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Artist call-out
Bear call spread
Bearish call spread
Bearish vertical call spread
Bull call spread
Bullish call spread
Bullish vertical call spread
Call bear spread
Call bull spread
Call for artist proposals
Call for artist submissions
Call for artists
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Cost of telephone calls
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Phone call rates
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Price of telephone calls
Prominent blank joint
Prominent joint
Prominent mould joint
Prominent ring joint
Put option
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Telecommunications tariffs
Telephone call rates
Telephone charges
Traded option
Transmissions tariff
Vertical bear call spread
Vertical bull call spread

Vertaling van "prominence and calls " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
prominent blank joint | prominent joint | prominent mould joint | prominent ring joint

couture en saillie


A rare partial autosomal trisomy/tetrasomy characterized by facial dysmorphism (long thin face, prominent forehead, down-slanting palpebral fissures, prominent nose with broad nasal bridge, prominent chin), pre and postnatal overgrowth, renal anomali

gigantisme 15q


telephone charges [ call rates | communications tariff | communications tariff system | cost of calls | cost of phone calls | cost of telephone calls | phone call rates | price of calls | price of phone calls | price of telephone calls | telephone call rates | transmissions tariff | Telecommunications tariffs(ECLAS) ]

tarif des communications [ prix de la communication téléphonique | prix des appels téléphoniques | prix des communications | tarif des transmissions | tarification des communications ]


bear call spread | bearish call spread | bearish vertical call spread | call bear spread | vertical bear call spread

bear call spread | écart baissier à base de calls | écart sur calls à la baisse | opération mixte à la baisse avec des options call | opération mixte baissière avec des options call | spread baissier avec des options call | vertical bear call spread


bull call spread | bullish call spread | bullish vertical call spread | call bull spread | vertical bull call spread

bull call spread | écart sur calls à la hausse | écart vertical sur calls à la hausse | opération mixte à la hausse avec des options call | opération mixte haussière avec des options call | spread haussier avec des options call | vertical bull call spread


artist call-out | call for artists | call for artist submissions | call for artist proposals | call for entries | call for submissions | open call for submissions

appel de dossiers | appel de dossier


A partial autosomal monosomy with characteristics of a variable combination of developmental delay, intellectual disability, ectodermal, genitourinary and minor cardiac anomalies and specific dysmorphic features (prominent forehead and low-set ears).

monosomie non distale 12q


A central nervous system malformation with characteristics of severe intellectual deficit, early hypotonia with progression to spasticity and contractures, choreoathetosis, seizures, dysmorphic face (long face with prominent forehead) and brain imagi

syndrome de déficience intellectuelle liée à l'X-malformation de Dandy-Walker-anomalies des noyaux gris centraux-convulsions


option contract [ call option | option market | put option | traded option | [http ...]

contrat d’option [ option de vente | option d’achat | option négociable ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission's recent Communication on 'Reinvigorating the Barcelona Process' [27] also called for greater prominence to be given to human rights, democracy, good governance and the rule of law in Europe's relations with Mediterranean countries.

La récente communication de la Commission consacrée à la «relance du processus de Barcelone [27]» a également appelé à mettre davantage l'accent sur les droits de l'homme, la démocratie, l'État de droit et la bonne gestion des affaires publiques dans les relations de l'Europe avec les pays méditerranéens.


Considers that the ERDF and the Cohesion Fund can contribute to meeting the targets under Directive 2009/28/EC and the 2030 Framework for Climate and Energy, as well as funding research and innovation in connection with renewable energy generation, while supporting job creation and economic growth; underlines the importance of thematic concentration within cohesion policy, since this should contribute to channelling investment towards the low-carbon economy, including renewable energies, especially in the light of the prominent role of the themati ...[+++]

estime que le FEDER et le Fonds de cohésion peuvent contribuer à la réalisation des objectifs fixés par la directive 2009/28/CE et par le cadre d'action en matière de climat et d'énergie à l'horizon 2030, ainsi qu'au financement de la recherche et de l'innovation en matière de production d'énergie renouvelable, tout en soutenant la création d'emplois et la croissance économique; souligne que la concentration thématique au sein de la politique de cohésion est essentielle étant donné qu'elle devrait contribuer à orienter les investissements vers l'économie à faibles émissions de carbone, notamment les énergies renouvelables, compte tenu e ...[+++]


Welcomes the many opportunities and the greater flexibility that the digital age offers employees and self-employed people, including opportunities for a better work-life balance, in particular with regard to the situation on the labour market of parents of young children and people with disabilities; calls on the Commission and the Member States to address the situation of flexible work and job security that is prominent in the ICT sector, ...[+++]

se félicite des nombreuses possibilités et de la plus grande flexibilité que l'ère du numérique offre aux salariés et aux travailleurs indépendants, notamment en créant des conditions plus favorables pour concilier vie professionnelle et vie privée, notamment en ce qui concerne la situation des parents de jeunes enfants et des personnes handicapées sur le marché du travail; invite la Commission et les États membres à remédier à la problématique de la flexibilité du travail et de la sécurité de l'emploi, prégnante dans le secteur des ...[+++]


