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10 codes
10-codes
BBB
BCB
Barrier thickness
Barrier width
Barrier-layer thickness
Blood testis barrier
Blood-brain barrier
Blood-cerebral barrier
Blood-cerebrospinal fluid barrier
Blood-cortical barrier
Blood-spinal fluid barrier
Blood-testes barrier
Blood-testis barrier
Conventional water barrier
Crash barrier
Held's limiting membrane
Hemato-testicular barrier
Magic ten rule
Manipulate barriers at level crossings
Move barriers at level crossings
Move level crossing barriers
Non-triggered water barrier
Operate barriers at level crossings
Perated barrier
Potential-barrier width
Road safety barrier
Safety barrier
Safety fence
Self-operated barrier
Self-operating barrier
TENS
TENS device
TENS machine
TENS unit
TNS
TTF
Ten best of fifteen insurable weeks rule
Ten codes
Ten signals
Ten week rule
Ten-codes
Testis-blood barrier
Transcutaneous electrical nerve stimulator
Transcutaneous nerve stimulator

Traduction de «ten barriers » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
transcutaneous electrical nerve stimulator | TENS | TENS unit | TENS device | TENS machine | transcutaneous nerve stimulator | TNS

neurostimulateur transcutané | NSTC | stimulateur électrique transcutané | neurostimulateur électrique transcutané | appareil TENS | TENS


ten signals [ ten-codes | ten codes | 10 codes | 10-codes ]

codes 10 [ codes dix ]


ten week rule [ magic ten rule | ten best of fifteen insurable weeks rule ]

règle des dix semaines [ règle des dix des quinze meilleures semaine d'emploi assurable ]


Two/Ten Foundation [ TTF | Two/Ten Associates | Two/Ten National Foundation ]

Two/Ten Foundation [ TTF | Two/Ten Associates | Two/Ten National Foundation ]


conventional water barrier | non-triggered water barrier | perated barrier | self-operated barrier | self-operating barrier

arrêt-barrage à auges d'eau passives | auges passives


blood-brain barrier | BBB | blood-cerebrospinal fluid barrier | BCB | blood-cerebral barrier | blood-cortical barrier | blood-spinal fluid barrier | Held's limiting membrane

barrière hématoencéphalique | BHE | barrière hémato-encéphalique | barrière hématoméningée | barrière hémato-méningée | barrière hémoméningée | barrière hémo-méningée | barrière sang-cerveau | BSC


barrier thickness | barrier width | barrier-layer thickness | potential-barrier width

largeur de la barrière de potentiel


blood-testis barrier | blood testis barrier | blood-testes barrier | testis-blood barrier | hemato-testicular barrier

barrière hématotesticulaire | barrière hémato-testiculaire | barrière sang-testicule


move barriers at level crossings | move level crossing barriers | manipulate barriers at level crossings | operate barriers at level crossings

faire fonctionner les barrières de passages à niveau


crash barrier | road safety barrier | safety barrier | safety fence

barrière de sécurité | barrière de sécurité routière | glissière de sécurité
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Just two weeks ago, the Canadian Chamber of Commerce released the top ten barriers to competitiveness.

Il y a à peine deux semaines, la Chambre de commerce du Canada a annoncé les 10 principaux obstacles à la compétitivité.


As some of us have been saying for ten years now, one of the essential elements of free trade agreements is putting barriers up to regulation, and this has included barriers to environmental and health regulation.

Comme certains d'entre nous le répètent depuis dix ans maintenant, l'un des buts essentiels des accords de libre-échange est de mettre des barrières aux règlements, y compris aux règlements en matière d'environnement et de santé.


