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Decide a point
Decide a question
Decide an issue
Decide on arranging funds
Decide on credit applications
Decide on granting funds
Decide on insurance appeals
Decide on insurance applications
Decide on insurance claims
Decide on insurance inquiry
Decide on investment applications
Decide on loan applications
Decide on mortgage applications
Decide on providing funds
Decide on transferring funds
Decider
Deciding dangerousness
Deciding game
Deciding to Disarm
Deciding to Disarm The Paradoxes of Confrontation
Determine a point
Determine a question
Determine an issue
Dispose of an issue
Given that this
INSTRUMENT
To decide on a preponderance of evidence
Whether it will implement it in its national law.

Vertaling van "time to decide " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
White Paper European transport policy for 2010: time to decide

Livre blanc - La politique européenne des transports à l’horizon 2010 : l’heure des choix


decide on credit applications | decide on investment applications | decide on loan applications | decide on mortgage applications

prendre des décisions sur des demandes de prêt


decide on arranging funds | decide on granting funds | decide on providing funds | decide on transferring funds

prendre des décisions sur l’octroi de fonds


decide on insurance appeals | decide on insurance inquiry | decide on insurance applications | decide on insurance claims

prendre des décisions sur des demandes d’assurance


decide an issue [ decide a question | decide a point | determine an issue | determine a question | determine a point | dispose of an issue ]

trancher une question [ trancher un point | statuer sur une question | statuer sur un point ]


Given that this [INSTRUMENT] builds upon the Schengen acquis, Denmark shall, in accordance with Article 4 of that Protocol, decide within a period of six months after the Council has decided on this [INSTRUMENT] whether it will implement it in its national law.

Le présent [acte] développant l'acquis de Schengen, le Danemark décide, conformément à l'article 4 dudit protocole, dans un délai de six mois à partir de la décision du Conseil sur le présent [acte], s'il [le] transpose dans son droit national


to decide on a balance of probabilities to find on a preponderance of evidence | to decide on a preponderance of evidence

statuer suivant la prépondérance de la preuve


Deciding dangerousness: policy alternatives for dangerous offenders [ Deciding dangerousness ]

La détermination de l'état dangereux : pour une nouvelle politique à l'égard des délinquants dangereux [ La détermination de l'état dangereux ]


Deciding to Disarm: The Paradoxes of Confrontation [ Deciding to Disarm ]

Deciding to Disarm: The Paradoxes of Confrontation [ Deciding to Disarm ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
After so many years it is now time to decide.

Après tant d'années, l'heure est venue de prendre des décisions.


White Paper submitted by the Commission on 12 September 2001: "European transport policy for 2010: time to decide" [COM(2001) 370 final - Not published in the Official Journal].

Livre blanc, présenté par la Commission le 12 septembre 2001: « La politique européenne des transports à l'horizon 2010: l'heure des choix » [COM(2001) 370 final- Non publié au Journal Officiel].


After so many years it is now time to decide.

Après tant d'années, l'heure est venue de prendre des décisions.


However, transport is responsible for 25 % of all the EU emissions of CO hence the absolute need for a ‘greening’ of the system to ensure more sustainable transport patterns and compatibility with growth rates, as developed in the White Paper on ‘European Transport Policy for 2010: time to decide

Les transports sont cependant à l'origine de 25 % de l'ensemble des émissions de CO2 de l'UE. Il est donc absolument indispensable de rendre le système plus écologique pour créer un profil des transports plus durable et rester en phase avec les taux de croissance, comme le souligne le Livre blanc sur «La politique européenne des transports à l'horizon 2010: l'heure des choix»


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[2] (COM (2001) 370) of 12/09/2001: “European transport policy for 2010: time to decide”.

[2] COM(2001)370 du 12.9.2001: «La politique européenne des transports à l’horizon 2010: l’heure des choix».


- White paper “European transport policy for 2010: time to decide” and mid-term review, COM(2001) 370. [http ...]

- Livre Blanc sur la politique européenne des transports à l’horizon 2010: l’heure des choix et révision à mi-parcours, COM(2001) 370, [http ...]


The White Paper: "European transport policy for 2010: time to decide" forecasts a transport demand growth by 2010 in the European Union of 38 % for freight and 24 % for passenger transport (base-year 1998).

Le Livre blanc "La politique européenne des transports à l'horizon 2010: l'heure des choix" prévoit, dans l'Union européenne, un accroissement de la demande de transport des biens et des passagers de 38 et 24 % respectivement d'ici à 2010 (année de référence: 1998).


Where technology is concerned, as highlighted in the Commission Green Paper "Towards a European strategy for the security of energy supply" and in the Commission's White Paper "European transport policy for 2010: time to decide", two areas concerned as a matter of priority are energy and transport, which are responsible for over 80 % of total emissions of greenhouse gases and more than 90 % of CO2 emissions.

En matière technologique, comme l'ont mis en évidence le livre vert de la Commission intitulé "vers une stratégie européenne de sécurité d'approvisionnement énergétique" et le livre blanc de la Commission intitulé "la politique européenne des transports à l'horizon 2010: l'heure des choix", les deux domaines appelant une attention prioritaire sont l'énergie et les transports, responsables de plus de 80 % des émissions totales de gaz à effet de serre et de plus de 90 % des émissions de CO2.


The White Paper: "European transport policy for 2010: time to decide" forecasts a transport demand growth by 2010 in the European Union of 38 % for freight and 24 % for passenger transport (base-year 1998).

Le Livre blanc "La politique européenne des transports à l'horizon 2010: l'heure des choix" prévoit, dans l'Union européenne, un accroissement de la demande de transport des biens et des passagers de 38 et 24 % respectivement d'ici à 2010 (année de référence: 1998).


Where technology is concerned, as highlighted in the Commission Green Paper "Towards a European strategy for the security of energy supply" and in the Commission's White Paper "European transport policy for 2010: time to decide", two areas concerned as a matter of priority are energy and transport, which are responsible for over 80 % of total emissions of greenhouse gases and more than 90 % of CO2 emissions.

En matière technologique, comme l'ont mis en évidence le livre vert de la Commission intitulé "vers une stratégie européenne de sécurité d'approvisionnement énergétique" et le livre blanc de la Commission intitulé "la politique européenne des transports à l'horizon 2010: l'heure des choix", les deux domaines appelant une attention prioritaire sont l'énergie et les transports, responsables de plus de 80 % des émissions totales de gaz à effet de serre et de plus de 90 % des émissions de CO2.


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