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Actions resulting from railway facilities inspections
Alcoholic hallucinosis
Chart survey results
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Draw conclusions from market research findings
Draw conclusions from market research result
Draw conclusions from market research results
Flood arising from remote storm
Interpret market research results
Jealousy
Of cataclysmic nature arising from melting snow
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Resulting directly from storm
Results from the absence from work surveys
Results-Based Management and Accountability
Tabulate a set of survey results
Tabulate results from survey
Tabulate survey results

Traduction de «programs resulting from » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
draw conclusions from market research findings | draw conclusions from market research result | draw conclusions from market research results | interpret market research results

tirer des conclusions des résultats d’une étude de marché


Results-Based Management and Accountability-Moving our culture from administrative controls and transaction review to program and management plans and results [ Results-Based Management and Accountability ]

Results-Based Management and Accountability-Moving our culture from administrative controls and transaction review to program and management plans and results [ Results-Based Management and Accountability ]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


chart survey results | tabulate results from survey | tabulate a set of survey results | tabulate survey results

dresser des tableaux de présentation des résultats d’une enquête


actions taken to address malfunctions identified in railway facilities inspections | actions to address malfunctions identified in railway facilities inspections | actions resulting from railway facilities inspections | follow-up actions resulting from railway facilities inspections

assurer le suivi des actions résultant des inspections des installations ferroviaires


waste resulting from exploration, mining, dressing and further treatment of minerals and quarrying | wastes resulting from exploration, mining, quarrying, and physical and chemical treatment of minerals

déchets provenant de l'exploration et de l'exploitation des mines,et des carrières,et de la préparation et du traitement ultérieur des minerais


South of the Border: Graduates from the Class of '95 Who Moved to the United States: An Analysis of Results from the Survey of 1995 Graduates Who Moved to the United States [ South of the Border: Graduates from the Class of '95 Who Moved to the United States ]

Cap vers le sud : les diplômés de la promotion de 1995 qui sont déménagés aux États-Unis : une analyse des résultats de l'Enquête auprès des diplômés de 1995 qui ont déménagé aux États-Unis [ Cap vers le sud : les diplômés de la promotion de 1995 qui sont déménagés aux États-Unis ]


flood:arising from remote storm | of cataclysmic nature arising from melting snow | resulting directly from storm |

inondation:cataclysmique, due à la fonte des neiges | provoquée par un orage éloigné | résultant directement d'un orage |


Definition: Mood is elevated out of keeping with the patient's circumstances and may vary from carefree joviality to almost uncontrollable excitement. Elation is accompanied by increased energy, resulting in overactivity, pressure of speech, and a decreased need for sleep. Attention cannot be sustained, and there is often marked distractibility. Self-esteem is often inflated with grandiose ideas and overconfidence. Loss of normal social inhibitions may result in behaviour that is reckless, foolhardy, or inappropriate to the circumstan ...[+++]

Définition: Présence d'une élévation de l'humeur hors de proportion avec la situation du sujet, pouvant aller d'une jovialité insouciante à une agitation pratiquement incontrôlable. Cette élation s'accompagne d'une augmentation d'énergie, entraînant une hyperactivité, un désir de parler, et une réduction du besoin de sommeil. L'attention ne peut être soutenue et il existe souvent une distractibilité importante. Le sujet présente souvent une augmentation de l'estime de soi avec idées de grandeur et surestimation de ses capacités. La levée des inhibitions sociales normales peut entraîner des conduites imprudentes, déraisonnables, inappropr ...[+++]


Results from the absence from work surveys

Résultats des enquêtes sur l'absence du travail
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Most of the plans included a detailed analysis of the starting position as regards the horizontal priorities such as the environment and equal opportunities but, although the analyses of the impact expected from the strategy and assistance were sometimes very detailed (as in the case of the environmental evaluation in the plan for Spain resulting from the contribution of the environmental authorities), most were not up to the quality required by the regulation. In the later phases of programming, evaluations will have to be more detai ...[+++]

En ce qui concerne les priorités horizontales telles que l'environnement et l'égalité des chances, la plupart des plans présentent une analyse détaillée de la situation de départ, mais les analyses de l'impact attendu de la stratégie et des interventions, bien que parfois très détaillées (comme dans le cas de l'évaluation environnementale du plan de l'Espagne, grâce à l'apport déterminant des autorités environnementales), ont été le plus souvent d'une qualité inférieure à celle requise par le règlement. Dans les phases ultérieures de la programmation, de telles évaluations devront être affinées sur la base d'informations précises quant aux types de mesures envisagées et à leur plus ou moins grand degré d'intégration au sein des pla ...[+++]


COMMUNICATION FROM THE COMMISSION TO THE COUNCIL, THE EUROPEAN PARLIAMENT, THE ECONOMIC AND SOCIAL COMMITTEE AND THE COMMITTEE OF THE REGIONS THE RESULTS OF THE PROGRAMMING OF THE STRUCTURAL FUNDS FOR 2000-2006 (OBJECTIVE 1) [SEC(2001) 1140]

COMMUNICATION DE LA COMMISSION AU CONSEIL, AU PARLEMENT EUROPÉEN, AU COMITÉ ÉCONOMIQUE ET SOCIAL ET AU COMITÉ DES RÉGIONS LES RÉSULTATS DE LA PROGRAMMATION DES FONDS STRUCTURELS POUR LA PÉRIODE 2000/2006 (OBJECTIF 1) [SEC(2001) 1140]


Communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions - The results of the programming of the Structural Funds for 2000-2006 (Objective 1) [SEC(2001) 1140] /* COM/2001/0378 final */

