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Ad hoc Working Group on Motor Vehicle Emissions
Air pollution vehicle regulations
Emission regulations
Emission standards
Emissions of motor vehicles
ICP-AES
ICP-OES
ICP-atomic emission spectrometry
ICP-optical emission spectrometry
In-use emissions
LDV emissions
Legal requirements for emissions
Light duty vehicle emissions
Light-duty motor vehicle emissions
MVEG
Motor Vehicle Emissions Group
Motor vehicle emission standard
Motor vehicle emissions
RDE
Real driving emissions
Real-world emissions
Real-world vehicle emissions
Vehicle emission type
ZEV
Zero emission vehicle

Vertaling van "vehicle emissions " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
motor vehicle emissions [ emissions of motor vehicles ]

émissions par les véhicules automobiles


vehicle emission type | vehicle type with regard to emissions and vehicle repair and maintenance information

type de véhicule en ce qui concerne les émissions et les informations sur la réparation et l’entretien


Ad hoc Working Group on Motor Vehicle Emissions | Motor Vehicle Emissions Group | MVEG [Abbr.]

groupe de travail ad hoc sur les émissions des véhicules à moteur


in-use emissions | real driving emissions | real-world emissions | real-world vehicle emissions | RDE [Abbr.]

émissions en conditions de conduite réelles | émissions en situation réelle | émissions réelles des véhicules | RDE [Abbr.]


light-duty motor vehicle emissions [ LDV emissions | light duty vehicle emissions ]

émissions des véhicules légers


Regulations Amending the Motor Vehicle Safety Regulations (Vehicle Emissions)

Règlement modifiant le Règlement sur la sécurité des véhicules automobiles (Émissions)


motor vehicle emission standard

norme d'émission s'appliquant aux véhicules automobiles | norme de rejet s'appliquant aux véhicules automobiles


air pollution vehicle regulations | emission regulations | emission standards | legal requirements for emissions

normes sur les émissions


zero emission vehicle | ZEV

véhicule à émission zéro | VEZ


inductively coupled plasma-atomic emission spectrometry | ICP-AES | inductively coupled plasma-optical emission spectrometry | ICP-OES | ICP-atomic emission spectrometry | ICP-optical emission spectrometry

spectrométrie d'émission atomique à plasma à couplage inductif | spectrométrie d'émission atomique à plasma induit par haute fréquence | spectrométrie d'émission optique à plasma à couplage inductif | spectrométrie d'émission optique à plasma induit par haute fréquence | spectrométrie d'émission ICP-AES | spectrométrie d'émission ICP-OES
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(7) In order to achieve EU air quality objectives and to ensure a continuous effort to reduce vehicle emissions, the power to adopt delegated acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFUE) should be delegated to the Commission in respect of the detailed rules on the application of Regulation (EC) No 715/2007 to vehicles of categories M1, M2, N1 and N2 with a reference mass exceeding 2 610 kg but with a maximum vehicle mass not exceeding 5 000 kg, the specific procedures, tests and requirements for type approval, the requirements for the implementation of the prohibition on the use of def ...[+++]

(7) Afin d'atteindre les objectifs de l'UE en matière de qualité de l'air et d'assurer le maintien de l'effort visant à réduire les émissions des véhicules, le pouvoir d'adopter des actes conformément à l'article 290 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne (TFUE) devrait être délégué à la Commission pour ce qui concerne les modalités d'application du règlement (CE) n° 715/2007 aux véhicules des catégories M1, M2, N1 et N2 dont la masse de référence dépasse 2 610 kg sans que la masse maximale du véhicule dépasse 5 000 kg, les procédures spécifiques, les essais et les prescriptions pour la réception par type, les prescription ...[+++]


(7) In order to achieve Union air quality objectives and to ensure a continuous effort to reduce vehicle emissions, the power to adopt acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFUE) should be delegated to the Commission in respect of the detailed rules on the application of Regulation (EC) No 715/2007 to vehicles of categories M1, M2, N1 and N2 with a reference mass exceeding 2 610 kg but with a maximum vehicle mass not exceeding 7 500 kg, the specific procedures, tests and requirements for type approval, the requirements for the implementation of the prohibition on the use of defeat dev ...[+++]

(7) Afin d'atteindre les objectifs de l'Union en matière de qualité de l'air et d'assurer le maintien de l'effort visant à réduire les émissions des véhicules, le pouvoir d'adopter des actes conformément à l'article 290 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne (TFUE) devrait être délégué à la Commission pour ce qui concerne les modalités d'application du règlement (CE) nº 715/2007 aux véhicules des catégories M1, M2, N1 et N2 dont la masse de référence dépasse 2 610 kg sans que la masse maximale du véhicule dépasse 7 500 kg, les procédures spécifiques, les essais et les prescriptions pour la réception par type, les prescript ...[+++]


(7) In order to achieve EU air quality objectives and to ensure a continuous effort to reduce vehicle emissions, the power to adopt delegated acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFUE) should be delegated to the Commission in respect of the detailed rules on the application of Regulation (EC) No 715/2007 to vehicles of categories M1, M2, N1 and N2 with a reference mass exceeding 2 610 kg but with a maximum technically permissible laden mass not exceeding 7 500 kg, the specific procedures, tests and requirements for type approval, the requirements for the implementation of the prohibi ...[+++]

