Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Amended Commission proposal
Audit humanitarian programme proposals
Audit philanthropic programme proposals
Check humanitarian programme proposals
Commission proposal
Commitment proposal
Draft project proposals
EAGGF Guarantee Section
EAGGF Guarantee Section aid
EAGGF Guidance Section
EAGGF Guidance Section aid
EC proposal
Evaluate humanitarian programme proposals
Marriage offer
Marriage proposal
Modified proposal
Negotiations and Calls for Proposals Section
Offer of marriage
Pending proposal
Prepare charity grant proposal
Prepare charity grant proposals
Present detailed design proposals
Present in-depth suggestions for design proposals
Proposal
Proposal
Proposal for commitment
Proposal of marriage
Proposal to marry
Proposed commitment
Southern New Park Proposals Section
Submit a detailed design proposal
Write charity grant proposals

Vertaling van "proposed section " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Negotiations and Calls for Proposals Section

Section des négociations et des demandes de propositions


Southern New Park Proposals Section

Section des projets de parcs - Sud


proposal (EU) [ amended Commission proposal | Commission proposal | EC proposal | modified proposal | pending proposal ]

proposition (UE) [ proposition CE | proposition modifiée | proposition pendante ]


present detailed proposals for designs, present proposals for design detail | present in-depth suggestions for design proposals | present detailed design proposals | submit a detailed design proposal

présenter des propositions de conception détaillées


prepare charity grant proposal | prepare charity grant proposals | draft project proposals | write charity grant proposals

rédiger des propositions de subvention d’organismes caritatifs


audit humanitarian programme proposals | check humanitarian programme proposals | audit philanthropic programme proposals | evaluate humanitarian programme proposals

évaluer des propositions de programmes humanitaires


commitment proposal | proposal for commitment | proposed commitment

proposition d'engagement


marriage proposal [ proposal | proposal of marriage | proposal to marry | marriage offer | offer of marriage ]

proposition de mariage [ offre de mariage ]


EAGGF Guidance Section [ EAGGF Guidance Section aid ]

FEOGA-Orientation [ concours du FEOGA Orientation | FEOGA, section «Orientation» ]


EAGGF Guarantee Section [ EAGGF Guarantee Section aid ]

FEOGA-Garantie [ concours du FEOGA Garantie | FEOGA, section «Garantie» ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Proposed section 24 sets out the penalties on both conviction on indictment and summary conviction for a first offence and for a second or subsequent offence for violation of any of the more serious offences set out in proposed section 24(1) by an individual (proposed section 24(2)); a person other than an individual or a small revenue corporation6 (proposed section 24(3)); or a small revenue corporation (proposed section 24(4)).

L’article 24 proposé décrit les peines dont est passible, sur déclaration de culpabilité par mise en accusation ou par procédure sommaire, et selon qu’il s’agisse d’une première infraction ou d’un cas de récidive, la personne physique qui commet une infraction grave prévue au paragraphe 24(1) (par. 24(2) proposé); la personne autre qu’une personne physique ou morale à revenus modestes 6 (par. 24(3) proposé); ou une personne morale à revenus modestes (par. 24(4) proposé).


Proposed section 42(1) requires the Minister, 10 years after the day on which the proposed section comes into force, to undertake a review of proposed sections 24 to 41 (regarding offences and punishment in proposed sections 24 to 40 and injunctions in proposed section 41).

Conformément au paragraphe 42(1) proposé, le Ministre, dix ans après l’entrée en vigueur de cet article, et tous les dix ans par la suite, doit procéder à l’examen des articles 24 à 41 (le dernier traitant de l’injonction et les autres, des infractions et des peines imposées).


Proposed section 39 of the proposed act in the bill that's before you actually does provide for a discretion in the commissioner to reduce the limitation period referred to in proposed section 36, and proposed section 36 itself refers back to the substantive prohibitions in proposed section 35.

Le projet d'article 39 du projet de loi dont vous êtes saisis donne au commissaire le pouvoir discrétionnaire de réduire la période de restriction mentionnée à l'article 36, lequel article renvoie à l'interdiction fondamentale énoncée au projet d'article 35.


Other relevant provisions concerning corporations include those respecting: the Governor in Council’s regulation-making powers concerning them (proposed section 172.23); their capacity and powers (proposed section 172.24); their authority to charge tolls, fees or other charges for the use of an international bridge or tunnel (proposed section 172.25); the power of their directors to manage their activities and affairs (proposed section 172.26); duty of care of their officers and directors (proposed section 172.27); and the power of their directors to make by-laws regulating the affairs of the corporation (proposed section 172.28).

