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Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
An Act respecting the Canada Ports Corporation
An Act respecting the National Harbours Board
Anticipate logistics requirements for port operations
CPC
CUSFTA
Canada Ports Corporation
Canada Ports Corporation Act
Canada-US Free Trade Agreement
Canada-United States Free Trade Agreement
Charges for use of infrastructure
Dock due
Embarkation tax
Envisage logistics requirements for port operations
Harbor due
Harbor fee
Harbour
Harbour due
Harbour fee
Harbour installation
Harbours Board Canada
National Harbours Board
National Harbours Board Act
Perceive port logistical resources and requirements
Port
Port arch
Port au Choix National Historic Park
Port au Choix National Historic Site
Port au Choix National Historic Site of Canada
Port cap
Port charge
Port cover
Port crown
Port development
Port due
Port management
Port roof
Port tax
Ports
Ports Canada
Ports policy
River port
Seaport
Understand port logistical resources and requirements
Uptake crown
Yacht harbour

Vertaling van "ports canada " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Canada Ports Corporation [ CPC | Ports Canada | National Harbours Board | Harbours Board Canada ]

Société canadienne des ports [ SCP | Ports Canada | Conseil des ports nationaux | Conseil des ports Canada ]


Port au Choix National Historic Site of Canada [ Port au Choix National Historic Site | Port au Choix National Historic Park ]

lieu historique national du Canada de Port au Choix [ lieu historique national de Port au Choix | parc historique national de Port au Choix ]


Canada Ports Corporation Act [ An Act respecting the Canada Ports Corporation | National Harbours Board Act | An Act respecting the National Harbours Board ]

Loi sur la Société canadienne des ports [ Loi concernant la Société canadienne des ports | Loi sur le Conseil des ports nationaux | Loi concernant le Conseil des ports nationaux ]


Canada-United States Free Trade Agreement | Canada-US Free Trade Agreement | Free Trade Agreement between Canada and the United States of America | CUSFTA [Abbr.]

Accord de libre-échange entre le Canada et les Etats-Unis | ALE [Abbr.]


ports policy [ Port development(STW) | port management(UNBIS) ]

politique portuaire


harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

installation portuaire [ port | port de plaisance | port fluvial | port maritime ]


port arch | port cap | port cover | port crown | port roof | uptake crown

voûte de brûleur


Agreement between the European Union and Canada establishing a framework for the participation of Canada in the European Union crisis management operations

Accord entre l'Union européenne et le Canada établissant un cadre pour la participation du Canada aux opérations de gestion de crises menées par l'Union européenne


envisage logistics requirements for port operations | understand port logistical resources and requirements | anticipate logistics requirements for port operations | perceive port logistical resources and requirements

anticiper les besoins logistiques d’opérations portuaires


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
With regard to port state control, the Paris MoU Secretariat is a separate entity covering Russia and Canada as well as the EU, but EMSA contributes substantially to its work.

S'agissant du contrôle de l'État du port, le secrétariat du mémorandum d'entente de Paris est une entité distincte, qui englobe la Russie et le Canada à côté de l'UE, mais l'AESM apporte une contribution substantielle à ses travaux.


The exchange of information between Member States is regulated under Directive 95/21 and the Paris Memorandum of Understanding on port state control, an international agreement by means of which the EU shares port state control efforts with Canada, Croatia, Iceland, Norway, the Russian Federation and Slovenia.

L'échange d'informations entre les États membres est régi par la directive 95/21/CE et par le mémorandum d'entente de Paris sur le contrôle des navires par l'État du port, qui est un accord international en vertu duquel l'UE partage la charge du contrôle par l'État du port avec le Canada, la Croatie, l'Islande, la Norvège, la Fédération de Russie et la Slovénie.


Via THETIS the information will be made available to all port state control authorities that have signed up to the Paris Memorandum of Understanding (Paris MoU), an international agreement by means of which the EU shares port state control efforts with Canada, Croatia, Iceland, Norway, the Russian Federation and Slovenia.

Grâce à THETIS, les autorités chargées du contrôle par l'État du port de tous les pays ayant signé le mémorandum d'entente de Paris (accord international en vertu duquel l'UE partage la charge du contrôle par l'État du port avec le Canada, la Croatie, l'Islande, la Norvège, la Fédération de Russie et la Slovénie) auront accès aux informations.


'Port', 'Sherry', 'Chablis', 'Rhine' and 'Marsala' will only be used in Canada to label European wines once the EU-Canada Agreement on Trade in Wines and Spirit Drinks is fully implemented.

À partir de la mise en œuvre complète de l'accord entre l'UE et le Canada sur le commerce des vins et des boissons spiritueuses, les dénominations 'Port', 'Sherry', 'Chablis', 'Rhine' et 'Marsala' ne seront plus utilisées au Canada que pour désigner des vins européens.


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Since that awful incident, the bodies of four dead Romanians have been found inside a container bound for Canada in the Italian port of Livorno.

Depuis cet atroce incident, les corps de quatre Roumains morts ont été retrouvés à l'intérieur d'un conteneur en partance pour le Canada, dans le port italien de Livourne.


On 27 March 1996, the Commission a decided not to oppose the agreement and to allow it to benefit from the group exemption (3) Joint Mediterranean Canada Service On 19 October 1995, Canada Maritime Limited and DSR-Senator Lines notified to the Commission the Joint Mediterranean Canada Service (JMCS), a consortium agreement under which these shipping companies operate a joint liner service between the port of Montreal in Canada and various ports in the eastern Mediterranean.

La Commission a décidé également, le 27 mars 1996, de ne pas s'opposer à cet accord et de le faire bénéficier de l'exemption par catégorie. -3) Consortium Joint Mediterranean Canada Service Le 19 octobre 1995, Canada Maritime Limited et DSR-Senator Lines ont notifié à la Commission, l'accord de consortium, Joint Mediterranean Canada Service (JMCS), dans le cadre duquel elles fournissent en commun un service de ligne entre le port de Montréal, au Canada, et différents ports de la Méditerranée occidentale.


The following five consortia will benefit from exemption (1) St Lawrence Coordinated Service On 13 October 1995, Canada Maritime Limited and Orient Overseas Container Line (UK) notified to the Commission the St Lawrence Coordinated Service (SLCS), a consortium agreement under which these shipping companies operate a joint liner service between the port of Montreal in Canada and various ports in North-West Europe.

Au total, les cinq consortia suivants bénéficieront de l'exemption: -1) Consortium St Lawrence Coordinated Service Le 13 octobre 1995, Canada Maritime Limited et Orient Overseas Container Line (UK) ont notifié à la Commission, l'accord de consortium, St Lawrence Coordinated Service (SLCS), dans le cadre duquel ces compagnies maritimes exploitent en commun un service de ligne entre le port de Montréal, au Canada, et différents ports du nord-ouest de l'Europe.




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Date index: 2023-08-09
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