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Biological resources of the sea
CNRET
Complete initial resource statements
Completing initial resource statements
Control permits for land resources
Controlling land resources permits
Deletable resource
Depletable natural resource
Depletable resource
Estimate of resources
Evaluation of resources
Initial resource statements production
Inventory of resources
Land resources permit managing
Living marine resources
Living resources of the sea
Manage land resources permits
Management of resources
Marine biological resources
Marine living resources
Move physical resources within the work area
National Air Transport Human Resource Plan
National Air Transportation Human Resources Plan
Natural resources
Non-renewable natural resource
Non-renewable resource
Nonrenewable resource
Physical resources transporting in work area
Production of initial resource statements
Prospecting for resources
Resource utilization
Search for resources
Transport physical resources in work area
Transport physical resources within the work area

Traduction de «transport and resource » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
physical resources transporting in work area | transport physical resources in work area | move physical resources within the work area | transport physical resources within the work area

transporter des ressources physiques dans une zone de travaux




evaluation of resources [ estimate of resources | inventory of resources | prospecting for resources | search for resources ]

évaluation des ressources [ estimation des ressources | inventaire des ressources | prospection des ressources ]


management of resources [ Resource utilization(ECLAS) ]

gestion des ressources


National Air Transportation Human Resources Plan [ National Air Transport Human Resource Plan ]

Plan national des ressources humaines - Transport aérien [ Plan national des ressources humaines du transport aérien ]


biological resources of the sea | living marine resources | living resources of the sea | marine biological resources | marine living resources

ressources biologiques de la mer | ressources biologiques marines | ressources marines biologiques | ressources marines vivantes


completing initial resource statements | initial resource statements production | complete initial resource statements | production of initial resource statements

remplir des déclarations initiales de ressources


Centre for Natural Resources, Energy and Transport [ CNRET | United Nations Centre for Natural Resources, Energy and Transport ]

Centre pour les ressources naturelles, l'énergie et les transports [ CRNET | Centre des Nations Unies pour les ressources naturelles, l'énergie et les transports ]


control permits for land resources | land resources permit managing | controlling land resources permits | manage land resources permits

gérer des permis d’exploitation de terres


non-renewable resource [ nonrenewable resource | non-renewable natural resource | depletable resource | depletable natural resource | deletable resource ]

ressource non renouvelable [ ressource naturelle non renouvelable | ressource naturelle non-renouvelable ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Roadmap to a single European transport area: Towards a competitive and resource-efficient transport system

Feuille de route pour un espace européen unique des transports: vers un système de transport compétitif et économe en ressources


1st quarter 2011 | White Paper on the future of transport | This will present a vision for a low-carbon, resource-efficient, secure and competitive transport system by 2050 that removes all obstacles to the internal market for transport, promotes clean technologies and modernises transport networks |

1er trimestre 2011 | Livre blanc sur l'avenir des transports | Ce livre blanc présentera un concept de système de transport à faible intensité de carbone, économe en ressources, sûr et compétitif à l'horizon 2050, qui élimine tous les obstacles au marché intérieur des transports, favorise les technologies propres et modernise les réseaux de transport. |


White Paper - Roadmap to a single European transport area - Towards a competitive and resource-efficient transport system (COM(2011) 144 final of 28 March 2011).

Livre blanc - Feuille de route pour un espace européen unique des transports - Vers un système de transport compétitif et économe en ressources [COM(2011) 144 final du 28 mars 2011].


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - tr0054 - EN - Roadmap to a single European transport area: Towards a competitive and resource-efficient transport system

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - tr0054 - EN - Feuille de route pour un espace européen unique des transports: vers un système de transport compétitif et économe en ressources


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- Present a vision for a low-carbon, resource-efficient, secure and competitive transport system by 2050 that removes all obstacles to the internal market for transport, promotes clean technologies and modernises transport networks.

- présenter un concept de système de transport à faible intensité de carbone, économe en ressources, sûr et compétitif à l'horizon 2050, qui élimine tous les obstacles au marché intérieur des transports, favorise les technologies propres et modernise les réseaux de transport.


(Motion agreed to) Mr. Speaker, I move the following travel motions: that in relation to its study of the prebudget consultation 2014, 10 members of the Standing Committee on Finance be authorized to travel to Washington, DC, and New York, New York, United States of America, in the winter-spring of 2014, and that the necessary staff accompany the committee; that notwithstanding the motion adopted by the House of Commons on December 6, 2013, in relation to its studies on the benefits for Canada in joining the Pacific Alliance as a full member and on the benefits for Canada of the trans-Pacific partnership, six members of the Standing Com ...[+++]

Monsieur le Président, je propose les motions suivantes portant autorisation de voyager: Que, relativement à son étude des consultations prébudgétaires de 2014, 10 membres du Comité permanent des finances soient autorisés à se rendre à Washington et à New York, aux États-Unis, durant l'hiver-printemps 2014, et que le personnel nécessaire accompagne le comité; Que, nonobstant la motion adoptée par la Chambre des communes le 6 décembre 2013 relativement à ses études sur les avantages dont bénéficierait le Canada s'il devenait membre à ...[+++]