100. Calls on the Commission to act swiftly and to report in 2012 on its progress in tackling the ten barriers to cross-border e-commerce, as stated in its communication of 22 October 2009 on cross-border business to consumer e-commerce in the EU (COM(2009)0557 ); calls on the Commission and the Member States to ensure a high level of consumer protection in e-commerce and the removal of the barriers to the development of e-commerce identified in the Commission's 2010 communication on the Digital Agenda and its 2009 communication on cross-border business to consumer e-commerce in the EU, through both legislative and non-legislative means; ...[+++]

100. demande à la Commission d'agir rapidement et de publier, en 2012, un rapport sur les progrès accomplis pour ce qui est de lever les dix obstacles réglementaires au commerce électronique transfrontalier, exposés dans sa communication du 22 octobre 2009 sur le commerce électronique transfrontalier entre entreprises et consommateurs dans l'Union européenne (COM(2009)0557 ); invite la Commission et les États membres à garantir un niveau élevé de protection des consommateurs dans le cadre du commerce en ligne et la suppression des obstacles au développement du commerce électronique identifiés dans les communications de la Commission sur la stratégie numérique (2010) et sur le commerce électronique transfrontalier entre entreprises et conso ...[+++]


100. Calls on the Commission to act swiftly and to report in 2012 on its progress in tackling the ten barriers to cross-border e-commerce, as stated in its communication of 22 October 2009 on cross-border business to consumer e-commerce in the EU (COM(2009)0557); calls on the Commission and the Member States to ensure a high level of consumer protection in e-commerce and the removal of the barriers to the development of e-commerce identified in the Commission's 2010 communication on the Digital Agenda and its 2009 communication on cross-border business to consumer e-commerce in the EU, through both legislative and non-legislative means; ...[+++]

100. demande à la Commission d'agir rapidement et de publier, en 2012, un rapport sur les progrès accomplis pour ce qui est de lever les dix obstacles réglementaires au commerce électronique transfrontalier, exposés dans sa communication du 22 octobre 2009 sur le commerce électronique transfrontalier entre entreprises et consommateurs dans l'Union européenne (COM(2009)0557); invite la Commission et les États membres à garantir un niveau élevé de protection des consommateurs dans le cadre du commerce en ligne et la suppression des obstacles au développement du commerce électronique identifiés dans les communications de la Commission sur la stratégie numérique (2010) et sur le commerce électronique transfrontalier entre entreprises et consom ...[+++]


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100.Calls on the Commission to act swiftly and to report in 2012 on its progress in tackling the ten barriers to cross-border e-commerce, as stated in its communication of 22 October 2009 on cross-border business to consumer e-commerce in the EU (COM(2009)0557); calls on the Commission and the Member States to ensure a high level of consumer protection in e-commerce and the removal of the barriers to the development of e-commerce identified in the Commission’s 2010 communication on the Digital Agenda and its 2009 communication on cross-border business to consumer e-commerce in the EU, through both legislative and non-legislative means; i ...[+++]

100. demande à la Commission d'agir rapidement et de publier, en 2012, un rapport sur les progrès accomplis pour ce qui est de lever les dix obstacles réglementaires au commerce électronique transfrontalier, exposés dans sa communication du 22 octobre 2009 sur le commerce électronique transfrontalier entre entreprises et consommateurs dans l'Union européenne (COM(2009)0557); invite la Commission et les États membres à garantir un niveau élevé de protection des consommateurs dans le cadre du commerce en ligne et la suppression des obstacles au développement du commerce électronique identifiés dans les communications de la Commission sur la stratégie numérique (2010) et sur le commerce électronique transfrontalier entre entreprises et consom ...[+++]


