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APR
APRC
Ad valorem percentage rule
Advise on economic development
Agree shreds sizes percentage in cigarettes
Analyse economic impacts in decision making
Annual percentage rate
Annual percentage rate of charge
Assess economic factors in proposal development
Consider economic criteria in decision making
Determine shreds size percentages in cigarettes
Determine shreds sizes percentage in cigarettes
Dress-out percentage
Dressed-out percentage
Dressout percentage
Economic percentage of steel and concrete
Instruct on economic progress
Net income ratio
Net income to sales ratio
Net margin percentage
Net margin ratio
Net profit margin
Net profit percentage
Net profit ratio
Operating profit margin
Operating profit to sales ratio
Percentage input controller
Percentage input temperature controller
Percentage net profit margin
Percentage of deafness
Percentage of hearing impairment
Percentage of hearing loss
Percentage temperature controller
Percentage value added rule
Percentage value added rule of origin
Percentage-type controller
ROS
Recommend economic development
Recommend economic progress
Return on sales
Sort shreds sizes percentage in cigarettes
X% value added rule

Vertaling van "percentage economic " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
percentage input controller [ percentage input temperature controller | percentage-type controller | percentage temperature controller ]

régulateur à pourcentage [ régulateur de température à commande d'entrée en pourcentage | régulateur de température à pourcentage | contrôleur d'entrée en pourcentage ]


agree shreds sizes percentage in cigarettes | sort shreds sizes percentage in cigarettes | determine shreds size percentages in cigarettes | determine shreds sizes percentage in cigarettes

déterminer le pourcentage de largeurs de coupe dans des cigarettes


net profit ratio [ net income ratio | net income to sales ratio | percentage net profit margin | net margin percentage | net margin ratio | net profit margin | net profit percentage | operating profit margin | operating profit to sales ratio | return on sales | ROS ]

ratio de la marge d'exploitation [ ratio de la marge nette | pourcentage de marge nette | marge opérationnelle ]


dress-out percentage [ dressout percentage | dressed-out percentage ]

pourcentage après éviscération


ad valorem percentage rule | percentage value added rule | percentage value added rule of origin | X% value added rule

critère du pourcentage ad valorem | règle de la valeur ajoutée de X % | règle du pourcentage ad valorem


percentage of deafness | percentage of hearing impairment | percentage of hearing loss

Indice de Perte Auditive | pourcentage de perte auditive | IPA [Abbr.]


economic percentage of steel and concrete

pourcentage minimal des armatures


annual percentage rate | annual percentage rate of charge | APR [Abbr.] | APRC [Abbr.]

taux annuel effectif global | TAEG [Abbr.]


recommend economic development | recommend economic progress | advise on economic development | instruct on economic progress

donner des conseils sur le développement économique


assess economic factors in proposal development | incorporate economic considerations into decision making | analyse economic impacts in decision making | consider economic criteria in decision making

prendre en considération les critères économiques dans la prise de décisions
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This could be measured for example by indicators such as the frequency of disasters, direct economic losses as a % of GDP per country, number of victims and injured persons, the percentage of insured losses as compared to total losses, percentage of private and public budget allocated to disaster risk reduction and preparedness (e.g. measured through a reliable disaster risk management tracking system[34]).

Cette mesure pourrait, par exemple, être effectuée au moyen d'indicateurs tels que la fréquence des catastrophes, les pertes économiques directes calculées en pourcentage du PIB par pays, le nombre de victimes et de blessés, le pourcentage des pertes assurées par rapport aux pertes totales, la ventilation entre public et privé dans le budget alloué à la réduction des risques de catastrophes et à la préparation en la matière (c'est-à-dire que la mesure serait réalisée par l’intermédiaire d’un système fiable de traçabilité de gestion des risques de catastrophes[34]).


The Bank of England cut the repo rate, the main policy rate, twice by 0.25 percentage points to 3.5 per cent by mid-July. Subsequently, amid signs of strengthening economic activity and strong credit growth, it raised the repo rate in November by 0.25 percentage points.

La Bank of England a réduit le taux des prises en pension, le principal instrument, de 0,25 point de pourcentage à deux reprises pour atteindre 3,5 % à la mi-juillet, avant de le relever de 0,25 point en novembre, au vu des signes de reprise de l'activité et d'une forte croissance du crédit.


- An unprecedented widening of economic disparities within the Union: the gap in per capita GDP between the 10% of the population living in the most prosperous regions and the same percentage living in the least prosperous ones will more than double compared with the situation in EU15.

- Un accroissement sans précédent des disparités économiques au sein de l'Union : en termes de PIB par habitant, l'écart entre les 10% de la population vivant dans les régions les plus prospères et les 10% de la population vivant dans les régions les moins prospères aura plus que doublé par rapport à la situation actuelle dans l'Europe des Quinze.


