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Abdication of parental responsibility
Cabinet responsibility
Collective ministerial responsibility
Collective responsibility of Cabinet
Collective responsibility of ministers
Delegation of parental responsibility
Demand-activated service
Demand-actuated transportation system
Demand-responsive transit
Demand-responsive transit service
Demand-responsive transportation
Demand-responsive transportation service
Demand-responsive transportation system
Divestment of parental responsibility
Dosage related response
Dose response
Dose-effect relationship
Dose-related response
Dose-response relationship
FMIO
Freedom of Movement Introduction Ordinance
Gradual application of brake
Gradual brake application
Gradual detoxification
Gradual modifiability
Gradual withdrawal
Gradualism
Ministerial collective responsibility
Responsible government gradually developed after 1975.
SocRA
Social Responsibility Act
Surrender or transfer of parental responsibility
Tapering off

Vertaling van "responsibility to gradually " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
gradual detoxification (1) | gradual withdrawal (2) | tapering off (3)

sevrage par étapes


gradualism [ gradual modifiability ]

gradualisme [ modifiabilité graduelle ]


gradual application of brake | gradual brake application

serrage gradué


A unique form of congenital adrenal hyperplasia characterised by glucocorticoid deficiency, severe sexual ambiguity in both sexes and skeletal (especially craniofacial) malformations. Prenatal androgen excess is responsible for severe virilisation of

hyperplasie congénitale des surrénales par déficit en cytochrome P450 oxydoréductase


abdication of parental responsibility | delegation of parental responsibility | divestment of parental responsibility | surrender or transfer of parental responsibility

délégation de l'autorité parentale


dosage related response | dose response | dose-effect relationship | dose-related response | dose-response relationship

dose réponse | relation dose-effet | relation dose-réponse


collective responsibility of Cabinet [ collective ministerial responsibility | cabinet responsibility | collective responsibility of ministers | ministerial collective responsibility ]

responsabilité collective du Cabinet [ responsabilité collective ministérielle | responsabilité ministérielle collective ]


demand-responsive transportation service [ demand-responsive transit service | demand-responsive transportation | demand-responsive transit | demand-activated service | demand-responsive transportation system | demand-actuated transportation system ]

service de transport à la demande [ STD | système de transport à la demande | transport à la demande ]


Ordinance of 22 May 2002 on the Gradual Introduction of Freedom of Movement for Persons between the Swiss Confederation and the European Community and the Member States thereof and between the Member States of the European Free Trade Association | Freedom of Movement Introduction Ordinance [ FMIO ]

Ordonnance du 22 mai 2002 sur l'introduction progressive de la libre circulation des personnes entre, d'une part, la Confédération suisse et, d'autre part, la Communauté européenne et ses Etats membres, ainsi qu'entre les Etats membres de l'Association européenne de libre-échange | Ordonnance sur l'introduction de la libre circulation des personnes [ OLCP ]


Federal Act of 24 June 1977 on the Responsibility for providing Support to Persons in Need | Social Responsibility Act [ SocRA ]

Loi fédérale du 24 juin 1977 sur la compétence en matière d'assistance des personnes dans le besoin | Loi fédérale en matière d'assistance [ LAS ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It builds on the existing emergency response, to gradually move into recovery and rehabilitation, utilising both humanitarian and development funds.

Partant de la réaction d'urgence existante, cet ensemble de mesures a pour objectif de passer progressivement à des opérations de relèvement et de réhabilitation, en recourant à la fois à des fonds humanitaires et à des fonds de développement.


As European businesses are increasingly taking responsibility for their environmental impacts, European environmental policy is also gradually moving away from "command and control" to an approach which gives more freedom to innovators (for example, the "integrated product cycle" policy [28]).

Étant donné que les entreprises européennes assument de plus en plus la responsabilité de l'impact environnemental de leurs activités, la politique européenne de l'environnement passe, elle aussi, progressivement d'une stratégie "d'injonction et de contrôle" à une approche qui accorde une plus grande liberté aux innovateurs ("politique intégrée des produits" [28], par exemple).