(Return tabled) Question No. 865 Ms. Kirsty Duncan: With respect to cuts in government funding to newcomer settlement organizations: (a) how does this policy reflect Canada’s commitment to cultural diversity; (b) what, if any, needs assessments of newcomers to Canada have been undertaken over the last five years, if none were undertaken, why not, and of those undertaken, (i) when were they undertaken, (ii) by whom, (iii) what were the results, (iv) what were the chief recommendations; (c) what was the detailed process undertaken to examine funding of newcomer settlement programs, which led to the government's cuts; (d) over the past f ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 865 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la réduction des subventions gouvernementales aux organismes d’aide à l’établissement des nouveaux arrivants: a) en quoi cette politique correspond-elle à l’engagement du Canada en faveur de la diversité culturelle; b) a-t-on cherché depuis cinq ans à évaluer les besoins des nouveaux arrivants, si non, pourquoi pas, si oui, (i) quand ces évaluations ont-elles été menées, (ii) qui les a menées, (iii) quels résultats ont-elles donnés, (iv) sur quelles recommandations ont-elles débouché; c) comment s’y est-on pris au juste pour examiner le budget des programmes d’aide à l’établissement des nouveaux arrivants en vue de les réduire; d) depuis cinq ans, combien le go ...[+++]


There certainly are no barriers in Mexico and no barriers in the U.S. Will ownership restrictions be sustainable five or ten years out in Canada?

Il n'y a certainement pas de barrières au Mexique ni aux États-Unis. Serait-il encore possible d'imposer des restrictions à la propriété dans 5 ans ou 10 ans au Canada?


10. Welcomes the Commission’s report on the State of the Internal Market for Services, but finds it unacceptable that, ten years after the completion of the Internal Market, such a large number of barriers hindering service providers from acting across borders still remain; calls therefore on the Member States to commit themselves at the political, legislative and administrative level to removing barriers to service exchange detected by the Commission and recalls that without Member States’ political will, it is not feasible to create an Internal Market for Services;

10. se félicite du rapport de la Commission sur la situation du marché intérieur des services, mais estime qu'il est inacceptable que, dix ans après l'achèvement du marché intérieur, il subsiste un nombre aussi important de barrières entravant l'action transfrontalière des fournisseurs de services; invite par conséquent les États membres à s'engager au niveau politique, législatif et administratif afin de lever les barrières aux échanges de services constatés par la Commission et rappelle que, en l'absence d'une volonté politique des États membres, la réalisation du marché intérieur des services ne peut s'accomplir;


34. Notes that the backlog of payments in the Trans-European Networks (TENs) amounted to EUR 1,131 million for the period 1989-2001, out of which EUR 490 million concerned the 14 priority projects approved at the Essen European Council in 1994; supports the Commission's proposal to increase Community co-financing from 10% to 20% in transport and energy TENs so as to improve implementation and reduce bottlenecks in cross-border regions; considers, however, that this does not solve the lack of common procedures between Member States, which has been the main cause for delays since the introduction of TENs; urges the Member States to rein ...[+++]

34. relève que le reste à liquider qui affecte les réseaux transeuropéens (RTE) de transport a atteint € 1 131 millions sur la période 1989-2001, dont € 490 millions concernaient les quatorze projets prioritaires retenus en 1994 par le Conseil européen d'Essen; approuve la proposition faite par la Commission de porter de 10 % à 20 % le cofinancement communautaire des RTE de transport et d'énergie, de manière à améliorer l'exécution et à réduire les goulets d'étranglement dans les régions transfrontalières; estime, toutefois, qu'une telle mesure ne saurait remédier à l'absence de procédures communes entre les États membres, qui est la principale cause des retards depuis la mise en place des RTE; prie instamment les États membres de s'enga ...[+++]


One high estimate of the cost of internal trade barriers is a recent Conference Board (2005) study showing that the TILMA would raise GDP in B.C. by 3.8 per cent or $4.8 billion, or ten to twenty times previous estimates of the cost of barriers for Canada as a whole.

Pour une estimation élevée du coût des obstacles au commerce intérieur, il faut lire une étude récente du Conference Board (2005) faisant voir que le TILMA relèverait le PIB de 3,8 p. 100, ou 4,8 milliards de dollars, en Colombie-Britannique, ce qui est 10 à 20 fois supérieur aux estimations précédentes du coût des obstacles compté pour le Canada en entier.


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