Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adjacent sea
BSEC
Black Sea Cooperation
Black Sea Economic Cooperation
Black Sea Economic Cooperation Region
Black Sea zone of economic cooperation
CEN
Colregs
Epeiric sea
Epicontinental sea
Follow survival procedures at sea
Following survival procedures at sea
Horsetail kelp
Marginal sea
Marine resources
Mediterranean
Mediterranean Sea
Oarweed
Our ships at sea
Pollution at sea prevention
Prevent pollution of sea
Preventing pollution at sea
Red-ware
Regulations for pollution prevention at sea applying
Resources of the sea
Sea
Sea tangle
Sea-girdles
Sea-wand
Sea-ware
Survive a ship abandonment
Survive at sea in the event of ship abandonment
Tangle

Traduction de «our seas » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Mediterranean Sea [ Mediterranean ]

mer Méditerranée [ Méditerranée ]


resources of the sea [ marine resources ]

ressource de la mer [ ressource marine ]


prevent pollution of sea | preventing pollution at sea | pollution at sea prevention | regulations for pollution prevention at sea applying

assurer la prévention de la pollution en mer


adjacent sea | epeiric sea | epicontinental sea | marginal sea

mer bordière | mer épicontinentale


horsetail kelp | oarweed | red-ware | sea tangle | sea-girdles | sea-wand | sea-ware | tangle

laminaire digitée | varech palmé


Black Sea Cooperation | Black Sea Economic Cooperation | Black Sea Economic Cooperation Region | Black Sea zone of economic cooperation | BSEC [Abbr.] | CEN [Abbr.]

Coopération économique de la mer Noire | Coopération économique en Mer noire | CEMN [Abbr.] | CEN [Abbr.]


follow survival procedures at sea | following survival procedures at sea | survive a ship abandonment | survive at sea in the event of ship abandonment

survivre en mer en cas d’abandon du navire


colregs | scope of international regulations for preventing collisions at sea | international regulations for preventing collisions at sea | range of international regulations for preventing collisions at sea

réglementation internationale pour la prévention des collisions en mer


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Coherence and integration should be ensured in the management of different sectoral policies within the Baltic Sea, North Sea, Celtic Seas, Bay of Biscay and the Iberian Coast, Mediterranean and Black Sea sea basins.

Il y a lieu, dans le cadre de la gestion des différentes politiques sectorielles dans les bassins maritimes de la mer Baltique, de la mer du Nord, des mers Celtiques, du golfe de Gascogne et de la côte ibérique, de la Méditerranée et de la mer Noire, de veiller à la cohérence et à l’intégration.


However, in the absence of a formal designation of the sensitive areas, the Commission applies a case-by-case approach which takes account, on the hand, of existing scientific data concerning the risk of eutrophication of the receiving maritime waters of the river basins concerned (and recognised in the framework of international conventions which have been signed by these countries: Helcom for the Baltic sea, Ospar for the North sea, Barcelona for the Mediterranean sea, Danube and Black sea Conventions for the Black sea) and, on the other hand, of the location and characteristics of the ISPA projects.

Toutefois, en l'absence de liste officielle, la Commission adopte une approche au cas par cas qui tient compte, d'une part, des données scientifiques existantes concernant le risque d'eutrophisation des eaux maritimes réceptrices des bassins hydrographiques concernés (données reconnues par les conventions internationales signées par ces pays : convention d'Helcom pour la mer Baltique, convention d'Ospar pour la mer du Nord, convention de Barcelone pour la Méditerranée, conventions du Danube et de la mer Noire pour la mer Noire) et, d'autre part, de la localisation et des caractéristiques des projets ISPA.


On 4 and 7 July 2016 those Member States have submitted three joint recommendations to the Commission concerning discard plans for demersal fisheries in the Adriatic Sea, the south-eastern Mediterranean Sea and the western Mediterranean Sea, respectively , after consultation of the Mediterranean Sea Advisory Council.

Les 4 et 7 juillet 2016, ces États membres ont présenté trois recommandations communes à la Commission concernant les plans de rejets pour les pêcheries démersales respectivement dans la mer Adriatique, la Méditerranée du Sud-Est et la Méditerranée occidentale, après consultation du conseil consultatif pour la mer Méditerranée.


(i) Discard Plan for Demersal Fisheries in the Adriatic Sea (GSAs 17 and 18) — Joint Recommendation by the Adriatica High-Level Group (Croatia, Italia and Slovenia); (ii) Discard Plan for Demersal Fisheries in the South-Eastern Mediterranean Sea (GSAs 15, 16, 19, 20, 22, 23 and 25) — Joint Recommendation by the Sudestmed High-Level Group (Cyprus, Greece, Italy and Malta); and (iii) Discard Plan for Demersal Fisheries in the Western Mediterranean Sea (GSAs 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10 and 11) — Joint Recommendation by the Pescamed High-Level Group (France, Italy and Spain).