The report also reflects other concerns: taking account of indicators other than GDP to determine eligibility under the Structural Funds; making environmental policy, employment policy, the common agricultural policy, transport policy and economic policy more consistent with the aim of sustainable regional development; increasing the administrative capacity of the candidate countries; defining more flexible arrangements for implementation to achieve a gradual decentralisation of the management of the Funds, subject to effective and rigorous checks on how they are used; increased aid for regional competitiveness; enabling the regions ...[+++]

Le rapport reflète aussi d'autres préoccupations : prendre en compte d'autres indicateurs que le PIB pour déterminer l'éligibilité aux Fonds structurels ; renforcer la cohérence de la politique de l'emploi, la politique agricole commune, la politique de l'environnement, la politique des transports et la politique économique avec l'objectif d'un développement régional durable ; augmenter la capacité administrative des pays candidats ; définir des modalités de mise en oeuvre plus flexible avec comme perspective une décentralisation progressive de la gestion des fonds, sous condition d'un contrôle efficace et rigoureux de leur utilisation ; renforcer les aides destinées à la compétitivité régionale ; permettre aux régions de mettre en oeu ...[+++]


It evolved, in large part, as provincial responsibility, shifting gradually over the decades to investment in the health care system, as opposed to public health.

Au fil des ans, ces questions sont devenues de plus en plus une compétence provinciale qui, au lieu de viser uniquement la santé publique, finit par englober la question de l'investissement dans le système de soins proprement dit.


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Moreover, assuming his responsibilities can gradually help make him more responsible.

Le fait d'assumer ses responsabilités peut par ailleurs contribuer à sa démarche de responsabilisation graduelle.


Stresses the importance of stable and cost-effective renewable support schemes for long-term investment that remain responsive and adaptable in the short term and are tailored to national needs and circumstances, allowing gradual phasing-out of subsidies for mature renewable technologies; welcomes the fact that a number of renewable energy technologies are rapidly becoming cost-competitive with conventional forms of generation; stresses that the energy transition hinges upon the transparency, consistency and continuity of legal, fin ...[+++]

souligne l'importance de régimes de soutien aux énergies renouvelables stables et rentables pour l'investissement à long terme, qui restent réactifs et ajustables à court terme et sont adaptés aux situations et besoins nationaux, en permettant une suppression progressive des subventions aux technologies renouvelables parvenues à maturité; se félicite qu'un certain nombre de technologies énergétiques renouvelables deviennent rapidement compétitives en matière de prix par rapport aux formes de production classiques; fait observer que la transition énergétique repose sur la transparence, la cohérence et la continuité des cadres juridiques, financiers et réglementaires afin de renforcer la confiance des investisseurs; déplore les changements ...[+++]


Responsible government gradually developed after 1975.

Un gouvernement responsable s'est progressivement établi à partir de 1975.


The report also reflected other concerns: taking account of other indicators than GDP to determine eligibility for Structural Fund assistance; improve the consistency of employment policy, the common agricultural policy, environmental policy, transport policy and economic policy with a view to sustainable regional development; increasing the administrative capacity of the applicant countries; defining the more flexible methods of implementing assistance with a view to gradual decentralisation of the management of the Funds, subject to effective and rigorous monitoring; raising the assistance for regional competitiveness; allowing th ...[+++]

Le rapport reflète aussi d'autres préoccupations: prendre en compte d'autres indicateurs que le PIB pour déterminer l'éligibilité aux Fonds structurels; renforcer la cohérence de la politique de l'emploi, de la politique agricole commune, de la politique de l'environnement, de la politique des transports et de la politique économique avec l'objectif d'un développement régional durable; augmenter la capacité administrative des pays candidats; définir les modalités d'une mise en oeuvre plus flexible avec, comme perspective, une décentralisation progressive de la gestion des Fonds, sous réserve d'un contrôle efficace et rigoureux de leur utilisation; renforcer les aides destinées à la compétitivité régionale; permettre aux régions de mett ...[+++]


In response to these and other new demands and responsibilities, the Internal Economy Committee began a gradual recovery approach last year.

Pour pouvoir satisfaire aux nouvelles demandes et respecter les nouvelles obligations, le comité de la régie interne a adopté, l'an dernier, une stratégie de recouvrement progressif.


This is the area where stages 1 and 2 of the sound financial management reform - which the Commission discussed again only last week - should be most fruitful: stronger, better trained financial units, rationalisation and simplification of rules, a clearer assignment of responsibilities should gradually minimise such formal mistakes.

C'est dans ce domaine que les étapes 1 et 2 de la réforme d'une saine gestion financière - dont la Commission a discuté encore la semaine dernière - devraient avoir le plus d'effets : des unités financières plus fortes et mieux formées, une rationalisation et une simplification des règles, une attribution plus claire des responsabilités devraient permettre de réduire progressivement le nombre des erreurs formelles.


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