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First come first served
Prepare food and drink served on aeroplanes
Prepare meals for flights
Prepare meals served by air crew
Prepare meals served in aircraft
Serve alcoholic beverages
Serve alcoholic drinks
Serve beverages
Serve champagne
Serve non-alcoholic beverages
Serve still wines
Serve wide
Serve wines
Serving wine
Single wide-based tire
Single wide-tread tire
WAIS
Wide Area Information Server
Wide Area Information Servers
Wide Area Information Service
Wide Area Information System
Wide body aircraft
Wide fuselage aircraft
Wide serve
Wide-angle photo
Wide-angle photograph
Wide-angle shot
Wide-base single
Wide-base single tire
Wide-base tire
Wide-based tire
Wide-bodied aircraft
Wide-tread tire

Traduction de «serve wide » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




serve champagne | serve still wines | serve wines | serving wine

ouvrir et servir les vins | servir les vins de table | servir des vins | servir les vins pétillants


serve alcoholic beverages | serve non-alcoholic beverages | serve alcoholic drinks | serve beverages

proposer des boissons alcoolisées et non alcoolisées | servir des boissons alcoolisées et non alcoolisées | distribuer des boissons | servir des boissons


wide-tread tire [ wide-base tire | wide-based tire | wide-base single tire | wide-base single | single wide-based tire | single wide-tread tire ]

pneu à bande large [ pneu large ]


prepare food and drink served on aeroplanes | prepare meals served by air crew | prepare meals for flights | prepare meals served in aircraft

préparer des repas pour les vols


wide-angle photo | wide-angle photograph | wide-angle shot

prise de vue au grand-angle


wide body aircraft | wide fuselage aircraft | wide-bodied aircraft

aéronef gros-porteur | avion gros-porteur | gros porteur


Wide Area Information System | WAIS | Wide Area Information Service | Wide Area Information Servers | Wide Area Information Server

système WAIS | WAIS


first come first served | first come, first served basis

principe du premier venu, premier servi
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It is widely recognized that resettlement serves not only a humanitarian purpose vis-à-vis those persons who are resettled, and indirectly for those refugees remaining in the first country of asylum, but that it serves also to relieve the third country in question of the burden associated with hosting large numbers of refugees.

Il est largement admis que la réinstallation a non seulement une vocation humanitaire à l'égard des personnes réinstallées et, indirectement, à l'égard des réfugiés demeurant dans le premier pays d'asile, mais soulage aussi le pays tiers concerné de la charge liée à l'accueil de nombreux réfugiés.


The evaluation points out that although Cedefop’s 'open source' role serving a wide VET community was successful, now may be the time for Cedefop to focus more on the interests of its immediate stakeholders, particularly in policy development. The evaluation correctly states that these two activities ('open source' – supporting policy development) are not incompatible. Although Cedefop now provides more support for policy development, many activities serve the wider VET community. The issue is not one of incompatibility, but of balanc ...[+++]

Bien qu’elle souligne la réussite du Cedefop en tant que source d’informations à la libre disposition d'une vaste communautés d'intervenants, l’évaluation indique qu’il est peut-être temps désormais, pour le Centre, de se concentrer davantage sur les intérêts des parties prenantes dans son champ d’action immédiat, notamment en ce qui concerne l'élaboration des politiques. Les évaluateurs affirment à juste titre que ces deux activités, à savoir la libre mise à disposition d’informations et le soutien à l’élaboration des politiques, ne sont pas incompatibles. Bien que le Cedefop apporte un appui croissant à la définition des politiques, nombre de ses ...[+++]


7. Recalls that the defence industry should serve as an instrument for implementing the defence and security of the Member States, ensuring a security of supply regime in the EU while also contributing towards the implementation of a strengthened CFSP and CSDP, given that this is important in helping ensure global stability and security; recognises that arms exports have been instrumental in terms of strengthening and further developing the industrial and technological base of European defence, which has been important in a wide range of innovation ...[+++]

7. rappelle que l'industrie de la défense devrait être un instrument assurant la défense et la sécurité des États membres, de manière à établir un régime de sécurité de l'approvisionnement dans l'Union, tout en contribuant à la mise en œuvre d'une politique étrangère et de sécurité commune (PESC) et d'une politique de sécurité et de défense commune (PSDC) renforcées, éléments importants qui contribuent à garantir la stabilité et la sécurité mondiales; reconnaît que les exportations d'armements ont contribué à renforcer et à développer davantage la base industrielle et technologique de défense européenne, ce qui a joué un rôle important ...[+++]


