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Allowance for bad debt
Allowance for bad debts
Allowance for credit losses
Allowance for doubtful accounts
Allowance for loan losses
Allowance for losses
Bad debt provision
General provision for doubtful debts
Loan loss allowance
Loan loss provision
Loan loss reserve
Long-term allowance for doubtful accounts
Loss allowance
Loss provision
Maximum allowable operating pressure
Provision for bad debts
Provision for doubtful debts
Provision for losses
Provision for uncollectible accounts
Provision of operator assistance

Vertaling van "provision allowing operators " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
provision for losses [ loss provision | allowance for losses ]

provision pour pertes


loan loss provision | allowance for loan losses

provision pour pertes sur prêts | provision pour créances irrécouvrables | réserves pour créances douteuses


provision of operator assistance

fourniture de service par standardiste


Programme for the Provision of Operational, Executive and Administrative Personnel

Programme concernant l'envoi de personnel d'exécution, de direction et d'administration


Supporting Culture and Innovation: Report on the Provisions and Operation of the Copyright Act

Stimuler la culture et l'innovation : rapport sur les dispositions et l'application de la Loi sur le droit d'auteur


maximum allowable operating pressure

pression de service maximale acceptable


allowance for doubtful accounts | allowance for bad debts | bad debt provision | provision for bad debts | provision for doubtful debts | provision for uncollectible accounts

provision pour créances douteuses | provision pour dépréciation des créances | provision pour dépréciation des comptes de tiers | provision pour créances irrécouvrables


allowance for bad debt | allowance for credit losses | allowance for doubtful accounts | loan loss allowance | loan loss reserve | loss allowance | provision for bad debts

correction de valeur pour pertes


general provision for doubtful debts | long-term allowance for doubtful accounts

provision forfaitaire pour créances douteuses
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Despite the fact that Quebec would be excluded from the federal legislation, as stipulated in paragraph 27(2)(d), which we don't think the current provision allows for, the provisions contained in the federal bill would subject companies operating in Quebec to two distinct pieces of legislation: the law from Quebec, which would apply to data collected, used and transmitted within the province, and the federal law, which would apply to data transmitted outside the province.

Même si, par l'application de l'alinéa 27(2)d), le Québec était exclu de l'application de la Loi fédérale, ce que nous ne pensons pas que la disposition actuelle permet, les dispositions de la loi fédérale soumettraient les entreprises québécoises à deux régimes juridiques distincts, celui de la loi québécoise pour les renseignements recueillis, utilisés et transmis à l'intérieur de la province, et celui de la loi fédérale pour les renseignements transmis à l'extérieur de la province.


Bill C-28 would introduce a provision that operates despite subsection 7(3) of PIPEDA, allowing disclosure to the CRTC, the Commissioner of Competition or the Privacy Commissioner of this type of personal information in the event of a contravention of the key provisions of Bill C-28 (clauses 6–9), or of certain provisions of the Competition Act, the Telecommunications Act, and PIPEDA itself (clause 56).

Le projet de loi comporte un article s’appliquant nonobstant les dispositions de ce paragraphe et autorisant la communication de ce type de renseignements personnels au CRTC, au commissaire de la concurrence et au commissaire à la protection de la vie privée en cas de contravention aux dispositions clés du projet de loi (art. 6 à 9) ou à certaines dispositions de la Loi sur la concurrence, de la Loi sur les télécommunications et de la LPRPDE elle-même (art. 56).


To the extent that, if the operations referred to in Article 1(a) were effected between companies from the Member State of the transferring company, the Member State would apply provisions allowing the receiving company to takeover the losses of the transferring company which had not yet been exhausted for tax purposes, it shall extend those provisions to cover the takeover of such losses by the receiving company’s permanent establishments situated within its territory.

Dans la mesure où les États membres appliquent, lorsque les opérations visées à l’article 1er, point a), interviennent entre sociétés de l’État membre de la société apporteuse, des dispositions permettant la reprise, par la société bénéficiaire, des pertes de la société apporteuse non encore amorties du point de vue fiscal, ils étendent le bénéfice de ces dispositions à la reprise, par les établissements stables de la société bénéficiaire situés sur leur territoire, des pertes de la société apporteuse non encore amorties du point de vue fiscal.


To the extent that, if the operations referred to in Article 1(a) were effected between companies from the Member State of the transferring company, the Member State would apply provisions allowing the receiving company to takeover the losses of the transferring company which had not yet been exhausted for tax purposes, it shall extend those provisions to cover the takeover of such losses by the receiving company’s permanent establishments situated within its territory.

Dans la mesure où les États membres appliquent, lorsque les opérations visées à l’article 1er, point a), interviennent entre sociétés de l’État membre de la société apporteuse, des dispositions permettant la reprise, par la société bénéficiaire, des pertes de la société apporteuse non encore amorties du point de vue fiscal, ils étendent le bénéfice de ces dispositions à la reprise, par les établissements stables de la société bénéficiaire situés sur leur territoire, des pertes de la société apporteuse non encore amorties du point de vue fiscal.