(7) Afin d'atteindre les objectifs de l'UE en matière de qualité de l'air et d'assurer le maintien de l'effort visant à réduire les émissions des véhicules, le pouvoir d'adopter des actes conformément à l'article 290 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne (traité FUE) devrait être délégué à la Commission pour ce qui concerne les modalités d'application du règlement (CE) n° 715/2007 aux véhicules des catégories M1, M2, N1 et N2 dont la masse de référence dépasse 2 610 kg sans que la masse en charge maximale techniquement ...[+++]


Therefore, in line with the Communication of the Commission on the application and future development of Community legislation concerning vehicle emissions from light-duty vehicles and access to repair and maintenance information (Euro 5 and 6) and with Article 14(1) of Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council , the Commission should consider including methane emissions in the calculation of CO2 emissions for the post-2020 period, after carrying out a clear and detailed impact assessment evaluating the proper conversion of methane emissions into CO2 emissions and its feasibility within the framework of th ...[+++]

Aussi, conformément à la communication de la Commission sur l'application et l'évolution future de la législation communautaire relative aux émissions des véhicules légers et aux informations sur la réparation et l'entretien (Euro 5 et 6) et à l'article 14, paragraphe 1, du règlement (CE) n° 715/2007 du Parlement européen et du Conseil, la Commission devrait envisager d'inclure les émissions de méthane dans le calcul des émissions de CO2 pour la période postérieure à 2020, après la réalisation d'une analyse d'impact claire et détaillé ...[+++]


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It was this: Fuel supplied to Canadian consumers must be fully compatible with all emission control equipment installed on new vehicles to ensure the proper operation of vehicles, to meet consumer demands and to meet the U.S. federal emission standards; and, fuels commercially available in Canada must not adversely affect the ability of a vehicle to comply with vehicle emission certification standards, in-use emission standards or the performance of the emission control technology for its useful life.

De plus, les carburants disponibles à l'échelle commerciale au Canada ne devaient pas empêcher qu'un véhicule respecte les normes de certification s'appliquant aux émissions, ni les normes d'émission en usage, ni même le rendement de la technologie de contrôle de ces émissions pour toute la durée de vie du véhicule.


Specifically, I will describe to you Transport Canada's past, current and future work in the important area of vehicle emission control. I will also provide some insight into how motor fuel properties and composition can affect the emission performance of a motor vehicle and its compliance with Transport Canada's vehicle emission standards.

Je vous décrirai en particulier les activités passées, actuelles et futures de Transports Canada en ce domaine important et expliquerai brièvement comment les propriétés des carburants et leur composition peuvent affecter la performance d'un véhicule automobile en matière d'émission et sa conformité avec les normes d'émission de Transports Canada.


Since 1971, Transport Canada's Road Safety and Motor Vehicle Regulation Directorate has promulgated progressively more stringent national emission standards for on-road motor vehicles under the authority of the Motor Vehicle Safety Act to address the environmental issues associated with vehicle emissions.

Depuis 1971, la Direction générale de la sécurité routière et de la réglementation automobile de Transports Canada a progressivement imposé des normes plus strictes sur les émissions des véhicules routiers aux termes de la Loi sur la sécurité automobile pour tenter de parer aux problèmes d'environnement causés par les émissions.


However, forecasts also suggest that, without further action to reduce emissions from new vehicles, emissions from the in-use vehicle fleet will increase between 2005 and 2020 as the vehicle population and the number of kilometres driven are expected to continue to grow.

Toutefois, ces mêmes prévisions incitent à croire que si l'on ne prend pas d'autres mesures pour réduire les émissions en provenance des véhicules neufs, les émissions du parc de véhicules en service augmenteront entre 2005 et 2020, à mesure qu'augmenteront le nombre de véhicules et le nombre de kilomètres parcourus.


Transport Canada's motor vehicle emission control program has contributed to achieving substantial emission reductions from the in-use Canadian fleets of on-road vehicles and this despite increasing vehicle-kilometres travelled and fleet size.

Le programme de limitation des émissions des véhicules automobiles de Transports Canada a permis de sensiblement réduire les émissions des véhicules routiers en services en dépit d'une augmentation du nombre de véhicules-kilomètres parcourus et de la taille du parc automobile.


(21) In order to clarify the scope of legislation on vehicle emissions, Directive 2005/55/EC of the European Parliament and of the Council of 28 September 2005 on the approximation of the laws of the Member States relating to the measures to be taken against the emission of gaseous and particulate pollutants from compression-ignition engines for use in vehicles, and the emission of gaseous pollutants from positive-ignition engines fuelled with natural gas or liquefied petroleum gas for use in vehicles should be amended in such a way as to cover all heavy-duty vehicles so as to make clear that this Regulation concerns light-duty vehicles.

(21) Afin de clarifier le champ d'application de la législation relative aux émissions des véhicules, la directive 2005/55/CE du Parlement européen et du Conseil du 28 septembre 2005 concernant le rapprochement des législations des États membres relatives aux mesures à prendre contre les émissions de gaz polluants et de particules polluantes provenant des moteurs à allumage par compression destinés à la propulsion des véhicules et les émissions de gaz polluants provenant des moteurs à allumage commandé fonctionnant au gaz naturel ou au gaz de pétrole liquéfié et destinés à la propulsion des véhicules devrait être modifiée afin de couvrir ...[+++]


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