Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Biological resources of the sea
Control permits for land resources
Controlling land resources permits
Council Decision on own resources
Eastern Ottawa Resource Centre
Estimate of resources
Evaluation of resources
Inventory of resources
Land resources permit managing
Living marine resources
Living resources of the sea
Manage land resources permits
Management of resources
Marine biological resources
Marine living resources
Natural resources
OHRPA
Ottawa Human Resources Professionals Association
Ottawa International Strategy Conference
Ottawa Personnel Association
Ottawa conference
Own Resources Decision
Prospecting for resources
Resource utilization
Search for resources
WOCRC
Western Ottawa CRC
Western Ottawa Community Resource Centre

Traduction de «resources ottawa » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Ottawa Human Resources Professionals Association [ OHRPA | Ottawa Personnel Association ]

Ottawa Human Resources Professionals Association [ OHRPA | Ottawa Personnel Association ]


Western Ottawa Community Resource Centre [ WOCRC | Western Ottawa CRC ]

Centre de ressources communautaires d'Ottawa ouest [ CRCOO | CRC d'Ottawa ouest ]


International Strategy Conference Towards a Global Ban on Anti-personnel Mines | Ottawa conference | Ottawa International Strategy Conference

Conférence d'Ottawa | Conférence internationale sur une stratégie Vers l'interdiction complète des mines antipersonnel | Conférence stratégique internationale d'Ottawa




evaluation of resources [ estimate of resources | inventory of resources | prospecting for resources | search for resources ]

évaluation des ressources [ estimation des ressources | inventaire des ressources | prospection des ressources ]


Eastern Ottawa Resource Centre

Centre des ressources de l'Est d'Ottawa


management of resources [ Resource utilization(ECLAS) ]

gestion des ressources


biological resources of the sea | living marine resources | living resources of the sea | marine biological resources | marine living resources

ressources biologiques de la mer | ressources biologiques marines | ressources marines biologiques | ressources marines vivantes


Council Decision on own resources | Council Decision on the system of own resources of the European Union | Council Decision on the system of the European Communities' own resources | Own Resources Decision

décision du Conseil relative au système des ressources propres de l'Union européenne | décision du Conseil relative aux ressources propres | décision relative au système des ressources propres des Communautés européennes | décision relative aux ressources propres


control permits for land resources | land resources permit managing | controlling land resources permits | manage land resources permits

gérer des permis d’exploitation de terres
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
All latitudes and longitudes hereinafter are referred to the North American Datum of 1983, Canadian Spatial Reference System (NAD83(CSRS)); all topographic features hereinafter are according to Edition 3 of the National Topographic System Map 27C (McBeth Fiord), produced at a scale of 1:250,000 by the Surveys and Mapping Branch, Department of Energy, Mines and Resources at Ottawa and Edition 2 of the National Topographic Series Map 27D (Cape Henry Kater), produced at a scale of 1:250,000 by the Canada Centre for Mapping, Natural Resources Canada at Ottawa;

Toutes les latitudes et longitudes mentionnées ci-après se rapportent au Système de référence géodésique nord-américain de 1983, Système canadien de référence spatiale (NAD83[SCRS]), et toutes les entités topographiques indiquées sont conformes à la troisième édition de la carte 27C (McBeth Fiord) du Système national de référence cartographique dressée à l’échelle de 1:250 000 par la Direction des levés et de la cartographie, ministère de l’Énergie, des Mines et des Ressources à Ottawa et à la deuxième édition de la carte 27D (Cape Henry Kater) du Système national de référence cartographique, dre ...[+++]


In the Northwest Territories; along the South Nahanni River; all that parcel being more particularly described as follows, all topographic features hereinafter referred to being according to the first edition of The Twisted Mountain map sheet number 95G/4 of the National Topographic System, produced at a scale of 1:50,000 by the Department of Energy, Mines and Resources at Ottawa and according to the second editions of the Flat River, Virginia Falls and Sibbeston Lake map sheets and the first edition of the Glacier Lake map sheet, numbers 95E, 95F, 95G and 95L respectively of the National Topographic System, produc ...[+++]

Dans les territoires du Nord-Ouest : en bordure de la rivière Nahanni-Sud : toute la parcelle de terrain plus précisément décrite ci-après, tous les accidents topographiques mentionnés ci-après, tels qu’ils figurent dans la première édition de la carte «The Twisted Mountain» portant le numéro 95G/4 du système de référence cartographique national dressée à l’échelle de 1:50 000 par le ministère de l’Énergie, des Mines et des Ressources, à Ottawa, et tels qu’ils figurent dans la deuxième édition des cartes «Flat River», «Virginia Falls» et «Sibbeston Lake» et dans la première édition de la carte «Glacier Lake», lesdite ...[+++]


Mrs. Pauline Picard (Drummond, BQ): Mr. Speaker, in the February 9 Ottawa Citizen we read that two years ago the Liberal member for Renfrew—Nipissing—Pembroke asked Human Resources Development Canada to stop giving grants to the Ottawa Valley Adjustment Committee and to launch an investigation into its operations.

Mme Pauline Picard (Drummond, BQ): Monsieur le Président, dans le Ottawa Citizen du 9 février, on apprenait que le député libéral fédéral de Renfrew—Nipissing—Pembroke avait demandé, il y a deux ans, au ministère du Développement des ressources humaines, d'arrêter de verser des subventions pour le projet Ottawa Valley Adjustment Committee et d'enquêter sur celui-ci.


