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Advise colleagues on aspects of tanker operations
Advise colleagues on tanker operations
Aerial tanker
Agricultural tariff
Air-tanker
Community farm price
Develop cost-plus pricing models
EC farm price
Farm prices
Flying tanker
Methane tanker
Non-price condition
Non-pricing condition
Non-pricing lending condition
OSO-tanker
Oil tanker
Ore-slurry-oil tanker
Plan cost-plus pricing models
Prepare a cost-plus pricing model
Prepare cost-plus pricing models
Price for the marketing year
Price system
Prices of wood products studying
Prices policy
Provide detailed advice on tanker operations
Provide expertise on tanker operations
Road tanker
Slurry tanker
Study prices of wood products
Study wood product prices
Studying prices of wood products
Tanker
Tanker aircraft
Tanker lorry
Tanker shipping

Traduction de «prices for non-tanker » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aerial tanker | air-tanker | flying tanker | tanker aircraft

avion ravitailleur | avion-citerne


tanker [ methane tanker | oil tanker | Tanker shipping(STW) ]

bateau-citerne [ méthanier | minéralier | navire-citerne | pétrolier ]


advise colleagues on tanker operations | provide detailed advice on tanker operations | advise colleagues on aspects of tanker operations | provide expertise on tanker operations

apporter son expertise sur les opérations des pétroliers




ore-slurry-oil tanker | OSO-tanker | slurry tanker

navire OSO | transporteur de minerai sous forme liquide


farm prices [ Community farm price | EC farm price | price for the marketing year | Agricultural tariff(STW) ]

prix agricole [ prix agricole CE | prix agricole communautaire | prix de campagne ]


prices policy [ price system ]

politique des prix [ régime de prix ]


prices of wood products studying | study wood product prices | study prices of wood products | studying prices of wood products

étudier les prix de produits du bois


develop cost-plus pricing models | plan cost-plus pricing models | prepare a cost-plus pricing model | prepare cost-plus pricing models

préparer des modèles de prix de revient majoré


non-price condition [ non-pricing condition | non-pricing lending condition ]

modalité non tarifaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Prices for non-tanker ship-types have continued to decline over the past 12 months whereas tankers have seen slight price increases of 5-10%.

Les prix des types de navires autres que les pétroliers ont continué à baisser au cours des douze derniers mois, tandis que ceux des pétroliers ont connu une légère hausse de l'ordre de 5 à 10 %.


It also further shortens the timetable for the withdrawal of single-hulled tankers established in the Erika I package. No single-hulled tanker will be allowed to enter an EU port after 2010 in place of 2015, and the most severe criteria are introduced to the eliminate the ships posing the greatest risk in even shorter deadlines; for example, tankers similar to Erika or to the Prestige will be forbidden entry as of the entry into force of the regulation ...[+++]

Au-delà, ce texte raccourcit encore davantage le calendrier de retrait des pétroliers à simple coque tel qu'établi dans le cadre du paquet Erika I. Plus aucun pétrolier à simple coque ne pourra fréquenter un port de l'Union à partir de 2010 au lieu de 2015, et des critères plus sévères sont introduits pour l'élimination des navires les plus risqués dans des délais encore plus courts ; par exemple, des pétroliers comparables à l'Erika ou au Prestige seront interdits dès l'entrée en vigueur du règlement.


This proposals aims at accelerating the phasing-out of single-hull tankers and prohibiting the carriage of heavy oil in single-hull tankers. In particular, the oldest and most vulnerable types of single-hull tankers, constructed before 1982, will be phased out when they reach 23 years of age, as compared with 28 years of age under current rules, and by 2005 at the latest for the most recent ones.

En particulier, les pétroliers à simple coque, plus anciens et plus vulnérables, construits avant 1982, seront retirés progressivement du marché lorsqu'ils atteignent 23 ans d'ancienneté, alors que selon les règles en vigueur ils pouvaient demeure en activité et entrer dans les ports européens jusqu'à 28 ans. Les plus récents seront retirés au plus tard en 2005.


South Korean shipyards have practised dumping with regard to the manufacture of gas tankers through having different prices on the domestic and export markets. Prices on the export market have been 25% to 30% lower.

Les chantiers navals sud-coréens ont appliqué des pratiques de dumping dans le secteur de la construction de navires transporteurs de gaz en pratiquant des prix différents sur le marché domestique et à l’exportation, les prix pour l’exportation étant de 25 à 30% inférieurs.


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Finally, as far as category 3 tankers are concerned, the fact that these include only tankers up to size limits of 20000 tons dead weight does not justify it to extend the timetable for their complete phase out to 2015. This holds in particular, given that category 3 includes tankers without segregated ballast tank in protective location and given that these ships, although smaller, can still cause severe pollution.

Enfin, s'agissant de la catégorie 3, le fait qu'elle ne comprenne que les pétroliers d'un port en lourd inférieur à 20.000 tonnes ne justifie pas un report de leur retrait définitif à 2015, d'autant que cette catégorie comprend des pétroliers non équipés de citernes à ballast séparé dans des localisations défensives et que, même s'ils sont de dimensions réduites, ils peuvent être à l'origine de pollutions importantes.


