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CMS
Cabin sign
Cargo and passenger boat
Changeable message sign
Dynamic message sign
Ensure passengers remain in designated passenger areas
Lighted sign
Mixed cargo and passenger vessel
Passenger cargo ship
Passenger information signs
Passenger lighted signs
Passenger notice system
Passenger sign
Passenger sign system
Passenger signs
Passenger warning sign
Passenger-cargo-ship
Prevent passengers accessing unauthorised areas
Prevent unauthorised access by passengers
Restrict passenger access to specific areas on board
VMS
Variable message sign
Variable message signing

Vertaling van "passenger signs " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




passenger sign system

système d'affichage de consignes


passenger warning sign [ lighted sign ]

consigne lumineuse d'avertissement passagers


passenger information signs

panneaux d’information des voyageurs




ensure passengers remain in designated passenger areas | prevent unauthorised access by passengers | prevent passengers accessing unauthorised areas | restrict passenger access to specific areas on board

restreindre l'accès des passagers à des zones spécifiques à bord


passenger notice system [ cabin sign ]

consignes passagers


mixed cargo and passenger vessel | passenger cargo ship | passenger-cargo-ship | cargo and passenger boat

cargo-mixte | cargo mixte | navire mixte


changeable message sign | CMS | variable message sign | variable message signing | VMS | dynamic message sign

panneau à messages variables | PMV | panneau de signalisation à messages variables
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Although the Commission considers that the assumptions concerning the traffic projections should normally be exclusively based on the route frequencies and passenger targets stipulated in the ASAs and the load factor that could have been reasonably expected by So.Ge.A.AL at the time each ASA with Ryanair was concluded, given that at the time the 2006 and 2010 ASAs where signed So.Ge.A.AL expected Ryanair traffic to exceed the minimum targets set out in the agreements, the Commission agrees that So.Ge.A.AL's expectations at the time th ...[+++]

Bien que la Commission considère que les hypothèses concernant les projections du trafic doivent exclusivement être basées sur les fréquences des liaisons et les objectifs en matière de passagers stipulés dans les contrats ASA et le coefficient d'occupation qui aurait raisonnablement pu être escompté par So.Ge.A.AL au moment où chaque contrat ASA avec Ryanair a été conclu, étant donné qu'au moment où les contrats ASA de 2006 et 2010 ont été signés, So.Ge.A.AL s'attendait à ce que le trafic de Ryanair dépasse les seuils minimaux fixés ...[+++]


(i) no passenger’s view of any “seat belt” sign, “no smoking” sign or exit sign is obscured by carry-on baggage, equipment or cargo except if an auxiliary sign is visible to the passenger or another means of notification of the passenger is available,

(i) les bagages de cabine, l’équipement ou le fret ne masquent pas les consignes lumineuses « ceinture » et « ne pas fumer », ou les enseignes indicatrices d’issues, sauf si une enseigne auxiliaire est visible aux passagers ou un autre moyen de communication avec les passagers est disponible,


95 (1) Sufficient embarkation direction signs shall be installed in passageways, stairways, etc., throughout passenger ships so that from any part of the ship normally accessible to the passengers or crew, and with all fire doors in stairway enclosures and main vertical zone bulkheads and all watertight doors in subdivision bulkheads closed, the direction of the shortest route to follow to reach the muster stations will be apparent; the sign shall be in at least 25 mm letters with arrows of appropriate dimensions:

95 (1) Des indications de direction en nombre suffisant seront installées dans les coursives, escaliers, etc., d’un bout à l’autre des navires à passagers de façon que, de toute partie du navire normalement accessible aux passagers ou à l’équipage, le plus court chemin à suivre pour atteindre les postes de rassemblement soit apparent lorsque toutes les portes d’incendie des entourages d’escalier et des cloisons des tranches verticales principales et toutes les portes étanches des cloisons de compartimentage sont fermées. L’indication, écrite en lettres d’au moins 25 mm et accompagnée d’une flèche de dimensions appropriées, sera la suivan ...[+++]


19. No driver of a commercial passenger vehicle shall load or unload passengers at an airport except in an area designated by a sign as an area in which passenger loading or unloading is permitted.

19. Il est interdit au conducteur d’un véhicule commercial pour passagers de faire monter ou de faire descendre des passagers à un aéroport sauf dans une zone désignée par un écriteau à cette fin.


