Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agility dog trainer
Animal behaviour trainer
Animal trainer
Animal trainers
Basic trainer
Bicycle trainer
Bike trainer
Canine trainer
Cockpit procedure trainer
Cockpit procedures simulator
Cockpit procedures trainer
Cockpit trainer
Cross-trainer
Cycle trainer
Dog trainer
Elliptical cross-trainer
Elliptical motion trainer
Elliptical trainer
FSTD
Flight simulation training device
Ground flying trainer
Ice skate trainer
Ice skating aid
Ice skating trainer
Ice skating training aid
Personal trainer
Personal trainer & sport therapist
Personal trainer and sport therapist
Police dog trainer
RPG
RPG game
Role-play game
Role-play video game
Role-playing game
Role-playing video game
STD
School aeroplane
School plane
Sheepdog trainer
Skate trainer
Skating aid
Synthetic flight trainer
Synthetic training device
Trainer
Trainer aircraft
Training aeroplane
Training aircraft
Training airplane
Training plane
Training stand
Well-being personal trainer

Traduction de «trainers and role » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
personal trainer & sport therapist | personal trainer and sport therapist | personal trainer | well-being personal trainer

coach personnel | coach personnelle | coach sportive individuelle | entraîneur personnel/entraîneuse personnelle


police dog trainer | sheepdog trainer | agility dog trainer | dog trainer

éducateur canine | maître-chien | dresseur de chiens/dresseuse de chiens | dresseuse de chiens


animal behaviour trainer | canine trainer | animal trainer | animal trainers

dresseur d'animaux | dresseuse d'animaux | dompteur | dresseur d'animaux/dresseuse d'animaux


elliptical trainer [ elliptical cross-trainer | elliptical motion trainer | cross-trainer ]

exerciseur elliptique [ appareil elliptique | elliptique | appareil d'entraînement elliptique ]


bike trainer | bicycle trainer | cycle trainer | training stand

support d'entraînement | support d'entrainement | cycle trainer | cyclo-trainer


trainer [ trainer aircraft | training plane | training aeroplane | training airplane | training aircraft | school plane | school aeroplane | basic trainer ]

avion-école [ avion d'entraînement | avion d'écolage ]


ice skating trainer | ice skating aid | ice skating training aid | ice skate trainer | skate trainer | skating aid

support de patinage sur glace | cadre d'entraînement de patinage | cadre d'entraînement pour patineur


cockpit trainer [ cockpit procedure trainer | cockpit procedures trainer | cockpit procedures simulator ]

poste de pilotage d'entraînement [ simulateur de procédures de pilotage | simulateur de procédures | système d'entraînement aux procédures de poste de pilotage ]


flight simulation training device | ground flying trainer | synthetic flight trainer | synthetic training device | FSTD [Abbr.] | STD [Abbr.]

appareil au sol d'entraînement au vol | entraîneur synthétique de vol | simulateur d'entraînement au vol | FSTD [Abbr.]


role-playing game | RPG | role-play game | RPG game | role-playing video game | role-play video game

jeu de rôle | JDR | JdR | jeu de rôles | jeu vidéo de rôle | jeu RPG
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Increasing civic, cultural and political participation of third-country nationals in the host society and improving dialogue between different groups of third-country nationals, the government and civil society to promote their active citizenship Supporting advisory platforms at various levels for consultation of third-country nationals Encouraging dialogue and sharing experience and good practice between immigrant groups and generations Increasing third-country nationals’ participation in the democratic process, promoting a balanced gender representation, through awareness raising, information campaigns and capacity-building Minimising obstacles to the use of voting rights, e.g. fees or bureaucratic requirements Facilitating immigrants’ pa ...[+++]

Renforcer la participation civique, culturelle et politique des ressortissants de pays tiers dans la société d'accueil et améliorer le dialogue entre les différents groupes de ressortissants de pays tiers, le gouvernement et la société civile pour promouvoir la citoyenneté active Soutenir des plates-formes de conseil à différents niveaux pour la consultation des ressortissants de pays tiers Encourager le dialogue et le partage d'expériences et de bonnes pratiques entre groupes et générations d'immigrants Renforcer la participation des ressortissants de pays tiers au processus démocratique, promouvoir une représentati ...[+++]


There is a convergence in the roles of teachers and trainers: a trainer in a work-based setting will need more pedagogical competences and must play a supportive and mentoring role; while a teacher in a school will need, like a trainer, a good understanding of work practices.

Les rôles des enseignants et des formateurs convergent: le formateur, en milieu professionnel, doit devenir davantage pédagogue et remplir un rôle d’accompagnateur et de tuteur, tandis que l’enseignant, en milieu scolaire, doit avoir une bonne compréhension des pratiques de travail, à l’instar du formateur.


Strong support for teachers, trainers, school leaders and other members of educational staff, who play a key role in ensuring the success of learners and in implementing education policy: Many Member States report measures for enhancing teacher training and emphasise the initial education and continuing professional development of teachers and trainers should be fit for purpose, combining subject matter, pedagogy and practice.