D. whereas regions which suffer from severe and permanent natural or demographic handicaps usually have higher unemployment rates, less economic growth and a lack of significant investment, leading to a structural divergence in the Union; whereas in these regions employment rates are, on average, around 10 percentage points below the national target as compared to only 3 percentage points below in the more developed regions;

D. considérant que les régions qui souffrent de handicaps naturels ou démographiques graves et permanents enregistrent généralement des taux de chômage plus élevés, une croissance économique plus faible et une absence d'investissements majeurs, ce qui crée une divergence structurelle au sein de l'Union; considérant que dans ces régions, les taux d'emploi se situent en moyenne 10 points de pourcentage en dessous de l'objectif national, tandis que cet écart est seulement de 3 points de pourcentage dans les régions plus développées;


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(B) Whereas Greek authorities argues that the Greek economy is for the sixth consecutive year (2008-2013) in deep recession; according to ELSTAT, the Greek Statistical Authority, since 2008 the Greek GDP has decreased by 25.7 percentage points, public consumption by 21 percentage points and private consumption by 32.3 percentage points whilst unemployment increased by 20.6 percentage points; whereas the decline in GDP has widened the gap between the Greek per capita GDP and the per capita GDP of the EU, cancelling the progress towards economic convergence made by ...[+++]

(B) Les autorités grecques font valoir que l'économie du pays a connu six années consécutives de grave récession (2008-2013). Selon les services statistiques grecs (ELSTAT), depuis 2008, le PIB a chuté de 25,7 %, la consommation publique de 21 %, et la consommation des ménages de 32,3 %, tandis que le chômage a augmenté de 20,6 %. La baisse du PIB a creusé le fossé entre le PIB par habitant de la Grèce et celui de l'Union, anéantissant les progrès vers la convergence économique accomplis par la Grèce entre 1995 et 2007.


3. In the case of Member States not belonging to the Economic and Monetary Union, the rate shall be equal to the rate applied on the first day of the month in question by the Central Banks for their main refinancing operations, increased by two percentage points, or, for the Member States for which the Central Bank rate is not available, the most equivalent rate applied on the first day of the month in question on the Member State's money market, increased by two percentage points.

3. Pour les États membres ne faisant pas partie de l'Union économique et monétaire, le taux est égal au taux appliqué le premier jour du mois de l'échéance par les banques centrales respectives à leurs opérations principales de refinancement, majoré de deux points de pourcentage, ou pour les États membres pour lesquels le taux de la banque centrale n'est pas disponible, le taux le plus équivalent appliqué le premier jour du mois en question pour le marché monétaire, majoré de deux points de pourcentage.


However, the investment outlook is bleak.[7] Between 2008 and 2011, investment fell by 2.5 percentage points of GDP and current economic forecasts predict only a slow recovery.

Toutefois, les perspectives d’investissement sont sombres[7]. Les investissements ont reculé de 2,5 points de pourcentage du PIB entre 2008 et 2011, et les prévisions économiques actuelles n’annoncent qu’un lent redressement.


1. Regrets that the percentage of early school leavers in the EU currently stands at 14.4 % and that 17.4 % of these have only completed primary school; notes that reducing early school leaving has been a target for the EU and Member States for many years but not sufficient progress has been made, with rates for early school leaving above 30 % in some Member States; notes the tremendous divergence in the percentage of early school leavers in the various Member States and the difficulty of drawing comparisons in terms of relevant contextual factors – such as migratory movements and levels of education in the family – between different r ...[+++]

1. regrette que le taux d'abandon scolaire dans l'Union européenne s'établisse actuellement à 14,4 % et que 17,4 % des jeunes concernés n'aient terminé que leurs études primaires; observe que la réduction de l'abandon scolaire est un objectif de l'Union et des États membres depuis de nombreuses années, mais que les progrès réalisés ont été insuffisants, les taux d'abandon scolaire étant supérieurs à 30 % dans certains États membres; fait observer que le taux de décrochage scolaire varie radicalement d'un État membre à l'autre et que les conditions générales, telles que les mouvements migratoires et le niveau d'éducation des familles, ne sont que difficilement comparables entre les différentes régions et les différents États membres; fait ...[+++]


34. Takes the view that the fees an audit firm or a network of audit firms can charge a single client should be published when they exceed a given threshold and that supervisors should be able to intervene with checks, limits or other planning requirements when they exceed a certain percentage of its total income, so as to prevent a situation in which the audit firm loses its economic independence; points out, however, that for smaller firms such intervention should not restrict growth and that securing a large and significant client ...[+++]

34. considère que les honoraires qu'un cabinet d'audit ou qu’un réseau de cabinets d’audit peut recevoir d'un même client devraient être publiés lorsqu’ils dépassent un seuil donné et que les autorités de surveillance devraient pouvoir effectuer des contrôles, imposer des limites ou des exigences en matière de planification lorsque ces honoraires dépassent un certain pourcentage de l'ensemble des revenus du cabinet ou du réseau de cabinets considéré, afin d'éviter que celui-ci ne se retrouve dans une situation de dépendance économique; relève toutefois ...[+++]


21. Calls on the Legislator to clarify the distinction between services of general interest and services of general economic interest; notes that for many services of general interest, the "economic/non-economic" distinction is extremely difficult, because - due to the dynamic character of these services - its borderline is rapidly evolving; proposes in that connection that the following criteria could be used to distinguish between economic and non-economic services : purpose of provision and supply (commercial or non-commercial); percentage of public-sector fu ...[+++]

21. demande que le législateur clarifie la distinction entre services d'intérêt général "économiques" et "non économiques"; constate que pour beaucoup de services d'intérêt général, la distinction économique - non économique est extrêmement difficile à opérer, et ce parce que la ligne de démarcation évolue rapidement, en raison du caractère dynamique de ces services; propose à cet égard que, pour établir la distinction entre les services économiques et les services non économiques, les critères suivants soient notamment appliqués: finalité (commerciale ou non) de la prestation et de la mise à disposition, part du financement public, ha ...[+++]


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