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4-phase PSK
Brief new shift
Circular shift
Communicate with next shift
Conduct inter-shift communication
Conducting inter-shift communication
Consumer expenditures
Consumer spending
Curtail spending
Cut back on spending
Cut down on expenses
Cut expenditures
Cut spending
Cycle shift
Cyclic permutation
Cyclic shift
End-around shift
Expenditure review
Flexible spending account
Four-phase PSK
Government spending review
Health care expense account
Health care reimbursement account
Health care spending account
Health services spending account
Health spending account
Health spending plan
Household consumption
Household expenses
Household outlay
Household spending
Non-arithmetic shift
Nonarithmetic shift
Personal consumption expenditures
Personal expenditures
Personal spending
QPSK
Quadrature phase shift keying
Quadrature phase-shift keying
Quadriphase
Quadriphase shift keying
Quaternary phase shift keying
Quaternary phase-shift keying
Re-align spending
Realign spending
Reallocate spending
Restrain spending
Ring shift
Shift spending
Spending agencies
Spending departments
Spending review

Vertaling van "shifts in spending " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
reallocate spending [ re-align spending | realign spending | shift spending ]

réaffecter les dépenses


health care spending account | health care reimbursement account | health care expense account | health spending account | health spending plan | health services spending account | flexible spending account

compte gestion-santé | compte de gestion santé


cut expenditures [ cut spending | curtail spending | restrain spending | cut down on expenses | cut back on spending ]

diminuer les dépenses [ comprimer les dépenses | tailler dans les dépenses | couper dans les dépenses | réduire les dépenses | réduire les frais | couper les dépenses ]


4-phase PSK | four-phase PSK | quadrature phase shift keying | quadrature phase-shift keying | quadriphase | quadriphase shift keying | quaternary phase shift keying | quaternary phase-shift keying | QPSK [Abbr.]

MDP quadrivalente | modulation par déplacement de phase quadrivalente | MDPQ,MDP4 [Abbr.]


end-around shift [ cyclic shift | circular shift | cycle shift | ring shift | nonarithmetic shift | non-arithmetic shift ]

décalage circulaire [ rotation | permutation circulaire ]


personal consumption expenditures | personal expenditures | household expenses | household outlay | consumer expenditures | personal spending | consumer spending | household consumption | household spending

consommation des ménages | dépense des ménages | dépenses des ménages


spending agencies | spending departments

organisme dépensier


expenditure review | government spending review | spending review

réexamen des dépenses


brief new shift | conducting inter-shift communication | communicate with next shift | conduct inter-shift communication

gérer la communication entre des équipes


end-around shift | cyclic shift | circular shift | cycle shift | cyclic permutation | ring shift

décalage circulaire | permutation circulaire | rotation | décalage cyclique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This would help to clarify if shifts in spending over time are responding to changing needs and challenges and whether spending in particular areas crucial to social inclusion is increasing or decreasing.

Cela contribuerait à déterminer si l'évolution des dépenses dans le temps suit l'évolution des besoins et des défis et si les dépenses dans des domaines décisifs pour l'inclusion. sociale augmentent ou diminuent.


Shifting public spending towards areas such as RD and technological innovation has positive spill-over effects on private investment.

Le déplacement des dépenses publiques vers des domaines tels que la R D et l'innovation exerce un effet de retombée positif sur les investissements privés.


In other countries, there is clearly a need for extra resources and thus increased public and private expenditure, at least in the short run; however, this extra funding does not necessarily come from higher total public spending but also from a fair distribution of costs between businesses, individuals and public budgets, and from a shift of public spending across policy priorities.

Dans d'autres pays, il y a clairement un besoin de ressources supplémentaires et donc d'une augmentation des dépenses – publiques et privées – (au moins à court terme); toutefois, ce financement supplémentaire ne provient pas nécessairement d'une augmentation des dépenses publiques, mais peut aussi résulter d'une répartition équitable des coûts entre les entreprises, les individus et les budgets publics et d'un transfert des dépenses publiques d'une priorité politique à une autre.


