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Administrative responsibility
CFNPR
Call failure response
Call forwarding on no paging response
Call prompter
Call rates
Call-and-response song
Calling station response
Civil servant's responsibility
Communications tariff
Communications tariff system
Cost of calls
Cost of phone calls
Cost of telephone calls
Demand bus
Demand responsive system
Demand-responsive system
Demand-scheduled bus service
Government responsibility
Ministerial responsibility
On-call bus system
Phone call rates
Price of calls
Price of phone calls
Price of telephone calls
Prompting
Prompting announcement
Responsibility of an administration
Telecommunications tariffs
Telephone call rates
Telephone charges
Transmissions tariff
Voice prompt
Voice prompt announcement
Voice response prompt
Voice-response prompt

Vertaling van "responsibility called " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
voice prompt [ voice-response prompt | voice response prompt | voice prompt announcement | prompting announcement | prompting | call prompter ]

guide parlé [ message guidé parlé ]


call forwarding on no paging response | CFNPR [Abbr.]

renvoi d'appel sur non-réponse à l'appel radioélectrique


demand bus | demand responsive system | demand-scheduled bus service | on-call bus system

autobus à la demande | autobus au cadran


demand-responsive system | demand-scheduled bus service | on-call bus system

autobus à la demande | autobus au cadran


telephone charges [ call rates | communications tariff | communications tariff system | cost of calls | cost of phone calls | cost of telephone calls | phone call rates | price of calls | price of phone calls | price of telephone calls | telephone call rates | transmissions tariff | Telecommunications tariffs(ECLAS) ]

tarif des communications [ prix de la communication téléphonique | prix des appels téléphoniques | prix des communications | tarif des transmissions | tarification des communications ]








administrative responsibility [ civil servant's responsibility | responsibility of an administration ]

responsabilité administrative [ responsabilité de l'administration | responsabilité du fonctionnaire ]


ministerial responsibility [ government responsibility ]

responsabilité ministérielle [ responsabilité du gouvernement ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A total of 241 responses calling for action in all energy sectors were received during the public consultation process on this Green Paper (Commission Staff Working Document (SEC(2006)693 of 29.05.2006)).

241 réponses au total appelant à l’action dans tous les secteur de l'énergie ont été reçues au cours du processus de consultation sur ce livre vert (document de travail des services de la Commission (SEC(2006)693 du 29.05.2006)).


Responses called as well for the use of a wide range of policy instruments at national, regional and local levels (i.a. wider use of targeted and coherent tax measures, internalising external costs, full support of Member States through National Energy Efficiency Action Plans, non-binding guidelines, labels and targets, and public-sector leadership in procurement).

Les réponses ont invité à faire usage d'une vaste gamme d'instruments au niveau national, régional et local (autrement dit, un usage plus large de mesures fiscales ciblées et cohérentes, l'internalisation des coûts externes, le plein appui des États membres à travers des plans d'action nationaux pour l'efficacité énergétique, des lignes directrices, un étiquetage et des objectifs non contraignants, et la primauté du secteur public dans la politique d'achats).


Acknowledges that insufficient price signals are a main reason to undermine demand response; calls on Member States to tackle this barrier and to promote smart metering and transparent billing as a way to foster more responsive consumer behaviour with reference to energy consumption and investment in energy efficiency.

reconnaît que la modulation de la demande échoue en grande partie à cause de l'insuffisance des signaux de prix; invite les États membres à s'attaquer à cet obstacle et à favoriser l'utilisation de compteurs intelligents ainsi que la facturation transparente de façon à encourager les consommateurs à adopter une attitude positive en ce qui concerne leur consommation énergétique et les investissements en matière d'efficacité énergétique.


