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Abuse of antacids
Agricultural expenditure
Consumption tax
Control expenditure spending
Discretionary expenditure
Discretionary public spending
Discretionary spending
Display dive site warnings
Display of dive site warnings
Display warnings around dive site
Exert control of expenditures
Exert expenditure control
Exert expenditure controls
Expenditure on agriculture
Expenditure review
Farm spending
Government spending review
Herbal or folk remedies
Household consumption
Household expenditures
Household spending
Laxative habit
Maintain and use railway warning systems
Operate and maintain railroad warning systems
Operate railroad warning systems
Operate railway warning systems
Private consumption
Put up warning signs at dive site
Sales tax
Spending agencies
Spending departments
Spending review
Steroids or hormones
Tax on consumption
Tax on spending
Vitamins

Vertaling van "warned that spending " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: A wide variety of medicaments and folk remedies may be involved, but the particularly important groups are: (a) psychotropic drugs that do not produce dependence, such as antidepressants, (b) laxatives, and (c) analgesics that may be purchased without medical prescription, such as aspirin and paracetamol. Persistent use of these substances often involves unnecessary contacts with medical professionals or supporting staff, and is sometimes accompanied by harmful physical effects of the substances. Attempts to dissuade or fo ...[+++]

Définition: Des spécialités pharmaceutiques et des remèdes populaires très divers peuvent être impliqués. Trois groupes sont particulièrement importants: a) des médicaments psychotropes n'entraînant pas de dépendance tels les antidépresseurs, b) les laxatifs, et c) des analgésiques pouvant être achetés sans prescription médicale, tels que l'aspirine et le paracétamol. L'utilisation persistante de ces substances entraîne fréquemment des contacts excessifs avec des professionnels de la santé ou leurs équipes et s'accompagne parfois d'effets somatiques nocifs induits par les substances. Les sujets s'opposent souvent aux tentatives faites po ...[+++]


maintain and use railway warning systems | operate and maintain railroad warning systems | operate railroad warning systems | operate railway warning systems

utiliser des systèmes de signalisation ferroviaire


display dive site warnings | put up warning signs at dive site | display of dive site warnings | display warnings around dive site

installer des systèmes d’avertissement autour d’un site de plongée


discretionary expenditure | discretionary public spending | discretionary spending

dépenses publiques discrétionnaires


spending agencies | spending departments

organisme dépensier


expenditure review | government spending review | spending review

réexamen des dépenses


household consumption [ household spending | Private consumption(STW) | household expenditures(UNBIS) ]

consommation des ménages [ dépense des ménages ]


agricultural expenditure [ expenditure on agriculture | farm spending ]

dépense agricole


exert control of expenditures | exert expenditure controls | control expenditure spending | exert expenditure control

contrôler des dépenses


tax on consumption [ consumption tax | tax on spending | sales tax(UNBIS) ]

impôt sur la consommation [ impôt de consommation | impôt sur la dépense | taxe de consommation ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
19. Recognises that the new ‘Horizon 2020’ programme is an appropriate framework for boosting research, innovation and excellence in science; warns, however, that spending cuts in education in some Member States are jeopardising its objectives; calls on the Member States to establish the key priorities under the programme and to take full advantage of it;

19. reconnaît que le nouveau programme "Horizon 2020" représente un cadre approprié pour stimuler la recherche, l'innovation et l'excellence dans le domaine des sciences; met toutefois en garde contre les coupes budgétaires dans le domaine de l'éducation au sein de certains États membres qui compromettent ses objectifs; appelle les États membres à définir les priorités clés au titre du programme et à en tirer pleinement parti;


96. Warns that the possible public spending cuts in the education sector on account of the economic crisis and the budgetary austerity policies being implemented in Member States will have adverse effects, in that they will further increase the numbers of early school leavers in the EU;

96. met en garde contre les conséquences négatives des coupes budgétaires susceptibles d'intervenir dans les investissements publics en matière d'éducation au motif de la crise économique et des politiques d'austérité budgétaire menées par les États membres, dès lors que cela ne fera qu'augmenter les chiffres du décrochage scolaire dans l'Union européenne;


1. Regrets that the percentage of early school leavers in the EU currently stands at 14.4 % and that 17.4 % of these have only completed primary school; notes that reducing early school leaving has been a target for the EU and Member States for many years but not sufficient progress has been made, with rates for early school leaving above 30 % in some Member States; notes the tremendous divergence in the percentage of early school leavers in the various Member States and the difficulty of drawing comparisons in terms of relevant contextual factors – such as migratory movements and levels of education in the family – between different regions and Member States; points out that these children are most often from low-education backgrounds o ...[+++]

