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Asbestos removal legislation
Asbestos removal regulations
Chip removal
Clandestine employment
Clandestine migration
Coordinate and control removal of disabled aircraft
Cut by chip removal
Cut by stock removal
Cutting
Cutting by stock removal
Do examinations for illegal substances
Illegal building
Illegal construction
Illegal employment
Illegal immigration
Illegal migration
Illegal presence
Illegal residence
Illegal stay
Illegal work
Irregular stay
Legislation for asbestos removal
Machine by stock removal
Machining by stock removal
Manage removal of disabled aircraft
Metal-cutting
Moonlighting
Oversee disabled aircraft removal
Perform illegal substance tests
Perform test for illegal substances
Perform tests for illegal substances
Regulations covering asbestos removal
Remove metal
Remove stock
Shape by stock removal
Shaping by stock removal
Stock removal
Supervise disabled aircraft removal
Unauthorised building
Unauthorised residence
Undeclared employment
Undeclared work
Work by stock removal
Working by stock removal

Traduction de «removed this illegal » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
do examinations for illegal substances | perform test for illegal substances | perform illegal substance tests | perform tests for illegal substances

rechercher des traces de substances illicites


cut by chip removal | cut by stock removal | machine by stock removal | remove metal | remove stock | shape by stock removal | work by stock removal

travailler par enlèvement | travailler par enlèvement de copeaux | travailler par enlèvement de matière | travailler par enlèvement de métal


illegal presence | illegal residence | illegal stay | irregular stay | unauthorised residence

séjour illégal | séjour irrégulier


chip removal | cutting | cutting by stock removal | machining by stock removal | metal-cutting | shaping by stock removal | stock removal | working by stock removal

arrachement de copeaux | enlèvement | enlèvement de copeaux | enlèvement de matière | travail par arrachement de copeaux | travail par enlèvement | travail par enlèvement de copeaux | travail par enlèvement de matière | usinage par enlèvement de matière


asbestos removal legislation | regulations covering asbestos removal | asbestos removal regulations | legislation for asbestos removal

glementation sur le désamiantage


oversee disabled aircraft removal | supervise disabled aircraft removal | coordinate and control removal of disabled aircraft | manage removal of disabled aircraft

gérer la mise hors service des avions défectueux


illegal building [ illegal construction | unauthorised building ]

construction illégale [ construction clandestine | construction sauvage ]


illegal migration [ clandestine migration | illegal immigration ]

migration illégale [ immigration illégale | migration clandestine ]


moonlighting [ clandestine employment | illegal employment | illegal work | undeclared employment | undeclared work ]

travail au noir [ emploi illégal | travail illégal | travail noir ]


1988 Declaration on the Prevention and Removal of Disputes and Situations Which May Threaten International Peace and Security and on the Role of the United Nations in this field

Déclaration de 1988 sur la prévention et l'élimination des différends et des situations qui peuvent menacer la paix et la sécurité internationales et sur le rôle de l'Organisation des Nations Unies dans ce domaine
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In its Communication of September 2017 on tackling illegal content online, the European Commission promised to monitor progress in tackling illegal content online and assess whether additional measures are needed to ensure the swift and proactive detection and removal of illegal content online, including possible legislative measures to complement the existing regulatory framework.

Dans sa communication de septembre 2017 sur la lutte contre le contenu illicite en ligne, la Commission européenne s'est engagée à suivre les progrès déployés dans la lutte contre le contenu illicite en ligne et à évaluer si des mesures supplémentaires sont nécessaires pour assurer la détection et la suppression rapides et proactives de ce type de contenu en ligne, y compris d'éventuelles mesures législatives visant à compléter le cadre réglementaire existant.


In its Communication of September 2017 on tackling illegal content online, the European Commission promised to monitor progress in tackling illegal content online and assess whether additional measures are needed to ensure the swift and proactive detection and removal of illegal content online, including possible legislative measures to complement the existing regulatory framework.

Dans sa communication de septembre 2017 intitulée «Lutter contre le contenu illicite en ligne», la Commission européenne s'engageait à suivre les progrès accomplis dans la lutte contre le contenu illicite en ligne et à déterminer si des mesures supplémentaires s'imposaient pour assurer la détection rapide et proactive et la suppression des contenus illicites en ligne, telles que des mesures législatives complétant le cadre réglementaire en vigueur.


