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Adult literacy instructor
Adult literacy teacher
Cambridge Literacy Council
Computer literacy
Core Literacy
Digital competence
Digital literacy
Digital skills
E-skills
Educate on digital literacy
Educate on literacy as a social practice
Explain digital literacy
Financial audit
Financial auditing
High Level Group of experts in the field of literacy
High-level expert group on literacy
High-level group on literacy
Improvement of market conditions
Informatics skills
Information literacy
Information skills
Instructor in adult literacy and numeracy
Literacy Council of Kitchener-Waterloo
Literacy Group of Waterloo Region
Literacy education
Literacy programme
Literacy teaching
Literacy training
Literacy work
Market regularisation
Market regularization
Market stabilisation
Market stabilization
Media literacy
Price stabilization
Regularity audit
Regularity auditing
Stabilisation of prices
Stabilization of prices
Teach digital literacy
Teach literacy as a social practice
Teacher of adult literacy and numeracy
Teaches digital literacy
Teaches literacy as a social practice
Teaching literacy as a social practice

Vertaling van "regular literacy " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
educate on literacy as a social practice | teaching literacy as a social practice | teach literacy as a social practice | teaches literacy as a social practice

enseigner les rudiments de la lecture comme pratique sociale


digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

culture numérique [ alphabétisation numérique | compétence numérique | culture de l'information | maîtrise de l'information | maîtrise des outils informatiques ]


adult literacy instructor | instructor in adult literacy and numeracy | adult literacy teacher | teacher of adult literacy and numeracy

formatrice \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\ | formateur lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère /formatrice lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère | formateur \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\


educate on digital literacy | explain digital literacy | teach digital literacy | teaches digital literacy

enseigner la culture numérique


High Level Group of experts in the field of literacy | high-level expert group on literacy | high-level group on literacy

groupe d’experts de haut niveau sur la lutte contre l’illettrisme


literacy education | literacy teaching | literacy work

alphabétisation


Literacy Group of Waterloo Region [ Core Literacy | Cambridge Literacy Council | Literacy Council of Kitchener-Waterloo ]

Literacy Group of Waterloo Region [ Core Literacy | Cambridge Literacy Council | Literacy Council of Kitchener-Waterloo ]


literacy programme | literacy training

alphabétisation


financial audit [ financial auditing | regularity audit | regularity auditing ]

audit financier [ contrôle de régularité ]


market stabilisation [ improvement of market conditions | market regularisation | market regularization | market stabilization | stabilisation of prices | stabilization of prices | price stabilization(UNBIS) ]

régularisation du marché [ assainissement du marché | équilibre du marché | stabilisation des cours | stabilisation du marché ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- promote systematic research into and regular observation of and reporting on the different aspects and dimensions of media literacy.

- promouvoir les activités de recherche systématique, de suivi régulier et de compte rendu concernant les différents aspects et dimensions de l’éducation aux médias.


However, while literacy and numeracy are regularly mentioned access to relevant competencies for the knowledge society (ICT, interpersonal and civic competence and learning to learn) is rarely ensured systematically at local, regional or national levels.

Toutefois, même s'il est très souvent fait mention de l'alphabétisation et de l'apprentissage du calcul, l'accès aux compétences (TIC, compétences interpersonnelles et civiques et apprendre à apprendre) pertinentes pour la société de la connaissance est rarement assuré de façon systématique au niveau local, régional ou national.


* The Commission will undertake a feasibility study on an EU-wide approach to the development of a basic skills and adult literacy survey to be carried out on a regular basis.

* La Commission entreprendra une étude de faisabilité sur une approche communautaire de la mise en oeuvre d'une enquête sur les compétences de base et l'alphabétisation des adultes, qui devra être menée sur une base régulière.


This calls for sustained efforts to bridge the digital divide through enhancing digital literacy, skills and regular internet use for disadvantaged people, as well as providing inclusive and targeted online services in key areas (employment, housing, health and other social services) that support the empowerment of users, in particular from vulnerable groups.

Ceci impose un effort soutenu pour réduire la fracture numérique en améliorant la culture et les compétences numériques ainsi que l’utilisation régulière d’internet pour les personnes défavorisées, et en mettant à disposition des services en ligne inclusifs et ciblés dans des domaines clés (emploi, logement, santé et autres services sociaux) qui favorisent l’autonomisation des usagers, en particulier ceux qui appartiennent à des catégories vulnérables.


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5. Recommends that the Commission also use the Media Literacy Expert Group to discuss media education matters and that the Group meet more regularly and consult, on a regular basis, the representatives of all Member States;

5. recommande à la Commission de faire également appel au groupe d'experts "Compétence médiatique" dans le contexte de la discussion sur les aspects relatifs à l'éducation médiatique et préconise que ce groupe se réunisse plus régulièrement et consulte régulièrement les représentants de l'ensemble des États membres;


4. Requests the authorities responsible for regulating audiovisual and electronic communications to cooperate at the various levels for the improvement of media literacy; recognises the special need to develop at national level both codes of conduct and common regulatory initiatives; highlights the need for all stakeholders to be involved in promoting the systematic study and regular analysis of the various facets and dimensions of media literacy;

4. invite les autorités responsables de la réglementation des communications audiovisuelles et électroniques à coopérer à différents niveaux à l'effet d'améliorer la compétence médiatique; reconnaît la nécessité particulière d'élaborer au niveau national des codes de conduite et des initiatives réglementaires communes; souligne la nécessité que toutes les parties prenantes participent à la promotion de l'étude systématique et de l'analyse suivie des différents aspects et dimensions de la compétence médiatique;


5. Recommends that the Commission also use the Media Literacy Expert Group to discuss media education matters and that the Group meet more regularly and consult, on a regular basis, the representatives of all Member States;

5. recommande à la Commission de faire appel au groupe d'experts "Compétence médiatique" dans le contexte de la discussion sur les aspects relatifs à l'éducation médiatique; préconise que ce groupe se réunisse et consulte plus régulièrement les représentants de l'ensemble des États membres;


3. Urges the Commission to adopt a recommendation, and develop an action plan, on media literacy; urges the Commission to organise a meeting of the contact committee on Audio-Visual Media Services in 2009 with a view to facilitating information exchanges and effective cooperation on a regular basis;

3. encourage la Commission à adopter une recommandation et à élaborer un programme d'action sur la compétence médiatique; encourage la Commission à organiser, durant l'année 2009, une réunion du comité de contact sur les services de médias audiovisuels, afin de permettre des échanges d'informations et d'instaurer une collaboration efficace et suivie;


4. Requests the authorities responsible for regulating audiovisual and electronic communications to cooperate at the various levels for the improvement of media literacy; recognises the special need to develop at national level both codes of conduct and common regulatory initiatives; highlights the need for all stakeholders to be involved in promoting the systematic study and regular analysis of the various facets and dimensions of media literacy;

4. invite les autorités responsables de la réglementation des communications audiovisuelles et électroniques à coopérer à différents niveaux à l'effet d'améliorer la compétence médiatique; reconnaît la nécessité particulière d'élaborer au niveau national des codes de conduite et des initiatives réglementaires communes; souligne la nécessité que toutes les parties prenantes participent à la promotion de l'étude systématique et de l'analyse suivie des différents aspects et dimensions de la compétence médiatique;


regularly monitor media literacy initiatives and define new evaluation criteria.

assurer le suivi régulier des initiatives d'éducation aux médias en définissant de nouveaux critères d'évaluation.


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