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Adopt a relaxed posture
Adopting a relaxed posture
Analyse radiation response
Assess radiation response
Assess responses to radiation
Emergency response personnel planning
Have a relaxed posture
Judge radiation response
Longitudinal relaxation
Personnel allocation in emergency response
Personnel planning in emergency response
Planning of personnel in emergency response
Relaxation
Relaxation Response Institute
Relaxation of the formal provisions
Relaxation of the formal requirements
Relaxation response
Relaxation therapy
Spin-lattice relaxation
Spin-spin relaxation
Spin-spin relaxation time
T1 relaxation
T2 relaxation time
Take a relaxed posture
Transverse relaxation
Transverse relaxation time

Vertaling van "relaxation response " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Relaxation Response Institute

Relaxation Response Institute




adopting a relaxed posture | have a relaxed posture | adopt a relaxed posture | take a relaxed posture

adopter une posture décontractée | prendre une position détendue


T2 relaxation time [ transverse relaxation time | spin-spin relaxation time ]

temps de relaxation T2 [ temps de relaxation transversale | temps de relaxation spin-spin ]


longitudinal relaxation | spin-lattice relaxation | T1 relaxation

relaxation longitudinale | relaxation spin-réseau | relaxation T1


relaxation of the formal provisions | relaxation of the formal requirements

assouplissement des exigences de forme




transverse relaxation | spin-spin relaxation

relaxation transversale | relaxation spin-spin | relaxation T2


assess responses to radiation | judge radiation response | analyse radiation response | assess radiation response

évaluer une réaction aux rayonnements


emergency response personnel planning | personnel allocation in emergency response | personnel planning in emergency response | planning of personnel in emergency response

organiser la répartition du personnel en situation d’urgence
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
ensuring no relaxation of labour standards or environmental protection; promotion of fair and ethical trade through impartial, open and transparent voluntary initiatives; implementing best practices as regards transparency and public participation; corporate social responsibility and responsible business conduct, recognising the role of both governments, business and consumers

éviter tout assouplissement des normes de travail ou de la protection de l’environnement; promouvoir des échanges commerciaux éthiques et équitables, à travers des initiatives volontaires qui soient impartiales, ouvertes et transparentes; appliquer des bonnes pratiques en matière de transparence et de participation du public; assurer la responsabilité sociale des entreprises et le comportement responsable des entreprises, en reconnaissant le rôle des pouvoirs publics, des entreprises et des particuliers.


C. whereas, despite the fact that there are many problems such as enforced disarmament, political cooperation with the countries in the shared neighbourhood, human rights and the rule of law, visa facilitation and relaxation, common actions to solve global problems and responsibilities jointly, energy cooperation and trade disputes needing urgent discussion, the EU-Russia summit was held in a format which did not allow a forward-looking dialogue within which to address the existing problems and open a working process to deal with them ...[+++]

C. considérant que, malgré l'existence de nombreux problèmes requérant des discussions urgentes, tels que le désarmement forcé, la coopération politique avec les pays du voisinage commun, les droits de l'homme et l'État de droit, la facilitation de la délivrance de visas et l'assouplissement de l'obligation de visa, les actions communes de résolution de problèmes internationaux et de prise de responsabilité conjointe, la coopération énergétique et les différends commerciaux, le format choisi pour le sommet UE-Russie ne permettait pas un dialogue tourné vers l'avenir, qui aurait permis d'examiner les problèmes existants et d'initier un pr ...[+++]


In response to this argument it was considered that while the relaxation of the Generalised System of Preferences rules could have contributed to the company’s motivation to export to the Union, it does not contradict the finding that the company started its operation after the anti-dumping duties against the PRC were increased and that it sourced the parts mainly from the PRC (see recital 73).

En réponse à cet argument, il a été considéré que, même si l’assouplissement des règles du système de préférences généralisées pouvait avoir encouragé la société à exporter vers l’Union, il n’était pas en contradiction avec le fait que la société a commencé ses activités après que les droits antidumping à l’encontre de la RPC avaient été relevés et qu’elle achetait ses pièces principalement en RPC (voir considérant 73).


33. Stresses the need for the governments of the countries of Central Asia to promote and support the proliferation of SMEs as one of the elements needed for the development of the countries concerned, and emphasises that the EU should give this higher priority in its assistance to SMEs under the EIB's mandate for Central Asia and relax visa requirements for people travelling from Central Asia on business and higher education, while promoting international labour, environmental and corporate social responsibility standards; considers ...[+++]

33. souligne la nécessité pour les gouvernements des pays d'Asie centrale de promouvoir et d'encourager la multiplication des PME, qui constituent l'un des éléments nécessaires au développement des pays concernés, et insiste sur le fait que l'Union européenne devrait accorder une plus grande priorité à ce point dans le cadre du mandat de la BEI pour l'Asie centrale, et assouplir l'obligation de visas pour voyages d'affaires ou pour études supérieures à l'égard de l'Asie centrale, tout en favorisant l'adoption de normes en matière de travail, d'environnement et de responsabilité sociale des entreprises; estime en outre qu'il convient d'é ...[+++]


