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Aid to refugees
Altered check
Altered cheque
Bogus
Bogus check
Bogus cheque
Bogus data
Bogus observation
CEAR
Claimant of refugee protection
Claimant to refugee status
Forged check
Forged cheque
Fraudulent check
Fraudulent cheque
HCR
High Commissioner for Refugees
Office of the UN High Commissioner for Refugees
Person who claims refugee protection
Person who has claimed refugee protection
Refugee
Refugee claimant
Refugee protection claimant
Refugee status claimant
Spanish Commission for Refugee Assistance
Spanish Commission for Refugees
Spanish Commission to Support Refugees
UN High Commissioner for Refugees
UNHCR
United Nations High Commissioner for Refugees

Vertaling van "refugees and bogus " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
bogus observation [ bogus data | bogus ]

pseudo-données [ pseudo-observations | pseudo-observation | donnée hypothétique | donnée fantôme ]


UNHCR [ HCR | High Commissioner for Refugees | Office of the UN High Commissioner for Refugees | Office of the United Nations High Commissioner for Refugees | UN High Commissioner for Refugees | United Nations High Commissioner for Refugees ]

HCR [ Haut-commissaire des Nations unies pour les réfugiés | Haut-Commissariat des Nations unies pour les réfugiés | HCNUR ]


Handbook and Guidelines on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status | Handbook and Guidelines on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status under the 1951 Convention and the 1967 Protocol relating to the Status of Refugees | Handbook on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status

Guide des procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut de réfugié | Guide et principes directeurs sur les procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut des réfugiés | Guide et principes directeurs sur les procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut des réfugiés au regard de la Convention de 1951 et du protocole de 1967 relaifs au statut des réfugiés


forged cheque [ forged check | bogus cheque | bogus check | fraudulent cheque | fraudulent check | altered cheque | altered check ]

chèque falsifié [ faux chèque ]


bogus data | bogus observation

pseudo-données | pseudo-observation


refugee claimant [ refugee protection claimant | refugee status claimant | claimant of refugee protection | claimant to refugee status | person who claims refugee protection | person who has claimed refugee protection ]

demandeur d'asile [ demanderesse d'asile | demandeure d'asile | demandeur du statut de réfugié | demanderesse du statut de réfugié | demandeure du statut de réfugié | revendicateur du statut de réfugié | revendicatrice du statut de réfugié | personne qui demande l'asile ]




Spanish Commission for Refugee Assistance | Spanish Commission for Refugees | Spanish Commission to Support Refugees | CEAR [Abbr.]

Commission espagnole d'aide aux réfugiés | CEAR [Abbr.]




National Commission for Refugees, Returnees and Displaced Persons | National Commission for Repatriates, Refugees and Displaced Persons | National Committee for Aid to Refugees, Returnees and Displaced Persons

commission nationale pour les réfugiés
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
We wonder why the government considers the distinction between real refugees and bogus refugees to be so important, and penalizes the latter group.

Nous nous demandons pourquoi le gouvernement accorde tant d'importance à la distinction entre les vrais et les faux réfugiés et pénalise ces derniers.


Canada currently accepts over 50% of the people applying for refugee status, in contrast with the U.S. which accepts less than 20% of the people applying for refugee status. The United Kingdom accepts less than 30% and New Zealand accepts less than 15%. The problem is not to accept refugees; the problem is that the criteria should be such that genuine refugees are given the protection, not bogus refugees.

À l'heure actuelle, le Canada accepte plus de 50 p. 100 des demandeurs d'asile alors que les États-Unis en acceptent moins de 20 p. 100. Le Royaume-Uni en accepte moins de 30 p. 100 et la Nouvelle-Zélande moins de 15 p. 100. Le problème n'est pas d'accepter les réfugiés; le problème, c'est qu'il faut fixer les critères de telle sorte qu'ils assurent une protection aux réfugiés de bonne foi et non aux faux réfugiés.