Highlights that, as long as the electricity system is inflexible, priority access and dispatch for renewable energies is needed in order to promote grid upgrades and foster the deployment of storage and demand response; calls on the Commission to make proposals for strengthening and clarifying priority access and dispatch rules for renewable energy in the post-2020 period; stresses that the possibility of a priority access and dispatch phase-out should be evaluated on the occasion of the mid-term review of the future RES Directive e ...[+++]

souligne que tant que le système électrique manquera de souplesse, l'accès et la distribution prioritaires pour les énergies renouvelables seront nécessaires en vue d'encourager la modernisation du réseau et de favoriser le déploiement du stockage et l'adaptation en fonction de la demande; invite la Commission à déposer des propositions en vue de renforcer et de clarifier les règles relatives à l'accès et à la distribution prioritaires pour les énergies renouvelables au-delà de 2020; souligne que la possibilité de la suppression progressive de la priorité d'accès et de distribution doit être évaluée à l'occasion de l'examen à mi-parcou ...[+++]


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Encourages the Commission and the Member States to recognise the full potential of the flexibility offered by digitalisation in the area of work-life balance, highlighting at the same time that the digitalisation of the labour market requires adaptation of both labour market policies and the underlying social security systems; calls on the Commission and the Member States, with regard to the Commission’s roadmap ‘New start to address the challenges of work-life balance faced by working families’, to identify the opportunities and challenges of digitalisation, with regard to working conditions and the need for adaptation of the workplace ...[+++]

encourage la Commission et les États membres à reconnaître tout le potentiel de flexibilité qu'offre la numérisation en ce qui concerne l'équilibre entre vie professionnelle et vie privée, tout en soulignant que la numérisation du marché du travail nécessite l'adaptation des politiques du marché du travail et des systèmes sous-jacents de sécurité sociale; demande à la Commission et aux États membres, au regard de la feuille de route de la Commission intitulée «Nouveau départ pour relever les défis de l'équilibre entre la vie professionnelle et la vie privée rencontrés par les familles à moyens revenus», d'identifier les perspectives off ...[+++]


(Returnn tabled) Question No. 63 Mr. Andrew Cash: With regard to the Georgetown South rail line: (a) what is the total volume of correspondence received by the Minister of Transport, Infrastructure and Communities and by departments for which the minister is responsible calling for the electrification of the rail line from (i) individuals, (ii) organizations, (iii) elected officials; (b) what is the total number of petition signatures received by the Minister of Transport, Infrastructure and Communities and by departments for which the mi ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 63 M. Andrew Cash: En ce qui concerne la voie ferrée de Georgetown South: a) combien de lettres et messages demandant l’électrification de la voie ferrée le ministre des Transports, de l’Infrastructure et des Collectivités et ses ministères dont il est responsable ont-ils reçus (i) de particuliers, (ii) d’organisations, (iii) d’élus; b) combien de signatures de pétitionnaires demandant l’électrification de la voie ferrée le ministre des Transports, de l’Infrastructure et des Collectivités et les ministères dont il est responsable ont-ils reçues; c) quels sont les noms et adresses des organisations vi ...[+++]


Brussels, 30 May 2011 - Kristalina Georgieva, European Commissioner for International Cooperation, Humanitarian Aid and Crisis Response, calls for more international attention to the immediate impact and long-term consequences of the ongoing Libyan conflict on the vulnerable neighbouring countries, particularly Chad and Niger.

Bruxelles, le 30 mai 2011 – Mme Kristalina Georgieva, membre de la Commission européenne chargé de la coopération internationale, de l'aide humanitaire et de la réaction aux crises, appelle la communauté internationale à accorder davantage d'attention aux conséquences immédiates et à long terme du conflit en cours en Libye pour les pays voisins fragiles, notamment le Tchad et le Niger.


In addition, the Commission undertakes to explore further the concept of civic citizenship within the context of developing the legal instruments needed to provide immigrants with the comparable rights and responsibilities called for in Tampere.

De plus, la Commission s'engage à approfondir la notion de citoyenneté civile lors de l'élaboration des instruments juridiques nécessaires pour assurer aux immigrants des droits et obligations comparables à ceux des citoyens de l'Union, comme le préconisaient les conclusions de Tampere.


This is the starting point for the European Commission's project: the EU must take on new responsibilities. And these new responsibilities call for intensifying the integration process.

Tel est le point de départ du projet de la Commission européenne: l'Union européenne doit assumer de nouvelles responsabilités, et ce sont ces dernières qui imposent un approfondissement du processus d'intégration.


Instead of acting as his responsibilities called for, the minister has always hidden behind the lack of so-called business plans.

Or, au lieu de procéder comme c'était sa responsabilité, le ministre s'est toujours abrité derrière l'absence de soi-disant plans d'affaires.


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