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Additional resource
Assess grade of base resources and materials
Assess quality of raw materials
Audit quality of raw materials
Check quality of raw materials
Complete initial resource statements
Completing initial resource statements
Control permits for land resources
Controlling land resources permits
Estimate of resources
Evaluation of resources
GNI-based own resource
GNI-based resource
GNP-based own resource
GNP-based resource
Initial resource statements production
Inventory of resources
Land resources permit managing
Manage land resources permits
Management of resources
Natural resources
Production of initial resource statements
Prospecting for resources
Resource based on gross national income
Resource utilization
Search for resources
VAT own-resources base
VAT resources base

Traduction de «our resource-based » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
additional resource | GNI-based own resource | GNI-based resource | resource based on gross national income

ressource fondée sur le revenu national brut | ressource fondée sur le RNB | ressource propre fondée sur le revenu national brut | ressource propre fondée sur le RNB


GNP-based own resource | GNP-based resource

ressource PNB


VAT own-resources base | VAT resources base

base des ressources TVA




evaluation of resources [ estimate of resources | inventory of resources | prospecting for resources | search for resources ]

évaluation des ressources [ estimation des ressources | inventaire des ressources | prospection des ressources ]


management of resources [ Resource utilization(ECLAS) ]

gestion des ressources


assess grade of base resources and materials | assess quality of raw materials | audit quality of raw materials | check quality of raw materials

contrôler la qualité de matières premières


completing initial resource statements | initial resource statements production | complete initial resource statements | production of initial resource statements

remplir des déclarations initiales de ressources


control permits for land resources | land resources permit managing | controlling land resources permits | manage land resources permits

gérer des permis d’exploitation de terres


Safeguarding our assets, securing our future ensuring the sustainable development of Canada's natural resources: a discussion paper

Protéger notre actif pour assurer notre avenir : le développement durable des ressources naturelles du Canada : un document de travail
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The climate change challenge is especially perplexing for Canada because of some of the unique and, ironically, some of the most desirable features of our country, features like the sheer size of our land mass, the long distances and the tough topography over which we must transport our people and goods, the extremes of our weather conditions from 40° below to more than 40° above, our resource based, energy intensive and export oriented economy, an economy which is growing faster than the rest of the industrialized world, our record s ...[+++]

Le changement climatique est un problème particulièrement compliqué pour le Canada en raison de certaines particularités de notre pays—certaines ironiquement des plus enviables—comme sa taille, les distances, la topographie difficile pour le transport des personnes et des marchandises, les conditions météorologiques extrêmes avec des températures pouvant aller de moins 40 degrés Celsius à plus de 40 degrés Celsius, notre économie à base de ressources, à forte consommation d'énergie et orientée vers les exportations—une économie qui cr ...[+++]


The government should listen to our resource based communities and should accommodate the input from them in the policy formulation for natural resources.

Le gouvernement devrait écouter les milieux des ressources et tenir compte de leur avis dans la formulation des politiques en matière de ressources naturelles.


At this time we're being asked to operate commercially in a very demanding marketplace, and we size our asset base and our resource base to compete most cost-effectively in that world.

À l'heure actuelle, on nous demande d'exercer nos activités sur une base commerciale dans un marché très difficile et nous essayons d'avoir les immobilisations et les ressources qui nous permettent d'améliorer notre rentabilité et donc, notre compétitivité.


However, regardless of the optimal balance between public and private research, basic versus applied research, the failure by Canada to sustain a strategic, well-funded national agri-food research game plan means losing our ability to differentiate Canadian products based on superior yield, quality, nutritional value, sacrificing the sustainability of our resource base, diminishing the economic efficiency of our supply chains and undermining a science-based regulatory system that we need to assess and respond to risk.

Toutefois, quel que soit l'équilibre optimal qu'il faille trouver entre la recherche publique et privée, la recherche de base et la recherche appliquée, en ne maintenant pas de plan stratégique bien financé en matière de recherche agroalimentaire, le Canada perdra sa capacité de faire valoir les caractéristiques uniques de ses produits en fonction de leur rendement, de leur qualité et de leur valeur nutritive supérieurs, il sacrifiera la durabilité de sa base de ressources, affaiblira l'efficacité économique de ses chaînes d'approvisionnement et ébranlera le système de réglementation fondé sur les connaissances scientifiques et n ...[+++]


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This Regulation takes over the rules on making available the traditional own resources referred to in Article 2(1)(a) of Decision 2014/335/EU, Euratom, the own resources based on value added tax (VAT) referred to in Article 2(1)(b) of that Decision (‘VAT-based own resource’) and own resources based on gross national income (GNI) referred to in Article 2(1)(c) of that Decision (‘GNI-based own resource’), previously included in Regulation (EC, Euratom) No 1150/2000.

