405. The explanations by the Commission concerning the recognition of teachers' diplomas in cases where the migrant holds a diploma in the sense of directive 92/51/EEC, and the host Member State requires a diploma in the sense of Directive 89/48/EEC, are not very trans
parent : on the one hand, the bridging mechanism from directive 92/51 to directive 89/48 and
its limitations are explained concerning the limitations wi
th reference to the text of the directive (p ...[+++]aragraphs 201 and 202); on the other hand, reference is made for specific cases, in paragraph 203 to a position that may not be followed.
405. Les explications de la Commission ne sont pas très claires en ce qui concerne la reconnaissance des diplômes d'enseignants lorsque le migrant est titulaire d'un diplôme de type 92/51/CEE, alors que l'État membre d'accueil subordonne l'exercice de la profession à la possession d'un diplôme de type 89/48/CEE. D'une part, passerelle entre les deux directives, et ses limites, sont expliquées en référence au texte de la directive (paragraphes 201 et 202); d'autre part, la prise de position au paragraphe 203, sur des cas spécifiques, ne peut être suivie.