Category 1: so-called "pre-MARPOL" single hull oil tankers, being crude oil tankers of 20000 tons deadweight and above and oil product carriers of 30000 tons deadweight and above having no segregated ballast tanks in protective locations (SBT/PL).

Catégorie 1: les pétroliers à simple coque dits "pré-MARPOL", à savoir les transporteurs de pétrole brut d'une capacité égale ou supérieure à 20 000 tonnes de port en lourd et les transporteurs de produits pétroliers d'une capacité égale ou supérieure à 30 000 tonnes de port en lourd non équipés de citernes à ballast séparé dans des localisations défensives (SBT/PL).


This differential charging system should cease to be applied when the replacement of single hull oil tankers by double hull or equivalent design oil tankers has been fully accomplished;

Ce système de tarification différenciée devrait cesser d'être appliqué lorsque le remplacement des pétroliers à simple coque par des pétroliers à double coque ou de conception équivalente est entièrement terminé.


in view of the progressive increase of the number of double hull or equivalent design oil tankers and the decrease of the number of single hull oil tankers over the period of the accelerated phasing in scheme the balance in revenues for port and pilotage service providers should be achieved by making the reduction on port and pilotage dues for double hull or equivalent design oil tankers regressive with their age and the surcharge on port and pilotage ...[+++]

En raison de l'augmentation progressive du nombre de pétroliers à double coque ou de conception équivalente et de la diminution du nombre de pétroliers à simple coque au cours de la période d'introduction accélérée, l'équilibre des recettes des fournisseurs de services portuaires et de pilotage doit être réalisé par la dégressivité, en fonction de l'âge, de la réduction des redevances portuaires et de pilotage pour les pétroliers à double coque ou de conception équivalente et par la progressivité, en fonction de l'âge, de la surtaxe s ...[+++]


the financial incentives for oil tankers complying with the double hull or equivalent design standards and financial disincentives for oil tankers not yet complying with these standards should be based upon a combined system providing a reduction of port and pilotage dues for oil tankers complying with the double hull or equivalent design standards and applying a surcharge on the port and pilotage dues for oil tankers not yet complying with these standards;

Les incitations financières pour les pétroliers conformes aux prescriptions en matière de double coque ou à des normes de conception équivalentes et les mesures financières de dissuasion pour les pétroliers non encore conformes à ces prescriptions devraient être basées sur un système combiné accordant une réduction des redevances portuaires et de pilotage pour les pétroliers conformes aux prescriptions en matière de double coque ou à des normes de conception équivalentes et appliquant une surtaxe sur les redevances portuaires et de pi ...[+++]


IVASSESSMENT AND MANAGEMENT OF ENVIRONMENTAL NOISE PAGEREF _Toc496517113 \h IVCLIMATE CHANGE PAGEREF _Toc496517114 \h V?COMMUNITY POLICIES AND MEASURES TO LIMIT EMISSIONS OF GREENHOUSE GASES COUNCIL CONCLUSIONS PAGEREF _Toc496517115 \h V?PROGRESS ON THE IMPLEMENTATION OF THE CONVENTION PAGEREF _Toc496517116 \h VIIELECTRICAL AND ELECTRONIC EQUIPMENT PAGEREF _Toc496517117 \h VIIGLOBAL ENVIRONMENTAL GOVERNANCE COUNCIL CONCLUSIONS PAGEREF _Toc496517118 \h VIIILABELLING AND TRACEABILITY OF GENETICALLY MODIFIED ORGANISMS PAGEREF _Toc496517119 \h VIIIOTHER BUSINESS PAGEREF _Toc496517120 \h VIII?International negotiations on the future POPs Convention PAGEREF _Toc496517121 \h VIII?Initiative for a ban on the "Navy Blue" dye and for a comprehensive ...[+++]

IVEVALUATION ET GESTION DU BRUIT AMBIANT PAGEREF _Toc496072983 \h IVCHANGEMENT CLIMATIQUE PAGEREF _Toc496072984 \h V?POLITIQUES ET MESURES COMMUNAUTAIRES DE LIMITATION DES EMISSIONS DE GAZ A EFFET DE SERRE - CONCLUSIONS DU CONSEIL PAGEREF _Toc496072985 \h V?ETAT DES TRAVAUX DANS LE CADRE DE LA MISE EN OEUVRE DE LA CONVENTION PAGEREF _Toc496072986 \h VIIIEQUIPEMENTS ELECTRIQUES ET ELECTRONIQUES PAGEREF _Toc496072987 \h VIIIGOUVERNANCE MONDIALE DE L'ENVIRONNEMENT - CONCLUSIONS DU CONSEIL PAGEREF _Toc496072988 \h IXETIQUETAGE ET TRACABILITE D'ORGANISMES GENETIQUEMENT MODIFIES PAGEREF _Toc496072989 \h IXPOINTS DIVERS PAGEREF _Toc496072990 \h IX?Négociations internationales sur la future Convention POPs PAGEREF _Toc496072991 \h IX?I ...[+++]


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