Le présent règlement reprend les règles en matière de mise à disposition des ressources propres traditionnelles visées à l'article 2, paragraphe 1, point a), de la décision 2014/335/UE, Euratom, de la ressource propre fondée sur la taxe sur la valeur ajoutée (TVA) visée à l'article 2, paragraphe 1, point b), de ladite décision (ci-après dénommée «ressource propre fondée sur la TVA») et de la ressource propre fondée sur le revenu national brut (RNB) visée à l'article 2, paragraphe 1, point c), de ladite décision (ci-après dénommée «ressource propre fondée sur le RNB»), qui figuraient précédemment dans le règlement (CE, Euratom) no 1150/20 ...[+++]


In order to ensure that the budget of the Union will be financed in all circumstances, a procedure should be laid down, as regards the VAT-based own resource and the GNI-based own resource created in accordance with Council Regulation (EC, Euratom) No 1287/2003 , for Member States to make available to the Union, in the form of constant monthly twelfths, the own resources entered in the budget and subsequently to adjust the amounts made available in accordance with the actual base of the VAT-based own resource and the relevant changes to GNI as soon as they are fully known.

Pour garantir dans tous les cas le financement du budget de l'Union, il convient de définir une procédure, en ce qui concerne la ressource propre fondée sur la TVA et la ressource propre fondée sur le RNB créée conformément au règlement (CE, Euratom) no 1287/2003 du Conseil , en vertu de laquelle les États membres mettront à la disposition de l'Union, sous forme de douzièmes mensuels constants, les ressources propres prévues au budget et procéderont ultérieurement à la régularisation des sommes ainsi mises à disposition en fonction de la base réelle de la ressource propre fon ...[+++]


2. If necessary, Member States may be invited by the Commission to bring forward by one month the entry of resources other than the VAT-based own resource and the GNI-based own resource on the basis of the information available to them on the fifteenth of the same month.

2. En cas de besoin, les États membres peuvent être invités par la Commission à anticiper d'un mois l'inscription des ressources autres que la ressource propre fondée sur la TVA et la ressource propre fondée sur le RNB sur la base des renseignements dont ils disposent au quinze du même mois.


3. The VAT-based own resource and the GNI-based own resource, taking into account the effect on these resources of the correction granted to the United Kingdom for budgetary imbalances and of the gross reduction granted to Denmark, the Netherlands, Austria and Sweden, shall be credited on the first working day of each month, the amounts being one-twelfth of the relevant totals in the budget, converted into national currencies at the rates of exchange of the last day of quotation of the calendar year preceding the budget year, as published in the Official Journal of the European Union, C Series.

3. L'inscription de la ressource propre fondée sur la TVA et de la ressource propre fondée sur le RNB, compte tenu de l'impact sur lesdites ressources de la correction accordée au Royaume-Uni au titre des déséquilibres budgétaires et de la réduction brute accordée au Danemark, aux Pays-Bas, à l'Autriche et à la Suède, intervient le premier jour ouvrable de chaque mois, et ce, à raison d'un douzième des sommes résultant à ce titre du budget, converti en monnaies nationales aux taux de change du dernier jour de cotation de l'année civil ...[+++]


The VAT-based own resource and the GNI-based own resource, taking into account the effect on these resources of the correction granted to the United Kingdom for budgetary imbalances and the gross reduction granted to Denmark, the Netherlands, Austria and Sweden, shall, however, be recorded in the accounts as specified in the first subparagraph as follows:

Toutefois, la ressource propre fondée sur la TVA et la ressource propre fondée sur le RNB, compte tenu de l'impact sur lesdites ressources de la correction accordée au Royaume-Uni au titre des déséquilibres budgétaires et de la réduction brute accordée au Danemark, aux Pays-Bas, à l'Autriche et à la Suède, sont reprises dans la comptabilité visée au premier alinéa comme suit:


Our future prosperity depends as much upon our continuing ability to discover and harvest our natural resources in rural Canada as it is coming to rely on our knowledge-based manufacturing and service sectors.

Notre prospérité future dépend tout autant de notre capacité de continuer de découvrir et d'exploiter nos ressources naturelles dans le Canada rural que de notre dépendance à l'égard des secteurs des services et de la fabrication axés sur les connaissances.


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