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Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
Charges for use of infrastructure
Circulating oil lubrication
Circulation flow lubrication
Circulation system lubrication
Circulation systems monitoring
Circulatory lubrication
Constant circulating oiling
Discharging port
Dock due
Embarkation tax
Fraser River Harbour Commission By-laws
Harbor due
Harbor fee
Harbour
Harbour due
Harbour fee
Harbour installation
Monitoring circulation systems
Nanaimo Harbour Commission Floats By-law
Nanaimo Harbour Commission General By-law
Port
Port Alberni Assembly Wharves By-law
Port Authorities Operations Regulations
Port Authorities Works Interim Regulations
Port arch
Port cap
Port charge
Port circulation
Port cover
Port crown
Port development
Port due
Port management
Port of discharge
Port of disembarkation
Port of unloading
Port roof
Port tax
Ports
Ports policy
River port
Seaport
Supervise circulation systems
Supervising circulation systems
Three port circulator
Three-port circulator
Uptake crown
Vancouvert Port Corporation Navigation Restriction B
Yacht harbour

Vertaling van "port circulation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


three port circulator [ three-port circulator ]

circulateur à 3 voies


ports policy [ Port development(STW) | port management(UNBIS) ]

politique portuaire


harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

installation portuaire [ port | port de plaisance | port fluvial | port maritime ]


circulating oil lubrication | circulation flow lubrication | circulation system lubrication | circulatory lubrication | constant circulating oiling

graissage par circulation | graissage par circulation d'huile | graissage par circulation d'huile par pompe | graissage par circulation par pompe


circulation systems monitoring | supervising circulation systems | monitoring circulation systems | supervise circulation systems

surveiller des systèmes de circulation


port arch | port cap | port cover | port crown | port roof | uptake crown

voûte de brûleur


discharging port | port of discharge | port of disembarkation | port of unloading

port de débarquement | port de déchargement


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]


Port Authorities Operations Regulations [ Fraser River Harbour Commission By-laws | Nanaimo Harbour Commission Floats By-law | Nanaimo Harbour Commission General By-law | Port Alberni Assembly Wharves By-law | Port Authorities Works Interim Regulations | Vancouvert Port Corporation Navigation Restriction B ]

Règlement sur l'exploitation des administrations portuaires [ Règlement administratif de la Commission portuaire du fleuve Fraser | Règlement administratif de la Commission portuaire de Nanaïmo relatif aux pontons | Règlement administratif général de la Commission portuaire de Nanaïmo | Règlement administratif de la Commi ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The coverage of ports with LNG refuelling points is also not sufficient in view of enabling circulation of inland waterway vessels and seagoing ships throughout the TEN-T Core Network.

L'équipement des ports en points de ravitaillement en GNL n'est pas non plus suffisant pour permettre la circulation des bateaux de navigation intérieure et des navires de mer sur l'ensemble du réseau central du RTE-T.


1. Member States, in close cooperation with regional and local authorities, the managing bodies of the ports and the industry concerned, shall ensure that a sufficient number of maritime ports of the Trans-European Transport (TEN-T) Core Network are equipped with publicly accessible LNG refuelling points for maritime and inland waterway transport, within adequate distances, to allow the circulation of LNG vessels Union-wide by 31 December 2020 at the latest.

1. Les États membres veillent, en collaborant étroitement avec les autorités régionales et locales, les autorités portuaires et le secteur concerné, à ce qu'un nombre suffisant de ports maritimes du réseau central transeuropéen de transport (RTE-T) soient équipés de points de ravitaillement en GNL ouverts au public pour les transports maritimes et la navigation intérieure, séparés par une distance adéquate, afin de permettre la circulation de navires fonctionnant au GNL dans toute l'Union au plus tard le 31 décembre 2020.


2. Member States, in close cooperation with regional and local authorities, the managing bodies of the ports and the industry concerned, shall ensure that a sufficient number of inland ports of the TEN-T Core Network are equipped with publicly accessible LNG refuelling points for inland waterway transport, within adequate distances, to allow the circulation of LNG vessels Union-wide by 31 December 2025 at the latest.

