Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Attrition of purchasing power
B.P.I.
BPI
Buying power
Buying power index
CPP accounting
Constant dollar accounting
Constant dollar historical cost accounting
Constant purchasing power accounting
Current purchasing power accounting
Erosion of purchasing power
Excess of purchasing power
Excess purchasing power
Excessive purchasing power
GPL accounting
General price-level accounting
General purchasing power
Index of buying power
Index of purchasing power
Loss of purchasing power
PPP
Parity of purchasing power
Price-level-adjusted accounti
Price-level-adjusted accounting
Purchasing power
Purchasing power erosion
Purchasing power index
Purchasing power loss
Purchasing power of money
Purchasing power parity
Surplus purchasing power

Vertaling van "whose purchasing power " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
excess of purchasing power | excess purchasing power | excessive purchasing power | surplus purchasing power

excédent de pouvoir d'achat | pouvoir d'achat excédentaire


purchasing power | buying power | general purchasing power | purchasing power of money

pouvoir d'achat | pouvoir d'achat général | pouvoir d'achat de l'argent


attrition of purchasing power [ erosion of purchasing power | purchasing power erosion ]

érosion du pouvoir d'achat


general price-level accounting [ GPL accounting | constant dollar accounting | constant dollar historical cost accounting | constant purchasing power accounting | CPP accounting | historical cost/constant purchasing power accounting | current purchasing power accounting | price-level-adjusted accounti ]

comptabilité indexée sur le niveau général des prix [ comptabilité au coût historique indexé | comptabilité au coût d'origine indexé | méthode du coût historique indexé | comptabilité indexée | comptabilité en coûts historiques indexés ]


general price-level accounting | constant dollar accounting | constant dollar historical cost accounting | constant purchasing power accounting | CPP accounting | current purchasing power accounting | GPL accounting | historical cost/constant purchasing power accounting | price-level-adjusted accounting

comptabilité indexée sur le niveau général des prix | méthode du coût historique indexé | comptabilité indexée | comptabilité au coût historique indexé | comptabilité en coûts historiques indexés | comptabilité au coût d'origine indexé


loss of purchasing power | purchasing power loss

perte de pouvoir d'achat


parity of purchasing power | purchasing power parity | PPP [Abbr.]

parité de pouvoir d'achat | parité des pouvoirs d'achat | parité du pouvoir d'achat | PPA [Abbr.]




buying power index | BPI | purchasing power index | index of buying power | index of purchasing power

indice de pouvoir d'achat | IPA


buying power index [ B.P.I. | purchasing power index | index of purchasing power ]

indice de pouvoir d'achat
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As regards the eligibility criteria to be used for the regions whose development is lagging behind, most positions favoured the present criterion, applied since 1989, of 75% of average per capita GDP in purchasing power parities.

En ce qui concerne les critères d'éligibilité à utiliser pour les régions en retard de développement la plupart des positions sont en faveur du critère actuel, utilisé depuis 1989, à savoir 75% de la moyenne du PIB par habitant en parité de pouvoir d'achat.


Secondly, we are seeing a rise in the personal debt of households with modest incomes and means, whose purchasing power is no longer increasing.

On assiste en deuxième lieu à une montée de l’endettement privé des ménages à revenus modestes et moyens, dont le pouvoir d’achat a cessé de progresser.


The second victims are of course consumers, whose purchasing power is thus reduced.

Les deuxièmes victimes en sont, bien entendu, les consommateurs, dont le pouvoir d'achat s'affaiblit.


Like you, Mr Juncker, we note that the share of wages in the GDP of the Eurozone keeps on falling and that, at the same time, the wages, golden parachutes and other stock options of the directors and managers of large companies are a real provocation for European workers, whose purchasing power is weakening.

Comme vous, Monsieur Juncker, nous constatons que la part des salaires dans le PIB de la zone euro ne cesse de diminuer et que, parallèlement à cela, les salaires, parachutes dorés et autres stock options des dirigeants et des cadres de grandes entreprises sont une véritable provocation pour les travailleurs européens dont le pouvoir d’achat faiblit.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
After all, the Commission’s macroeconomic policy affects the daily lives of millions of Europeans whose purchasing power, I would point out, is threatened by stagnating salaries and by an increase in the cost of living and whose working conditions continue to decline, while social protection is also dwindling.

