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Advise on tax legislation
Consumer Tax Legislation Department
Disseminate information on tax legislation
Financial law
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Fiscal regulations
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Inform on tax legislation
Land-tax legislation
Make recommendations on tax legislation
Tax Legislation Division
Tax Legislation and Mineral Resources Division
Tax law
Tax legislation
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Tax regulations
Value-added tax law
Value-added tax legislation
Value-added tax regulation
Value-added tax rules

Traduction de «tax legislation cannot » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
advise on tax legislation | inform on tax legislation | disseminate information on tax legislation | make recommendations on tax legislation

diffuser des informations sur la législation fiscale


tax law [ tax legislation | tax regulation | financial law(GEMET) | Fiscal law(STW) ]

droit fiscal [ législation fiscale | réglementation fiscale ]


value-added tax legislation | value-added tax rules | value-added tax law | value-added tax regulation

législation relative à la taxe sur la valeur ajoutée


fiscal law | tax law | tax legislation

droit fiscal | législation fiscale


fiscal regulations | tax regulations | fiscal rules | tax legislation

règlementation fiscale | droit fiscal | législation fiscale


Consumer Tax Legislation Department

Direction de la Législation sur les Impôts à la Consommation




Tax Legislation Division

Division de la législation de l'impôt


Saving for Retirement : A Guide to the Tax Legislation and Regulations

L'épargne-retraite : Guide de la législation et du règlement


Tax Legislation and Mineral Resources Division

Division des lois fiscales et des ressources minérales
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As to the second issue, the complexities of business transactions and their propensity to continuously evolve are such that comprehensive, precise tax legislation cannot be drafted, since it would be out of date within a very short period of time.

En ce qui concerne le deuxième facteur, la complexité des transactions d'affaires et leur tendance à évoluer constamment sont telles qu'ils n'est pas possible de rédiger des mesures législatives fiscales précises et complètes puisqu'elles deviendraient très vite désuètes.


P. whereas the legislator and often insufficiently resourced tax administrations cannot anticipate, but only react, sometimes with great delay, to the innovative tax avoidance schemes which are designed and promoted by some tax advisers, in particular from very large accountancy firms, by lawyers and by intermediary companies; whereas, in particular, experience shows that EU bodies which should prevent the introduction of new har ...[+++]

P. considérant que les législateurs et les administrations fiscales, souvent dotées de ressources insuffisantes, ne peuvent pas agir par anticipation, mais seulement répondre, parfois avec un retard considérable, aux stratagèmes d'évasion fiscale innovants qui sont conçus et promus par certains conseillers fiscaux, notamment employés par de grands cabinets d'expertise comptable, certains avocats fiscalistes et certaines sociétés intermédiaires; qu'en particulier, l'expérience montre que les organes de l'Union qui devraient empêcher ...[+++]


P. whereas the legislator and often insufficiently resourced tax administrations cannot anticipate, but only react, sometimes with great delay, to the innovative tax avoidance schemes which are designed and promoted by some tax advisers, in particular from very large accountancy firms, by lawyers and by intermediary companies; whereas, in particular, experience shows that EU bodies which should prevent the introduction of new harm ...[+++]

P. considérant que les législateurs et les administrations fiscales, souvent dotées de ressources insuffisantes, ne peuvent pas agir par anticipation, mais seulement répondre, parfois avec un retard considérable, aux stratagèmes d'évasion fiscale innovants qui sont conçus et promus par certains conseillers fiscaux, notamment employés par de grands cabinets d'expertise comptable, certains avocats fiscalistes et certaines sociétés intermédiaires; qu'en particulier, l'expérience montre que les organes de l'Union qui devraient empêcher l ...[+++]


That court seeks a ruling from the Court of Justice on, inter alia, the question whether EU law precludes tax legislation under which dividends paid by companies established in that Member State to an investment fund established in a non-Member State cannot qualify for the tax exemption.