Frontex, for example, should send back ships carrying bogus refugees to their countries of origin instead of playing the role of a sort of benevolent welcome committee.

Frontex, par exemple, devrait repousser vers leurs pays d’origine les bateaux qui transportent de faux réfugiés au lieu de jouer le rôle d’une sorte de comité d’accueil bienveillant.


One example is the toleration of bogus asylum seekers who use minor children as a way of getting themselves a residence permit, and another is the opposition to closed reception centres for people who fail to meet the conditions for recognition as refugees and abscond upon their release.

C’est la cas par exemple de la tolérance des demandeurs d’asile frauduleux qui se servent d’enfants mineurs pour obtenir un permis de séjour, ou encore de l’opposition aux centres d’accueil fermés pour les personnes qui ne remplissent pas les conditions nécessaires pour obtenir le statut de réfugié et qui s’enfuient une fois relâchées.


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Our refugee policy should be based on three pillars: firstly, the reception and processing of asylum applications not by us, but only in the countries or the regions of origin; secondly, the compulsory readmission of bogus asylum seekers to the countries of origin, if necessary on the pain of loss of development aid, and thirdly, the complete overhaul of development cooperation, because development cooperation should no longer help potentates to stack up billions of dollars in their Swiss bank ...[+++]

Notre politique en matière de réfugiés doit reposer sur trois piliers: premièrement, l’accueil et le traitement des demandes d’asile non pas par nous, mais uniquement par les pays ou les régions d’origine. Deuxièmement, le rapatriement obligatoire des faux demandeurs d’asile dans les pays d’origine, si nécessaire sous peine de suspension de l’aide au développement et, troisièmement, la refonte totale de la coopération au développem ...[+++]


In its desire to “Communitise” and standardise refugee reception procedures, subject areas which are, by their very essence, matters of national sovereignty, Europe is dragging us along in its policy of small steps towards an area of social inequality, positive discrimination in favour of foreigners and high insecurity, where drugs, illegal immigrants, bogus asylum seekers entering the territory of a Member State for strictly economical reasons, terrorism and crime are free to move where they will.

En voulant la communautariser et uniformiser les procédures d'accueil des réfugiés, domaines qui relèvent par essence de la souveraineté nationale, l'Europe nous entraîne dans sa politique des petits pas vers un espace d'inégalités sociales, de discriminations positives en faveur des étrangers et de haute insécurité, où circulent librement pêle-mêle les drogues, les immigrés clandestins, les faux demandeurs d'asile rentrés sur le territoire d'un État membre pour des raisons strictement économiques, le terrorisme ou encore le crime.


The survey indicates that 85.2 per cent of those surveyed want criminal refugees and bogus refugees deported immediately.

Ce sondage révélait que 85,2 p. 100 des personnes interrogées souhaitaient que les réfugiés bidon et les réfugiés ayant un passé criminel soient expulsés immédiatement.


The UN estimates that 60 per cent of our refugees are bogus.

Selon les Nations Unies, 60 p. 100 des gens que nous recevons seraient de faux réfugiés.


In 2008, when primarily Czech Roma refugees were coming, there was an 80-plus per cent acceptance rate at the Immigration and Refugee Board. Not long after that, when public discourse began about Roma refugee claims being bogus and the language started to turn everyone to be suspicious about Roma refugees, and then that unfortunate case happened in Hamilton, the acceptance rate at the Immigration and Refugee Board dropped within a month to zero.

En 2008, le taux d'acceptation des réfugiés roms de la République tchèque par la Commission de l'immigration et du statut de réfugié était de plus de 80 p. 100. Peu de temps après, lorsque la rumeur voulant que les Roms soient de faux demandeurs d'asile a commencé à circuler, et que tout le monde a commencé à soupçonner les réfugiés roms — et que cette affaire malheureuse s'est produite à Hamilton —, le taux d'acceptation de la Commission de l'immigration et du statut de réfugié est tombé à zéro au cours d'un seul mois.


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