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Absolute address
Address of a layer
Address side effects of climacteric
Address side effects of climacteric period
Address side effects of menopause
Administrative barrier
Communicate side effects of menopause
Conventional water barrier
Design plans to address unwanted behaviour in animals
Explicit address
First level address
Internet address
Internet domain name
Machine address
Manipulate barriers at level crossings
Move barriers at level crossings
Move level crossing barriers
Non-triggered water barrier
Obstacle to trade
Operate barriers at level crossings
Perated barrier
Restriction on trade
Self-operated barrier
Self-operating barrier
Service-access-point-address of a layer
Specific address
Technical barrier
Trade barrier
Trade restriction
URL
Web address

Vertaling van "will address barriers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
absolute address | explicit address | first level address | machine address | specific address

adresse absolue | adresse machine


conventional water barrier | non-triggered water barrier | perated barrier | self-operated barrier | self-operating barrier

arrêt-barrage à auges d'eau passives | auges passives


design plans to address unsatisfactory behaviour in animals | design plans to address unwanted behaviour in animals | design plan to address unsatisfactory behaviour in animal | design plans to address undesirable behaviour in animals

concevoir des plans pour remédier aux comportements indésirables d'animaux


(N)-address | (N)-service-access-point address | address of a layer | service-access-point-address of a layer

adresse de point d'accès à des services d'une couche | adresse de point d'accès à des services(N) | adresse d'une couche | adresse(N)


move barriers at level crossings | move level crossing barriers | manipulate barriers at level crossings | operate barriers at level crossings

faire fonctionner les barrières de passages à niveau


address side effects of climacteric | communicate side effects of menopause | address side effects of climacteric period | address side effects of menopause

traiter les effets secondaires de la ménopause


trade restriction [ obstacle to trade | restriction on trade | trade barrier ]

restriction aux échanges [ barrière commerciale | entrave aux échanges | obstacle aux échanges ]


technical barrier [ administrative barrier ]

entrave technique [ entrave administrative ]


Internet address [ Internet domain name | URL | web address ]

adresse internet [ adresse URL | adresse Web | nom de domaine internet | URL ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission has also promoted the effective use of public procurement and demand-side instruments, addressed barriers to science-business cooperation and mobility, and fostered a favourable and efficient intellectual property rights system.

La Commission a également favorisé l'utilisation efficace des marchés publics et des instruments agissant sur la demande, s'est attaquée aux obstacles à la coopération entre la communauté scientifique et les entreprises et à la mobilité entre les deux, et a promu un système efficient et avantageux pour les droits de propriété intellectuelle.


The EU may also further develop co-operation with third countries to address barriers of common concern.

L'UE doit également développer davantage la coopération avec les pays tiers afin de lever les obstacles d'intérêt commun.


35. Notes that the completion of the Digital Single Market could generate additional GDP growth of 0,4 % (or EUR 520 billion at 2014 prices) over the period up to 2020, with employment gains in the range of 0,1 %, equivalent to creating more than 223 000 jobs by 2020, according to data included in the study ‘The Cost of Non-Europe in the Single Market’; believes that addressing barriers to e-commerce, investment in broadband infrastructure and the deployment of new technologies such as 4G and 5G is crucial for the development of digital solutions as they rely on fast and effective connections; considers the adoptio ...[+++]

35. indique que l'achèvement du marché unique numérique pourrait générer 0,4 % de croissance du PIB supplémentaires d'ici à 2020 (520 milliards d'EUR aux prix de 2014) et que les gains en matière d'emploi seraient de l'ordre de 0,1 %, ce qui correspond à plus de 223 000 emplois créés d'ici à 2020, selon les données de l'étude intitulée «The Cost of Non-Europe in the Single Market»; estime que la levée des entraves au commerce en ligne, les investissements dans les infrastructures de haut débit et le déploiement de nouvelles technologies comme la 4G et la 5G sont cruciaux pour le développement de solutions numériques, puisqu'elles dépend ...[+++]


5. Calls on the Member States and the Commission to address gender equality in a consistent manner when implementing the EU2020 Strategy and national reform programmes, and to give high priority to addressing barriers to women’s participation in the labour market;

5. invite les États membres et la Commission à aborder la question de l'égalité entre les hommes et les femmes de manière cohérente dans la mise en œuvre de la stratégie Europe 2020 et des programmes nationaux de réforme et à donner la priorité à la suppression des obstacles à la participation des femmes au marché du travail;


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Address barriers such as cost, access and cultural differences to ensure that all children can participate in play, recreation, sport and cultural activities outside school.

