Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
A.c.noise margin
AC noise margin
Advise on contact lense care
Advise on contact lense maintenance
Advise on keeping contact lenses clean
Alternating current noise margin
Check compliance with noise standards
Contact noise
Ensure compliance with noise standards
Ensuring compliance with noise standards
Equivalent noise 2 port
Equivalent noise 4 pole
Equivalent noise four-pole
Equivalent noise two-port
Fight against noise
Frying
Frying noise
Give advice on contact lenses
Industrial noise protective equipment wearing
Maintain compliance with noise standards
Noise
Noise abatement
Noise nuisance
Noise pollution
Noise protection
One-stop shop
One-stop-shop
PSC
Personal protective equipment wearing
Point of single contact
Pulse noise margin
Single contact point
Single point of contact
Sound emission
Sound pollution
Wear protective equipment against industrial noise
Wearing protective equipment against industrial noise

Vertaling van "Contact noise " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
contact noise | frying | frying noise

contactruis | lijngeruis


noise protection [ fight against noise | noise abatement | noise abatement(GEMET) ]

bescherming tegen geluidshinder [ bestrijding van geluidshinder ]


noise [ noise nuisance | sound emission ]

lawaai [ geluid | geluidsoverlast ]


equivalent noise 2 port | equivalent noise 4 pole | equivalent noise four-pole | equivalent noise two-port

equivalent ruisende tweepoort


a.c.noise margin | AC noise margin | alternating current noise margin | pulse noise margin

wisselstroomruismarge


ensuring compliance with noise standards | maintain compliance with noise standards | check compliance with noise standards | ensure compliance with noise standards

ervoor zorgen dat de geluidsnormen worden nageleefd | naleving van de geluidsnormen garanderen | naleving van de geluidsnormen waarborgen


noise pollution [ sound pollution ]

akoestische vervuiling


industrial noise protective equipment wearing | wearing protective equipment against industrial noise | personal protective equipment wearing | wear protective equipment against industrial noise

beschermende uitrusting tegen industrielawaai dragen | veiligheidsuitrusting tegen industrieel lawaai dragen | beschermende uitrusting tegen industrieel lawaai dragen | veiligheidsuitrusting tegen industrielawaai dragen


advise on contact lense care | give advice on contact lenses | advise on contact lense maintenance | advise on keeping contact lenses clean

adviseren over onderhoud van contactlenzen | advies geven over onderhoud van contactlenzen | raad geven over onderhoud van contactlenzen


one-stop shop (nom) | one-stop-shop (nom) | point of single contact (nom) | PSC (nom) | single contact point (nom) | single point of contact (nom)

éénloket (nom neutre) | één-loket (nom neutre) | enig aanspreekpunt (nom neutre) | enig contactpunt (nom neutre) | enig loket (nom neutre) | uniek aanspreekpunt (nom neutre) | uniek contactpunt (nom neutre) | uniek loket (nom neutre)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(12a) Addressing the problem of noise at source, the aim of this Regulation, offers less potential for noise reduction than measures to change the composition of road surfaces, which is what vehicle tyres come into contact with.

(12 bis) Het geluidshinderreductiepotentieel van de geluidsbronnen, waar deze verordening op gericht is, is relatief kleiner dan dat van het door de banden van het voertuig beroerde wegdek.


(12a) Addressing the problem of noise at source, the aim of this Regulation, offers less potential for noise reduction than measures to change the composition of road surfaces, which is what vehicle tyres come into contact with.

(12 bis) Het geluidshinderreductiepotentieel van de geluidsbronnen, waar deze verordening op gericht is, is relatief kleiner dan dat van het door de banden van het voertuig beroerde wegdek.


The road does influence the tyre envelope vibration, the horn effect and the noise generated when the tread elements enter and leave the contact patch.

De weg heeft gevolgen voor de vibratie van de buitenlaag van de band, het hoorneffect en het lawaai dat wordt opgewekt wanneer de loopvlakelementen de contactstrook in- en uitgaan.


‘pyrotechnic(s)’ means mixtures of solid or liquid fuels and oxidisers which, when ignited, undergo an energetic chemical reaction at a controlled rate intended to produce specific time delays, or quantities of heat, noise, smoke, visible light or infrared radiation; pyrophorics are a subclass of pyrotechnics, which contain no oxidisers but ignite spontaneously on contact with air,

„pyrotechnische middelen”: mengsels van vaste of vloeibare brandstoffen en oxidatiemiddelen die, wanneer zij worden ontstoken, een energetische chemische reactie ondergaan, in een gecontroleerd proces, om specifieke tijdvertragingen of hoeveelheden hitte, geluid, rook, zichtbaar licht of infraroodstraling te bewerkstelligen; pyrofore stoffen zijn een subklasse van pyrotechnische middelen die geen oxidatiemiddelen bevatten, maar bij contact met lucht spontaan ontbranden;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In the case of tyres with a load capacity index in excess of 121 and without any dual fitting indication, two of these tyres of the same type and range must be fitted to the rear axle of the test vehicle; the front axle must be fitted with tyres of a size suitable for the axle load and planed down to the minimum depth in order to minimise the influence of tyre/road contact noise while maintaining a sufficient level of safety.

In het geval van banden met een belastingsindex van meer dan 121 en zonder aanduiding voor dubbele montage, moeten aan de achteras van het voertuig twee van deze banden van hetzelfde type en dezelfde familie worden gemonteerd; aan de vooras moeten banden worden gemonteerd van een maat die past bij de belasting van de as en deze moeten tot de minimumdiepte worden afgevlakt teneinde de invloed van het rolgeluid te minimaliseren met handhaving van een voldoende veiligheidsniveau.


(4) Article 4(2) of Council Directive 92/97/EEC of 10 November 1992 amending Directive 70/157/EEC relating to the permissible noise level and exhaust system of motor vehicles(6), states that any subsequent action intended, in particular, to reconcile the safety requirements with the need to limit the noise arising from contact between tyres and road surfaces will be adopted on the basis of a proposal from the Commission which will take account of the studies and research to be conducted in connection with that source of noise.

(4) Artikel 4, lid 2, van Richtlijn 92/97/EEG van de Raad van 10 november 1992 houdende wijziging van Richtlijn 70/157/EEG betreffende het toegestane geluidsniveau en de uitlaatinrichting van motorvoertuigen(6) bepaalt dat verdere maatregelen, die met name ten doel hebben de veiligheidseisen in overeenstemming te brengen met de noodzaak het geluid veroorzaakt door het contact van de luchtbanden met het wegdek te beperken, worden vastgesteld op basis van een voorstel van de Commissie waarin rekening wordt gehouden met uit te voeren studies en onderzoek naar deze geluidsbron.


(5) A realistic, reproducible method enabling the noise arising from contact between tyres and road surfaces to be measured has been developed; on the basis of that new method of measurement, a study has been carried out in order to produce a numerical value for the sound level representing the tyre-road noise generated by various types of tyres fitted to various types of motor vehicle.

(5) Er is een realistische en reproduceerbare methode ontwikkeld om het geluid veroorzaakt door het contact van luchtbanden met het wegdek te meten; op basis van deze nieuwe meetmethode is een onderzoek uitgevoerd om een numerieke waarde vast te stellen voor het rolgeluidsniveau veroorzaakt door verschillende typen banden welke zijn gemonteerd op verschillende typen motorvoertuigen.


The purpose of the planned modifications is to limit the noise generated by the contact between tyres in motion and road surfaces.

Het doel van de beoogde wijzigingen is de beperking van het geluid dat wordt veroorzaakt door het contact van de banden met het wegdek.


w