D’autres dispositions concernent les personnes morales : le pouvoir de réglementation du gouverneur en conseil en ce qui les concerne (nouvel art. 172.23), leur capacité et leurs pouvoirs (nouvel art. 172.24), leur pouvoir d’imposer des droits de péage, des droits ou d’autres frais pour l’utilisation d’un pont ou d’un tunnel international (nouvel art. 172.25), le pouvoir de leurs administrateurs de gérer leurs activités et leurs affaires (nouvel art. 172.26), le devoir de diligence de leurs agents et administrateurs (nouvel art. 172.27) et le pouvoir de leurs administrateurs de réglementer les affaires de l’entreprise (nouvel art. 172.28 ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Differences in working hours among the different European countries create insurmountable difficulties in using concepts such as "full time equivalent" units, as stated in: Annex I, Section 4, Paragraph 4; Annex II, Section 3, Paragraph 3; Annex III, Section 4, Paragraph 3; Annex IV, Section 4, Paragraph 3; and Annex VI, Section 4, indent c; Annex VI, Section 4, indent c of this proposal.

Les divergences entre les heures travaillées parmi les différents États membres provoquent des difficultés insurmontables lorsqu'on utilise une notion telle que "équivalents temps complet" reprise à l'annexe I, section 4, point 4; à l'annexe II, section 3, point 3; à l'annexe III, section 4, point 3; à l'annexe IV, section 4, point 3; et à l'annexe VI, section 4, point c), de la proposition.


The explanatory statement accompanying the Commission proposal (Section 4.2.4., point 6, p. 15 in the English version) acknowledges this problem with, inter alia, the comment that there are 'few Community environmental requirements for waste recovery operations'.

Dans son exposé des motifs, la Commission passe à côté de ce problème (page 14, paragraphe 6 du point 4.2.4) en notant que les opérations de valorisation ne sont soumises qu'à un petit nombre d'exigences environnementales.


There are provisions in the bill regarding the financial administration of nomination contestants: the powers, duties and functions of financial agents (proposed sections 478.11-15; the recovery of claims, including deemed contributions (proposed sections 478.16‑22); completion of the return on financing and expenses in a nomination campaign (proposed sections 478.23-31); selection during election (proposed section 478.23(7)); and corrections and extended reporting periods (proposed sections 478.32-38).

Le projet de loi comprend cependant des dispositions sur la gestion financière des candidats à l’investiture : pouvoirs, fonctions et obligations des agents financiers (art. 478.11 à 478.15 proposés); recouvrement des créances et contributions présumées (art. 478.16 à 478.22 proposés); production du rapport sur le financement et les dépenses pendant une course à l’investiture (art. 478.23 à 478.31 proposés); sélection de candidats en période électorale (par. 478.23(7) proposé); corrections et prorogation des délais de production d ...[+++]


The following sentence, inserted in the Financial Statement to the present proposal (section 5.2 Actions envisaged and means of budget intervention, point 2. Fusion Energy Research, Expected results, contributions to overall objectives or potential performances parameters, indent 5): "a deeper assessment of fusion configurations akin to the Tokamak", should then be modified accordingly into: "a deeper assessment of toroidal magnetic confinement formulas", in order to avoid any misunderstanding.

La phrase suivante, insérée dans la fiche financière jointe à la présente proposition, section 5.2 Actions envisagées et modalités d'intervention budgétaire, point 2. Recherche dans le domaine de l'énergie de fusion, résultats escomptés, contributions à des objectifs globaux ou à des paramètres de performances potentielles, cinquième tiret: "analyse plus approfondie des configurations d'installations de fusion apparentées au tokamak" devrait être modifiée comme suit; "Analyse plus approfondie des méthodes de confinement magnétique toroïdales", afin d'éviter tout malentendu.


All the amendments concerning a new section for the profession of engineer take account, as far as possible, of the Commission's existing proposals for Section 7 (architects) in view of the similar public service nature of the services provided by professionals in these two fields.

Tous les amendements relatifs à une nouvelle section pour la profession d'ingénieur tiennent compte le plus possible de ce que la Commission a déjà estimé utile de proposer pour la section 7 (architectes) en raison du caractère proche en termes d'utilité publique des services rendus par les professionnels de ces deux branches.


It is proposed to divide this section in a new way to make it easier to implement. The section will consist of four chapters, namely: I. Establishments of production, II. Raw materials, III. Hygiene during and after production, and IV. Meat preparations.

Pour faciliter l'application des dispositions, il est proposé de restructurer la présente section, qui comportera quatre chapitres: 1. Établissements de production, 2.


w