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Answer meter signal
Answer metre signal
Answer signal
Answer-meter signal
Clear aspect of the disc signal
Clear position of the disc signal
Goal scored from an off-side position
Goal scored from an off-side position
Leave siding signal
Off aspect of the disc signal
Off position of the disc signal
Off-hook signal
Off-hook signaling state
Off-hook signalling state
Off-side goal
Off-side goal
Offside goal
Take siding signal
To signal off-side
Washout off-side
Waved off off-side
Waved out off-side

Vertaling van "to signal off-side " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


clear aspect of the disc signal | clear position of the disc signal | off aspect of the disc signal | off position of the disc signal

disque à voie libre | disque ouvert


answer meter signal | answer metre signal | answer signal | off-hook signal

signal de réponse


answer signal [ answer-meter signal | off-hook signal ]

signal de réponse




washout off-side | waved out off-side | waved off off-side

hors-jeu annulé


leave siding signal [ take siding signal ]

signal de voie d'évitement sortie [ signal de sortie de la voie d'évitement | signal de voie d'évitement ]


off-hook signaling state | off-hook signalling state

signal d'accès au réseau


goal scored from an off-side position [ offside goal | off-side goal ]

but marqué sur hors-jeu


goal scored from an off-side position (1) | off-side goal (2)

but marqué sur hors-jeu
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
5.4. For all light-signalling devices, the reference axis of the lamp when fitted to the vehicle shall be parallel with the bearing plane of the vehicle on the road; in addition it shall be perpendicular to the median longitudinal plane of the vehicle in the case of side retro-reflectors and of side-marker lamps and parallel to that plane in the case of all other signalling devices.

5.4. Pour tous les dispositifs de signalisation lumineuse, l’axe de référence du feu installé sur le véhicule doit être parallèle au plan d’appui du véhicule sur la route; en outre, cet axe sera perpendiculaire au plan longitudinal médian du véhicule dans le cas des catadioptres latéraux, et parallèle à ce plan dans le cas de tous les autres dispositifs de signalisation.


This basic parameter specifies the requirements for the air gap between Control-Command and Signalling Track-side and On-board subsystems and has to be taken into account in conjunction with the requirements for the interfaces between ERTMS/ETCS and GSM-R equipment, as specified in Section 4.2.6 (On-board Interfaces Internal to Control-Command and Signalling) and Section 4.2.7 (Track-side Interfaces Internal to Control-Command and ...[+++]

Ce paramètre fondamental spécifie les exigences relatives à la transmission (air gap) entre les sous-systèmes de contrôle-commande et de signalisation «sol» et «bord». Il doit être pris en compte conjointement avec les exigences applicables aux interfaces entre les équipements ERTMS/ETCS et GSM-R, comme spécifié au point 4.2.6 (interfaces «bord» internes au sous-système «contrôle-commande et signalisation») et au point 4.2.7 (interfaces «sol» internes au sous-système «contrôle-commande et signalisation»).


Check that the Control-Command and Signalling Track-side subsystem operates correctly according to information at the interfaces with track-side signalling (e.g. appropriate generation of Eurobalise telegrams by a LEU or of message by RBC)

Vérifier le fonctionnement correct du sous-système de contrôle-commande et de signalisation «sol» conformément aux informations aux interfaces avec la signalisation «sol» (par exemple, la production appropriée de télégrammes Eurobalise par un LEU ou de messages par le RBC)


Depending on the characteristics of the Control-Command and Signalling Track-side Sub-system and its interfaces with other sub-systems, some track-side functionalities not classified as mandatory may necessarily have to be implemented in certain applications to comply with the essential requirements.

En fonction des caractéristiques du sous-système de contrôle-commande et de signalisation «sol» et de ses interfaces avec d’autres sous-systèmes, il peut être nécessaire que certaines fonctionnalités «sol» non classées comme obligatoires soient mises en œuvre dans certaines applications pour répondre aux exigences essentielles.