77. Calls on the Commission to improve considerably its appraisals of trade agreements, in particular the impact assessments carried out, by taking the issue of industrial competitiveness into account and carrying out ex post assessments, as well as analyses of the aggregate effect of all agreements already concluded or under negotiation; stresses the importance of the Transatlantic Trade and Investment Partnership (TTIP) undertaking for realising European reindustrialisation, growth and employment objectives, and which has the potential to simplify and increase the export of European industrial products, improve the competitiveness of industry by raising international production standards and reduce the import costs of raw and processed m ...[+++]

77. invite la Commission à améliorer considérablement son évaluation des accords commerciaux, notamment ses analyses d'impact, en tenant compte de la question de la compétitivité du secteur industriel, en réalisant des études ex post et en procédant à des analyses des effets cumulatifs de tous les accords passés ou en cours de négociation; souligne l'importance du partenariat transatlantique de commerce et d'investissement, mis en place pour parvenir à la réindustrialisation de l'Europe et à la réalisation des objectifs en matière d'emploi et de croissance et qui pourrait permettre de simplifier et d'augmenter l'exportation de produits industriels européens, d'améliorer la compétitivité de l'industrie en relevant le niveau des normes de pr ...[+++]


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16. Considers that there is a need to create, on the basis of a thorough analysis, an EU-wide tax information system serving not to harmonise the different national tax structures, but to facilitate their coordination in a continuous and transparent manner, keeping track of the cuts and increases made within each structure;

16. estime qu'il est nécessaire de créer, après avoir mené une analyse approfondie, un système européen d'information fiscale qui, plutôt que d'harmoniser les différentes structures fiscales nationales, faciliterait leur coordination de manière continue et transparente, en tenant compte des réductions et des majorations fiscales mises en place dans chaque structure;


serve the needs of Union institutional users in accordance with Regulation (EC) No 223/2009, and seek to develop statistics which serve a wide range of users of European statistics, including other decision-makers, researchers, businesses and European citizens in general, and

répondent aux besoins des utilisateurs institutionnels de l’Union conformément au règlement (CE) no 223/2009 et s’efforcent de développer des statistiques utiles à une large gamme d’utilisateurs des statistiques européennes, y compris les autres décideurs, les chercheurs, les entreprises et les citoyens européens dans leur ensemble, et


serve the needs of Union institutional users in accordance with Regulation (EC) No 223/2009, and seek to develop statistics which serve a wide range of users of European statistics, including other decision-makers, researchers, businesses and European citizens in general, and

répondent aux besoins des utilisateurs institutionnels de l’Union conformément au règlement (CE) no 223/2009 et s’efforcent de développer des statistiques utiles à une large gamme d’utilisateurs des statistiques européennes, y compris les autres décideurs, les chercheurs, les entreprises et les citoyens européens dans leur ensemble, et


serve the needs of Union institutional users in accordance with Regulation (EC) No 223/2009, and seek to develop statistics which serve a wide range of users of European statistics, including other decision-makers, researchers, businesses and European citizens in general, and

répondent aux besoins des utilisateurs institutionnels de l’Union conformément au règlement (CE) no 223/2009 et s’efforcent de développer des statistiques utiles à une large gamme d’utilisateurs des statistiques européennes, y compris les autres décideurs, les chercheurs, les entreprises et les citoyens européens dans leur ensemble, et


1. Recognises that the Commission communication is part of a series of policy statements serving to ensure that CSR is promoted more widely, is embedded in EU policies and will become an established principle for European action; calls on the Commission and the Member States to use the 2014-2020 CSR strategy as the basis for practical measures to encourage companies to become involved in CSR;

1. reconnaît que la communication de la Commission fait partie d'une série de déclarations de politique faisant en sorte que la RSE soit promue plus largement, soit intégrée dans les politiques de l'UE et constitue un principe établi de ses actions; demande que la Commission et les États membres se basent sur la stratégie sur la RSE 2014 - 2020 pour prendre des mesures concrètes visant à encourager les entreprises à s'engager dans la RSE;


J. whereas the Member States and their public authorities are in the best position to properly serve their citizens and thus are responsible for determining the precise extent and the way in which SGEI are provided, and whereas Article 1 of Protocol No 26 to the Lisbon Treaty explicitly recognises the wide discretionary powers of national, regional and local authorities to manage, commission and organise them;

J. considérant que les États membres et leurs administrations publiques sont les mieux à même de servir les citoyens de façon adéquate et sont par conséquent chargés de définir l'ampleur exacte ainsi que la nature et les modalités de la fourniture des SIEG, et que l'article 1 du protocole n° 26 du traité de Lisbonne reconnaît expressément le large pouvoir discrétionnaire des autorités nationales, régionales et locales pour gérer, faire exécuter et organiser les SIEG;


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