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Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS
Body lines
Break down the connection
Break off the call
Clear the line
Close the line
Disconnect the call
Disconnect the lines
Ferry-boat Liner
Free the line
Hang up
Hovercraft
Lines drawing
Lines of a ship
Load lines on the side of the ship
MARLANT Ships' Info Line
Place the receiver on the hook
Position of the load line of the ship
Put the receiver down
Replace the receiver
Ring off
Severe the connection
Ship of the line
Ship's lines
Ship-of-the-line
Surf-board Windsurfer
Yacht

Vertaling van "ship the line " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
body lines | lines drawing | lines of a ship | ship's lines

plan de formes


MARLANT Ships' Info Line

Service d'information des Forces maritimes de l'Atlantique déployées en mer


watercraft accidents in the course of recreational activities | Modifiers The following fourth-character subdivisions are for use with categories V90-V94: Code Title .0 Merchant ship .1 Passenger ship Ferry-boat Liner .2 Fishing boat .3 Other powered watercraft Hovercraft (on open water) Jet skis .4 Sailboat Yacht .5 Canoe or kayak .6 Inflatable craft (nonpowered) .7 Water-skis .8 Other unpowered watercraft Surf-board Windsurfer .9 Unspecified watercraft Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS | Ferry-boat Liner | Hovercraft (on open water) Jet skis | Yacht | Surf-board Windsurfer | ...[+++]

accidents de bateau au cours d'activités de loisirs | Modificateurs Les subdivisions suivantes à quatre caractères s'appliquent aux catégories V90-V94: Code Titre .0 Navire marchand .1 Navire à passagers Ferry-boat Paquebot .2 Bateau de pêche .3 Autres embarcations à moteur Aéroglisseur Scooter des mers .4 Bateau à voiles Yacht .5 Canoë ou kayak .6 Canot pneumatique (sans moteur) .7 Ski nautique .8 Autres embarcations sans moteur Planche de surf Planche à voile .9 Embarcation non précisée Bateau SAI Embarcation SAI Navire SAI | Ferry-boat Paquebot | Aéroglisseur Scooter des mers | Yacht | Planche de surf Planche à voile | Bateau SAI Emba ...[+++]


A very rare tumor of the intestine, originating from the epithelium of the anal canal (including the mucosal surface, anal glands, and lining of fistulous tracts), macroscopically appearing as a nodular, often ulcerated, invasive mass located in the

adénocarcinome du canal anal




position of the load line of the ship

position de la ligne de charge sur le navire


load lines on the side of the ship

lignes de charge marquées sur le bordé du navire


A rare epithelial tumor of the rectum, arising from squamous cells in the rectal epithelium, without the presence of squamous-lined fistulous tracts in the rectum or a proximal extension of squamous cell carcinoma of anal or gynecological origin. The

carcinome épidermoïde du rectum


A rare epithelial carcinoma arising either in the gallbladder itself or from the epithelium lining the extrahepatic biliary tree, cystic duct and/or peribiliary gland. The disease has characteristics of nonspecific symptoms, such as abdominal pain, j

adénocarcinome de la vésicule biliaire et des voies biliaires extrahépatiques


hang up [ ring off | replace the receiver | place the receiver on the hook | put the receiver down | close the line | free the line | severe the connection | break down the connection | break off the call | disconnect the call | disconnect the lines | clear the line ]

raccrocher [ rompre la communication | couper la communication | interrompre la communication | libérer la ligne | céder la ligne | fermer la ligne | lâcher la ligne | couper la ligne ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As less grain is shipped, the line becomes less viable and line abandonment becomes more easy to justify.

Lorsque les expéditions de grain diminuent, la ligne devient moins viable et l'abandon de celle-ci devient plus facile à justifier.


Mr. Heisler: If a traveller had a visa to Canada and was destined to the States, then it is either the agent's responsibility, if he is a crew member, or the shipping cruise line's responsibility, if we are talking about a passenger, to ensure that the individual has the proper documentation to get into the United States; otherwise, the U.S. will deal with the individual according to its laws.

M. Heisler: Si un voyageur a un visa applicable au Canada et qu'il voyage à destination des États-Unis, c'est alors la responsabilité du transitaire, s'il est membre d'un équipage, ou c'est la responsabilité de la compagnie de bateaux de croisière, si c'est un passager, que de s'assurer qu'il a sur lui les documents voulus pour entrer aux États-Unis; sinon, les États-Unis vont appliquer leurs lois à son cas.


