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Action against monopolies
Action against restrictive practices
Analyse competition restrictions
Anxiety neurosis
Check competition restrictions
Committee on Balance-of-Payments Restrictions
Control of restrictive practices
Examine competition restrictions
Investigate competition restrictions
Obstacle to trade
Payments restrictions
Reaction
Restriction on trade
Restrictions on payments
SAPS
SFPS
SPS
Single area payment scheme
Single farm payment
Single farm payment scheme
Single payment
Single payment scheme
State
Trade barrier
Trade restriction

Traduction de «will restrict payments » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
payments restrictions | restrictions on payments

restriction des paiements | restriction imposée aux paiements | restrictions aux paiements


to apply exchange restrictions on payments and transfers in connexion with imports

appliquer des restrictions de change portant sur les paiements et les transferts relatifs aux importations


Committee on Balance-of-Payments Restrictions

Comité des restrictions appliquées à des fins de balance des paiements


control of restrictive practices [ action against monopolies | action against restrictive practices ]

réglementation des ententes [ action contre les monopoles | lutte contre les ententes ]


trade restriction [ obstacle to trade | restriction on trade | trade barrier ]

restriction aux échanges [ barrière commerciale | entrave aux échanges | obstacle aux échanges ]


Definition: Anxiety that is generalized and persistent but not restricted to, or even strongly predominating in, any particular environmental circumstances (i.e. it is free-floating ). The dominant symptoms are variable but include complaints of persistent nervousness, trembling, muscular tensions, sweating, lightheadedness, palpitations, dizziness, and epigastric discomfort. Fears that the patient or a relative will shortly become ill or have an accident are often expressed. | Anxiety:neurosis | reaction | state

Définition: Anxiété généralisée et persistante qui ne survient pas exclusivement, ni même de façon préférentielle, dans une situation déterminée (l'anxiété est flottante ). Les symptômes essentiels sont variables, mais le patient se plaint de nervosité permanente, de tremblements, de tension musculaire, de transpiration, d'un sentiment de tête vide , de palpitations, d'étourdissements et d'une gêne épigastrique. Par ailleurs, le sujet a souvent peur que lui-même ou l'un de ses proches tombe malade ou ait un accident. | Etat anxieux Névrose | Réaction | anxieuse


single payment scheme [ SAPS | SFPS | single area payment scheme | single farm payment | single farm payment scheme | single payment | SPS ]

régime de paiement unique [ paiement unique | régime de paiement unique à la surface | régime de paiement unique par exploitation | RPU | RPUS ]


furnish advice to clients in terms of export restrictions | providing advice to clients in terms of export restrictions | provide advice to a client in terms of export restrictions | provide advice to clients in terms of export restrictions

conseiller des clients en matière de restrictions à l'exportation


administer advice to clients in terms of import restrictions | arrange advice to clients in terms of import restrictions | provide advice to clients in terms of import restrictions | provision of advice to clients in terms of import restrictions

conseiller des clients en matière de restrictions à l'importation


analyse competition restrictions | check competition restrictions | examine competition restrictions | investigate competition restrictions

enquêter sur des restrictions de la concurrence
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It may be noted that had the policy of restricting payments on account to half the legal limit except in cases of manifest need, budget execution in 2002 could have been over EUR 100 million greater than it was.

On notera que si la politique de restriction des acomptes à la moitié de la limite maximale avait été suivie, mis à part dans les cas de besoins manifestes, l'exécution budgétaire en 2002 aurait pu dépasser de EUR 100 millions le niveau d'exécution réel.


Members may exercise such controls as are necessary to regulate international capital movements, but no member may exercise these controls in a manner which will restrict payments for current transactions or which will unduly delay transfers of funds in settlement of commitments, except as provided in Article VII, Section 3(b) and in Article XIV, Section 2.

Les membres pourront prendre les mesures de contrôle nécessaires pour réglementer les mouvements internationaux de capitaux, mais aucun membre ne pourra appliquer lesdites mesures de contrôle d’une manière qui aurait pour effet de restreindre les paiements pour transactions courantes ou de retarder indûment les transferts de fonds en règlement d’engagements pris, sauf dans les conditions prévues à la section 3, paragraphe b), de l’article VII, et à la section 2 de l’article XIV.


This Regulation should apply without prejudice to the restrictive measures imposed by regulations based on Article 215 of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFEU), such as Regulations (EC) No 2580/2001, (EC) No 881/2002 and (EU) No 356/2010, which may require that payment service providers of payers and of payees, as well as intermediary payment service providers, take appropriate action to freeze certain funds or that they comply with specific restrictions concerning certain transfers of funds.