Question No. 873 Ms. Kirsty Duncan: With respect to disaster risk reduction (DRR) and recovery: (a) what is the current value of the government’s infrastructure including, but not limited to, energy, social, tourism, and transportation infrastructure, and what are the government’s contingency liabilities; (b) what percentage of the national budget is devoted to DRR, (i) what stand alone DRR investments has the government made in each of its budgets since 2006, (ii) what percentage of each budget has been allocated to hazard proofing ...[+++]

Question n 873 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la réduction des risques en cas de catastrophe (RRC) et le rétablissement: a) quelle est la valeur actuelle de l’infrastructure du gouvernement, y compris, mais de façon non limitative, l’infrastructure énergétique, sociale, touristique et de transport et quel est son passif éventuel à leur égard; b) quel pourcentage du budget national est affecté à la RRC, (i) quel investissement autonome en matière de RRC le gouvernement a-t-il fait dans chacun de ses budgets depuis 2006, (ii) qu ...[+++]


(Return tabled) Question No. 152 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the development of unconventional gas resources, including shale, tight and coal bed methane, and its possible impacts on the environment: (a) what, if any, research has the government undertaken regarding the development of unconventional gas resources, (i) what was the scope of this research in the areas of, but not limited to, air quality, aquatic and terrestrial ecosystem impacts, economic impacts, occupational risks, public safety concerns, and seismic risks, (ii) what, if any, resources did the government provide for this research, (iii) what, if any, process was e ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 152 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le développement des ressources gazières non classiques, y compris le gaz de schiste, le gaz de formation imperméable et le méthane de houille, et l’impact possible sur l’environnement: a) le cas échéant, quelles recherches le gouvernement a-t-il entreprises au sujet du développement des ressources gazières non classiques, (i) quelle était la portée de ces recherches pour ce qui est, par exemple, de la qualité de l’air, de l’impact sur les écosystèmes aquatiques et terrestres, des impacts économiques, des risques professionnels, de la sécurité publique et des r ...[+++]


To the Standing Committee on Agriculture and Agri-Food Agriculture and Agri-Food, Votes 1a and 15a To the Standing Committee on Canadian Heritage Canadian Heritage, Votes 1a, 5a, 10a, L21a, 25a, 30a, 45a, 80a, 130a and 145a To the Standing Committee on Environment and Sustainable Development Environment, Votes 1a and 10a To the Standing Committee on Finance Finance, Votes 1a and L30a National Revenue, Vote 1a To the Standing Committee on Fisheries and Oceans Fisheries and Oceans, Vote 1a To the Standing Committee on Foreign Affairs and International Trade Foreign Affairs, Votes 1a, 5a, 10a, 16a and 20a To the Standing Committee on Government Operations Canadian Heritage, Vote 140a Privy Council, Votes 1a and 5a Public Works and Government S ...[+++]

Au Comité permanent de l'agriculture et de l'agroalimentaire Agriculture et Agroalimentaire, crédits 1a et 15a Au Comité permanent du patrimoine canadien Patrimoine canadien, crédits 1a, 5a, 10a, L21a, 25a, 30a, 45a, 80a, 130a et 145a Au Comité permanent de l'environnement et du développement durable Environnement, crédits 1a et 10a Au Comité permanent des finances Finances, crédits 1a et L30a Revenu national, crédit 1a Au Comité permanent des pêches et des océans Pêches et Océans, crédit 1a Au Comité permanent des affaires étrangères et du commerce international Affaires étrangères, crédits 1a, 5a, 10a, 16a et 20a Au Comité permanent des opérations gouvernementales Conseil privé, crédits 1a et 5a Patrimoine canadien, crédit 140a Travaux pu ...[+++]


AIR TRANSPORT COUNCIL RESOLUTION - RELOCATION IN AIR TRANSPORT After discussion, the Council adopted the following Resolution on relocation in air transport: "THE COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION, Whereas the Council has already emphasized the need for the air transport industry to reach the profitability and productivity levels necessary to be economically viable and competitive worldwide; Whereas in its Resolution 94/C 309/02 of 24 October 1994 the Council considered that the risk of development of flags of convenience and use of non-Community resources ought to be examine ...[+++]

TRANSPORTS AERIENS DELOCALISATIONS DANS LE TRANSPORT AERIEN - RESOLUTION DU CONSEIL Au terme d'un débat, le Conseil a adopté la résolution suivante au sujet de la délocalisation dans le transport aérien : "LE CONSEIL DE L'UNION EUROPEENNE, considérant que le Conseil a déjà souligné la nécessité pour l'industrie des transports aériens d'atteindre les niveaux de rentabilité et de productivité nécessaires pour assurer sa viabilité au plan économique et sa compétitivité au plan mondial ; considérant que le Conseil dans sa résolution 94/C 309/02 du 24 octobre 1994 a estimé justifié d'analyser le risque de développement d ...[+++]


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