Lever les obstacles liés au coût, à l’accès et aux différences culturelles de façon à ce que tous les enfants puissent participer à des activités ludiques, récréatives, sportives et culturelles en dehors de l’école.


Address barriers which stop or seriously hinder children from attending or completing school (such as additional financial fees in compulsory education) by providing targeted educational aid in a supportive learning environment.

Lever les obstacles qui empêchent totalement ou fortement les enfants d’aller à l’école ou d’achever leur scolarité (comme des frais de scolarité supplémentaires dans l’enseignement obligatoire) en proposant une aide éducative ciblée dans un environnement d’apprentissage favorable.


25. Regrets that economic recovery projects still focus mainly on male-dominated employment; calls on the Member States and the Commission to address gender equality in a consistent manner when implementing the EU2020 Strategy and National Reform Programmes, and to give high priority to addressing barriers to women's participation in the labour market with particular emphasis on women with disabilities, migrant and ethnic minority women, women in the age group 54-65 years and Roma women; points out that women and men must have acces ...[+++]

25. critique le fait que les projets de relance économique se concentrent principalement sur l'emploi à prédominance masculine; invite les États membres et la Commission à aborder systématiquement la question de l'égalité hommes-femmes dans la mise en œuvre de la stratégie Europe 2020 et des programmes nationaux de réforme, et à s'attaquer en priorité aux obstacles qui s'opposent à la participation des femmes au marché du travail en accordant une attention particulière aux femmes handicapées, aux immigrées, aux femmes appartenant à des minorités ethniques, aux femmes entre 54 et 65 ans et aux femmes roms; souligne que, pour pouvoir con ...[+++]


40. Recognises that regulatory certainty is needed to promote investment and address barriers in next-generation networks, and encourages the national regulatory authorities (NRAs) to pursue pro-competitive policies ensuring transparency and non-discrimination on the wholesale telecom market, which would enable all competitors to have fair access to the infrastructure; calls on Member States to comply with EU telecoms rules and on NRAs to implement the NGA recommendation; calls on the Commission to apply more elements incentivising investment within the regulatory framework and to provide stimulus to use synergies ...[+++]

40. reconnaît que la sécurité réglementaire est nécessaire pour promouvoir l'investissement et s'attaquer aux obstacles à l'investissement dans les réseaux de nouvelle génération, et encourage les autorités réglementaires nationales (ARN) à conduire des politiques d'ouverture à la concurrence qui garantissent la transparence et la non–discrimination sur le marché de gros du secteur des télécommunications, ce qui permettrait à tous les concurrents de bénéficier d'un accès équitable à l'infrastructure; demande aux États membres de se conformer aux règles de l'Union applicables au secteur des télécommunications, et aux ARN d'appliquer la r ...[+++]


40. Recognises that regulatory certainty is needed to promote investment and address barriers in next-generation networks, and encourages the national regulatory authorities (NRAs) to pursue pro-competitive policies ensuring transparency and non-discrimination on the wholesale telecom market, which would enable all competitors to have fair access to the infrastructure; calls on Member States to comply with EU telecoms rules and on NRAs to implement the NGA recommendation; calls on the Commission to apply more elements incentivising investment within the regulatory framework and to provide stimulus to use synergies ...[+++]

40. reconnaît que la sécurité réglementaire est nécessaire pour promouvoir l'investissement et s'attaquer aux obstacles à l'investissement dans les réseaux de nouvelle génération, et encourage les autorités réglementaires nationales (ARN) à conduire des politiques d'ouverture à la concurrence qui garantissent la transparence et la non–discrimination sur le marché de gros du secteur des télécommunications, ce qui permettrait à tous les concurrents de bénéficier d'un accès équitable à l'infrastructure; demande aux États membres de se conformer aux règles de l'Union applicables au secteur des télécommunications, et aux ARN d'appliquer la r ...[+++]


in close cooperation with the buildings and construction sector addresses barriers to the wider use of ICT modelling and simulation tools and other relevant applications that facilitate and assist compliance with applicable regulatory regimes governing buildings performance.

de lever, en étroite coopération avec le secteur du bâtiment et de la construction, les obstacles à une plus large utilisation des outils de modélisation et de simulation et des autres applications pertinentes des TIC qui aident à se conformer plus facilement aux régimes réglementaires applicables en matière de performances des bâtiments.


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