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AALAE
ATL
Adult Education Association of East and Central Africa
Adult T-cell leukaemia
Adult T-cell leukemia
Adult T-cell lymphoma
Adult apprenticeships
Adult bovine animal
Adult cattle
Adult centre
Adult education
Adult education center
Adult education centre
Adult literacy instructor
Adult literacy teacher
Adult school
Adult students learning
Adult teaching
Adult training centre
African Adult Education Association
African Association for Literacy and Adult Education
Continuing education centre
Government vet
Instructor in adult literacy and numeracy
Official vet
Official veterinarian
PETRA
Residential adult centre
Residential adult college
Society for the Promotion of Adult Literacy in Africa
State vet
Teacher of adult literacy and numeracy

Vertaling van "vet and adult " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
government vet | official vet | official veterinarian | state vet

vétérinaire d'État | vétérinaire public | inspecteur vétérinaire | vétérinaire officiel


adult centre | adult education centre | adult school | continuing education centre | residential adult centre | residential adult college

centre de formation continue | centre de formation des adultes | centre de formation permanente | centre d'éducation des adultes | centre résidentiel pour les adultes | école d'adultes


adult literacy instructor | instructor in adult literacy and numeracy | adult literacy teacher | teacher of adult literacy and numeracy

formatrice \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\ | formateur lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère /formatrice lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère | formateur \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\


adult apprenticeships | adult teaching | adult education | adult students learning

éducation des adultes


adult T-cell leukemia [ ATL | adult T-cell lymphoma | adult T-cell leukemia/lymphoma | adult T-cell leukaemia | adult T-cell lymphoma/leukemia ]

leucémie à lymphocytes T de l'adulte [ lymphome T de l'adulte | leucémie à cellules T de l'adulte ]


regulations governing the VET programme and the Federal VET Diploma Examination

règlement d'apprentissage et d'examen de fin d'apprentissage


adult education centre [ adult education center | adult school | adult training centre ]

centre d'éducation des adultes [ centre de formation des adultes | école d'adultes ]


African Association for Literacy and Adult Education [ AALAE | African Adult Education Association | Society for the Promotion of Adult Literacy in Africa | Adult Education Association of East and Central Africa ]

Association africaine pour l'alphabétisation et l'éducation des adultes [ AAAEA | Association africaine de l'éducation des adultes | Association pour encourager la lutte contre l'analphabétisme des adultes en Afrique ]


Action programme for the training and preparation of young people for adult and working life | Action Programme for the vocational training of young people and their preparation for adult and working life | PETRA [Abbr.]

Programme d'action communautaire sur la formation professionnelle des jeunes et leur préparation à la vie adulte et professionnelle | Programme d'action pour la formation et la préparation des jeunes à la vie d'adulte et professionnelle | programme d'action pour la formation professionnelle des jeunes et la préparation des jeunes à la vie active et professionnelle | Programme d'action pour la formation professionnelle et la préparation des jeunes à la vie adulte et professionnelle | PETRA [Abbr.]


adult bovine animal | adult cattle

bovin adulte | gros bovin
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Encourage the availability of services that assist schools and VET and adult learning institutions and providers in finding partners from the world of business and social entrepreneurs.

Encourager l’offre de services de nature à aider les établissements scolaires et les établissements d’enseignement et de formation professionnels et de formation des adultes ainsi que les prestataires de services de formation dans ces domaines à trouver des partenaires dans le monde des entreprises et des entrepreneurs sociaux.


Among these, particular attention should be devoted to developing funding schemes for VET and adult learning financed via shared responsibility between public authorities, enterprises and appropriate individual contributions (e.g. sectoral training funds, training levies, etc) and aimed at attracting large companies and SMEs to provide work-based VET training.

À cet égard, il convient d'accorder une attention particulière à l'élaboration de mécanismes de financement pour l'EFP et la formation des adultes reposant sur une responsabilité financière partagée des pouvoirs publics, des entreprises et, dans une mesure appropriée, des particuliers (fonds sectoriels de formation, taxes pour la formation, etc.) et visant à inciter les grandes entreprises et les PME à proposer des offres d'EFP en milieu professionnel.


