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Accompany pedestrians across streets
Assist pedestrians in crossing the streets
Cross-walk button
Escort pedestrians across street
Escort pedestrians across streets
Foot bridge
Footbridge
Footway
Overhead walkway
Pedestrian aisle
Pedestrian and vehicular segregation
Pedestrian area
Pedestrian bridge
Pedestrian button
Pedestrian call button
Pedestrian control signal
Pedestrian crossing light
Pedestrian demand button
Pedestrian district
Pedestrian island
Pedestrian lane
Pedestrian light
Pedestrian overcrossing
Pedestrian overpass
Pedestrian precinct
Pedestrian refuge
Pedestrian refuge island
Pedestrian signal
Pedestrian signal light
Pedestrian traffic light
Pedestrian traffic signal
Pedestrian walkway
Pedestrian way
Pedestrian zone
Protected pedestrian precinct
Refuge island
Safety island
Safety zone
Segregation of pedestrians from traffic
Separation of vehicular and pedestrian traffic
Skyway bridge
Vehicle free area
Waiting area for pedestrians
Walk
Walkway

Vertaling van "pedestrians rather " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
pedestrian crossing light | pedestrian traffic light | pedestrian light | pedestrian traffic signal | pedestrian control signal | pedestrian signal | pedestrian signal light

feu pour piétons | feu piéton | feu piétonnier | signal lumineux pour piétons | signal pour piétons


pedestrian precinct [ protected pedestrian precinct | pedestrian zone | pedestrian district | pedestrian area | vehicle free area ]

zone piétonne [ zone piétonnière | espace piéton | espace-piétons | secteur piéton | quartier piétonnier | espace piétonnier | aire piétonnière | aire piétonne ]


accompany pedestrians across streets | escort pedestrians across street | assist pedestrians in crossing the streets | escort pedestrians across streets

aider des piétons à traverser la rue


walkway | walk | pedestrian way | pedestrian walkway | pedestrian aisle | pedestrian lane | footway

allée piétonne | allée piétonnière | voie piétonne | voie piétonnière | voie pour piétons


pedestrian area | pedestrian precinct | pedestrian zone

zone pédestre | zone piétonne | zone piétonnière | zone réservée aux piétons


pedestrian and vehicular segregation | segregation of pedestrians from traffic | separation of vehicular and pedestrian traffic

séparation des piétons de la circulation automobile | séparation des trafics routier et piétonnier


pedestrian refuge [ pedestrian island | refuge island | pedestrian refuge island | safety island | safety zone ]

refuge piétonnier [ refuge piéton | refuge pour piétons | refuge | îlot de refuge | îlot de sûreté ]


foot bridge [ footbridge | pedestrian bridge | pedestrian overpass | pedestrian overcrossing | overhead walkway | skyway bridge ]

passerelle [ passerelle à piétons | passerelle pour piétons ]


pedestrian button | pedestrian call button | pedestrian demand button | cross-walk button

bouton d'appel de feux pour piétons | bouton d'appel de feu pour piétons | bouton d'appel pour piétons | bouton d'appel


pedestrian refuge | waiting area for pedestrians

îlot pour piétons | refuge pour piétons
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Vehicles equipped with collision avoidance systems may not have to fulfil certain requirements laid down in this Regulation to the extent that they will be able to avoid collisions with pedestrians rather than merely mitigate the effects of such collisions.

Les véhicules équipés de systèmes anticollision peuvent être exemptés de certaines des exigences prévues par le présent règlement, pour autant qu’ils soient en mesure d’éviter les collisions avec des piétons plutôt que de simplement limiter les conséquences de ces collisions.


Vehicles equipped with collision avoidance systems may not have to fulfil certain requirements laid down in this Regulation to the extent that they will be able to avoid collisions with pedestrians rather than merely mitigate the effects of such collisions.