The IT Companies to review the majority of valid notifications for removal of illegal hate speech in less than 24 hours and remove or disable access to such content, if necessary.

Les entreprises des technologies de l'information examinent la majorité des signalements valides en moins de 24 heures et, s'il y a lieu, retirent les contenus visés ou en bloquent l'accès.


I welcome the commitment of worldwide IT companies to review the majority of valid notifications for removal of illegal hate speech in less than 24 hours and remove or disable access to such content, if necessary".

Je me félicite de l’engagement pris par les leaders mondiaux des technologies de l’information d’examiner la majorité des signalements valides en moins de 24 heures et, s’il y a lieu, de retirer les contenus visés ou d’en bloquer l’accès.


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This will include the continued development of internal procedures and staff training to guarantee that they review the majority of valid notifications for removal of illegal hate speech in less than 24 hours and remove or disable access to such content, if necessary.

Elles poursuivront notamment la mise au point de procédures internes et assureront la formation du personnel pour que la majorité des signalements valides puissent être examinés en moins de 24 heures et, s'il y a lieu, pour retirer les contenus visés ou en bloquer l'accès.


18. Stresses that illegal online content should be removed immediately on the basis of due legal process; highlights the role of ICT, ISPs and IHPs in ensuring the fast and efficient removal of illegal online content at the request of the responsible law enforcement authority;

18. souligne que les contenus illicites en ligne doivent être immédiatement supprimés à la suite d'une procédure judiciaire régulière; souligne le rôle joué par les TIC, les fournisseurs de services internet et les services d'hébergement de sites internet pour assurer la suppression rapide et effective des contenus illicites en ligne à la demande de l'autorité répressive responsable;


18. Stresses that measures limiting fundamental rights on the internet need to be necessary and proportionate, in line with Union and Member State legislation; recalls that illegal online content should be removed immediately on the basis of due legal process; highlights the role of the ICT and ISPs in ensuring fast and efficient removal of illegal online content;

18. souligne que les mesures limitant les droits fondamentaux sur l'internet doivent être nécessaires et proportionnées, conformément à la législation de l'Union et des États membres; rappelle que les contenus illicites en ligne doivent être immédiatement supprimés sur la base d'une procédure judiciaire régulière; souligne le rôle joué par les TIC et les FSI pour garantir la suppression rapide et efficace des contenus illicites en ligne;


16. Stresses that any measures limiting fundamental rights on the internet should be necessary and proportionate, in line with the EU and Member State law; recalls that illegal online content should be removed immediately on the basis of due legal process; highlights the role of ICT and ISPs in ensuring a fast and efficient removal of illegal content online at the request of the responsible law enforcement authority;

16. souligne que les mesures limitant les droits fondamentaux sur l'internet devraient être nécessaires et proportionnées, conformément à la législation de l'Union et des États membres; rappelle que les contenus illicites en ligne doivent être immédiatement supprimés à la suite d'une procédure judiciaire régulière; souligne le rôle joué par les TIC et les FSI pour garantir la suppression rapide et effective des contenus illicites en ligne à la demande de l'autorité répressive responsable;


18. Stresses that illegal online content should be removed immediately on the basis of due legal process; highlights the role of ICT, ISPs and IHPs in ensuring the fast and efficient removal of illegal online content at the request of the responsible law enforcement authority;

18. souligne que les contenus illicites en ligne doivent être immédiatement supprimés à la suite d'une procédure judiciaire régulière; souligne le rôle joué par les TIC, les fournisseurs de services internet et les services d'hébergement de sites internet pour assurer la suppression rapide et effective des contenus illicites en ligne à la demande de l'autorité répressive responsable;


18. Stresses that illegal online content should be removed immediately on the basis of due legal process; highlights the role of ICT, ISPs and IHPs in ensuring the fast and efficient removal of illegal online content at the request of the responsible law enforcement authority;

18. souligne que les contenus illicites en ligne doivent être immédiatement supprimés à la suite d'une procédure judiciaire régulière; souligne le rôle joué par les TIC, les fournisseurs de services internet et les services d'hébergement de sites internet pour assurer la suppression rapide et effective des contenus illicites en ligne à la demande de l'autorité répressive responsable;


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