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ACE
Advertise the airline at events
Air connection
Air hostess
Air steward
Aircraft captain
Aircrew
Airline
Airline food kitchen worker
Airline food preparer
Airline food service worker
Airline pilot
Airline transport pilot
Airline transportation pilot
Association of Airlines of the European Community
Budget airline
Budget carrier
CP Air
Canadian Airlines International
Canadian Airlines International Ltd
Charter airline
Crew
Discount airline
Discount carrier
European Communities Independent Airlines Association
ICAO airline code
ICAO airline designation number
ICAO airline designator
ICAO code
ICAO designator
Kitchen assistant
Low cost airline
Low cost carrier
Low fare airline
Low fare carrier
No frills airline
No frills carrier
Non-scheduled carrier
Nonscheduled airline
Pacific Western Airlines
Pacific Western Airlines Inc.
Promote the air transport operator at events
Promote the airline at events
Sailor
Sea-going personnel
Ship's captain
Ship's crew
Supplementary airline

Traduction de «our airlines » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
low cost airline [ budget airline | budget carrier | discount airline | discount carrier | low cost carrier | low fare airline | low fare carrier | no frills airline | no frills carrier ]

compagnie aérienne à bas prix [ compagnie aérienne à bas coûts | compagnie aérienne low-cost | transporteur aérien à bas coûts | transporteur aérien à bas prix | transporteur aérien à bas tarifs ]


aircraft captain | airline pilot | airline transport pilot | airline transportation pilot

commandant de bord avion | commandante de bord avion | pilote de ligne aérienne


ICAO airline code | ICAO airline designation number | ICAO airline designator | ICAO code | ICAO designator

Code OACI de la compagnie aérienne | indicateur OACI


charter airline | nonscheduled airline | non-scheduled carrier | supplementary airline

compagnie de charters | compagnie de transports aériens à la demande | entreprise de transports aériens à la demande


airline food kitchen worker | airline food preparer | airline food service worker | kitchen assistant

agente d'assistance «service commissariat» | agente de catering | agent d'assistance «service commissariat»/agente d'assistance «service commissariat» | agent de catering


perform promotional activities for the air transport carrier at events | promote the airline at events | advertise the airline at events | promote the air transport operator at events

promouvoir le transporteur aérien lors d'événements


Association of Airlines of the European Community | European Communities Independent Airlines Association | ACE [Abbr.]

Association des compagnies aériennes de la Communauté européenne | ACE [Abbr.]


airline [ air connection ]

ligne aérienne [ liaison aérienne ]


crew [ aircrew | air hostess | airline pilot | air steward | sailor | sea-going personnel | ship's captain | ship's crew ]

personnel navigant [ équipage | hôtesse de l'air | marin | personnel de bord | pilote d'avion | pilote de navire ]


Canadian Airlines International [ Canadian Airlines International Ltd | Canadian Pacific Air Lines, Limited | Canadian Pacific Air Lines, Ltd | CP Air | Pacific Western Airlines | Pacific Western Airlines Inc. ]

Lignes aériennes Canadien International [ Lignes aériennes Canadien International Ltée | Lignes aériennes Canadien Pacifique, Limitée | Lignes aériennes Canadien Pacifique, Ltée | CP Air | Pacific Western Airlines | Pacific Western Airlines Inc. ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
172 airlines certified in 16 states[2], due to a lack of safety oversight by the aviation authorities from these states. Six individual airlines, based on safety concerns with regard to these airlines themselves: Avior Airlines (Venezuela), Iran Aseman Airlines (Iran), Iraqi Airways (Iraq), Blue Wing Airlines (Suriname), Med-View Airlines (Nigeria) and Air Zimbabwe (Zimbabwe).

172 compagnies aériennes certifiées dans 16 pays[2], en raison d'un manque de surveillance en matière de sécurité de la part des autorités de l'aviation de ces pays; six compagnies, en raison de préoccupations en matière de sécurité concernant les compagnies elles-mêmes: Avior Airlines (Venezuela), Iran Aseman Airlines (Iran), Iraqi Airways (Iraq), Blue Wing Airlines (Suriname), Med-View Airlines (Nigeria) et Air Zimbabwe (Zimbabwe).


174 airlines certified in 16 states[1], due to a lack of safety oversight by the aviation authorities from these states. Seven individual airlines, based on safety concerns with regard to these airlines themselves: Iran Aseman Airlines (Iran), Iraqi Airways (Iraq) and Blue Wing Airlines (Suriname), Med-View Airlines (Nigeria), Mustique Airways (St Vincent and the Grenadines), Aviation Company Urga (Ukraine) and Air Zimbabwe (Zimbabwe).