[7] Between 1980 and 1997 consumer spending has increased by 46 % in real terms, shifting from basic needs, such as food and housing, towards more discretionary items, such as transport, fuel and recreation (EEA Fact Sheet 2001 - YIR01HH04)

[7] Entre 1980 et 1997, les dépenses de consommation ont augmenté de 46 % en termes réels, glissant de la satisfaction des besoins fondamentaux tels que l'alimentation et le logement vers des biens relevant davantage des choix personnels tels que transports, combustibles, loisirs (EEA Fact Sheet 2001 - YIR01HH04)


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But sticking to the existing ceilings, they can be accommodated by a combination of shifts in the balance between different spending priorities, careful costing, and only limited increases in the current size of the budget.

Mais si l'on s'en tient aux plafonnements actuels, il est possible de les relever en combinant des changements d'orientation entre les différentes priorités de dépenses, un établissement rigoureux des coûts et des augmentations limitées de la taille actuelle du budget.


45. Stresses the fact that the already high levels of public debt do not allow for a significant increase in spending, if the reform and consolidation efforts are not to be in vain; recommends, therefore, a shift in spending from non-productive to productive future-oriented sectors; underlines that flexibility exists within the Stability and Growth Pact and should be used, but requires primarily Member States to come up with credible reform;

45. souligne que les niveaux déjà élevés de dette publique ne permettent pas une augmentation importante des dépenses, afin que les efforts de réforme et d'assainissement ne s'avèrent pas vains; recommande dès lors de procéder à un transfert des dépenses des domaines non productifs vers les domaines productifs, tournés vers l'avenir; souligne que le pacte de stabilité et de croissance permet une certaine flexibilité et qu'il conviendrait de l'utiliser, mais que pour cela il faut avant tout que les États membres proposent des réformes crédibles;


45. Stresses the fact that the already high levels of public debt do not allow for a significant increase in spending, if the reform and consolidation efforts are not to be in vain; recommends, therefore, a shift in spending from non-productive to productive future-oriented sectors; underlines that flexibility exists within the Stability and Growth Pact and should be used, but requires primarily Member States to come up with credible reform;

45. souligne que les niveaux déjà élevés de dette publique ne permettent pas une augmentation importante des dépenses, afin que les efforts de réforme et d'assainissement ne s'avèrent pas vains; recommande dès lors de procéder à un transfert des dépenses des domaines non productifs vers les domaines productifs, tournés vers l'avenir; souligne que le pacte de stabilité et de croissance permet une certaine flexibilité et qu'il conviendrait de l'utiliser, mais que pour cela il faut avant tout que les États membres proposent des réformes crédibles;


48. Reminds the Member States that in order to translate flexicurity into higher aggregate employment, there must be a supportive macro-economic environment and the strategy for flexicurity must include improved coordination of macro-economic policies and public spending in support of smart growth, with a shift in spending towards the objectives of the Lisbon Strategy;

48. rappelle aux États membres qu'un cadre macroéconomique propice doit être instauré pour que la flexicurité se traduise par un taux d'emploi global accru, et que la stratégie de flexicurité doit inclure l'amélioration de la coordination des politiques macroéconomiques et des dépenses publiques afin de favoriser une croissance intelligente, les dépenses étant redirigées vers les objectifs de la stratégie de Lisbonne;


44. Reminds the Member States that, in order to translate flexicurity into higher aggregate employment, there must be a supportive macro-economic environment and the strategy for flexicurity must include improved coordination of macro-economic policies and public spending in support of smart growth, with a shift in spending towards the Lisbon priorities;

44. rappelle aux États membres qu'un cadre macroéconomique propice doit être instauré pour que la flexicurité se traduise par un taux d'emploi global accru, et que la stratégie de flexicurité doit inclure l'amélioration de la coordination des politiques macroéconomiques et des dépenses publiques afin de favoriser une croissance intelligente, les dépenses étant redirigées vers les priorités de Lisbonne;


13. Insists that in order to translate flexicurity into higher aggregate employment there must be a supportive macro-economic environment and that the strategy for flexicurity must include improved coordination of macro-economic policies and public spending in support of smart growth, with a shift in spending towards the Lisbon Strategy goals;

13. insiste sur le fait que si l'on veut traduire la flexicurité en taux d'emploi global plus élevé, il convient que l'environnement macroéconomique soit propice et que la stratégie relative à la flexicurité comprenne une amélioration de la coordination des politiques macroéconomiques et des dépenses publiques, pour soutenir la croissance intelligente, l'accent se déplaçant vers les objectifs de la stratégie de Lisbonne;




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Date index: 2024-04-16
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