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6. Is of the opinion that promotion of SMEs is one of the elements needed for the development of the countries concerned and that the EU should give this higher priority in its assistance to SMEs under the EIB’s mandate for Central Asia and relax visa requirements for people travelling from Central Asia on business and higher education, while promoting labour, environmental and corporate social responsibility standards; considers also that practices which discriminate against European industries should be avoided, including in the ke ...[+++]

6. estime que la promotion des PME est un des éléments nécessaires au développement des pays concernés et que l'Union européenne devrait accorder une plus grande priorité à ce point dans le cadre du mandat de la BEI pour l'Asie centrale et assouplir l'obligation de visas pour voyages d'affaires ou pour études à l'égard des voyageurs en provenance d'Asie centrale, tout en favorisant l'adoption de normes en matière de travail, d'environnement et de responsabilité sociale des entreprises; estime en outre qu'il convient d'éviter toute pratique discriminatoire par rapport aux industries européennes, également dans le secteur clé des marchés ...[+++]


33. Stresses the need for the governments of the countries of Central Asia to promote and support the proliferation of SMEs as one of the elements needed for the development of the countries concerned, and emphasises that the EU should give this higher priority in its assistance to SMEs under the EIB’s mandate for Central Asia and relax visa requirements for people travelling from Central Asia on business and higher education, while promoting international labour, environmental and corporate social responsibility standards; considers ...[+++]

33. souligne la nécessité pour les gouvernements des pays d'Asie centrale de promouvoir et d'encourager la multiplication des PME, qui constituent l'un des éléments nécessaires au développement des pays concernés, et insiste sur le fait que l'Union européenne devrait accorder une plus grande priorité à ce point dans le cadre du mandat de la BEI pour l'Asie centrale, et assouplir l'obligation de visas pour voyages d'affaires ou pour études supérieures à l'égard de l'Asie centrale, tout en favorisant l'adoption de normes en matière de travail, d'environnement et de responsabilité sociale des entreprises; estime en outre qu'il convient d'é ...[+++]


B. whereas, in response to the increase in unemployment resulting from the economic and financial crisis and to the lessons learned from the experience gained in 2007 and 2008, the European Union amended the rules governing the use of the EGF in June 2009; whereas that amendment concerned all applications to be submitted before 31 December 2011 and consisted in broadening the scope of the EGF, relaxing and clarifying the intervention criteria, raising the cofinancing rate and extending the period during which Member States may use t ...[+++]

B. considérant qu'afin de répondre à la hausse du chômage résultant de la crise économique et financière et de tirer les leçons de l'expérience acquise en 2007 et 2008, l'Union européenne a modifié les règles régissant l'utilisation du FEM en juin 2009; considérant que cette modification a concerné toutes les demandes devant être soumises avant le 31 décembre 2011 et consisté en un élargissement du champ d'application du FEM, un assouplissement et une clarification de ses critères d'intervention, une augmentation de son taux de cofinancement et une prolongation de la dur ...[+++]


(Return tabled) Question No. 88 Hon. Carolyn Bennett: With respect to Internet applications: (a) is the government working towards the inclusion of rich Internet applications within its design and development with regard to its Web sites; (b) what is the government’s response to the American response to rich Internet applications made ten years ago; (c) is the government planning on adopting the Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0 standard; (d) what is the monetary impact of the government’s present use of WCAG 1.0 standard knowing that software contractors have built WCAG 2.0 accessibility into their software; (e) have s ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 88 L'hon. Carolyn Bennett: En ce qui concerne les applications Internet: a) le gouvernement s’emploie-t-il à intégrer les applications Internet riches dans la conception et la construction de ses sites; b) quelle est la réaction du gouvernement envers la réaction américaine d’il y a dix ans aux applications Internet riches; c) le gouvernement entend-il adopter les Directives pour l'accessibilité aux contenus Web (WCAG) 2.0; d) quel est l’impact financier de l’utilisation actuelle par le gouvernement de la norme WCAG 1.0 compte tenu que les créateurs de logiciels intègrent l’accessibilité WCAG 2.0 da ...[+++]


Contrary to what these people say, the MAI is not some sort of charter of rights for big business, nor is it a Trojan horse for foreign domination, nor does it imply a relaxation of corporate responsibility, and it will not undermine the ability of nations like Canada to regulate their domestic economies so long as they do not in the process discriminate against foreign investment.

Contrairement à ce que ces gens prétendent, l'AMI n'est pas une sorte de charte des droits des grandes entreprises, ni un cheval de Troie permettant aux étrangers d'exercer leur domination, il ne suppose pas un assouplissement des responsabilités des sociétés et il ne minera pas la capacité d'États comme le Canada de réglementer leur économie intérieure, pour autant que, ce faisant, ils ne fassent pas de discrimination à l'endroit des investisseurs étrangers.


Ms. Val Meredith (South Surrey—White Rock—Langley, Ref.): Mr. Speaker, when the government was transferring ownership of regional airports to the local municipalities, it relaxed the emergency response time so as not to impose excessive burdens on these local communities.

Mme Val Meredith (South Surrey—White Rock—Langley, Réf.): Monsieur le Président, lorsque le gouvernement a cédé les aéroports régionaux aux municipalités, il a assoupli le délai d'intervention en cas d'urgence pour ne pas imposer des fardeaux exagérés à ces localités.


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