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Car load
Carload
Collect sample form an animal for diagnostic purposes
Collect samples from animals for diagnostic purpose
Collect samples from animals for diagnostic purposes
Complete wagon load
Complete wagon-load
Coordinate resources for educational purposes
Define purpose of analysis
Determine purpose of analysis
Evidence of purpose of journey
Evidence of purpose of stay
Evidence of purpose of visit
Freeboard load line
Full wagon load
Full wagon-load
Identify purpose of analysis
Legal load line
Load capacity
Load carrying capacity
Load line
Load line mark
Load range
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Load-carrying capacity
Loading lines
Loadline mark
Manage resources for educational purpose
Manage resources for educational purposes
Maximum design tyre load
Maximum load capacity
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Maximum load-carrying capacity
Multi-purpose cargo carrier
Multi-purpose cargo ship
Multi-purpose cargo vessel
Multi-purpose ship
Multi-purpose vessel
Obtain specimens of an animal for diagnostic purposes
Select purpose of analysis
Supervise resources for educational purposes
Task Force on the Central Data Bank for ATFM Purposes
Tire load capacity
Tire load rating
Tire rating
Wagon load

Vertaling van "purpose loading " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Regulation respecting the stacking of pulpwood loads for the purposes of transportation on public highways

Règlement sur l'arrimage des chargements de bois à pâte, aux fins de leur transport sur les chemins publics


collect sample form an animal for diagnostic purposes | obtain specimens of an animal for diagnostic purposes | collect samples from animals for diagnostic purpose | collect samples from animals for diagnostic purposes

prélever des échantillons sur des animaux à des fins de diagnostic


coordinate resources for educational purposes | manage resources for educational purpose | manage resources for educational purposes | supervise resources for educational purposes

gérer des ressources pédagogiques


define purpose of analysis | select purpose of analysis | determine purpose of analysis | identify purpose of analysis

définir l’objectif d’une analyse


multi-purpose vessel [ multi-purpose cargo ship | multi-purpose ship | multi-purpose cargo vessel | multi-purpose cargo carrier ]

navire polyvalent [ cargo polyvalent | navire de charge polyvalent | navire mixte | transporteur mixte ]


tire load capacity | load rating | maximum load rating | load capacity | maximum load capacity | maximum load-carrying capacity | tire rating | load range | tire load rating | load carrying capacity | load-carrying capacity | maximum design tyre load

capacité de charge | capacité de charge maximale | limite de charge | capacité nominale | capacité nominale maximale | charge nominale | charge nominale maximale | limite de charge nominale | charge maximale calculée par pneumatique


Task Force on the Integrated Data Base for Air Traffic Flow Management Purposes [ Task Force on the Integrated Data Base for ATFM Purposes | Task Force on the Central Data Bank for Air Traffic Flow Management Purposes | Task Force on the Central Data Bank for ATFM Purposes ]

Équipe de travail sur la base de données intégrée à des fins de gestion des courants de trafic aérien [ Équipe de travail sur la base de données intégrée à des fins ATFM | Équipe de travail de la Banque centrale de données au service de l'ATFM | Équipe de travail BCD ]


evidence of purpose of journey | evidence of purpose of stay | evidence of purpose of visit

justificatif de l'objet du voyage


load line | loading lines | load line mark | loadline mark | freeboard load line | legal load line | load waterline

ligne de charge | ligne de flottaison en charge | marque de ligne de charge


complete wagon load | complete wagon-load | full wagon load | full wagon-load | wagon load | carload | car load

charge complète | wagon complet
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
175. Subject to sections 181 to 184 and 188 to 193, where a known test load set out in column I of an item of a table to section 176 or 177 is applied to a machine for the purpose of determining compliance with in-service limits of error, the machine is within the in-service limits of error in respect of that known test load if the load registered by each means of registration of the machine is not greater or less than the known test load by an amount in excess of the amount set out in column III of that item.

175. Sous réserve des articles 181 à 184 et 188 à 193, lorsqu’aux fins de la vérification du respect de la marge de tolérance en service, une charge connue figurant à la colonne I d’un tableau des articles 176 ou 177 est déposée sur un appareil, celui-ci respecte la marge de tolérance en service relativement à la charge connue si la charge indiquée par chacun de ses dispositifs indicateurs n’accuse pas, par rapport à la charge connue, un écart plus grand que la valeur indiquée à la colonne III.


(2) For the purposes of undertaking the analyses referred to in section 41, permanent loads, operational loads and accidental loads shall be determined in accordance with sections 6.2, 6.3 and 6.4, respectively, of Canadian Standards Association CAN/CSA-S471-92, General Requirements, Design Criteria, the Environment, and Loads.

(2) Aux fins de la réalisation des analyses visées à l’article 41, les charges permanentes, d’exploitation et accidentelles doivent être déterminées conformément aux articles 6.2, 6.3 et 6.4 respectivement de la norme CAN/CSA-S471-92 de l’Association canadienne de normalisation intitulée Exigences générales, critères de calcul, conditions environnementales et charges.