174 compagnies aériennes certifiées dans 16 pays[1], en raison d'un manque de supervision de la sécurité par les autorités de l'aviation de ces pays; sept compagnies, en raison de préoccupations en matière de sécurité concernant les compagnies elles-mêmes: Iran Aseman Airlines (Iran), Iraqi Airways (Iraq), Blue Wing Airlines (Suriname), Med-View Airlines (Nigeria), Mustique Airways (Saint-Vincent-et-les-Grenadines), Aviation Company Urga (Ukraine) et Air Zimbabwe (Zimbabwe).


Certainly our assessment is that it would be the airline services that would see the bulk of any diversion that happened, and that's why if, for public policy reasons, the government determined that it wanted to go in that direction and those customers would be, today, our customers and our airline competitors' customers, we'd be looking at it very closely to see if we could put our customer service expertise into that project somehow or other.

D'après nos évaluations, ce sont les lignes aériennes qui perdraient le plus de clients, et c'est pourquoi si, pour des raisons d'intérêt public, le gouvernement choisissait cette option, ce serait note société et les lignes aériennes qui sont nos concurrentes qui perdraient des clients, et nous envisagerions donc sérieusement d'apporter notre contribution au projet en matière de service à la clientèle.


In addition to our abiding interest in aviation safety issues, airline pilots have always had a keen awareness of the relationship between the success of our own careers and the financial health of our airlines.

En plus de s'être constamment souciés des questions de sécurité aérienne, les pilotes de ligne ont toujours eu une conscience aiguë du lien qui existe entre la réussite de leur carrière et la santé financière de nos sociétés aériennes.


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Senator Maheu: You made a comment about American airlines having fewer employees than our airlines.

Le sénateur Maheu: Vous avez mentionné que la compagnie American Airlines avait moins d'employés que nos transporteurs aériens.


But as I indicated in my testimony, the benefit that accrues to us by being partners with a Canadian airline—such as the network benefits of flowing traffic across the Canadian system, of allowing our customers in the U.S. to access Asia through Vancouver, of allowing the new Air Canada customers to access U.S. markets that they're not able to serve non-stop—all puts benefit on both our airline and on the new Air Canada.

Comme je l'ai indiqué dans mon témoignage, le fait d'être partenaire d'une compagnie aérienne canadienne nous procure des avantages—comme le réseau du trafic à l'échelle du système canadien qui permet à nos clients des États-Unis d'accéder à l'Asie en passant par Vancouver, et qui permet aux nouveaux clients d'Air Canada d'accéder aux marchés américains que la compagnie n'est pas en mesure de desservir sans escale—qui ont des retombées à la fois pour notre compagnie aérienne et pour la nouvelle entité d'Air Canada.


The 25%, which is the limit on foreign ownership of a Canadian airline, certainly gave us some concern until we spent time talking with investors outside of Canada and understood that they really had no interest in investing in our airline or our industry because of the level of returns.

La règle des 25 p. 100, c'est-à-dire la limite de propriété étrangère d'une compagnie aérienne canadienne, nous a assurément inquiétés jusqu'à ce que nous ayons discuté avec des investisseurs étrangers, ce qui nous a permis de comprendre que ceux-ci ne sont pas vraiment intéressés à investir dans notre compagnie aérienne ou même dans notre secteur, à cause du niveau du rendement.


190 airlines certified in 18 states[1], due to a lack of safety oversight by the aviation authorities from these states. Three individual airlines, based on safety concerns: Iran Aseman Airlines (Iran), Iraqi Airways (Iraq) and Blue Wing Airlines (Suriname).

190 compagnies aériennes certifiées dans 18 pays[1], en raison d'un manque de supervision de la sécurité par les autorités de l'aviation de ces pays; trois compagnies, en raison de préoccupations en matière de sécurité: Iran Aseman Airlines (Iran), Iraqi Airways (Iraq) et Blue Wing Airlines (Suriname).


for a US airline, substantial ownership and effective control of that airline are vested in the United States, US nationals, or both, and the airline is licensed as a US airline and has its principal place of business in US territory.

dans le cas d'un transporteur aérien des États-Unis, une part substantielle de la propriété et le contrôle effectif de ce transporteur aérien soient entre les mains des États-Unis, de ressortissants des États-Unis, ou des deux à la fois, et que le transporteur soit titulaire d'une licence de transporteur aérien des États-Unis et ait son principal établissement sur le territoire des États-Unis.


for a Community airline, substantial ownership and effective control of that airline are vested in a Member State or States, nationals of such a State or States, or both, and the airline is licensed as a Community airline and has its principal place of business in the territory of the European Community.

dans le cas d'un transporteur communautaire, une part substantielle de la propriété et le contrôle effectif de ce transporteur aérien soient entre les mains d'un ou de plusieurs États membres, de ressortissants de ce ou de ces États membres, ou des deux à la fois, et que le transporteur soit titulaire d'une licence de transporteur aérien communautaire et ait son principal établissement sur le territoire de la Communauté européenne.


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