Ce dernier s’adresse à la Cour de justice pour savoir notamment si le droit de l’Union s’oppose à une législation fiscale nationale en vertu de laquelle les dividendes versés par des sociétés établies dans l’État membre en cause au profit d’un fonds d’investissement situé dans un État tiers ne peuvent pas bénéficier de l’exonération fiscale.


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In the absence of such a direct link, the Polish legislation cannot be justified by the need to preserve the coherence of the tax system.

Or, en l’absence d’un tel lien direct, la législation nationale polonaise ne saurait être justifiée par la nécessité de préserver la cohérence du système fiscal.


33. Stresses the crucial role of large accounting firms, including the ‘Big Four’, in the design and marketing of rulings and tax avoidance schemes that exploit mismatches between national legislations; stresses that those firms, which seem to derive a considerable amount of their revenue from tax services, to dominate most Member States’ auditing markets and to prevail in global tax advising services, constitute a narrow oligopoly; considers that such a situation cannot continue ...[+++]

33. met l'accent sur le rôle prépondérant que jouent les grands cabinets d'expertise comptable, notamment les "quatre grands", dans la conception et la promotion des rescrits et des stratagèmes d'évasion fiscale qui tirent parti des incohérences entre législations nationales; souligne que ces cabinets, dont une bonne partie du chiffre d'affaires semble provenir des services fiscaux qu'ils fournissent et qui paraissent dominer le marché de l'audit dans la plupart des États membres et être les principaux fournisseurs de conseil fiscal ...[+++]


Tax treaties cannot take effect unless Parliament assesses and passes legislation to give them precedence over the Income Tax Act.

Les traités fiscaux ne peuvent entrer en vigueur que si le Parlement évalue et adopte une mesure législative confirmant leur suprématie sur la Loi de l'impôt sur le revenu.


6 . Member States shall set up appropriate mechanisms at national level (including for instance funds, investment aids, tax exemptions or reductions, tax refunds, or direct price support schemes) to fund the remediation, or provide for the remediation, of those contaminated areas for which, subject to the polluter pays principle, the person responsible for the pollution cannot be identified or cannot be held liable under Community or national legislation or may not be made to bear the costs of remediation.

6. Les États membres mettent en place des mécanismes appropriés au niveau national (fonds, aides à l'investissement, exonérations ou abattements fiscaux, ristournes d'impôts, régimes de soutien direct des prix, par exemple) pour financer l'assainissement ou prévoir l'assainissement des zones contaminées pour lesquelles , sous réserve de l'application du principe du pollueur-payeur, la personne responsable de la pollution ne peut être identifiée, ne peut être tenue pour responsable en vertu de la législation nationale ou communautaire ou ne peut être astreinte à supporter les coûts de l'assainissement.


3. Member States shall set up appropriate mechanisms at national level (including for instance funds, investment aids, tax exemptions or reductions, tax refunds, direct price support schemes) to fund the remediation or provide for the remediation, of those contaminated areas for which, subject to the polluter pays principle, the person responsible for the pollution cannot be identified or cannot be held liable under Community or national legislation or may not be made to bear the costs of remediation.

3. Les États membres mettent en place des mécanismes appropriés au niveau national (fonds, aides à l'investissement, exonérations ou abattements fiscaux, ristournes d'impôts, régimes de soutien direct des prix, par exemple) pour financer l’assainissement ou prévoir l'assainissement des zones contaminées pour lesquelles, sous réserve de l’application du principe du pollueur-payeur, la personne responsable de la pollution ne peut être identifiée, ne peut être tenue pour responsable en vertu de la législation nationale ou communautaire ou ne peut être astreinte à supporter les coûts de l’assainissement.


However, directly applicable tax legislation which is incompatible with the common market cannot be made compatible on condition of case-by-case notification.

Cependant, la législation fiscale, qui est directement applicable, est incompatible avec le marché commun et ne peut être rendue compatible par la notification ponctuelle des cas sensibles.




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'tax legislation cannot' ->

Date index: 2025-01-28
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