Les véhicules équipés de systèmes anticollision peuvent être exemptés de certaines des exigences prévues par le présent règlement, pour autant qu’ils soient en mesure d’éviter les collisions avec des piétons plutôt que de simplement limiter les conséquences de ces collisions.


(6) Vehicles equipped with collision avoidance systems may not be required to fulfil certain requirements laid down in this Regulation to the extent that they will be able to avoid collisions with pedestrians rather than merely mitigating the effects of such collisions.

(6) Les véhicules équipés de systèmes anticollision peuvent ne pas être soumis à certaines des exigences prévues par le présent règlement, pour autant qu'ils sont en mesure d'éviter les collisions avec des piétons plutôt que de simplement limiter les conséquences de telles collisions.


(6) Vehicles equipped with collision avoidance systems should not be required to fulfil certain requirements laid down in this Regulation to the extent that they will be able to avoid collisions with pedestrians rather than merely mitigating the effects of such collisions.

(6) Les véhicules équipés de systèmes anticollision ne doivent pas être soumis à certaines des exigences prévues par le présent règlement, pour autant qu'ils sont en mesure d'éviter les collisions avec des piétons plutôt que de simplement limiter les conséquences de telles collisions.


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Unparliamentary Language Hon. Joseph Volpe (Minister of Citizenship and Immigration, Lib.): Mr. Speaker, in my exuberance to be understood by the opposition, I was engaging in rather pedestrian language and used the word “lying”.

Le langage antiparlementaire L'hon. Joseph Volpe (ministre de la Citoyenneté et de l'Immigration, Lib.): Monsieur le Président, dans mon exubérance pour être compris par l'opposition, j'ai tenu un langage plutôt vulgaire et j'ai employé le mot « mentir ».


The motion for a resolution before us now will motivate the automobile industry to step up its research into passive and active safety for pedestrians, rather than – as individual lobbyists fear – contributing to the crippling of development.

La présente proposition de résolution incitera l’industrie automobile à intensifier ses recherches dans le domaine de la sécurité passive et active des piétons, et ne contribuera pas - comme certains lobbyistes le redoutent - à une paralysie de son développement.


The motion for a resolution before us now will motivate the automobile industry to step up its research into passive and active safety for pedestrians, rather than – as individual lobbyists fear – contributing to the crippling of development.

La présente proposition de résolution incitera l’industrie automobile à intensifier ses recherches dans le domaine de la sécurité passive et active des piétons, et ne contribuera pas - comme certains lobbyistes le redoutent - à une paralysie de son développement.


But there are limits to that because, if that were the case, and this is a rather pedestrian example, I would have to walk to Quebec City to go back home because nature did not fit me with wings and normally.

Il y a des limites à cela, car si c'était le cas, pour vous donner un exemple assez mondain, il faudrait que je marche jusqu'à Québec pour aller chez nous, parce que la nature ne nous a pas donné des ailes et que normalement.


2. Recalls the 24-year history of pedestrian-friendly car fronts to date, with EU and national funding of research in this field, the work of the European Enhanced Vehicle-Safety Committee (EEVC) and its different working groups, contradictory benefit studies by several national road safety institutes on one side and the European Association of Automotive Manufacturers (ACEA) on the other, debates on test methods, the presentation at a relatively early stage of cars which to a considerable extent already meet the EEVC criteria, the aborted attempts by the Commission to come forward with a legislative proposal and the subsequent promises ...[+++]

2. rappelle l'évolution agitée – longue de 24 années – que les profils avant de voitures moins dangereux pour les piétons ont connue jusqu'à présent et qui a vu notamment un financement communautaire et national de la recherche dans ce domaine, les travaux du Comité européen des véhicules expérimentaux (CEVE) et de ses groupes de travail, les études contradictoires coûts-avantages émanant de divers instituts de sécurité routière, d'une part, et de l'Association des constructeurs européens d'automobiles (ACEA), d'autre part, les débats consacrés aux méthodes de tests, la présentation à un stade relativement précoce de véhicules répondant ...[+++]




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