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Traduction de «since this decline goes hand » (Anglais → Français) :

39. Agrees with the conclusions of the pre-feasibility study of 25 July 2006 on options for harmonised cost-sharing schemes for epidemic livestock diseases conducted by Civic Consulting in the context of the evaluation of the Community Animal Health Policy (CAHP) 1995-2004 and alternatives for the future, prepared on behalf of the Commission and as part of the pilot project on the financing of contagious animal diseases launched by Parliament in the 2004 budget, which called for the harmonisation of the cost-sharing systems established by Member States; notes, furthermore, that since cost sharing goes h ...[+++]and-in-hand with the sharing of responsibility, such systems require the full participation and commitment of all parties, including animal owners, and that new mechanisms should be introduced to involve stakeholders in decision-making regarding significant policy issues;

39. approuve les conclusions de l'étude de préfaisabilité du 25 juillet 2006 relative aux possibilités de régimes harmonisés de partage des coûts pour les épizooties, réalisée par Civic Consulting, dans le cadre de l'évaluation de la politique communautaire en matière de santé animale (PCSA) 1995-2004 et alternatives pour l'avenir, réalisée au nom de la Commission, et dans celui du projet pilote sur le financement des maladies contagieuses des animaux introduit au budget 2004 par le Parlement, qui appelle à l'harmonisation des systèmes de partage des coûts mis en place par les États membres; observe, en outre, que puisque le partage des ...[+++]


39. Agrees with the conclusions of the pre-feasibility study of 25 July 2006 on options for harmonised cost-sharing schemes for epidemic livestock diseases conducted by Civic Consulting in the context of the evaluation of the Community Animal Health Policy (CAHP) 1995-2004 and alternatives for the future, prepared on behalf of the Commission and as part of the pilot project on the financing of contagious animal diseases launched by Parliament in the 2004 budget, which called for the harmonisation of the cost-sharing systems established by Member States; notes, furthermore, that since cost sharing goes h ...[+++]and-in-hand with the sharing of responsibility, such systems require the full participation and commitment of all parties, including animal owners, and that new mechanisms should be introduced to involve stakeholders in decision-making regarding significant policy issues;

39. approuve les conclusions de l'étude de préfaisabilité du 25 juillet 2006 relative aux possibilités de régimes harmonisés de partage des coûts pour les épizooties, réalisée par Civic Consulting, dans le cadre de l'évaluation de la politique communautaire en matière de santé animale (PCSA) 1995-2004 et alternatives pour l'avenir, réalisée au nom de la Commission, et dans celui du projet pilote sur le financement des maladies contagieuses des animaux introduit au budget 2004 par le Parlement, qui appelle à l'harmonisation des systèmes de partage des coûts mis en place par les États membres; observe, en outre, que puisque le partage des ...[+++]


38. Agrees with the conclusions of the Pre-feasibility study of 25 July 2006 on options for harmonised cost-sharing schemes for epidemic livestock diseases, conducted by Civic Consulting (in the context of the Evaluation of the Community Animal Health Policy (CAHP) 1995-2004 and alternatives for the future, prepared on behalf of the Commission), which called for the harmonisation of the cost-sharing systems established by Member States; notes, furthermore, that since cost sharing goes hand-in-hand with the sharing of responsibility, such systems require the full participation and commitment of a ...[+++]

38. approuve les conclusions de l'étude de préfaisabilité du 25 juillet 2006 relative aux possibilités de régimes harmonisés de partage des coûts pour les épizooties, réalisée par Civic Consulting (dans le cadre de l'évaluation de la politique communautaire en matière de santé animale (PCSA) 1995-2004 et alternatives pour l'avenir, réalisée au nom de la Commission), qui appelle à l'harmonisation des systèmes de partage des coûts mis en place par les États membres; observe, en outre, que puisque le partage des coûts va de pair avec le partage des responsabilités, de tels systèmes demandent la pleine participation et le plein engagement de toutes les parties, y comp ...[+++]


The UMQ is requesting that this section of the Canada railway operations regulations specify that this five-minute time period should also apply to moving convoys of rail cars In conclusion, the crucial problem of nuisances caused by the activities of railway companies is very disturbing, because it goes hand in hand with the increase in these activities and the loss of quality of life for the people living nearby.

L'Union des municipalités du Québec demande que cet article du Règlement d'exploitation ferroviaire du Canada précise que ce délai de cinq minutes s'applique également dans le cas de convois ferroviaires en mouvement. En conclusion, le problème crucial des nuisances générées par l'activité des compagnies de chemin de fer est très inquiétant, de l'avis de l'Union des municipalités du Québec, car il va de pair avec l'augmentation de ces activités et la perte de qualité de vie des populations avoisinantes.