12. Considers that the market currently fails to take into account the economic value of ecosystem services and reward those who properly manage the land to provide them; considers it necessary, therefore, to pay for public goods provided by the agricultural sector so as to ensure the maintenance and improvement of biodiversity. in that context, considers that innovative solutions and cooperation projects should be given a prominent place; calls on the Commission and the Member States to promote projects in which farmers are involve ...[+++]

12. estime que le marché ne parvient actuellement pas à intégrer la valeur économique des services écosystémiques et à récompenser ceux qui gèrent correctement la terre pour les fournir; considère qu'il est dès lors nécessaire de payer pour les biens publics fournis par le secteur agricole afin de garantir le maintien et l'amélioration de la biodiversité; considère, dans ce cadre, qu'une place importante devrait être laissée aux solutions innovantes et aux projets de coopération; invite la Commission et les États membres à promouvoir des projets dans lesquels les agriculteurs et les agricultrices sont impliqués en tant que partenaires ...[+++]


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16. Underlines the importance of complementing the EU's bilateral relations with EaP countries with a multilateral dimension by increasing the number of activities and initiatives included in the thematic platforms, paying particular attention to strengthening cross-border projects, stepping up people-to-people programmes, developing incentives for regional cooperation and further enhancing the active dialogue with civil society in order to promote the necessary establishment of open non-governmental institutions and strengthen social cohesion; notes, however, that the bilateral dimension remains prominent, and calls for a clearer and m ...[+++]

16. souligne qu'il importe de compléter les relations bilatérales de l'Union européenne avec les pays du partenariat oriental par une dimension multilatérale en augmentant le nombre des activités et des initiatives menées dans les plateformes thématiques, en portant une attention particulière au renforcement des projets transfrontaliers, au développement des programmes de rapprochement des personnes (people-to-people ), à la mise en place d'incitations à la coopération régionale et au renforcement du dialogue actif avec la société civile, afin de favoriser la mise en place, indispensable, d'organisations non gouvernementales ouvertes et ...[+++]


16. Underlines the importance of complementing the EU’s bilateral relations with EaP countries with a multilateral dimension by increasing the number of activities and initiatives included in the thematic platforms, paying particular attention to strengthening cross-border projects, stepping up people-to-people programmes, developing incentives for regional cooperation and further enhancing the active dialogue with civil society in order to promote the necessary establishment of open non-governmental institutions and strengthen social cohesion; notes, however, that the bilateral dimension remains prominent, and calls for a clearer and m ...[+++]

16. souligne qu'il importe de compléter les relations bilatérales de l’Union européenne avec les pays du partenariat oriental par une dimension multilatérale en augmentant le nombre des activités et des initiatives menées dans les plateformes thématiques, en portant une attention particulière au renforcement des projets transfrontaliers, au développement des programmes de rapprochement des personnes (people-to-people), à la mise en place d'incitations à la coopération régionale et au renforcement du dialogue actif avec la société civile, afin de favoriser la mise en place, indispensable, d'organisations non gouvernementales ouvertes et d ...[+++]


33. Recommends that macro-prudential policies be given more prominence and calls for micro- and macro-prudential policies to be more closely linked; advises national supervisors to pool resources to set up a country/sector monitoring unit which would be able, if need be, to issue cautionary notices to the banking and insurance sectors warning against any excessive exposure to the fragile countries/sectors identified;

33. préconise que l'accent soit mis sur les politiques macroprudentielles et réclame une coordination accrue des politiques micro- et macroprudentielles; invite les autorités de surveillance nationales à mettre en commun leurs ressources afin de mettre sur pied une unité de contrôle par pays/secteur qui serait à même, au besoin, d'émettre des avertissements à l'intention des secteurs bancaire et des assurances pour les mettre en garde contre les risques excessifs représentés par des pays/secteurs fragiles identifiés;


32. Recommends that macro-prudential policies be given more prominence and calls for micro- and macro-prudential policies to be more closely linked; advises national supervisors to pool resources to set up a country/sector monitoring unit which would be able, if need be, to issue cautionary notices to the banking and insurance sectors warning against any excessive exposure to the fragile countries/sectors identified;

32. préconise que l'accent soit mis sur les politiques macroprudentielles et réclame une coordination accrue des politiques micro‑ et macroprudentielles; invite les autorités de surveillance nationales à mettre en commun leurs ressources afin de mettre sur pied une unité de contrôle par pays/secteur qui serait à même, au besoin, d'émettre des avertissements à l'intention des secteurs bancaire et des assurances pour les mettre en garde contre les risques excessifs représentés par des pays/secteurs fragiles identifiés;


The need to step up enforcement at both cross-border and national levels calls for the Commission to take a more prominent role, joining forces with the Member States and supporting them in the application of the Directive across the EU.

La nécessité de renforcer les dispositifs d’application aux niveaux transfrontière et national exige de la Commission qu’elle joue un rôle plus prépondérant, en s’associant aux États membres et en les soutenant dans l’application de la directive à travers l’Union européenne.


The drive to step up enforcement activity both on a cross-border basis and at a national level calls for the Commission to take up a more prominent role, joining forces with the Member States and supporting them in the application of the Directive across the EU.

La volonté de renforcer les activités de contrôle aux niveaux transfrontière et national exige de la Commission qu’elle joue un rôle plus prépondérant, en s’associant aux États membres et en les soutenant dans l’application de la directive dans l’ensemble de l’Union européenne.


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