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Activate and supervise winding machines
Adverse wind
Aerogenerator farm
Checking wind turbines
Dead wind
Design wind farm collector systems
Foul wind
Grid-connected wind turbine
Grid-intertie wind turbine
Grid-intertied wind turbine
Head to wind
Head wind
Inspect wind turbines
Inspecting wind turbines
Interconnected wind turbine
Operate winding machines
Pitch controlled wind turbine
Pitch regulated wind turbine
Pitch-controlled WT
Pitch-controlled wind turbine
Pitch-regulated WT
Pitch-regulated wind turbine
Pitch-regulated windmill
Specifying wind farm collector systems
Take up tightly
Tend machines that wind yarn on a support
Tend winding machines
Upper wind
Upper-air wind
Upper-level wind
Utility-intertie wind turbine
Variable pitch WT
Variable pitch blade wind turbine
Variable pitch wind turbine
Wind ahead
Wind aloft
Wind characteristics
Wind climate
Wind close
Wind closely
Wind conditions
Wind energy facility
Wind farm
Wind farm collector systems designing
Wind farm collector systems specifying
Wind park
Wind plant
Wind power plant
Wind power station
Wind regime
Wind turbine array
Wind turbine cluster
Wind turbines checking
Wind up close
Wind up closely
Wind-energy park
Windmill farm

Vertaling van "wind regime " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
wind characteristics | wind climate | wind conditions | wind regime

régimes de vent


wind farm [ wind power plant | windmill farm | wind energy facility | wind power station | wind turbine array | aerogenerator farm | wind-energy park | wind turbine cluster | wind park | wind plant ]

parc éolien [ centrale éolienne | centrale d'éoliennes | parc d'éoliennes | ferme éolienne | ferme d'éoliennes | champ d'éoliennes | parc d'aérogénérateurs | batterie d'aérogénérateurs ]


checking wind turbines | inspecting wind turbines | inspect wind turbines | wind turbines checking

inspecter des éoliennes


activate and supervise winding machines | operate winding machines | tend machines that wind yarn on a support | tend winding machines

utiliser une machine de bobinage


specifying wind farm collector systems | wind farm collector systems specifying | design wind farm collector systems | wind farm collector systems designing

concevoir des réseaux collecteurs pour parc d’éoliennes


take up tightly | wind close | wind closely | wind up close | wind up closely

bobiner à spires serrées


upper wind | upper-air wind | upper-level wind | wind aloft

vent d'altitude | vent en altitude


pitch-regulated wind turbine [ pitch regulated wind turbine | pitch-regulated WT | pitch-regulated windmill | pitch-controlled wind turbine | pitch-controlled WT | pitch controlled wind turbine | variable pitch wind turbine | variable pitch WT | variable pitch blade wind turbine ]

éolienne à pas variable [ éolienne à calage variable | éolienne contrôlée à calage variable ]


grid-connected wind turbine [ grid-intertied wind turbine | grid-intertie wind turbine | interconnected wind turbine | utility-intertie wind turbine ]

éolienne connectée au réseau [ éolienne connectée ]


head wind | wind ahead | dead wind | adverse wind | foul wind | head to wind

vent debout | vent contraire | vent sur le nez | vent devant | dans le vent
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
To give legal certainty for offshore wind development, governments will need to establish legal regimes that give them relevant jurisdiction for the area outside the territorial seas (12 nautical mile limit), and quick procedures for giving consent for development.

Pour assurer la sécurité juridique en matière de développement de l'énergie éolienne en mer, les États devront mettre en place des régimes juridiques qui leur donnent les pouvoirs nécessaires pour les zones situées en dehors des eaux territoriales (limite des 12 milles marins), et des procédures rapides pour l'octroi d'autorisations.


In relation to the obligation of drafting resolution plans, the Board, or, where relevant, the national resolution authorities, in the context of resolution plans and when using the different powers and tools at their disposal, should take into account the nature of an entity's business, shareholding structure, legal form, risk profile, size and legal status and interconnectedness to other institutions or to the financial system in general, the scope and complexity of its activities, whether it is a member of an institutional protection scheme (IPS) or other cooperative mutual solidarity systems, whether it exercises any investment services or activities and whether its failure and subsequent winding ...[+++]

Concernant l'obligation d'établir des plans de résolution, le CRU, ou, le cas échéant, les autorités de résolution nationales, dans le cadre des plans de résolution et du recours aux différents pouvoirs et instruments à leur disposition, devraient tenir compte de la nature de l'activité, de la structure de l'actionnariat, de la forme juridique, du profil de risque, de la taille et du statut juridique d'une entité, ainsi que de son interconnexion avec d'autres établissements ou avec le système financier en général, de la portée et de la complexité de ses activités, de son appartenance à un système de protection institutionnel ou à d'autres systèmes coopératifs de solidarité mutuelle, de ses éventuels services ou activités d'investissement et ...[+++]


(86)Directive 2001/24/EC of the European Parliament and of the Council of 4 April 2001 on the reorganisation and winding-up of credit institutions provides for the mutual recognition and enforcement in all Member States of decisions concerning the reorganization or winding up of credit institutions having branches in Member States other than those in which they have their head officesThat directive ensures that all assets and liabilities of the credit institution regardless of in which country they are situated, are dealt with in a single process in the home Member State and that creditors in the host States are treated in the same way a ...[+++]

(86)La directive 2001/24/CE du Parlement européen et du Conseil du 4 avril 2001 concernant l'assainissement et la liquidation des établissements de crédit prévoit la reconnaissance et l'exécution mutuelles dans tous les États membres des décisions concernant l'assainissement ou la liquidation des établissements de crédit disposant de succursales dans les États membres autres que ceux dans lesquels leur siège social est établi. Elle garantit que tous les éléments d'actif et de passif de l'établissement de crédit, indépendamment du pays où ils se trouvent, font l'objet d'une seule et même procédure dans l'État membre d'origine et que les créanciers établis dans les autres États sont traités de la même manière que les créanciers de l'État memb ...[+++]


At international level, G20-Leaders have called for a “review of resolution regimes and bankruptcy laws in light of recent experience to ensure that they permit an orderly wind-down of large complex cross-border institutions”.

