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10-second line
Center line
Division line
Get government on-line
Getting government on-line
Getting government services on-line
MM
Midcourt line
Middle management
Provide government on-line
Provide government services on-line
Providing government services on-line
Putting government on-line
Putting government services on-line
Second level support
Second line
Second line check
Second line control
Second line management
Second line provider
Second line support
Second-line
Second-line border check
Second-line use
Shot from the second line
Ten-second line
Time line

Traduction de «second line provider » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
second line provider

centre de soins secondaires [ service de soins secondaires ]


second line check | second line control | second-line border check

contrôle de deuxième ligne | vérification de deuxième ligne


division line | center line | midcourt line | 10-second line | time line | ten-second line

ligne médiane | ligne de centre | ligne du centre


get government on-line [ provide government on-line | provide government services on-line ]

mettre en place le gouvernement en direct [ offrir les services gouvernementaux en direct ]


getting government on-line [ getting government services on-line | putting government on-line | putting government services on-line | providing government services on-line ]

mise en place du gouvernement en direct [ établissement du gouvernement en direct | passage au gouvernement en direct | transition au gouvernement en direct ]




second line support | second level support

deuxième niveau d'assistance


middle management | second line management | MM [Abbr.]

cadres intermédiaires | cadres moyens | encadrement intermédiaire | gestionnaires intermédiaires | personnel d'encadrement intermédiaire


second-line use

médicament administré en seconde intention | utilisation en seconde intention | utilisation en tant que produit de second ressort | utilisation secondaire


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
20. Points to the importance of systematic training for qualified personnel caring for female victims of physical, sexual, or psychological violence; considers such training to be essential for providers of first- and second-line care, including emergency social services, medical and civil protection and police services;

20. insiste sur l'importance de la formation systématique des personnels qualifiés prenant en charge les femmes victimes de violences physiques, sexuelles ou psychologiques; estime que cette formation est indispensable pour les intervenants de première et deuxième ligne comprenant les services d'urgences sociales, médicales, de protection civile et de maintien de l'ordre;


20. Points to the importance of systematic training for qualified personnel caring for female victims of physical, sexual, or psychological violence; considers such training to be essential for providers of first- and second-line care, including emergency social services, medical and civil protection and police services;

20. insiste sur l'importance de la formation systématique des personnels qualifiés prenant en charge les femmes victimes de violences physiques, sexuelles ou psychologiques; estime que cette formation est indispensable pour les intervenants de première et deuxième ligne comprenant les services d'urgences sociales, médicales, de protection civile et de maintien de l'ordre;


20. Points to the importance of systematic training for qualified personnel caring for female victims of physical, sexual, or psychological violence; considers such training to be essential for providers of first- and second-line care, including emergency social services, medical and civil protection and police services;

20. insiste sur l'importance de la formation systématique des personnels qualifiés prenant en charge les femmes victimes de violences physiques, sexuelles ou psychologiques; estime que cette formation est indispensable pour les intervenants de première et deuxième ligne comprenant les services d'urgences sociales, médicales, de protection civile et de maintien de l'ordre;


Provide access to high-quality ‘second chance’ schemes and other opportunities to re-engage in mainstream education for all young people who have left education prematurely, and ensure that any knowledge, skills and competences acquired by these means, including through non-formal and informal learning, are validated in line with the 2012 Council Recommendation

Faire en sorte que tous les jeunes qui ont quitté prématurément l'école puissent accéder à des solutions de la «deuxième chance» de grande qualité et à d'autres moyens de se réinsérer dans l'enseignement ordinaire et veiller à ce que les savoirs, aptitudes et compétences acquis de la sorte, y compris par un apprentissage non formel ou informel, soient validés conformément à la recommandation du Conseil de 2012


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The European Group for Private International Law suggested Article 4 (3) should contain a specific rule on short-term holiday tenancy, along the lines of the second subparagraph of Article 22 of the Brussels I Regulation. The wording could be the following: "However, contracts which have as their object tenancies of immovable property concluded for a temporary private use for a maximum period of six consecutive months will be governed by the laws of the country in which the lessor is domiciled, provided that the tenant is a natural pe ...[+++]

Le Groupement Européen de Droit international privé suggère d'insérer à l'article 4 3 une disposition relative aux locations de vacances inspirée de celle figurant à l'article 22 1 du Règlement "Bruxelles I" et qui pourrait être la suivante : "Toutefois, le bail d'immeuble conclu en vue d'un usage personnel temporaire pour une période maximale de six mois consécutifs est régi par la loi de l'Etat dans lequel le propriétaire a sa résidence habituelle ou son établissement, si le locataire est une personne physique et s'il a sa résidence habituelle dans ce même Etat".