Communication de la Commission au Conseil, au Parlement européen, au Comité économique et social et au Comité des régions - Les résultats de la programmation des fonds structurels pour la période 2000/2006 (objectif 1) [SEC(2001) 1140] /* COM/2001/0378 final */


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52001DC0378 - EN - Communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions - The results of the programming of the Structural Funds for 2000-2006 (Objective 1) [SEC(2001) 1140]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52001DC0378 - EN - Communication de la Commission au Conseil, au Parlement européen, au Comité économique et social et au Comité des régions - Les résultats de la programmation des fonds structurels pour la période 2000/2006 (objectif 1) [SEC(2001) 1140]


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Communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions - The results of the programming of the Structural Funds for 2000-2006 (Objective 1) [SEC(2001) 1140]

Communication de la Commission au Conseil, au Parlement européen, au Comité économique et social et au Comité des régions - Les résultats de la programmation des fonds structurels pour la période 2000/2006 (objectif 1) [SEC(2001) 1140]


To facilitate the transition from existing support schemes under Regulation (EC) No 1698/2005 to the new legal framework which covers the programming period starting on 1 January 2014 (‘the new programming period’), transitional rules should be adopted to avoid any difficulties or delays in the implementation of rural development support, which may result from the time of adoption of the new rural development programs.

Afin de faciliter la transition des régimes de soutien existants au titre du règlement (CE) n° 1698/2005 au nouveau cadre juridique, qui concerne la période de programmation commençant le 1 janvier 2014 (la «nouvelle période de programmation»), il convient d'adopter des dispositions transitoires afin d'éviter tout retard ou toute difficulté dans la mise en œuvre du soutien au développement rural, qui pourraient survenir dès l'adoption des nouveaux programmes de développement rural.


17. Regrets that the Council departed substantially (all in all by EUR 2,15 billion), as regards commitments, from the financial programming figures, which result from a joint decision with Parliament at the beginning of the programming period, as well as that Council completely disregarded Parliament's priorities, as expressed in Parliament's mandate for the trilogue; recalls that Parliament's reading is based instead upon, and coherent with, benchmarks arising from that mandate;

17. regrette que le Conseil se soit nettement écarté (de 2 150 000 000 EUR au total), au niveau des engagements, des chiffres figurant dans la programmation financière, lesquels ont été fixés avec le Parlement par décision commune au début de la période de programmation, et déplore que le Conseil n'ait absolument pas tenu compte des priorités du Parlement que ce dernier avait définies dans son mandat pour le trilogue; rappelle que la lecture du Parlement se fonde, elle, sur les chiffres issus de ce mandat et qu'elle en respecte la logique;


17. Regrets that the Council departed substantially (all in all by EUR 2,15 billion), as regards commitments, from the financial programming figures, which result from a joint decision with Parliament at the beginning of the programming period, as well as that Council completely disregarded Parliament's priorities, as expressed in Parliament's mandate for the trilogue; recalls that Parliament's reading is based instead upon, and coherent with, benchmarks arising from that mandate;

17. regrette que le Conseil se soit nettement écarté (de 2,15 milliards d'EUR au total) des chiffres des crédits de paiement figurant dans la programmation financière, lesquels ont été fixés avec le Parlement par décision commune au début de la période de programmation, et déplore que le Conseil n'ait absolument pas tenu compte des priorités du Parlement que ce dernier avait définies dans son mandat pour le trilogue; rappelle que la lecture du Parlement se fonde, elle, sur les chiffres issus de ce mandat et qu'elle en respecte la logique;


2. Stresses the need for good coordination on the ground of the various Community policies aimed at ensuring harmonious development, particularly for regions, such as mountain regions, that suffer from permanent natural handicaps; is concerned, in this connection, about the usefulness of separating the Community's cohesion policy from rural development in the current programming period 2007-2013 (resulting from the integration of the European Agricultural Fund for Regional Development into the CAP); considers that this new approach ...[+++]

2. souligne la nécessité d'une bonne coordination sur le terrain des différentes politiques communautaires visant à assurer un développement harmonieux des régions qui, comme les régions de montagne, souffrent de handicaps naturels permanents; s'interroge, à cet égard, sur l'intérêt d'une séparation entre la politique communautaire de cohésion et celle du développement rural dans la période de programmation actuelle 2007-2013 (du fait de l'intégration du Fonds européen agricole pour le développement rural dans la PAC); estime qu'il y a lieu de surveiller de près cette nouvelle approche de manière à évaluer son impact sur le développeme ...[+++]


3. Stresses the need for good coordination of the various Community policies aimed at ensuring harmonious development, particularly for regions, such as mountain areas, that suffer from permanent natural handicaps; is concerned, in this connection, about the usefulness of separating the Community's cohesion policy from rural development in the current programming period 2007-2013 (resulting from the integration of the European Agricultural Fund for Regional Development into the CAP); considers that this new approach needs to be moni ...[+++]

3. souligne la nécessité d'une bonne coordination des différentes politiques communautaires visant à assurer un développement harmonieux des régions qui, comme les zones de montagne, souffrent de handicaps naturels permanents; s'interroge, à cet égard, sur l'intérêt d'une séparation entre la politique communautaire de cohésion et celle du développement rural dans la période de programmation actuelle 2007-2013 (du fait de l'intégration du Fonds européen agricole pour le développement rural dans la PAC); estime qu'il y a lieu de surveiller de près cette nouvelle approche de manière à évaluer son impact sur le développement régional;


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