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Account for constraints maritime shipping
Consider constraints in maritime shipping
Consider maritime shipping constraints
Control movement of vessels into docks
Degassing
Discharge into the sea
Guide ships into docks
Guide vessels into docks
Incorporate maritime constraints into shipping plans
Incorporation of directives into national law
Kick directly into the goal
Lavatory directly into stack
Oversee arrival and departure of ships into port
Oversee arrival and departure of vessels into port
Oversee vessel arrival and departure
Pollution from ships
Safely dock ships
Sink directly into stack
Supervise arrival and departure of ships into port
To transfer the results directly into practice

Vertaling van "ship directly into " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
incorporation of directives into national law

transposition des directives


failure to communicate any measures incorporating Directives into national law

non-communication des mesures nationales d'exécution des directives


to transfer the results directly into practice

transfert industriel des résultats


sink directly into stack

évier à raccordement direct sur la colonne


lavatory directly into stack

lavabo à raccordement direct sur la colonne


kick directly into the goal

tirer directement vers le but


control movement of vessels into docks | guide vessels into docks | guide ships into docks | safely dock ships

guider les navires dans les quais


oversee arrival and departure of vessels into port | oversee vessel arrival and departure | oversee arrival and departure of ships into port | supervise arrival and departure of ships into port

surveiller l'arrivée et le départ de navires au port


account for constraints maritime shipping | incorporate maritime constraints into shipping plans | consider constraints in maritime shipping | consider maritime shipping constraints

prendre en considération les contraintes dans le transport maritime


pollution from ships [ degassing | discharge into the sea ]

pollution par les navires [ dégazage | rejet en mer ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The purpose of this Directive is to incorporate international standards for ship-source pollution into Community law and to ensure that persons responsible for discharges of polluting substances are subject to adequate penalties, including criminal penalties, in order to improve maritime safety and to enhance protection of the marine environment from pollution by ships’.

La présente directive a pour objet d’incorporer dans le droit communautaire les normes internationales relatives à la pollution causée par les navires et de faire en sorte que les personnes responsables de rejets de substances polluantes fassent l’objet de sanctions appropriées, y compris de sanctions pénales, le but étant d’améliorer la sécurité maritime et de renforcer la protection de l’environnement marin contre la pollution par les navires».


Given the high – and increasing – level of emissions from shipping relative to land-based sources, the Commission should study how to best incorporate the rest of shipping emissions into Directive 2001/81/EC.

Étant donné le niveau élevé, et en augmentation, des émissions du transport maritime par rapport aux sources d'origine terrestre, la Commission devrait examiner les moyens de mieux intégrer les autres émissions du transport maritime dans le cadre de la directive 2001/81.


The proposed directive on improving the quality of shipping fuels is important as it will bring the quality of shipping fuels into line with on-land motor fuels.

La directive proposée relative à l’amélioration de la qualité des carburants des navires est importante car elle alignera la qualité des carburants de navigation sur celle des carburants utilisés dans la circulation routière.


4. From 6 months after entry into force of this Directive, Member States shall require the correct completion of ships’ logbooks, including fuel-changeover operations, as a condition of ships’ entry into Community ports.

4. Six mois après l'entrée en vigueur de la présente directive, les États membres exigent que les livres de bord des navires soient correctement tenus, avec indication des opérations de changement de combustible, pour autoriser l'accès de ces navires aux ports de la Communauté.


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Given the high level of emissions from ship emission in proportion to landbased sources, the Commission should study how to best incorporate the rest of shipping emissions into Directive 2001/81.

Vu le niveau élevé d'émissions du transport maritime par rapport aux sources d'origine terrestre, la Commission devrait examiner comment introduire au mieux les autres émissions du transport maritime dans la directive 2001/81.


1. The purpose of this Directive is to incorporate international standards for ship-source pollution into Community law and to ensure that persons responsible for discharges are subject to adequate penalties as referred to in Article 8, in order to improve maritime safety and to enhance protection of the marine environment from pollution by ships.

1. La présente directive a pour objet d'incorporer dans le droit communautaire les normes internationales relatives à la pollution causée par les navires et de faire en sorte que les personnes responsables de rejets fassent l'objet de sanctions appropriées, visées à l'article 8, le but étant d'améliorer la sécurité maritime et de renforcer la protection de l'environnement marin contre la pollution par les navires.


1. The purpose of this Directive is to incorporate international standards for ship-source pollution into Community law and to ensure that persons responsible for discharges of polluting substances are subject to adequate penalties, including criminal penalties, in order to improve maritime safety and to enhance protection of the marine environment from pollution by ships.

1. La présente directive a pour objet d’incorporer dans le droit communautaire les normes internationales relatives à la pollution causée par les navires et de faire en sorte que les personnes responsables de rejets de substances polluantes fassent l’objet de sanctions appropriées, y compris de sanctions pénales, le but étant d’améliorer la sécurité maritime et de renforcer la protection de l’environnement marin contre la pollution par les navires.


Since the objectives of this Directive, namely the incorporation of the international ship-source pollution standards into Community law and the establishment of penalties — criminal or administrative — for violation of them in order to ensure a high level of safety and environmental protection in maritime transport, cannot be sufficiently achieved by the Member States and can therefore be better achieved at Community level, the Community may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set ...[+++]

Étant donné que les objectifs de la présente directive, à savoir l'introduction dans le droit communautaire des normes internationales applicables en matière de pollution causée par les navires et l'instauration de sanctions — pénales et administratives — en cas d'infractions à ces normes afin de garantir un niveau élevé de sécurité et de protection de l'environnement dans le transport maritime, ne peuvent pas être réalisés de manière suffisante par les États membres et peuvent donc être mieux réalisés au niveau communautaire, la Communauté peut prendre des mesures, conformément au principe de subsidiarité consacré à l'article 5 du trait ...[+++]


Where bulk transport of the products is intended, the pipe, pumps and bulk tanks and any other bulk container or bulk road tanker used in the transportation of the products from the manufacturing plant either directly on to the ship or into shore tanks or direct to plants must have been inspected and found to be clean before use.

Lorsqu'il est prévu de transporter les produits en vrac, les tuyaux, pompes, citernes et tout autre conteneur en vrac ou camion citerne utilisés pour transporter les produits de l'établissement de production soit directement vers le navire ou des citernes de stockage à terre, soit directement vers des établissements, doivent avoir été inspectés et jugés propres avant d'être utilisés.


The purpose of this Directive is to reduce the discharges of ship-generated waste and cargo residues into the sea, especially illegal discharges, from ships using ports in the Community, by improving the availability and use of port reception facilities for ship-generated waste and cargo residues, thereby enhancing the protection of the marine environment.

L'objectif de la présente directive est de réduire les rejets de déchets d'exploitation des navires et de résidus de cargaison en mer, et notamment les rejets illicites, effectués par les navires utilisant les ports de la Communauté, en améliorant la disponibilité et l'utilisation des installations de réception portuaires destinées aux déchets d'exploitation et aux résidus de cargaison, et de renforcer ainsi la protection du milieu marin.


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