11. Commends the demining activities of the Sri Lankan army and international NGOs such as the Halo Trust, and recognises the considerable funding provided by the EU and the additional funding announced by the UK; urges the Sri Lankan Government and armed forces, along with the EU and its Member States, to continue to provide the necessary resources for the further clearance of land mines, which are a serious obstacle to rehabilitation and economic regeneration; calls once more for Sri Lanka to accede to the Ottawa Mine Ban Treaty;

11. se félicite des actions de déminage menées par l'armée sri-lankaise et les ONG internationales telles que HALO Trust, et reconnaît l'importance des fonds accordés par l'Union ainsi que les fonds supplémentaires annoncés par le Royaume-Uni; prie instamment le gouvernement et les forces armées de Sri Lanka de continuer, aux côtés de l'Union et de ses États membres, à fournir les ressources nécessaires à la poursuite de l'élimination des mines terrestres, lesquelles constituent un obstacle important à la reconstruction et à la relance économique; demande une fois encore au Sri Lanka d'adhérer à la convention d' ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
We were advised that Ottawa is now home to Canada's third largest urban population of Inuit, and several MLAs suggested that concerns about competition for scarce resources could be minimized if the Senate were to rely on the population of Inuktitut speakers already in Ottawa, at least as a first resort.

Nous avons appris également que la troisième plus grosse concentration urbaine d'Inuits au Canada se trouve à Ottawa.


As I understand the allegation put forth by the member for Ottawa—Vanier, he is questioning the manner in which I may or may not have used resources in my constituency and Ottawa offices, resources that are provided to me and all Members as part of our Members' Operation Budget.

Si je comprends les allégations du député d'Ottawa—Vanier, il est vraiment question de la façon dont j'aurais pu utiliser les ressources dans les bureaux de ma circonscription et d'Ottawa, des ressources qui me sont fournies, comme à tous les députés, dans le cadre de nos budgets de fonctionnement.


K. whereas the international community has a moral duty to seek commitments from all parties involved in conflicts, both states and armed non-state actors, to cease the use of anti-personnel mines, in order to achieve a truly universal ban on these inhuman weapons; whereas the international community, and especially the main producers, exporters and users of the past, has a moral responsibility to provide assistance and resources for mine action, above and beyond the legal obligations derived from the Ottawa Convention,

K. considérant que la communauté internationale a le devoir moral de chercher à obtenir de toutes les parties à des conflits - tant les États que les acteurs armés non étatiques - l'engagement de cesser d'utiliser des mines antipersonnel, afin d'arriver à une interdiction réellement universelle de ces armes inhumaines; que, sur le plan moral, il incombe à la communauté internationale et, en particulier, à ceux qui ont été les principaux producteurs, exportateurs et utilisateurs de fournir aide et ressources pour la lutte contre les mines, et cela au-delà de ce que prévoient les obligations légales découlant de la Con ...[+++]


K. whereas the international community has a moral duty to seek commitments from all parties involved in conflicts, both states and armed Non-State Actors, to cease the use of anti-personnel mines in order to achieve a truly universal ban on these inhuman weapons; whereas the international community, especially the main producers, exporters and users of the past, has a moral responsibility to provide assistance and resources for mine action, above and beyond the legal obligations derived from the Ottawa Convention,

K. considérant que la communauté internationale a le devoir moral de chercher à obtenir de toutes les parties à des conflits – tant États qu'acteurs non étatiques armés – l'engagement de cesser d'utiliser des mines antipersonnel, afin d'arriver à une interdiction réellement universelle de ces armes inhumaines; que, sur le plan moral, il incombe à la communauté internationale et, en particulier, à ceux qui ont été les principaux producteurs, exportateurs et utilisateurs de fournir aide et ressources pour la lutte contre les mines, et cela au-delà de ce que prévoient les obligations légales découlant de la Convention d' ...[+++]


10. Calls on the Nairobi Review Conference of the Ottawa Convention to make a strong commitment calling on all NSAs (Non-State Actors) to sign the 'Deed of Commitment for Adherence to a Total Ban on Anti-Personnel Landmines and for Cooperation in Mine Action' under the Geneva Call; and calls for increased resources to be made available for humanitarian demining, mine risk education and the care, rehabilitation and social and economic reintegration of mine victims, and for mine-affected states to establish appropriate and adequate ass ...[+++]

10. invite la conférence d'examen de la convention d'Ottawa, qui aura lieu à Nairobi, à prendre une position résolue et à appeler tous les acteurs non étatiques à signer la "Déclaration d'engagement auprès de l'Appel de Genève pour l'adhésion à une interdiction totale des mines antipersonnel et à une coopération dans l'action contre les mines"; demande un relèvement des moyens consacrés au déminage humanitaire, à l'éducation concernant les risques posés par les mines et aux soins, à la réhabilitation et à la réinsertion sociale et éc ...[+++]


12. Calls on the signatories to the Ottawa Convention to recognise more fully the work of NGOs and to increase the resources allocated to them, in particular in connection with their work on the ground in cooperation with non-State actors;

12. invite les parties signataires de la convention d'Ottawa à mieux reconnaître l'activité des ONG et à renforcer les moyens qui leur sont attribués, notamment dans leur travail sur le terrain en liaison avec des agents non-étatiques;


w