Un soutien appuyé aux enseignants, aux formateurs, aux responsables d'établissement et aux autres membres du personnel éducatif, qui jouent un rôle déterminant pour que les apprenants réussissent et pour mettre en œuvre la politique éducative: de nombreux États membres font état de mesures prises pour améliorer la formation des enseignants et insistent sur le fait que l'enseignement initial et le développement professionnel continu des enseignants et des formateurs devraient être adaptés au but poursuivi et porter à la fois sur les ma ...[+++]


- Identifying the skills that teachers and trainers should have, given their changing roles in the knowledge society; - Creating the conditions which adequately support teachers and trainers as they tackle the challenges of the knowledge society, from the point of view of lifelong learning; - Ensuring that a sufficient number of people enter the teaching profession, across all subjects and at all levels, as well as providing for the long-term needs of the profession by making it more attractive; - Attracting recruits to teaching and t ...[+++]

- Déterminer les compétences que les enseignants et les formateurs devraient posséder compte tenu de l'évolution de leur fonction dans la société de la connaissance ; - Créer les conditions nécessaires pour que les enseignants et les formateurs bénéficient d'un soutien adéquat pour relever les défis de la société de la connaissance, dans la perspective de l'éducation et de la formation tout au long de la vie ; - Veiller à ce que la profession d'enseignant attire suffisamment de candidats dans toutes les disciplines et à tous les niveaux et pourvoir aux besoins à long terme de la profession en renforçant l'attrait de celle-ci ; - Attirer ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
21. Stresses the key role of teachers and educators for the future development of their students; supports various initiatives addressing the shortage of well-qualified teachers and trainers in the Member States, and recommends further efforts for attracting, recruiting and training teachers and educators, including modernising curricula and in-service training; calls on the Member States to refine the competences of teachers and trainers and to provide them with continuous professional development, support and conditions to maximis ...[+++]

21. souligne le rôle essentiel des professeurs et des enseignants dans la future carrière des étudiants; soutient diverses initiatives visant à lutter contre la pénurie de professeurs et de formateurs qualifiés dans les États membres et recommande de redoubler d'efforts pour attirer, recruter et former des professeurs et des enseignants, notamment en modernisant les programmes et la formation sur le lieu de travail; appelle les États membres à affiner les compé ...[+++]


93. Emphasises the role of teachers and trainers in fostering the gender perspective in VET, and calls for the development of mobility programmes, such as the Leonardo da Vinci Programme and the project for apprentices, with specific actions addressing women, in order to facilitate the lifelong acquisition of skills relevant for integration or reintegration into the labour market;

93. met l'accent sur le rôle des enseignants et des formateurs dans la promotion de la dimension de genre dans l'enseignement et la formation professionnel et demande l'extension des programmes de mobilité, tels que le programme Leonardo da Vinci ou le projet dédié aux apprentis, ainsi que la mise en place de mesures s'adressant tout particulièrement aux femmes pour leur faciliter l'acquisition, tout au long de leur vie, des qualifications qui leur permettront d'intégrer ou de réintégrer le marché du travail;


93. Emphasises the role of teachers and trainers in fostering the gender perspective in VET, and calls for the development of mobility programmes, such as the Leonardo da Vinci Programme and the project for apprentices, with specific actions addressing women, in order to facilitate the lifelong acquisition of skills relevant for integration or reintegration into the labour market;

93. met l'accent sur le rôle des enseignants et des formateurs dans la promotion de la dimension de genre dans l'enseignement et la formation professionnel et demande l'extension des programmes de mobilité, tels que le programme Leonardo da Vinci ou le projet dédié aux apprentis, ainsi que la mise en place de mesures s'adressant tout particulièrement aux femmes pour leur faciliter l'acquisition, tout au long de leur vie, des qualifications qui leur permettront d'intégrer ou de réintégrer le marché du travail;


Sports experts, PE teachers and trainers must be given a greater role and respect in their implementation.

Il faut renforcer le rôle et le respect des experts sportifs, des professeurs d’éducation physique et sportive ainsi que des entraîneurs dans le cadre de leur mise en œuvre.


7. Calls on Parliament and the Commission together with the stakeholders to propose guidelines which recognise the primary role of training centres and which allow for compensation ensuring a certain equality between trainer clubs and non-trainer clubs; proposes that the Member States grant tax incentives to clubs whose training centres are recognised by the ministry concerned according to precise objective criteria; recommends the adoption of the UEFA proposals concerning training of young players and supports the measures proposed ...[+++]

7. invite le Parlement et la Commission à proposer, en collaboration avec les principaux intéressés, des lignes directrices qui reconnaissent le rôle primordial des centres de formation et permettent des compensations qui assurent une certaine égalité entre les clubs formateurs et les clubs non formateurs; propose que les États membres attribuent des avantages fiscaux aux clubs dont des centres de formation sont agréés par le ministère de tutelle sur des critères et objectifs précis; recommande l'adoption des propositions de l'UEFA concernant les formations des jeunes joueurs et appuie les mesures proposées par l'UEFA pour assurer que ...[+++]


[17] See the fifth action point under 'New teaching and learning methods and the new role of teachers, trainers and learning facilitators' in section 3.6 of the Commission's Lifelong Learning Communication.

[17] Voir cinquième point d'action sous "Les nouvelles méthodes d'éducation et de formation et le nouveau rôle des enseignants, des formateurs et des autres médiateurs d'apprentissage", section 3.6 de la communication de la Commission sur l'éducation et la formation tout au long de la vie.


w