The proposed transaction would also create (a) limited links between Maersk Line and HSDG in the markets for short-sea shipping and "tramp services" (unscheduled, on demand shipping), as well as (b) limited links between the two companies' activities in container liner shipping and the container terminals, harbour towage, freight forwarding, container manufacturing and inland transportation sectors where Maersk Line or other companies belonging to the Maersk Group are active.

L'opération envisagée créerait également a) des liens limités entre Maersk Line et HSDG sur les marchés du transport maritime à courte distance et des services de tramp (transport maritime ponctuel, à la demande) ainsi que b), des liens limités entre les activités des deux compagnies tant sur le marché du transport maritime régulier que dans les secteurs des services de terminaux à conteneurs, des services de remorquage portuaire, des services de transit, de la fabrication de conteneurs et de l'acheminement intérieur, où Maersk Line et d'autres compagnies appartenant au groupe Maersk sont présentes.


This review will cover the emissions data for sectors such as housing, agriculture, waste and transport (not aviation or international shipping), in line with the Effort Sharing Decision (Decision 406/2009/EU).

Cet examen porte sur les données relatives aux émissions des secteurs comme le logement, l’agriculture, les déchets et les transports (hormis l’aviation et le transport maritime international), en conformité avec la décision relative à la répartition des efforts (décision 406/2009/UE).


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This review will cover the emissions data for sectors such as housing, agriculture, waste and transport (not aviation or international shipping), in line with the Effort Sharing Decision (Decision 406/2009/EU).

Cet examen porte sur les données relatives aux émissions des secteurs comme le logement, l’agriculture, les déchets et les transports (hormis l’aviation et le transport maritime international), en conformité avec la décision relative à la répartition des efforts (décision 406/2009/UE).


This review will cover the emissions data for sectors such as housing, agriculture, waste and transport (not aviation or international shipping), in line with the Effort Sharing Decision (Decision 406/2009/EU).

Cet examen porte sur les données relatives aux émissions des secteurs comme le logement, l’agriculture, les déchets et les transports (hormis l’aviation et le transport maritime international), en conformité avec la décision relative à la répartition des efforts (décision 406/2009/UE).


work with neighbouring countries to simplify procedures for short sea shipping in line with the European Maritime Transport Space

coopérer avec les pays voisins en vue de simplifier les procédures administratives du transport maritime à courte distance, dans le droit fil de l’espace européen du transport maritime


A P Møller owns the shipping container lines Maersk and Safmarine and is also active in container terminal services, harbour towage, tankers, logistics, oil and gas exploration, air transport, shipbuilding and supermarkets.

A P Møller détient les compagnies de transport par conteneur Maersk et Safmarine et est également active dans les domaines des services terminaux pour le transport par conteneur, du remorquage portuaire, des navires-citernes, de la logistique, de l’exploration pétrolière et gazière, du transport aérien, de la construction navale et des supermarchés.


The initiative aims to help make UK shipping more competitive in the global market by creating a positive fiscal environment for shipping, in line with other major maritime countries.

Cette initiative vise à rendre les transporteurs britanniques plus compétitifs sur le marché mondial des transports maritimes en créant un environnement fiscal favorable, comme c'est déjà le cas dans d'autres grands pays maritimes.


On Clause 63 Roy Cullen moved, - That Clause 63 be amended by (a) replacing lines 5 to 7 on page 39 with the following: " navigable waters in a port, including the mooring, berthing and loading and unloading of ships and equipment for the loading and unloading of ships; " (b) replacing lines 9 to 11 on page 39 with the following: " a port, including the regulation or prohibition of equipment, structures, works and" (c) replacing lines 14 and 15 on page 39 with the following: " any ship, part of a ship, structure, work or other thing ...[+++]

Article 63 Roy Cullen propose, - Que l’article 63 modifié : a) par substitution, aux lignes 5 et 6, page 39, de ce qui suit « bles par les navires dans le port, y » b) par substitution, aux lignes 8 à 14, page 39, de ce qui suit : « gement et le déchargement de ceux-ci, ainsi que l’équipement de chargement et de déchargement; » c) par substitution, aux lignes 16 et 17, page 39, de ce qui suit : « tion de navires ou de toutes parties s’en étant détachées, de bâtiments, d’ouvrages ou d’autres choses qui gênent la navigation dans le port et le recouvrement ...[+++]




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'ship the line' ->

Date index: 2023-04-27
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