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Basic rail network
Canadian Rails to Greenways Network
Enforce rail safety regulations
Enforce railroad safety regulations
Enforce railway safety regulations
Enforce safety regulations for rail networks
European high-speed rail network
European high-speed train network
European network of high speed trains
HSR network
High-level working party on the high-speed rail network
High-speed rail network
Inspect rail track
Perform inspections of rail track
Perform rail track inspections
Perform railway network inspections
Rail network
Rail roads
Rail routes
Railway line
Railway track
Train network
Train routes

Traduction de «rail network once » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
rail network [ railway line | railway track ]

réseau ferroviaire [ ligne ferroviaire | voie ferrée ]


inspect rail track | perform inspections of rail track | perform rail track inspections | perform railway network inspections

effectuer des inspections de voies ferrées


European high-speed rail network | European high-speed train network | European network of high speed trains

réseau européen de trains à grande vitesse | réseau européen TGV


enforce railroad safety regulations | enforce safety regulations for rail networks | enforce rail safety regulations | enforce railway safety regulations

appliquer les règles de sécurité ferroviaire


rail routes | train network | rail roads | train routes

itinéraires des trains


European high-speed rail network | European high-speed train network

réseau européen de trains à grande vitesse


Canadian Rails to Greenways Network

Canadian Rail to Greenways Network


HSR network [ high-speed rail network ]

réseau à grande vitesse




high-level working party on the high-speed rail network

groupe à haut niveau réseau grande vitesse | groupe à haut niveau grande vitesse
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
12.3 A class I rail carrier, class II rail carrier or class III rail carrier must provide to the Minister once a year, before the end of 90 days after the end of the calendar year, a geospatial database or timetables depicting its network, including

12.3 Le transporteur ferroviaire de catégorie I, le transporteur ferroviaire de catégorie II et le transporteur ferroviaire de catégorie III doivent fournir au ministre, une fois par année, dans les quatre-vingt-dix jours suivant la fin de l’année civile, une base de données géospatiale ou des horaires qui illustrent son réseau, notamment :


Once again, on the one hand, we need to support rural regions by driving the expansion of the broadband network into these areas while, at the same time, the infrastructure of these regions is being cut back as a result of the privatisation of the rail network, post office, and so on.

Une fois de plus, par ailleurs, nous devons apporter notre soutien aux régions rurales en soutenant l’extension du réseau à large bande dans ces régions alors que les infrastructures de ces régions sont réduites en raison de la privatisation du réseau ferré, de la poste, etc.


However, to tell you the truth, Commissioner, when you compiled the list of proposals for freight services – I still remember that Neil Kinnock had already had the idea of separate rail networks for freight transport – you were once again acting on the Commission’s proposal ‘Towards a rail network giving priority to freight’.

Mais à vrai dire, Monsieur le Commissaire, lorsque vous avez dressé une liste de propositions pour les services de marchandises – je me souviens que Neil Kinnock avait déjà eu l’idée de réseaux ferroviaires distincts pour le transport de marchandises – vous vous êtes basé sur la proposition de la Commission «Vers un réseau ferroviaire à priorité fret».


Given the long service life of rail equipment (more than 20 years), it is impossible to renovate the entire network at once.

La durée de vie des équipements ferroviaires étant longue (plus de 20 ans), il est impossible de renouveler instantanément l'ensemble du réseau.


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Given the long service life of rail equipment (more than 20 years), it is impossible to renovate the entire network at once.

La durée de vie des équipements ferroviaires étant longue (plus de 20 ans), il est impossible de renouveler instantanément l'ensemble du réseau.


Given the long service life of rail equipment (more than 20 years), it is impossible to renovate the entire network at once.

La durée de vie des équipements ferroviaires étant longue (plus de 20 ans), il est impossible de renouveler instantanément l'ensemble du réseau.


Given the long service life of rail equipment (more than 20 years), it is impossible to renovate the entire network at once.

La durée de vie des équipements ferroviaires étant longue (plus de 20 ans), il est impossible de renouveler instantanément l'ensemble du réseau.


It has to be made abundantly clear that this initiative is aimed at saving the rail network, modernising it and adapting it to the new state of affairs. We are hoping that at the dawn of the twenty-first century rail will once again become what it was at the start of the twentieth: a reliable, efficient, fast and – for those times – safe form of transport, stimulating development, and indeed offering guarantees of wealth and territorial balance.

Par cette initiative, nous entendons, que cela soit clair, sauver le chemin de fer, le moderniser, l'adapter aux nouvelles circonstances et faire du transport ferroviaire en ce début de XXIe siècle ce qu'il représentait au début du XXe : un système de transport fiable, efficace, sûr - pour l'époque -, un moteur du développement et une garantie de richesse et d'équilibre territoriale.


In the twentieth century, it was electrification and the associated safety systems which broke up the rail network once again.

Au XXe siècle, ce sont l’électrification et les systèmes de protection y afférents qui ont une nouvelle fois déchiré le réseau ferroviaire.


(1125) Hon. David Collenette (Minister of Transport, Lib.): Mr. Speaker, it is my great pleasure to announce once again that the Canadian government is prepared to invest nearly $700 million in the rail network we share in Canada.

(1125) L'hon. David Collenette (ministre des Transports, Lib.): Monsieur le Président, il me fait grand plaisir d'annoncer encore une fois que le gouvernement canadien est prêt à investir près de 700 millions de dollars dans le réseau ferroviaire partagé au Canada.


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