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Welcomes the Commission’s new smartphone application, which provides information on passenger rights in several languages and in a format accessible to passengers with disabilities; calls on the Member States and carriers to press ahead with the development and use of similar modern technologies (including SMS and the use of social networks, video-based sign language services, and text-based services to ensure the inclusion of deaf, hard-of-hearing and speech-disabled users); calls on public authorities, consumer protection bodies a ...[+++]

se félicite de la nouvelle application pour les téléphones intelligents proposée par la Commission qui fournit des informations sur les droits des passagers en plusieurs langues et dans des formats accessibles pour les passagers handicapés; invite les États membres et les transporteurs à promouvoir le développement et l'utilisation de technologies modernes similaires (notamment SMS et utilisation des réseaux sociaux, services vidéo utilisant le langage des signes et services textuels adaptés à des utilisateurs sourds, malentendants o ...[+++]


Council Decision 2006/729/CFSP/JHA of 16 October 2006 on the signing of an Agreement between the EU and the USA on the processing and transfer of passenger name record (PNR) data by air carriers to the DHS - Agreement between the European Union and the United States of America on the processing and transfer of passenger name record (PNR) data by air carriers to the DHS [Official Journal L 298 of 27.10.2006]

Décision 2006/729/PESC/JAI du Conseil du 16 octobre 2006 relative à la signature d'un accord entre l'UE et les États-Unis sur le traitement et le transfert de données contenues dans les dossiers des passagers (PNR) par des transporteurs aériens au DHS [Journal officiel L 298 du 27.10.2006];


Council Decision 2006/729/CFSP/JHA of 16 October 2006 on the signing of an Agreement between the EU and the USA on the processing and transfer of passenger name record (PNR) data by air carriers to the DHS - Agreement between the European Union and the United States of America on the processing and transfer of passenger name record (PNR) data by air carriers to the DHS [Official Journal L 298 of 27.10.2006]

Décision 2006/729/PESC/JAI du Conseil du 16 octobre 2006 relative à la signature d'un accord entre l'UE et les États-Unis sur le traitement et le transfert de données contenues dans les dossiers des passagers (PNR) par des transporteurs aériens au DHS [Journal officiel L 298 du 27.10.2006];


Rail Passenger Service Mr. Raynald Blais (Gaspésie—Îles-de-la-Madeleine, BQ): Mr. Speaker, I am tabling today a petition signed by people from the riding of Gaspésie—Îles-de-la-Madeleine, who call upon the federal government to guarantee any subsidies necessary to maintain rail passenger service, including VIA Rail's Chaleur train in the southern part of the Gaspé Peninsula, and any sums necessary to maintain the track used by this train.

Le transport ferroviaire pour passagers M. Raynald Blais (Gaspésie—Îles-de-la-Madeleine, BQ): Monsieur le Président, je dépose aujourd'hui une pétition provenant de gens de la circonscription de Gaspésie—Îles-de-la-Madeleine qui demandent au gouvernement fédéral de garantir les subventions nécessaires au maintien du transport ferroviaire pour passagers, soit le Chaleur de VIA Rail dans le sud de la Gaspésie, ainsi que les sommes nécessaires à l'entretien de la voie ferrée dont le train dépend.


For ships certified to carry 12 passengers or fewer, the authorities of a Member State shall accept a passenger list either dated and signed by the master, the ship's agent or some other person duly authorised by the master, or authenticated in a manner acceptable to the authority concerned.

Pour les navires certifiés pour le transport de 12 passagers ou moins, les autorités d'un État membre acceptent les listes des passagers datées et signées par le capitaine, l'agent maritime ou toute autre personne dûment habilitée par le capitaine, ou certifiée d'une manière acceptable pour l'autorité concernée.


Honourable senators will note that the Warsaw Convention that is the subject of Bill S-23 was signed in 1929. In other words, even though the international carriage of passengers by air was still in its infancy, the drafters of the convention thought it necessary to establish for the parties an international regime of liability setting out the procedures for the carriage of passengers, baggage and freight.

Vous noterez que la signature de la Convention de Varsovie faisant l'objet du projet de loi S-23 remonte à 1929, c'est-à-dire qu'à cette époque, même si le transport aérien des passagers en était à ses tout débuts, les artisans de la convention ont jugé nécessaire d'établir, à l'intention des signataires, un régime international de responsabilité prévoyant des règles à suivre en matière de transport des passagers, des bagages et du fret.


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