1. regrette que le taux d'abandon scolaire dans l'Union européenne s'établisse actuellement à 14,4 % et que 17,4 % des jeunes concernés n'aient terminé que leurs études primaires; observe que la réduction de l'abandon scolaire est un objectif de l'Union et des États membres depuis de nombreuses années, mais que les progrès réalisés ont été insuffisants, les taux d'abandon scolaire étant supérieurs à 30 % dans certains États membres; fait observer que le taux de décrochage scolaire varie radicalement d'un État membre à l'autre et que les conditions générales, telles que les mouvements migratoires et le niveau d'éducation des familles, n ...[+++]


96. Warns that the possible public spending cuts in the education sector on account of the economic crisis and the budgetary austerity policies being implemented in Member States will have adverse effects, in that they will further increase the numbers of early school leavers in the EU;

96. met en garde contre les conséquences négatives des coupes budgétaires susceptibles d'intervenir dans les investissements publics en matière d'éducation au motif de la crise économique et des politiques d'austérité budgétaire menées par les États membres, dès lors que cela ne fera qu'augmenter les chiffres du décrochage scolaire dans l'Union européenne;


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62. Considers that enhancing market surveillance, transparency of rules and enforcement mechanisms to encourage users' confidence is crucial as consumer spending will be an important factor for the economic recovery; takes the view that public authorities must be given more resources to investigate and ultimately stop illegal commercial practices; calls on the Commission to create a European early-warning system, including a database, to combat fraudulent activities in the digital market; calls on the Commission to update RAPEX (ra ...[+++]

62. estime qu'il est primordial de renforcer la surveillance du marché, les règles de transparence et les mécanismes concourant à l'application de la législation pour accroître la confiance des consommateurs, car les dépenses de ces derniers constitueront un facteur important de la reprise économique; est d'avis que les autorités publiques doivent disposer de ressources plus importantes pour enquêter sur les pratiques commerciales illégales, puis y mettre un terme; demande à la Commission de mettre en place un système d'alerte rapide européen, y compris une base de données, pour lutter contre les activités frauduleuses sur le marché nu ...[+++]


The Commission sets the net balance available for EAGF spending and will put in place a monthly early-warning and monitoring system for such spending.

La Commission fixe le solde net disponible pour les dépenses du FEAGA et met en place un système d’alerte et de suivi mensuel de ces dépenses.


Some net contributor Member States want to cap expenditure at 1% of GNI (the equivalent of EUR 815 billion), but the opinion warns that this would represent a “restrictive budgetary envelope which could prejudice policies with specific Treaty status”, noting that spending on the Common Agricultural Policy is already ring-fenced.

Certains États membres contributeurs nets veulent plafonner les dépenses à 1 % du RNB (soit 815 milliards d'euros) mais l'avis souligne que "l'enveloppe budgétaire serait [dès lors] restrictive, ce qui risque de porter préjudice aux politiques disposant d'un statut particulier dans le traité", l'allocation des dépenses liées à la politique agricole commune ayant déjà été prévue.


Time and again we were warned that spending less than $3 per capita, which this bill contemplates, was wasting money.

À maintes reprises, on nous a dit que dépenser moins de 3 $ par habitant, comme le prévoit ce projet de loi, c'était du gaspillage.


Mr. Herb Grubel (Capilano-Howe Sound, Ref.): Mr. Speaker, the Minister of Finance this week like never before cut through the traditional Liberal ideology and wishful thinking when he warned that spending cuts are needed or the country will go bankrupt.

M. Herb Grubel (Capilano-Howe Sound, Réf.): Monsieur le Président, cette semaine, comme jamais auparavant, le ministre des Finances a sabré dans l'idéologie libérale traditionnelle et ses idées illusoires quand il a prévenu qu'il fallait effectuer des compressions, sinon c'était la faillite nationale.


The Commission is required, under an early-warning system, to submit monthly reports to the Council and Parliament on the evolution of EAGGF spending and, if necessary, to make use of its management powers to rectify the situation in the event of an overshoot or risk of overshoot.

La Commission est tenue, dans le cadre d'un système d'alerte, de présenter au Conseil et au Parlement Européen des rapports mensuels sur l'évolution de cette dépense, et, éventuellement, de faire usage de ses pouvoirs de gestion pour redresser la situation en cas de dérapage ou risque de dérapage.


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