2. Les États membres veillent, en collaborant étroitement avec les autorités régionales et locales, les autorités portuaires et le secteur concerné, à ce qu'un nombre suffisant de ports fluviaux du réseau central RTE-T soient équipés de points de ravitaillement en GNL ouverts au public pour la navigation intérieure, espacés d'une distance adéquate, afin de permettre la circulation de navires fonctionnant au GNL dans toute l'Union au plus tard le 31 décembre 2025.


In relation to customs, it spelt out the need for the simplification of formalities for vessels sailing between EU ports carrying goods in free circulation as well as a facilitation for vessels making a call in a port located in a third country or free zone.

En ce qui concerne les douanes, il souligne la nécessité de simplifier les formalités pour les navires reliant des ports de l’UE chargés de marchandises en libre circulation et d’assouplir les formalités pour les navires faisant escale dans un port situé dans un pays tiers ou une zone franche.


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Maritime transport must comply with complex administrative procedures, even when it relates only to transport between European Union (EU) ports and when the cargo consists only of goods in free circulation in the EU.

Le transport maritime doit respecter des procédures administratives complexes, même lorsqu’il s’agit de transport intracommunautaire (navigation entre des ports de l’Union européenne) et lorsque le fret n’est composé que de marchandises en libre circulation dans l’Union européenne.


Maritime transport must comply with complex administrative procedures, even when it relates only to transport between European Union (EU) ports and when the cargo consists only of goods in free circulation in the EU.

Le transport maritime doit respecter des procédures administratives complexes, même lorsqu’il s’agit de transport intracommunautaire (navigation entre des ports de l’Union européenne) et lorsque le fret n’est composé que de marchandises en libre circulation dans l’Union européenne.


The point of a European maritime transport space without barriers is to make maritime transport more efficient by abolishing administrative formalities for goods in free circulation (Community goods): upon their arrival at an EU port, ships from another EU port transporting Community goods would not have to present a proof of Community status.

L'objectif de la création d'un espace maritime européen sans barrières est d'améliorer l'efficacité du transport maritime en supprimant les formalités administratives pour les marchandises en libre circulation (marchandises communautaires): à leur arrivée dans un port de l'UE, les navires en provenance d'autres ports de l'UE et transportant des marchandises communautaires n'auraient pas à présenter de justificatifs de leur origine communautaire.


Maritime transport is subject to complex administrative procedures even when vessels ply only between EU ports (intra-EU maritime transport) and the cargo consists only of goods in free circulation ("Community goods").

L'ACTIVITÉ DE TRANSPORT MARITIME EST SOUMISE À DES PROCÉDURES ADMINISTRATIVES COMPLIQUÉES, MÊME LORSQUE LES NAVIRES NE NAVIGUENT QU'ENTRE DES PORTS DE L'UE (TRANSPORT MARITIME INTRACOMMUNAUTAIRE) ET QUE LE FRET N'EST COMPOSÉ QUE DE MARCHANDISES EN LIBRE CIRCULATION («MARCHANDISES COMMUNAUTAIRES»).


3. Member States shall delineate for each port and, where possible, identify for adjacent areas in which means of transport with a direct or indirect impact on port security circulate, the boundaries for the purposes of this directive, appropriately taking into account the information from the port security assessment.

3. Les États membres délimitent les limites de chaque port et, lorsque la chose est possible, déterminent les zones adjacentes où circulent des moyens de transport ayant un impact direct et indirect sur la sécurité du port, aux fins de la présente directive, en prenant dûment en compte les informations fournies par l'évaluation de la sûreté portuaire.


Maritime transport must comply with complex administrative procedures, even when it relates only to transport between European Union (EU) ports and when the cargo consists only of goods in free circulation in the EU.

Le transport maritime doit respecter des procédures administratives complexes, même lorsqu’il s’agit de transport intracommunautaire (navigation entre des ports de l’Union européenne) et lorsque le fret n’est composé que de marchandises en libre circulation dans l’Union européenne.




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Date index: 2024-02-11
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