Au niveau international, les chefs d’État et de gouvernement du G20 ont appelé à réexaminer les dispositifs de résolution et les dispositions législatives en matière de faillite à la lumière des événements récents, afin de veiller à ce qu’ils permettent une cessation progressive et ordonnée des activités des grands établissements transfrontaliers complexes.


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(24c) In relation to the obligation of drafting resolution plans, the Board, or, where relevant, national resolution authorities should take into account the nature of the business, shareholding structure, legal form, risk profile size and legal status and interconnectedness to other institutions or to the financial system in general of an entity, the scope and the complexity of its activities, its membership of an institutional protection scheme or other cooperative mutual solidarity systems and whether it exercises any investment services or activities and whether its failure and subsequent winding up under normal insolvency proceeding ...[+++]

(24 quater) Concernant l'obligation d'établir des plans de résolution, le CRU, ou, le cas échéant, les autorités nationales de résolution devraient tenir compte de la nature de l'activité, de la structure de l'actionnariat, de la forme juridique, du profil de risque, de la taille et du statut juridique d'une entité, ainsi que de son interconnexion avec d'autres établissements ou avec le système financier en général, du champ et de la complexité de ses activités, de son appartenance à un système de protection institutionnel ou à d'autres systèmes coopératifs de solidarité mutuelle et du fait qu'il exerce, le cas échéant, des services ou activités d'investissement et que sa défaillance et liquidation ultérieure dans le cadre d ...[+++]


(14) Authorities should take into account the nature of an institution's business, shareholding structure, legal form, risk profile, size, legal status and interconnectedness to other institutions or to the financial system in general, the scope and complexity of its activities, whether it is a member of an institutional protection scheme or other cooperative mutual solidarity systems, whether it exercises any investment services or activities and whether its failure and subsequent winding up under normal insolvency proceedings would be likely to have a significant negative effect on financial markets, on other institutions, on funding c ...[+++]

(14) Les autorités devraient tenir compte de la nature de l'activité, de la structure d'actionnariat, de la forme juridique, du profil de risque, de la taille et du statut juridique d'un établissement, ainsi que de son interconnexion avec d'autres établissements ou avec le système financier en général, du champ et de la complexité de ses activités, de son appartenance à un système de protection institutionnel ou à d'autres systèmes coopératifs de solidarité mutuelle, du fait qu'il fournit des services ou exerce des activités d'investissement et que sa défaillance et liquidation ultérieure dans le cadre d'une procédure normale d'insolvabi ...[+++]


The authorities dealing with a given succession under this Regulation should nevertheless, depending on the situation, take into account the winding-up of the matrimonial property regime or similar property regime of the deceased when determining the estate of the deceased and the respective shares of the beneficiaries.

Les autorités chargées d'une succession donnée en vertu du présent règlement devraient néanmoins, en fonction de la situation, prendre en compte la liquidation du régime matrimonial ou d'un régime patrimonial similaire du défunt lors du calcul de la masse successorale et des parts respectives des différents bénéficiaires.


The authorities dealing with a given succession under this Regulation should nevertheless, depending on the situation, take into account the winding-up of the matrimonial property regime or similar property regime of the deceased when determining the estate of the deceased and the respective shares of the beneficiaries.

Les autorités chargées d'une succession donnée en vertu du présent règlement devraient néanmoins, en fonction de la situation, prendre en compte la liquidation du régime matrimonial ou d'un régime patrimonial similaire du défunt lors du calcul de la succession du défunt et des parts des différents bénéficiaires.


The same legal regime should be applied where winding-up is voluntary, and not only where it is compulsory (particularly since many jurisdictions make no distinction between compulsory winding-up and bankruptcy).

Les liquidations volontaires et les liquidations forcées doivent faire l'objet d'un régime juridique identique (d'autant que de nombreuses juridictions ne font pas la distinction entre ces deux types de liquidations).


31. Urges the Member States to decide on a new coherent EU energy policy during the 2006 Spring European Council, with three main objectives: a secure energy supply, sustainable development, and economic competitiveness; therefore suggests, first, launching common action to reinforce political and economic links with supplier countries as well as to create an EU internal energy market in a competitive and non-discriminatory environment for energy suppliers and distributors, second, setting a balance between internal and external sources of supply, third, focusing on avoiding double price/exchange rate volatility by invoicing commodities and energy supplies in euros, fourth, improving energy efficiency, and fifth, phasing out oil dependency ...[+++]

31. engage instamment les États membres à adopter, lors du sommet de printemps de 2006, une politique énergétique communautaire nouvelle et cohérente ayant trois grands objectifs: garantir la sécurité des sources d'approvisionnement en énergie, le développement durable et la compétitivité économique; suggère donc: premièrement, de lancer une action commune visant à renforcer les liens politiques et économiques avec les pays fournisseurs et à créer un marché communautaire intérieur de l'énergie, dans un environnement concurrentiel et non discriminatoire pour les fournisseurs et les distributeurs d'énergie; deuxièmement, de créer un équilibre entre sources d'approvisionnement internes et sources d'approvisionnement externes; troisièmement, ...[+++]




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Date index: 2024-11-06
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