Le présent règlement devrait s'appliquer sans préjudice des mesures restrictives imposées par les règlements fondés sur l'article 215 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, tels que les règlements (CE) no 2580/2001, (CE) no 881/2002 et (UE) no 356/2010, qui peuvent exiger que les prestataires de services de paiement des donneurs d'ordre et des bénéficiaires, ainsi que les prestataires de services de paiement intermédiaires, prennent les mesures qui s'imposent pour geler certains fonds ou se conforment à des restriction ...[+++]


Card schemes and payment service providers impose several restrictions on payees in this respect, examples of which include restrictions on the refusal by the payee of specific payment instruments for low amounts, on the provision of information to the payer on the fees incurred by the payee for specific payment instruments or limitation imposed on the payee of the number of tills in his or her shop which accept specific payment instruments.

Les schémas de cartes et les prestataires de services de paiement imposent plusieurs restrictions aux bénéficiaires à cet égard, parmi lesquelles des restrictions concernant le refus, par le bénéficiaire, d'instruments de paiement spécifiques pour les faibles montants, la fourniture d'informations au payeur sur les commissions imputées au bénéficiaire pour des instruments de paiement donnés ou la limitation du nombre de caisses dans son magasin qui acceptent des instruments de paiement donnés.


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As a result, consumers and merchants face restricted choice, higher prices and lower quality of payment services, while their ability to use pan-Union payment solutions is also restricted.

En conséquence, les consommateurs et les commerçants sont confrontés à un choix restreint, à une hausse des prix et à une baisse de la qualité des services de paiement, tandis que leur capacité à recourir à des solutions de paiement applicables à toute l'Union est également limitée.


underlines the importance of developing a constructive and mutually beneficial relationship between the EU and Russia in the field of transport; regrets that the issue of Siberian overflight payments continues to be an obstacle to the development of such a relationship; reiterates its strong concerns with regard to the system of Siberian overflight payments made by EC carriers for the right to overfly Russian territory; considers that this practice is not in line with Russia's obligations under the Chicago Convention, and in particular Article 15 thereof; reaffirms inter alia its conclusions of 27/28 June 2005 in which it stressed th ...[+++]

souligne qu'il est important d'établir des relations constructives et mutuellement avantageuses entre l'UE et la Russie dans le domaine du transport; regrette que la question des paiements pour le survol de la Sibérie continue de faire obstacle à l'établissement de telles relations; rappelle sa vive préoccupation concernant le système de paiements auquel doivent se soumettre les transporteurs européens pour pouvoir survoler le territoire russe et en particulier la Sibérie; estime que cette pratique est contraire aux obligations qui incombent à la Russie en vertu de la convention de Chicago et notamment de son article 15; réaffirme en ...[+++]


While Member States should be able to restrict payment of certain benefits to their own territory, for the sake of legal certainty, this should be strictly in accordance with the clear and objective criteria of the Regulation as interpreted by the Court.

Au cas où des États membres seraient en mesure de limiter le paiement de certaines indemnités à leur propre territoire, pour préserver la certitude juridique, il conviendrait qu'ils le fassent en respectant scrupuleusement les critères clairs et objectifs du règlement tels qu'ils ont été interprétés par la Cour.


The import and export of most products are governed to a great extent by Community legislation (conformity with quantitative restrictions, payment of customs duties and levies on entry, granting of refunds on exit, health matters, etc.).

L'importation et l'exportation de la plupart des produits sont très largement régies par la réglementation communautaire (respect des restrictions quantitatives, paiement des droits de douane et des prélèvements à l'entrée, octroi des restitutions à la sortie, aspects sanitaires, etc.).


In particular, the Estonian delegation underlined two issues: the leasing of land which concerned 82% in some sectors (e.g.: milk) in Estonia and asked for the possibility to restrict payments entitlements to active farmers, and the growing administrative complexity and costs incurred following the reduction of the minimum eligible size of area per holding from 5 hectares in 2000 to 1 hectare now.

La délégation estonienne a notamment mis l'accent sur deux questions: la location qui, en Estonie et dans certains secteurs (lait, par exemple), concerne jusqu'à 82% des terres concernées et la possibilité, qu'elle a demandée, de pouvoir restreindre l'octroi des droits au paiement aux agriculteurs actifs, d'une part, ainsi que la complexité et les coûts administratifs croissants qui ont résulté de la réduction de la surface minimale éligible par exploitation, de 5 hectares en l'an 2000 à 1 hectare aujourd'hui, d'autre part.


The GATT provisions on Balance of Payments restrictions were reinforced by te Uruguay Round Understanding on Balance-of-Payments Provisions of GATT 1994, which clarified GATT Articles XII and XVIII:B (developing country members) and supplemented the 1979 Declaration on Trade Measures Taken for Balance-of-Payments Purposes.

Les dispositions du GATT en matière de restrictions à des fins de balance des paiements ont été renforcées par l'accord de l'Uruguay Round sur les dispositions du GATT de 1994 relatives à la balance des paiements, qui clarifiait les dispositions des articles XII et XVIII:B du GATT (pays en développement membres) et complétait la déclaration de 1979 relative aux mesures commerciales prises à des fins de balance des paiements.


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