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Carbon steel
Ensure private property security
Ensure security of private property
Ensuring private property security
Forge steel
Forged steel
Forging steel
High speed steel
High-speed cutting-steel
High-speed steel
High-speed tool steel
High-speed tool-steel
Implement a virtual private network
Installing a virtual private network
Make sure private property is kept secure
Non alloy steel
Ordinary steel
P-wagon
Plain carbon steel
Private agreement
Private deed
Private detective
Private dick
Private document
Private enterprise
Private eye
Private farm
Private goods wagon
Private sector
Private undertaking
Private wagon
Privately owned railway wagon
Privately-owned wagon
Rapid steel
Sleuth
Straight carbon steel
VPN implementing
Virtual private network implementing
Wraught steel
Wrot steel
Wrought steel

Traduction de «privatized ec steel » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
high-speed steel [ high speed steel | high-speed tool steel | rapid steel | high-speed cutting-steel | high-speed tool-steel ]

acier rapide [ acier à coupe rapide ]


wrought steel [ wraught steel | wrot steel | forging steel | forge steel | forged steel ]

acier forgé [ acier de forge ]


carbon steel [ plain carbon steel | ordinary steel | straight carbon steel | non alloy steel ]

acier ordinaire [ acier non allié | acier au carbone | acier simple au carbone | acier carboné | acier simple non allié | acier commercial ordinaire ]


private goods wagon | private wagon | privately owned railway wagon | privately-owned wagon | P-wagon

wagon de particulier


ensure security of private property | ensuring private property security | ensure private property security | make sure private property is kept secure

assurer la sécurité de propriétés privées


private sector [ private enterprise | private undertaking ]

entreprise privée [ secteur privé ]


virtual private network implementing | VPN implementing | implement a virtual private network | installing a virtual private network

mettre en place un réseau privé virtuel | mettre en place un VPN


private enterprise | private farm | private undertaking

entreprise privée | exploitation


private eye | sleuth | private detective | private dick

détective privée | détective privé | détective privé/détective privée


private agreement | private deed | private document

acte privé | acte sous seing privé | écrit privé | écriture privée
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
According to the agreed package, Global Forum members must ensure market-based outcomes in the steel industry, refrain from market-distorting subsidies and other government support measures that contribute to overcapacity, provide a level playing field between state-owned and private companies, and enact effective adjustment polices.

Selon l'accord intervenu, les membres du forum mondial doivent garantir des résultats basés sur le marché dans l'industrie sidérurgique, s'abstenir de recourir à des subventions responsables de distorsions du marché et d'autres mesures d'aide publiques qui contribuent à la surcapacité, assurer des conditions de concurrence équitables entre les entreprises publiques et privées, et mettre en œuvre des politiques d'ajustement efficaces.


42. Recalls that innovation must be encouraged by supporting not only research and development and knowledge transfer but also market introduction and innovation clusters, through the promotion of public-private partnerships in strategic sectors such as the steel industry in order to mobilise more private capital;

42. rappelle qu'il y a lieu d'encourager l'innovation en appuyant, non seulement la recherche et le développement et les transferts de connaissances, mais également les mises sur le marché et les pôles d'innovation, en encourageant les partenariats public-privé dans des secteurs stratégiques tels que la sidérurgie afin d'attirer plus de capitaux privés;


58. Acknowledges the high financial risks associated with the development, up-scaling, demonstration and deployment of breakthrough technologies; supports the establishment of clusters, research cooperation and public-private partnerships such as SPIRE and EMIRI; encourages the use of innovative financial instruments such as risk-sharing finance facilities, which give priority access to steel industries in crisis; calls on the European Investment Bank and the European Bank for Reconstruction and Development to design a long-term financing framework for steel projects;

58. reconnaît les risques financiers élevés associés au développement, à l'amélioration, à la démonstration et au déploiement de technologies de pointe; soutient la mise en place de conglomérats, de la coopération en matière de recherche et de partenariats public-privé, tels que SPIRE et EMIRI; encourage le recours à des instruments financiers innovants comme les mécanismes de financement à risque partagé, qui offrent un accès prioritaire aux industries sidérurgiques en crise; invite la Banque européenne d'investissement et la Banque européenne pour la reconstruction et le développement à concevoir un cadre de financement à long terme ...[+++]


It also needs to be considered that the complaint allegation that there is no reliable private price in the market because of the predominance of the public sector in the steel market has been confirmed by the investigation as SOEs have a predominant share in the steel market in China at least with regard to hot-rolled steel and cold-rolled steel (see recitals (76) to (79)).

Il y a également lieu de considérer que l'allégation formulée dans la plainte concernant l'absence de prix fiables sur le marché privé, compte tenu de la prédominance du secteur public sur le marché de l'acier, a été confirmée par l'enquête, puisque les entreprises publiques ont une part prédominante sur le marché de l'acier en RPC, du moins sur le marché de l'acier à chaud et de l'acier laminé à froid (voir les considérants (76) à (79)).


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Having that said, there is no need to draw a bright line between public and private bodies here, since in recitals (85) to (98) below, it is demonstrated that all private bodies in the steel sector are entrusted and directed by the State and so, for all relevant purposes, behave in the same way as public bodies.

