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Distance medicine
Distance race
Distance run
Distance runner
Distance running
E-health
IEC
IXC
Indirect back scatter
Indirect backscatter
Interexchange carrier
LDAC
LDWF
LRTAP
Long Distance Advisory Council
Long Distance Fleet Advisory Council
Long distance back scatter
Long distance backscatter
Long distance bus
Long distance carrier
Long distance coach
Long distance company
Long distance operator
Long distance provider
Long distance race
Long distance runner
Long distance running
Long distant waters fleet
Long range transport of air pollutants
Long range transport of atmospheric pollutants
Long-distance
Long-distance backscatter
Long-distance center
Long-distance centre
Long-distance fishing fleet
Long-distance fleet
Long-distance medicine
Long-distance run
Long-distance runner
Long-distance running
Long-distance transport of air pollutants
Long-range coach
Long-range transport of air pollutants
Long-range transport of air pollution
Long-range transport of airborne pollutants
Telemedicine

Vertaling van "long distance company " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
interexchange carrier | IXC | IEC | long distance carrier | long distance operator | long distance company | long distance provider

entreprise de téléphonie interurbaine | entreprise de services interurbains | entreprise de télécommunications intercirconscriptions | fournisseur de services interurbains | fournisseur de services intercirconscriptions | télécommunicateur interurbain | opérateur interurbain


long-distance running [ long distance running | long distance race | long-distance | distance race | distance run | long-distance run | distance running ]

course de fond [ fond | course sur longues distances ]


Long Distance Advisory Council | Long Distance Fleet Advisory Council | Regional Advisory Council for high seas/ long distance fleet | LDAC [Abbr.]

CCR de pêche lointaine | Conseil consultatif régional de la flotte de pêche lointaine dans les eaux non communautaires | Conseil consultatif régional pour la flotte en haute mer/pêche lointaine | CCRPL [Abbr.]


LDWF | long distant waters fleet | long-distance fishing fleet | long-distance fleet

flotte de pêche lointaine | flotte lointaine


indirect back scatter [ long distance back scatter | indirect backscatter | long-distance backscatter | long distance backscatter ]

rétrodiffusion indirecte


long-distance center | long-distance centre

central interurbain


long-distance runner [ long distance runner | distance runner ]

coureur de fond [ coureuse de fond | fondeur | fondeuse | coureur de longues distances | coureuse de longues distances | coureur sur longues distances | coureuse sur longues distances | coureur de distance | coureuse de distance ]


long distance coach | long-range coach | long distance bus

autocar long courrier | autocar long-courrier | autocar sur grande distance | autocar sur longue distance | autocar pour long parcours


long-range transport of air pollutants | LRTAP | long range transport of air pollutants | long-range transport of airborne pollutants | long-range transport of air pollution | long range transport of atmospheric pollutants | long-distance transport of air pollutants

transport à grande distance des polluants aéroportés | TGDPA | transport à grande distance des polluants atmosphériques | TGDPA | transport à grande distance des polluants de l'air | TGDPA | transport à grande distance de la pollution atmosphérique | TGDPA


telemedicine [ distance medicine | long-distance medicine | E-health(STW) ]

télémédecine [ médecine à distance ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Finally, coaches and bus companies will be able to offer domestic long-distance passenger services.

Enfin, les compagnies d'autocars et d'autobus seront en mesure d'offrir des services nationaux longue distance de transport de voyageurs.


98. Recommends that accurate assessment be brought to bear on the risks entailed in new banking and financial products where these allow anonymity or long-distance operations; calls, moreover, for a common definition and a clear set of criteria to identify tax havens, as proposed in the Parliament resolution on the fight against tax fraud, tax evasion and tax havens of 21 May 2013, since tax havens are often used by organised crime through companies or banks whose ownership is hard to ascertain;

98. recommande une évaluation soigneuse des risques liés aux nouveaux produits bancaires et financiers dans les cas où ils permettent l'anonymat et la possibilité d'effectuer des opérations à distance; demande, en outre, que soient adoptés une définition commune et un ensemble clair de critères permettant d'identifier les paradis fiscaux, comme le propose la résolution du Parlement du 21 mai 2013 sur la lutte contre la fraude fiscale, l'évasion fiscale et les paradis fiscaux, ceux-ci étant souvent utilisés par la criminalité organisé ...[+++]