i) Plan de rejets pour les pêcheries démersales dans la mer Adriatique (sous-régions géographiques 17 et 18) — Recommandation commune par le groupe de haut niveau ADRIATICA (Croatie, Italie et Slovénie); ii) Plan de rejets pour les pêcheries démersales dans la Méditerranée du Sud-Est (sous-régions géographiques 15, 16, 19, 20, 22, 23 et 25) — Recommandation commune par le groupe de haut niveau SUDESTMED (Chypre, Grèce, Italie et Malte); et iii) Plan de rejets pour les pêcheries démersales dans la Méditerranée occidentale (sous-régions géographiques 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10 et 11) — Recommandation commune par le groupe de haut niveau PESCAMED (Espagne, France et Italie).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
During border surveillance operations at sea, Member States should respect their respective obligations under international law, in particular the United Nations Convention on the Law of the Sea, the International Convention for the Safety of Life at Sea, the International Convention on Maritime Search and Rescue, the United Nations Convention against Transnational Organized Crime and its Protocol against the Smuggling of Migrants by Land, Sea and Air, the United Nations Convention relating to the Status of Refugees, the European Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms, the International Covenant on Civil and Political Rights, the United Nations Convention against Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading ...[+++]

Pendant les opérations de surveillance des frontières en mer, les États membres devraient respecter leurs obligations respectives au titre du droit international, en particulier la convention des Nations unies sur le droit de la mer, la convention internationale pour la sauvegarde de la vie humaine en mer, la convention internationale sur la recherche et le sauvetage maritimes, la convention des Nations unies contre la criminalité transnationale organisée et son protocole contre le trafic illicite de migrants par terre, air et mer, la convention des Nations unies relative au statut des réfugiés, la convention européenne de sauvegarde des droits de l’homme et des libertés fondamentales, le pacte international relatif aux droits civils et pol ...[+++]


28. Supports in principle the amendments to Annex VI of the MARPOL Convention to reduce sulphur oxide and nitrogen oxide emissions from ships, adopted by the IMO in October 2008; is concerned, however, about a possible shift back from short sea transport to road haulage as a result of the introduction of the 0.1% sulphur limit, envisaged as of 2015, in the sulphur emission control areas in the North Sea and the Baltic Sea; calls on the Commission, therefore, to submit a relevant impact assessment to Parliament as swiftly as possible and by the end of 2010 at the latest;

28. est entièrement favorable à la modification de l'annexe VI de la convention Marpol opérée en octobre 2008 par l'OMI afin de réduire les émissions d'oxyde de soufre et d'oxyde d'azote des navires; s'inquiète toutefois d'un possible recul du transport maritime à courte distance au profit du transport routier comme conséquence de la limite d'émissions de soufre de 0,1 % prévue à partir de 2015 dans les zones de contrôle des émissions de soufre de la mer du Nord et de la mer Baltique; invite dès lors la Commission à présenter une analyse d'impact à ce sujet au Parlement le plus rapidement possible, au plus tard pour la fin 2010;


143. Considers that EMSA, FRONTEX, the Fisheries Agency and the Environment Agency have various instruments at their disposal which could usefully be combined to provide effective support to a European maritime policy; therefore urges the Commission not only to remove obstacles to cooperation between these agencies, but to formalise such cooperation in order to achieve the following: (1) safety at sea and the protection of the marine environment (including fisheries inspection), protection from terrorism, piracy and criminal acts at sea and illegal, unregulated and unreported (IUU) fishing; (2) coordinated fisheries inspections and equal enforcement throughout the EU with equal penalties and sanctions being applied in the ...[+++]

143. est d'avis que l'Agence européenne pour la sécurité maritime (EMSA), l'Agence européenne pour la gestion de la coopération opérationnelle aux frontières extérieures (Frontex), l'Agence communautaire de contrôle des pêches (ACCP) et l'Agence européenne pour l'environnement (AEE) disposent de divers instruments dont la combinaison performante pourrait soutenir efficacement une politique maritime européenne; exhorte par conséquent la Commission non seulement à lever rapidement les obstacles à la coopération entre ces agences, mais également à formaliser cette coopération pour garantir les points suivants: 1. sécurité en mer et protect ...[+++]


The purpose of the Baltic Sea Action Plan is to implement the EU’s marine strategy in the Baltic Sea with the cooperation of all the countries that have a Baltic coastline. The plan will adhere to the ecosystem-based operational model in attending to the needs of the Baltic Sea. It defines what a good environmental state would constitute for the Baltic Sea and reconfirms environmental objectives and measures that need to be taken.

Il a pour but de mettre en œuvre la stratégie marine européenne dans cette région avec la coopération de tous ces pays et suivra le modèle opérationnel basé sur les écosystèmes en répondant aux besoins de la mer Baltique. Il définit l’état environnemental qui conviendrait à celle-ci et réitère les objectifs et mesures environnementaux requis.


The Baltic Sea waters include no high seas and fall within the scope of national jurisdiction.

Toutes les eaux de la mer Baltique relèvent d'une juridiction nationale et il n’y a donc pas de zones en haute mer.


I believe it is our duty to strengthen the enforcement of existing directives on these matters and to adopt new measures designed to clear our seas of sub-standard vessels, real sea-going old rust buckets.

Je pense qu'il est de notre devoir de renforcer l’application des directives existantes en la matière et d'adopter de nouvelles mesures visant à éliminer de nos mers les navires non conformes aux normes, ces véritables épaves flottantes.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'our seas' ->

Date index: 2024-05-17
w