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Amended Commission proposal
Audit humanitarian programme proposals
Audit philanthropic programme proposals
Check humanitarian programme proposals
Commission proposal
Commitment proposal
Draft project proposals
EAGGF Guarantee Section
EAGGF Guarantee Section aid
EAGGF Guidance Section
EAGGF Guidance Section aid
EC proposal
Evaluate humanitarian programme proposals
Modified proposal
Motion for rejection
Negotiations and Calls for Proposals Section
Pending proposal
Prepare charity grant proposal
Prepare charity grant proposals
Present detailed design proposals
Present in-depth suggestions for design proposals
Proposal
Proposal for commitment
Proposal for rejection
Proposal to reject
Proposed commitment
Second a proposal
Second a proposition
Submit a detailed design proposal
Support a proposal
Support a proposition
Write charity grant proposals

Traduction de «proposes in section » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
proposal (EU) [ amended Commission proposal | Commission proposal | EC proposal | modified proposal | pending proposal ]

proposition (UE) [ proposition CE | proposition modifiée | proposition pendante ]


present detailed proposals for designs, present proposals for design detail | present in-depth suggestions for design proposals | present detailed design proposals | submit a detailed design proposal

présenter des propositions de conception détaillées


audit humanitarian programme proposals | check humanitarian programme proposals | audit philanthropic programme proposals | evaluate humanitarian programme proposals

évaluer des propositions de programmes humanitaires


prepare charity grant proposal | prepare charity grant proposals | draft project proposals | write charity grant proposals

rédiger des propositions de subvention d’organismes caritatifs


commitment proposal | proposal for commitment | proposed commitment

proposition d'engagement


Negotiations and Calls for Proposals Section

Section des négociations et des demandes de propositions


second a proposal | second a proposition | support a proposal | support a proposition

appuyer une proposition


motion for rejection | proposal for rejection | proposal to reject

proposition de rejet


EAGGF Guidance Section [ EAGGF Guidance Section aid ]

FEOGA-Orientation [ concours du FEOGA Orientation | FEOGA, section «Orientation» ]


EAGGF Guarantee Section [ EAGGF Guarantee Section aid ]

FEOGA-Garantie [ concours du FEOGA Garantie | FEOGA, section «Garantie» ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In addition, the proposed extension of the provisions of the Long-Term Residents Directive to beneficiaries of international protection, as well the transfer of protection mechanism proposed in sections 3.3., may also have a positive effect on 'overburdened' Member States

De plus, l’extension envisagée de la directive relative aux résidents de longue durée aux bénéficiaires d’une protection internationale, ainsi que le mécanisme de transfert de protection proposé au point 3.3., pourraient également soulager les États membres «surchargés».


- sets the five headline targets as proposed in section 2 of this paper: on RD investments, education, energy/climate change, employment rate, and reducing poverty, defining where Europe should be by 2020; invites the Member States in a dialogue with the European Commission to translate these EU targets into national targets for decisions at the June European Council, taking into account national circumstances and differing starting points.

- fixe les cinq grands objectifs proposés à la section 2 du présent document: sur les investissements en matière de RD, l’enseignement, l’énergie et le changement climatique, le taux d’emploi et la réduction de la pauvreté, qui définissent la position dans laquelle l’Europe devrait se trouver d’ici 2020; invite les États membres à participer à un dialogue avec la Commission européenne pour traduire ces objectifs de l’UE en objectifs nationaux dans la perspective de décisions à prendre lors du Conseil européen de juin, en tenant compte des circonstances nationales et de points de départ différents.


Accordingly, it is proposed in Section 3 that, in place of the segmented organisation of work and reporting by reference to the different objectives as at present, future work should be brought within a unified structure referring to social protection as a whole.

En conséquence, il est proposé au point 3 que l'organisation actuellement fragmentée du travail et l'établissement de rapports en fonction des différents objectifs soient, à l'avenir, remplacés par un travail réalisé au sein d'une structure unifiée couvrant l'ensemble de la protection sociale.


Next, I propose to outline some criticisms of the proposal in section 3; and then in section 4, I will propose some changes for the consideration of this committee and the Senate.

Ensuite, à la partie 3, j'esquisse certaines critiques de la proposition, puis, à la partie 4, je propose à votre comité et au Sénat un certain nombre de changements envisageables.


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As noted above, proposed sections 41.23 (protection of separate rights and apportionment of damages or profits) and 41.24 (concurrent jurisdiction of the Federal Court) are the same as the old sections 36 and 37, though they are moved to later sections in the Act given the proposed new sections on TPMs.

Comme nous l’avons vu plus haut, les nouveaux articles 41.23 (protection de droits distincts et répartition des dommages-intérêts ou profits) et 41.24 (juridiction concurrente de la Cour fédérale) proposés dans le projet de loi sont les mêmes que les anciens articles 36 et 37, mais ils sont déplacés plus loin compte tenu des nouveaux articles proposés concernant les MTP.


As noted above, proposed sections 41.23 (protection of separate rights and apportionment of damages or profits) and 41.24 (concurrent jurisdiction of the Federal Court) are the same as the old sections 36 and 37, though they are moved to later sections in the Act given the proposed new sections on TPMs.

Comme nous l’avons vu plus haut, les nouveaux articles 41.23 (protection de droits distincts et répartition des dommages-intérêts ou profits) et 41.24 (juridiction concurrente de la Cour fédérale) proposés dans le projet de loi sont les mêmes que les anciens articles 36 et 37, mais ils sont déplacés plus loin compte tenu des nouveaux articles proposés concernant les MTP.


With this purpose in mind, this Annex proposes in section (A) a number of initiatives for all fields, followed in section (B) by a series of specific youth-related aims intended to clarify the youth dimension in each of the fields of action listed, together with a non-exhaustive list of possible initiatives which can be taken by Member States and/or the Commission within their respective competences and with due regard for the principle of subsidiarity.

Dans cette optique, la présente annexe expose, dans sa partie A, un certain nombre d'initiatives relatives à tous les domaines, puis, dans sa partie B, une série d'objectifs spécifiques au domaine de la jeunesse visant à préciser la dimension «jeunesse» dans chacun des domaines d'action énumérés, ainsi qu'une liste non exhaustive d'initiatives que les États membres et/ou la Commission pourraient adopter dans le cadre de leurs domaines de compétence respectifs et dans le respect du principe de subsidiarité.


In addition, it amends section 28(7) to ensure that the Minister of Finance, on the recommendation of the Minister of Transport, may impose limitations and conditions on borrowings where there is non-compliance with proposed new section 28(5.1) or proposed new section 30.1 (see below).

En outre, il modifie le paragraphe 28(7) de la LMC afin que le ministre des Finances puisse, sur recommandation du ministre des Transports, imposer des limites au pouvoir d’emprunt de l’administration portuaire en cas de violation du nouveau paragraphe 28(5.1) proposé ou du nouvel article 30.1 proposé (voir ci-après).


achieving the strategic objectives for the period 2011-2020, as described in Section II, as well as a number of short-term deliverables for the next four years (2011-2014), as proposed in Section IV.

atteindre les objectifs stratégiques pour la période 2011-2020 énoncés au point II et un certain nombre d'objectifs à court terme pour les quatre prochaines années (2011-2014), comme proposé au point IV.


It is far from clear that the proposed section 13.3 would prevent this from happening, given the wording of the proposed new section 24 of the act.

Il n'est absolument pas clair que l'article 13.3 proposé empêcherait cela, compte tenu de la formulation du nouvel article 24.


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