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The ECPA would introduce a provision that operates despite subsection 7(3) of PIPEDA, allowing disclosure to the CRTC, the Commissioner of Competition or the Privacy Commissioner of this type of personal information in the event of a contravention of the key provisions of the ECPA (clauses 6–9), or of certain provisions of the Competition Act, the Telecommunications Act, and PIPEDA itself (clause 56).

La LPCE comporte un article s’appliquant nonobstant les dispositions de ce paragraphe et autorisant la communication de ce type de renseignements personnels au CRTC, au commissaire de la concurrence et au commissaire à la protection de la vie privée en cas de contravention aux dispositions clés de la LPCE (art. 6 à 9) ou à certaines dispositions de la Loi sur la concurrence, de la Loi sur les télécommunications et de la LPRPDE elle-même (art. 56).


However, the legislation also required that a comprehensive review of the provisions and operation of the Anti-terrorism Act be undertaken within three years of royal assent. It was felt that this requirement would allow Parliament to assess both the provisions of the Act and their effect on Canadians after an appropriate period of time.

Cependant , le texte législatif prévoyait également que ses dispositions et son application devaient faire l’objet d’un examen approfondi par le Parlement dans les trois ans suivant la sanction royale, afin de permettre aux parlementaires d’évaluer à l’issue d’un délai suffisant les dispositions adoptées ainsi que leur incidence sur les Canadiens.


technical provisions relating to the temporary nature of credits and the limit of 1 % for eligibility for land use, land-use change and forestry project activities as established in Decision 17/CP.7, and provisions relating to the outcome of the evaluation of potential risks associated with the use of genetically modified organisms and potentially invasive alien species by afforestation and reforestation project activities, to allow operators to use CERs and ERUs resulting from land use, land-use change and forestry project activities ...[+++]

les dispositions techniques relatives au caractère temporaire des crédits et à la limite de 1 % pour l’éligibilité à l’utilisation des terres, au changement d’affectation des terres et aux activités de projets de foresterie, prévues par la décision 17/CP.7, ainsi que les dispositions relatives au résultat de l’évaluation des risques potentiels liés à l’utilisation d’organismes génétiquement modifiés ou d’espèces étrangères potentiellement envahissantes dans le cadre d’activités de projets de boisement et de reboisement, afin d’autoriser les exploitants à utiliser les REC et les URE résultant de l’utilisation des terres, du changement d’a ...[+++]


The Commission should consider, in its review of Directive 2003/87/EC in 2006, technical provisions relating to the temporary nature of credits and the limit of 1 % for eligibility for land use, land-use change and forestry project activities as established in Decision 17/CP.7, and also provisions relating to the outcome of the evaluation of potential risks associated with the use of genetically modified organisms and potentially invasive alien species in afforestation and reforestation project activities, to allow operators to use CE ...[+++]

Conformément aux décisions adoptées en vertu de la CCNUCC ou du protocole de Kyoto, la Commission devrait examiner, lors de la révision de la directive 2003/87/CE en 2006, les dispositions techniques relatives au caractère temporaire des crédits et à la limite de 1 % pour l’éligibilité aux activités de projets liées à l’utilisation des terres, au changement d’affectation des terres et à la foresterie, comme le prévoit la décision 17/CP.7, ainsi que les dispositions relatives au résultat de l’évaluation des risques potentiels liés à l’utilisation d’organismes génétiquement modifiés ou d’espèces étrangères potentiellement envahissantes dan ...[+++]


(o)technical provisions relating to the temporary nature of credits and the limit of 1 % for eligibility for land use, land-use change and forestry project activities as established in Decision 17/CP.7, and provisions relating to the outcome of the evaluation of potential risks associated with the use of genetically modified organisms and potentially invasive alien species by afforestation and reforestation project activities, to allow operators to use CERs and ERUs resulting from land use, land-use change and for ...[+++]

o)les dispositions techniques relatives au caractère temporaire des crédits et à la limite de 1 % pour l’éligibilité à l’utilisation des terres, au changement d’affectation des terres et aux activités de projets de foresterie, prévues par la décision 17/CP.7, ainsi que les dispositions relatives au résultat de l’évaluation des risques potentiels liés à l’utilisation d’organismes génétiquement modifiés ou d’espèces étrangères potentiellement envahissantes dans le cadre d’activités de projets de boisement et de reboisement, afin d’autoriser les exploitants à utiliser les REC et les URE résultant de l’utilisation des terres, du changement d ...[+++]


This provision allows managers to carry forward, from one fiscal year to the next, an amount of up to 5 per cent of the operating budget of the previous fiscal year.

Cette disposition permet aux gestionnaires de reporter en avant, d'un exercice à celui qui suit, un montant pouvant représenter jusqu'à 5 p. 100 du budget de fonctionnement de l'exercice précédent.


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