22. Urges the Member States to promote the attractiveness and improve the labour market relevance of VET, make it an integral part of the education system and ensure its quality; calls for a stronger focus on the acquisition of basic skills through formal and informal training from an early age, but also among adults, and on transversal skills, in particular through the introduction of entrepreneurial and ICT training, in cooperation with the business sector, and by bolstering creativity to help young people enter the labour market and enhance their employability, as well as develop opportunities to set up their own businesses; stresse ...[+++]

22. presse les États membres de rendre l'EFP plus attractif et plus pertinent pour le marché du travail, et d'en faire une partie intégrante du système éducatif tout en garantissant sa qualité; demande une orientation plus nette sur l'acquisition des compétences de base par le biais de la formation formelle et informelle à un âge précoce, mais également pour les adultes, et sur les compétences transversales, notamment à travers l'introduction de la formation dans les domaines de l′entrepreneuriat et des TIC, en co ...[+++]


22. Urges the Member States to promote the attractiveness and improve the labour market relevance of VET, make it an integral part of the education system and ensure its quality; calls for a stronger focus on the acquisition of basic skills through formal and informal training from an early age, but also among adults, and on transversal skills, in particular through the introduction of entrepreneurial and ICT training, in cooperation with the business sector, and by bolstering creativity to help young people enter the labour market and enhance their employability, as well as develop opportunities to set up their own businesses; stresse ...[+++]

22. presse les États membres de rendre l'EFP plus attractif et plus pertinent pour le marché du travail, et d'en faire une partie intégrante du système éducatif tout en garantissant sa qualité; demande une orientation plus nette sur l'acquisition des compétences de base par le biais de la formation formelle et informelle à un âge précoce, mais également pour les adultes, et sur les compétences transversales, notamment à travers l'introduction de la formation dans les domaines de l′entrepreneuriat et des TIC, en co ...[+++]


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It is particularly important to give emphasis to the development of key competences in VET and Adult Learning.

Il est particulièrement important de mettre l'accent sur le développement des compétences clés dans l'EFP et la formation des adultes.


· There is a need for a sustained effort, better dissemination and improved investment in the implementation of coherent lifelong learning strategies, linking sectoral policies on pre-primary, primary, secondary and higher education, VET and adult learning.

· Il est indispensable de déployer des efforts soutenus, d'améliorer la diffusion et de renforcer l'investissement dans la mise en œuvre de stratégies cohérentes d'apprentissage tout au long de la vie, en mettant en relation des politiques sectorielles au stade de l'éducation pré-primaire, primaire, secondaire et supérieure, de l'EFP et de l'apprentissage des adultes.


integration of policy developments in the areas of higher education, VET and adult learning within the overall work programme,

à l'intégration, dans le programme de travail global, des évolutions dans les domaines de l'enseignement supérieur, de l'EFP et de la formation des adultes,


As an instrument for the promotion of lifelong learning, it covers, at all levels, general and adult education, higher education, as well as vocational education and training (VET) – which was the sole focus of the Decision.

En tant qu'instrument pour la promotion de l'apprentissage tout au long de la vie, il couvre, à tous les niveaux, l'enseignement général et celui des adultes, l'enseignement supérieur ainsi que la formation professionnelle, laquelle constituait l'unique champ d'action de la décision de 1985.


flexible systems of VET, based on a learning outcomes approach, which support flexible learning pathways, which allow permeability between the different education and training subsystems (school education, VET, higher education, adult education) and which cater for the validation of non-formal and informal learning, including competences acquired in the work place,

des systèmes d'EFP souples, axés sur les acquis d'apprentissage, qui permettent de suivre des parcours de formation souples, de passer aisément d'un sous-système à un autre (enseignement scolaire, EFP, enseignement supérieur, formation des adultes) et de valider l'éducation et la formation informelles et non formelles, y compris les compétences acquises sur le lieu de travail;


in order to maximise the contribution of VET to the ‘ET 2020’ 15 % benchmark on the participation of adults in lifelong learning, review the use of incentives, rights and obligations for all stakeholders involved, and take appropriate action to encourage participation in C-VET;

afin d'améliorer autant que possible la contribution de l'EFP à la réalisation de l'objectif du cadre «Éducation et formation 2020» consistant à parvenir à un taux de participation des adultes à l'éducation et à la formation tout au long de la vie de 15 %, faire le point sur l'utilisation des incitations, ainsi que sur les droits et les obligations de toutes les parties concernées, et prendre des mesures appropriées pour encourager la participation à l'EFPC;


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