(2) For the purposes of undertaking the analyses referred to in section 40, permanent loads, operational loads and accidental loads shall be determined in accordance with sections 6.2, 6.3 and 6.4, respectively, of Canadian Standards Association CAN/CSA-S471-92, General Requirements, Design Criteria, the Environment, and Loads.

(2) Aux fins de la réalisation des analyses visées à l’article 40, les charges permanentes, d’exploitation et accidentelles doivent être déterminées conformément aux articles 6.2, 6.3 et 6.4 respectivement de la norme CAN/CSA-S471-92 de l’Association canadienne de normalisation intitulée Exigences générales, critères de calcul, conditions environnementales et charges.


174. Subject to sections 181 to 184 and 188 to 193, where a known test load set out in column I of an item of a table to section 176 or 177 is applied to a machine for the purpose of determining compliance with the acceptance limits of error, the machine is within the acceptance limits of error in respect of that known test load if the load registered by each means of registration of the machine is not greater or less than the known test load by an amount in excess of the amount set out in column II of that item.

174. Sous réserve des articles 181 à 184 et 188 à 193, lorsqu’aux fins de la vérification du respect de la marge de tolérance à l’acceptation, une charge connue figurant à la colonne I d’un tableau des articles 176 ou 177 est déposée sur un appareil, celui-ci respecte la marge de tolérance à l’acceptation relativement à la charge connue si la charge indiquée par chacun de ses dispositifs indicateurs n’accuse pas, par rapport à la charge connue, un écart plus grand que la valeur indiquée à la colonne II.


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Furthermore, the need for specialized loading and unloading equipment, the lack of a loading ramp to permit the rolling cargo on and off, and the need for a prepared hard surface landing strip make its purpose different, but by no means less important, than that of a purely strategic heavy-lift aircraft”.

De plus, parce qu’il nécessite du matériel de chargement et de déchargement spécialisé, qu’il n’a pas de rampe de chargement facilitant la manutention des marchandises et qu’il doit atterrir sur une piste d’atterrissage aménagée sur une surface dure, le Polaris se destine à un usage différent de celui réservé aux aéronefs de transport lourd purement stratégiques, bien qu’il ne soit pas moins important[115].


(10) Member States must allow, in accordance with Decision 93/465/EEC , intermodal loading units bearing the CE marking and the symbols provided for in this Directive showing that the period inspection has been carried out, to move freely on their territory, to be placed on the market, to be used for any transport operation or to be used in accordance with their intended purpose, without requiring further assessment for reasons arising from the implementation of this Directive, or, as far as the European intermodal loading unit is con ...[+++]

(10) Les États membres doivent autoriser, selon la décision 93/465/CEE , la libre circulation sur leur territoire, la mise sur le marché, l'utilisation pour toute opération de transport ou l'utilisation conformément à leur destination, des unités de chargement intermodales portant le marquage CE et les symboles, prévus dans la présente directive, indiquant que le contrôle périodique a été effectué, sans exiger d'évaluation supplémentaire pour des motifs tenant à l'application de la présente directive ou, en ce qui concerne l'unité européenne de chargement intermodale, la conformité à d'autres exigences techniques.


The European intermodal loading unit is the optimum loading unit for transporting general-purpose dry cargo by road, rail, inland waterways and short sea shipping.

L'unité européenne de chargement intermodale est l'unité de chargement idéale pour le transport de marchandises diverses sèches par la route, le rail, la voie navigable intérieure et le transport maritime à courte distance.


The purpose of the directive is three-fold: firstly, to create a new loading unit, the European intermodal loading unit; secondly, to establish specific intermodality requirements for all new loading units, and we hope that at least in the medium term, we will therefore be able to halve the trans-shipment time at terminals; and thirdly, to improve safety in line with the International Convention for Safe Containers (CSC).

L’objectif de cette directive est triple: premièrement, créer une nouvelle unité de chargement, l’unité européenne de chargement intermodale; deuxièmement, établir des conditions requises spécifiques d’intermodalité pour l’ensemble des nouvelles unités de chargement et nous espérons qu’à moyen terme, du moins, nous serons par conséquent en mesure de réduire de moitié le temps de transbordement aux terminaux; troisièmement, enfin, renforcer la sécurité, conformément à la convention internationale sur la sécurité des conteneurs (CSC).


2. The manufacturer must draw up the technical documentation described in point 3, and either the manufacturer or his authorised representative established within the Community must keep it at the disposal of the relevant national authorities for inspection purposes for a period of 10 years after the last of the intermodal loading units has been manufactured.

2. Le fabricant établit la documentation technique décrite au point 3; le fabricant, ou son mandataire établi dans la Communauté, tient cette documentation à la disposition des autorités nationales à des fins d'inspection pendant une durée de dix ans à compter de la date à laquelle la dernière unité de chargement intermodale a été fabriquée.


2. For the purpose of affixing the CE marking on the intermodal loading units, this conformity shall be established by:

2. Cette conformité est établie, aux fins de l'apposition du marquage CE sur les unités de chargement intermodales, par:


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