Cela étant dit, il n'est pas nécessaire d'établir en l'espèce une scission claire entre les organismes publics et privés, étant donné qu'il est démontré, aux considérants (85) à (98), que tous les organismes privés du secteur de l'acier sont mandatés et dirigés par l'État et se comportent dès lors, à toutes fins utiles, comme des organismes publics.


In its analyses concerning entrustment and direction the Commission referred to number of government plans and policy documents and cited sections from these documents which show a direct link between the government and the conduct of the private steel companies and supported this finding by examples of actions by these private operators.

Dans ses analyses concernant l'existence d'une action de charger ou d'ordonner, la Commission a fait référence à plusieurs plans et documents d'orientation et en a cité des passages qui font apparaître un lien direct entre les pouvoirs publics et la conduite des entreprises sidérurgiques privées. Elle a étayé cette constatation par des exemples de mesures prises par ces opérateurs privés.


9. Takes the view that such an Action Plan should also consider ways of addressing and mitigating the high costs of energy and raw materials, which are a threat to the steel industry’s competitiveness; emphasises, in this connection, that energy efficiency and resource efficiency can generate substantial cost savings, and welcomes in this regard the European public-private partnership SPIRE, but nonetheless urges the Commission and the steel sector itself to continue to examine the opportunities available, to encourage the establishment of business consortia and to promote a closed-loop production system aimed at recovery and re-use of ...[+++]

9. est d'avis qu'un tel plan d'action devrait également explorer les voies pour lutter contre les prix élevés de l'énergie et des matières premières, ou en atténuer les effets, car ils sont une menace pour la compétitivité de la sidérurgie; souligne, à cet égard, que l'efficacité dans la consommation de l'énergie et des matières premières peut être la source d'économies substantielles et se félicite à cet égard de la création du partenariat public-privé SPIRE; presse néanmoins la Commission et le secteur de l'acier lui-même de continuer d'étudier les possibilités disponibles, d'encourager la constitution de grands groupes et de promouv ...[+++]


9. Takes the view that such an Action Plan should also consider ways of addressing and mitigating the high costs of energy and raw materials, which are a threat to the steel industry’s competitiveness; emphasises, in this connection, that energy efficiency and resource efficiency can generate substantial cost savings, and welcomes in this regard the European public-private partnership SPIRE, but nonetheless urges the Commission and the steel sector itself to continue to examine the opportunities available, to encourage the establishment of business consortia and to promote a closed‑loop production system aimed at recovery and re-use of ...[+++]

9. est d'avis qu'un tel plan d'action devrait également explorer les voies pour lutter contre les prix élevés de l'énergie et des matières premières, ou en atténuer les effets, car ils sont une menace pour la compétitivité de la sidérurgie; souligne, à cet égard, que l'efficacité dans la consommation de l'énergie et des matières premières peut être la source d'économies substantielles et se félicite à cet égard de la création du partenariat public-privé SPIRE; presse néanmoins la Commission et le secteur de l'acier lui-même de continuer d'étudier les possibilités disponibles, d'encourager la constitution de grands groupes et de promouv ...[+++]


On 15 February 2012, the Commission received a notification of a proposed concentration pursuant to Article 4 of Council Regulation (EC) No 139/2004 (1) by which the undertakings Mitsui Co., Ltd (‘Mitsui’, Japan), Mahindra Ugine Steel Company Limited (‘Musco’, India), ultimately controlled by Mahindra Mahindra Limited (‘Mahindra Group’, India) and Sanyo Special Steel Co., Ltd (‘Sanyo’, Japan), acquire within the meaning of Article 3(1)(b) of the Merger Regulation joint control of the undertaking Navyug Special Steel Private Limited (‘Navyug’, ...[+++]

Le 15 février 2012, la Commission a reçu notification, conformément à l'article 4 du règlement (CE) no 139/2004 du Conseil (1), d'un projet de concentration par lequel les entreprises Mitsui Co., Ltd («Mitsui», Japon), Mahindra Ugine Steel Company Limited («Musco», Inde), contrôlée en dernier ressort par Mahindra Mahindra Limited («groupe Mahindra», Inde), et Sanyo Special Steel Co., Ltd («Sanyo», Japon) acquièrent, au sens de l'article 3, paragraphe 1, point b), du règlement CE sur les concentrations, le contrôle en commun de l'entreprise Navyug Special Steel Private Limited ( ...[+++]


To that end, the Decision of the representatives of the Governments of the Member States concerning the financial consequences of the expiry of the Treaty establishing the European Coal and Steel Community (COM(2000)519)) should include a new Article 8a worded as follows: 'The Commission shall draw up a proposal by 24 July 2004 to enable the Coal and Steel Research Fund to be augmented by public and private funds and research to be carried out in additional areas'.

À cet effet, il convient d'ajouter un nouvel article 8 bis au texte de la décision des représentants des gouvernements des États membres concernant les conséquences financières de l'expiration du traité instituant la CECA (COM(2000) 519), dont le texte serait le suivant: la Commission présente, le 21 juillet 2004 au plus tard, une proposition prévoyant que le fonds de recherche pour le charbon et l'acier peut être alimenté par des sources publiques et privées et peut aborder d'autres domaines de la recherche;


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