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that the Control-Command and Signalling Track-side subsystem is compatible with track-side environment – Basic parameter 4.2.16

la compatibilité du sous-système de contrôle-commande et de signalisation «sol» avec l’environnement «sol» – paramètre fondamental 4.2.16


Check that the Control-Command and Signalling Track-side subsystem equipment is compatible with the track-side environment

Vérifier la compatibilité des équipements du sous-système «sol» avec l’environnement au sol


the main control units such as the steering wheel or steering lever, the engine controls, the radio controls, and the controls for the acoustic signals and the warning and manoeuvring signals required under national or international navigational authority regulations, as appropriate, shall be arranged in such a way that the distance between the controls on the starboard side and those on the port side is not more than 3 m. The helmsman shall be able to operate the engines without letting go of the controls for the steering system and ...[+++]

les équipements de commande les plus importants, tels que la roue du gouvernail ou le levier du gouvernail, la commande des moteurs, des installations de radiotéléphonie, des signaux acoustiques et des signaux de croisement visés par les règlements nationaux ou internationaux de la police de la navigation pour les bateaux faisant route doivent être aménagés de manière que la distance entre les commandes de tribord et de bâbord comporte 3 m au maximum. L’homme de barre doit pouvoir commander les moteurs sans lâcher la commande du gouvernail, tout en pouvant commande ...[+++]


The cut-off must be a straight horizontal line on the side opposite to the rule of the road for which the headlamp is intended. On the other side the cut-off must not go beyond either broken line HV-H1 and H4 formed by a straight line formed by HV-H1 lying at an angle of 45° with the horizontal and a straight line H1-H4 offset by 1 % in relation to straight line h-h, or straight line HV-H3 inclined by 15° to the horizontal (see Appendix 1).

La coupure doit être une droite horizontale du côté opposé au sens de circulation pour lequel le projecteur est prévu; de l'autre côté, la coupure ne doit dépasser ni la ligne brisée HV H1 H4 formée par une droite HV H1 formant une angle de 45° avec l'horizontale et une droite H1 H4, décalée de 1 % par rapport à la droite hh, ni la droite HV H3 inclinée de 15° sur l'horizontale (voir appendice 1).


This Directive applies to safety glazing and materials for glazing intended to be fitted in the form of a windscreen or other glazing or separating panels on motor vehicles and their trailers, and to the fitting thereof, with the exception of glass for lighting and light-signalling devices and for the dashboard, and special glazing offering protection against attacks, surfaces made entirely of plastic material intended for use in the construction of category 0 vehicles, motor caravans, opening roofs, the rear windows of convertible vehicles and the sides of off-road vehicles, and windscreens intended for fitting to vehicles used in extre ...[+++]

La présente directive s'applique au vitrage de sécurité et aux matériaux pour vitrage destinés à être installés comme pare-brise ou autres vitrages ou comme cloisons de séparation sur les véhicules à moteur et leurs remorques ainsi qu'à leur installation, à l'exclusion des verres pour dispositifs d'éclairage et de signalisation et pour le tableau de bord, des vitres spéciales offrant une protection contre les agressions, des surfaces entièrement en plastique destinées à être utilisées dans la construction des véhicules de la catégorie 0, de moto-caravanes, de toits ouvrants, de lunettes arrière de véhicules décapotables et de parties lat ...[+++]


For all light-signalling devices, including those mounted on the side panels, the reference axis of the lamp when fitted to the vehicle must be parallel to the bearing plane of the vehicle on the road; in addition it must be perpendicular to the median longitudinal plane of the vehicle in the case of side retro reflectors and of side-marker lamps and parallel to that plane in the case of all other signalling devices.

Pour tous les dispositifs de signalisation lumineuse, y compris ceux situés sur les parois latérales, l'axe de référence du feu placé sur le véhicule doit être parallèle au plan d'appui du véhicule sur la route; en outre, cet axe doit être perpendiculaire au plan longitudinal médian du véhicule, dans le cas des catadioptres latéraux et des feux de position latéraux, et parallèle à ce plan pour tous les autres dispositifs de signalisation.




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'to signal off-side' ->

Date index: 2021-10-19
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