94. Recommends that accurate assessment be brought to bear on the risks entailed in new banking and financial products where these allow anonymity or long-distance operations; calls, moreover, for a common definition and a clear set of criteria to identify tax havens, as proposed in the Parliament resolution on the fight against tax fraud, tax evasion and tax havens of 21 May 2013, since tax havens are often used by organised crime through companies or banks whose ownership is hard to ascertain;

94. recommande une évaluation soigneuse des risques liés aux nouveaux produits bancaires et financiers dans les cas où ils permettent l'anonymat et la possibilité d'effectuer des opérations à distance; demande, en outre, que soient adoptés une définition commune et un ensemble clair de critères permettant d'identifier les paradis fiscaux, comme le propose la résolution du Parlement du 21 mai 2013 sur la lutte contre la fraude fiscale, l'évasion fiscale et les paradis fiscaux, ceux-ci étant souvent utilisés par la criminalité organisé ...[+++]


95. Recommends the accurate assessment of the risks entailed in new banking and financial products where these allow anonymity or long-distance operations; calls, in addition, for a common definition of tax havens, since they are often used by criminal organisations for the issue of bonds by private companies or banks whose beneficial ownership is hard to ascertain;

95. recommande de conduire une soigneuse évaluation des risques liés aux nouveaux produits bancaires et financiers lorsqu'ils permettent l'anonymat et la possibilité d'effectuer des opérations à distance; demande, en outre, que soit adoptée une définition commune des paradis fiscaux, auxquels les organisations criminelles recourent souvent dans le cadre de l'émission par des sociétés privées ou des banques d'obligations dont les détenteurs effe ...[+++]


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92. Recommends the accurate assessment of the risks entailed in new banking and financial products where these allow anonymity or long-distance operations; calls, in addition, for a common definition of tax havens, since they are often used by criminal organisations for the issue of bonds by private companies or banks whose beneficial ownership is hard to ascertain;

92. recommande de conduire une soigneuse évaluation des risques liés aux nouveaux produits bancaires et financiers lorsqu'ils permettent l'anonymat et la possibilité d'effectuer des opérations à distance; demande, en outre, que soit adoptée une définition commune des paradis fiscaux, auxquels les organisations criminelles recourent souvent dans le cadre de l'émission par des sociétés privées ou des banques d'obligations dont les détenteurs effe ...[+++]


The results obtained by DSB S-tog a/s were included in the budget of DSB SV, and the contractual payments to be made to the company for long-distance and regional transport were calculated accordingly.

Le résultat de DSB S-tog a/s a été intégré au budget de DSB SV, et les paiements contractuels à verser à la société pour le transport grandes lignes et lignes régionales ont été calculés en conséquence.


It proposed initiatives to improve the rights of shareholders in listed companies to resolve the issue of long-distance voting.

Elle proposait des initiatives visant à renforcer le droit des actionnaires des sociétés cotées et régler le problème du vote transfrontalier.


The local telcos are allowed to recover their costs plus a small markup, but they don't get the huge markup they get on local rates, and then the long distance companies are allowed to compete.

Les compagnies de téléphone locales sont autorisées à recouvrer leur coût plus une petite marge bénéficiaire, mais pas l'énorme marge bénéficiaire que leur rapportent les tarifs locaux, et cela fait que les compagnies de téléphone interurbain peuvent livrer concurrence.


In their view, there are more grounds for entrusting long-distance cross-border transport to effective coordination between the existing State companies or to one individual European company than for making room for new private companies; and measures to restrict environmentally unfriendly air and road transport are a good supplement to that.

D’après eux, il convient davantage de confier le transport transfrontalier de longue distance à une coordination efficace entre les entreprises publiques existantes ou à une société européenne individuelle que de faire place à de nouvelles entreprises privées.


Consumers also enjoy the choice between dozens of long distance companies, such as Sprint Canada, AT&T Canada, Fonorola, ACC and others, that have successfully carved out a market share approximating 40 per cent of the national long-distance market that was once entirely controlled by the Stentor companies.

Les consommateurs ont également le choix entre des douzaines d'entreprises de communications interurbaines, comme Sprint Canada, AT&T Canada, Fonorola ACC et d'autres, qui ont réussi à s'emparer d'une part de marché représentant environ 40 p. 100 du marché national des communications interurbaines, marché qui était autrefois contrôlé entièrement par les entreprises Stentor.


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