:


Distance-based tolling systems for light vehicles:

Systèmes de péage basés sur la distance pour les véhicules légers:


There are two main technologies used in the EU for electronic toll transactions in ‘distance-based’ schemes: Global Navigation Satellite System (GNSS) positioning and dedicated short-range communications (DSRC), which is 5,8 GHz microwave technology and has been adopted by the European Committee for Standardisation (CEN):

Deux technologies principales sont utilisées dans l’Union européenne pour les transactions de péage électronique dans les systèmes «basés sur la distance»: le positionnement par système mondial de navigation par satellite (GNSS) et les systèmes de communications spécialisées à courte portée (DSRC), à savoir la technologie des micro-ondes de 5,8 GHz adoptée par le comité européen de normalisation (CEN).


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