In response to the call from the European Council in the Stockholm Programme to step up training on Union-related issues and to make such training systematically accessible to law enforcement officials of all ranks, and to the request from the European Parliament for a stronger Union framework for judicial and police training, the objectives of CEPOL should, while putting particular emphasis on the protection of human rights and fundamental freedoms in the context of law enforcement, be structured in line with the following set of general principles: first, to support Member States in providing ...[+++]

En réponse, d'une part, à une demande du Conseil européen formulée dans le programme de Stockholm pour que la formation sur les questions relatives à l'Union soit renforcée et rendue accessible systématiquement à tous les agents des services répressifs, quel que soit leur grade, et, d'autre part, à une demande du Parlement européen en faveur d'un cadre de l'Union plus solide en matière de formation judiciaire et policière, les objectifs du CEPOL devraient être structurés selon l'ensemble des principes généraux sui ...[+++]


With its legislative proposal on the subsequent Directive No 2002/2/EC on the circulation of compound feedingstuffs, the Commission unveiled a proposal along these lines providing for feed materials to be listed with a declaration of the exact percentages by weight while the European Parliament endorsed these measures at first and second readings, there was strong opposition within the Council to the open declaration.

En présentant sa proposition législative concernant la directive ultérieure n° 2002/2/CE relative à la circulation des aliments composés pour animaux, la Commission présentait une proposition qui prévoyait l'établissement d'une liste des matières premières des aliments pour animaux indiquant un pourcentage pondéral exact. Alors que le PE avait confirmé ces mesures en première et deuxième lecture, le Conseil manifesta une grande réticence à l'égard de la déclaration ouverte.


The importance of developing the second line of action, enhancing the scientific knowledge, lies on the fact that space provides unique means of exploring the solar system and the universe and also provides a constant flow of readily comparable global data for the understanding of our planet and its atmosphere.

L’importance du deuxième objectif - accroître les connaissances scientifiques - réside dans le fait que les systèmes spatiaux offrent un moyen unique d’explorer le système solaire et l’univers et fournissent un flux constant de données homogènes couvrant le monde entier pour une meilleure compréhension de notre planète et de son atmosphère.


Training at all levelsThe second line of action underlines the importance of lifelong learning for teachers and for other professionals.Furthermore, as a result of the impact of new technologies on the organisation and contents of education and training programmes and on the learning environment and teaching practices, methods will need to be adapted and innovative educational models introduced.A definition will therefore be proposed for the basic skills which lifelong learning must provide and for skills spec ...[+++]

Par ailleurs, l'impact des nouvelles technologies sur l'organisation et le contenu des programmes d'éducation et de formation ainsi que sur l'environnement d'apprentissage et les pratiques pédagogiques nécessitera une adaptation des techniques et l'introduction des modèles éducatifs novateurs.


- issued by other bodies belonging to the categories approved by the UCITS' competent authorities provided that investments in such instruments are subject to investor protection equivalent to that laid down in the first, the second or the third indent and provided that the issuer is a company whose capital and reserves amount to at least EUR 10 million and which presents and publishes its annual accounts in accordance with Directive 78/660/EEC(7), is an entity which, within a group of companies which includes one or several listed co ...[+++]

- émis par d'autres entités appartenant aux catégories approuvées par les autorités compétentes en matière d'OPCVM pour autant que les investissements dans ces instruments soient soumis à des règles de protection des investisseurs qui soient équivalentes à celles prévues aux premier, deuxième et troisième tirets, et que l'émetteur soit une société dont le capital et les réserves s'élèvent au moins à 10 millions d'euros et qui présente et publie ses comptes annuels conformément à la directive 78/660/CEE(7), soit une entité qui, au sein d'un groupe de soci ...[+++]


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