Car la politique macroéconomique de la Commission affecte la vie quotidienne de millions de citoyens européens dont, je vous le rappelle, le pouvoir d’achat est menacé par des salaires qui stagnent et par une augmentation du coût de la vie et dont les conditions de travail continuent de se dégrader; les protections sociales également s’affaiblissent.


(4) Article 5(2) of Council Regulation (EC) No 1083/2006 provides that the Member States eligible for funding from the Cohesion Fund shall be those whose gross national income (GNI) per capita, measured in purchasing power parities and calculated on the basis of Community figures for the period 2001 to 2003, is less than 90 % of the average GNI of the EU-25 and which have a programme for meeting the economic convergence conditions referred to in Article 104 of the Treaty.

(4) L'article 5, paragraphe 2, du règlement n° 1083/2006 du Conseil dispose que les États membres éligibles à un financement par le Fonds de cohésion sont ceux dont le revenu national brut (RNB), mesuré en parités de pouvoir d'achat et calculé sur la base des données communautaires pour la période 2001–2003, est inférieur à 90% du RNB moyen de l'UE à 25 et qui ont mis en place un programme visant à satisfaire aux conditions de convergence économique visées à l'article 104 du traité.


Pursuant to Article 5(2) of Regulation (EC) No 1083/2006 the Member States eligible for funding from the Cohesion Fund shall be those whose per capita gross national income (GNI), measured in purchasing power parities and calculated on the basis of Community figures for the period 2001-2003, is less than 90 % of the average GNI of the EU-25.

L’article 5, paragraphe 2, du règlement (CE) no 1083/2006 dispose que les États membres éligibles à un financement par le Fonds de cohésion sont ceux dont le revenu national brut (RNB), mesuré en parités de pouvoir d’achat et calculé sur la base des données communautaires pour la période 2001-2003, est inférieur à 90 % du RNB moyen de l’UE à vingt-cinq.


1. The regions eligible for funding from the Structural Funds under the Convergence objective shall be regions corresponding to level 2 of the common classification of territorial units for statistics (hereinafter NUTS level 2) within the meaning of Regulation (EC) No 1059/2003 whose gross domestic product (GDP) per capita, measured in purchasing power parities and calculated on the basis of Community figures for the period 2000 to 2002, is less than 75 % of the average GDP of the EU-25 for th ...[+++]

1. Les régions éligibles à un financement par les Fonds structurels au titre de l'objectif convergence sont les régions qui correspondent au niveau 2 de la nomenclature commune des unités territoriales statistiques (ci-après dénommée «NUTS 2») au sens du règlement (CE) no 1059/2003, dont le produit intérieur brut (PIB) par habitant, mesuré en parités de pouvoir d'achat et calculé sur la base des données communautaires pour la période 2000-2002, est inférieur à 75 % du PIB moyen de l'UE à 25 pour la même période de référence.


The regions targeted by the Convergence objective are those whose per capita gross domestic product (GDP) measured in purchasing power parities is less than 75 % of the Community average.

Les régions concernées sont celles dont le produit intérieur brut (PIB) par habitant mesuré en parités de pouvoir d'achat est inférieur à 75 % de la moyenne communautaire.


2. The Member States eligible for funding from the Cohesion Fund shall be those whose gross national income (GNI) per capita, measured in purchasing power parities and calculated on the basis of Community figures for the period 2001 to 2003, is less than 90 % of the average GNI of the EU-25 and which have a programme for meeting the economic convergence conditions referred to in Article 104 of the Treaty.

2. Les États membres éligibles à un financement par le Fonds de cohésion sont ceux dont le revenu national brut (RNB), mesuré en parités de pouvoir d'achat et calculé sur la base des données communautaires pour la période 2001-2003, est inférieur à 90 % du RNB moyen de l'UE à 25 et qui ont mis en place un programme visant à satisfaire aux conditions de convergence économique visées à l'article 104 du traité.


w