These doubts are also confirmed by a report drafted in 1997 by the Comité Permanent de Coordination des Inspections (COPERCI Report) at the request of the French Agriculture Minister; according to the Report, ‘the rendering undertakings may have benefited from generous hand-outs when the proceeds of the levy used to pay for their services was collected’; the Report goes on say that ‘there is a potential risk of double payment for incineration operations since payments ...[+++]

Ces doutes sont également confirmés par un rapport de 1997 réalisé par le comité permanent de coordination des inspections (rapport COPERCI) à la demande du ministre de l’agriculture français, selon lequel «les entreprises d’équarrissage auraient bénéficié de largesses lors de la perception du produit de la taxe affecté à la rémunération de leurs prestations», selon lequel «il existe un risque potentiel de double paiement des prestations d’incinération du fait du paiement de celles-ci en l’absence de leur réalisation effective» et «l’activité d’équarrissa ...[+++]


Consequently, this competitor's concern is twofold: on the one hand, Alstom, which thus has the backing of much larger guarantees than its competitors, could, given the overall decline in the supply of contract bonds since 2002, tender for a larger number of contracts; on the other, Alstom would enjoy lower costs in obtaining guarantees, which is a key aspect given the low profit margins in the sector.

En conséquence, la préoccupation de ce tiers est double: d’une part, Alstom, qui bénéficierait ainsi de garanties bien supérieures à celles de ses concurrents, étant donné la diminution globale de l’offre de cautions depuis 2002, pourrait se porter candidat pour un plus grand nombre de contrats; d’autre part, Alstom bénéficierait de coûts réduits pour l’obtention de garanties, ce qui est un élément essentiel compte tenu des faibles marges bénéficiaires du secteur.


In this context, the Commission states that, since rapid ratification by all Member States of the eight core ILO Conventions goes hand in hand with the European Union's commitment to promoting core labour standards, on 15.9.2000 it sent the Member States a recommendation on ratifying the most recent basic Convention, i.e. Convention No. 182 cited above (recommendation published in OJ L 243 of 28.9.2000).

La Commission précise à cet égard qu'étant donné qu'une ratification rapide par tous les Etats membres de l'Union des huit conventions de base de l'OIT va de pair avec l'engagement de l'Union en faveur de la promotion des normes fondamentales du travail, elle a adressé, le 15.9.2000, une recommandation aux Etats membres concernant la ratification de la convention de base la plus récente, à savoir la Convention n° 182 précitée (recommandation publiée au JOCE L 243 du 28.9.2000).


As Mr Corbett pointed out, it is true that the most important points are, in particular, the extension of qualified majority voting, which generally goes hand in hand with codecision with the European Parliament, and closer cooperation, because this is a bridge between the first and second stages, between the present and the future, since it improves the functioning of the European Union and because it enables us to think about the Europe of tomorrow.

Il est vrai, comme l'a souligné Richard Corbett, que les points les plus importants sont en particulier l'extension du vote à la majorité qualifiée, qui s'accompagne en général de la codécision du Parlement européen, et les coopérations renforcées, justement parce qu'elles sont un pont entre la première phase et la deuxième phase, entre le présent et l'avenir, parce qu'elles améliorent le fonctionnement de l'Union européenne et parce qu'elles permettent de penser à l'Union de demain.


As Mr Corbett pointed out, it is true that the most important points are, in particular, the extension of qualified majority voting, which generally goes hand in hand with codecision with the European Parliament, and closer cooperation, because this is a bridge between the first and second stages, between the present and the future, since it improves the functioning of the European Union and because it enables us to think about the Europe of tomorrow.

Il est vrai, comme l'a souligné Richard Corbett, que les points les plus importants sont en particulier l'extension du vote à la majorité qualifiée, qui s'accompagne en général de la codécision du Parlement européen, et les coopérations renforcées, justement parce qu'elles sont un pont entre la première phase et la deuxième phase, entre le présent et l'avenir, parce qu'elles améliorent le fonctionnement de l'Union européenne et parce qu'elles permettent de penser à l'Union de demain.


Action is urgently needed to prevent the further decline in the Union flagged fleet, since this decline goes hand in hand with loss of employment for EU seafarers and the loss of maritime know-how in the Union, it negatively affects safety and in the long run also reduces job opportunities in shipping related on-shore activities (At present, roughly one third of the world fleet is owned by companies established in the Union, but only some 12% of the world fleet is registered in the Union.)

Une action s'impose d'urgence pour enrayer le déclin de la flotte sous pavillon communautaire, qui va de pair avec des pertes d'emplois pour les marins communautaires et avec une perte de savoir-faire maritime dans l'Union. Ce déclin a en outre des conséquences négatives sur la sécurité et, à long terme, restreint également les possibilités d'emplois dans les secteurs d'activités terrestres connexes (à l'heure actuelle, environ un tiers de la flotte mondiale est détenue par des compagnies étab ...[+++]




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Date index: 2022-08-23
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