Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cranking of a diesel engine
DI diesel engine
Diesel
Diesel engine
Diesel engine mechanic
Diesel engine with direct injection
Diesel fuel
Diesel mechanic
Diesel oil
Direct injection diesel engine
Ensure operation of diesel propulsion plants
Fuel storage tank monitoring
MGO
Manage diesel propulsion plants
Marine diesel fuel
Marine distillate fuel
Marine fuel
Marine gas oil
Marine residual fuel
Mechanical body fitter
Monitor fuel storage tanks
Monitoring diesel and gasoline storage tanks
Monitoring fuel storage tanks
Operate diesel propulsion plants
Oversee diesel propulsion plants
Railway diesel mechanic
Starting up of a diesel engine

Vertaling van "Diesel " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
diesel engine with direct injection | direct injection diesel engine | DI diesel engine [Abbr.]

dieselmotor met directe inspuiting




diesel | diesel fuel | diesel oil

als motorbrandstof gebruikte gasolie | diesel | dieselbrandstof


diesel mechanic | railway diesel mechanic | diesel engine mechanic | mechanical body fitter

dieselmotortechnica | dieselmotortechnicus | dieselmotorreparateur | monteur dieselmotoren




ensure operation of diesel propulsion plants | oversee diesel propulsion plants | manage diesel propulsion plants | operate diesel propulsion plants

voortstuwingsinstallaties op diesel bedienen


cranking of a diesel engine | starting up of a diesel engine

aanslaan van een diselmotor | starten van een diselmotor


fuel storage tank monitoring | monitoring fuel storage tanks | monitor fuel storage tanks | monitoring diesel and gasoline storage tanks

opslagtanks voor brandstof controleren


marine fuel [ marine diesel fuel | marine distillate fuel | marine gas oil | marine residual fuel | MGO ]

scheepsbrandstof [ destillaatbrandstof voor de scheepvaart | dieselolie voor de scheepvaart | gasolie voor de scheepvaart | residuale stookolie voor de scheepvaart ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
If the total amount of approved credit for all biodiesel producers, biodiesel blenders, and renewable diesel producers exceeds the annual biodiesel and renewable diesel tax credit cap, the department shall determine the amount of credit each biodiesel producer, biodiesel blender, and renewable diesel producer receives by multiplying the annual biodiesel and renewable diesel tax credit cap by a fraction, the numerator of which is the amount of approved credit for the biodiesel producer, biodiesel blender, and renewable diesel producer and the denominator of which is the total approved credit for all bio ...[+++]

Als het totale bedrag aan goedgekeurde kortingen voor alle producenten van biodiesel, mengers van biodiesel en producenten van hernieuwbare diesel boven het jaarlijkse plafond voor de belastingfaciliteit voor biodiesel en hernieuwbare diesel uitkomt, stelt het ministerie voor elke producent van biodiesel, menger van biodiesel en producent van hernieuwbare diesel de korting vast door het jaarlijkse plafond voor de belastingfaciliteit voor biodiesel en hernieuwbare diesel te vermenigvuldigen met een breuk waarvan de teller bestaat uit de goedgekeurde korting voor de desbetreffende producent van biodiesel, menger van biodiesel of producent ...[+++]


The credit rate is one dollar (USD 1) per biodiesel gallon produced by a biodiesel producer, one dollar (USD 1) per gallon of biodiesel used in the blending process by a biodiesel blender, and one dollar (USD 1) per gallon of renewable diesel (that is diesel from biomass) produced by a renewable diesel producer, unless the total amount of approved credit for all biodiesel producers, biodiesel blenders, and renewable diesel producers exceeds the annual biodiesel and renewable diesel tax credit cap.

De korting bedraagt één dollar (1 USD) per gallon biodiesel die door een biodieselproducent wordt geproduceerd, één dollar (1 USD) per gallon biodiesel die door een biodieselmenger bij het mengen wordt gebruikt en één dollar (1 USD) per gallon hernieuwbare diesel (dat wil zeggen: diesel uit biomassa) die door een producent van hernieuwbare diesel wordt geproduceerd, tenzij het totale bedrag aan goedgekeurde kortingen voor alle producenten en mengers van biodiesel of producenten van hernieuwbare diesel hoger is dan het jaarlijkse plafo ...[+++]


Synthetic paraffinic diesel fuels, such as Hydrotreated vegetable oils (HVO), Fischer-Tropsch diesel etc., are fungible and can be blended into fossil diesel fuel at very high blending ratios, or can be used neat in all existing or future diesel vehicles.

Synthetische paraffinehoudende dieselbrandstoffen, zoals met waterstof behandelde plantaardige olie (HVO) en Fischer-Tropsch-diesel, zijn vervangbaar, kunnen worden gemengd in fossiele dieselbrandstof, of kunnen puur worden gebruikt in alle bestaande of toekomstige dieselvoertuigen.


on the proposal for a Council directive on amending Directive 92/81/EEC and Directive 92/82/EEC to introduce special tax arrangements for diesel fuel used for commercial purposes and to align the excise duties on petrol and diesel fuel

inzake het voorstel voor een richtlijn van de Raad houdende wijziging van Richtlijn 92/81/EEG en Richtlijn 92/82/EEG tot vaststelling van een bijzondere belastingregeling voor als motorbrandstof voor commerciële doeleinden gebruikte gasolie en tot geleidelijke onderlinge aanpassing van de accijnzen op benzine en op gasolie


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Swiss VERT project has shown that equipping construction machinery with particulate filters can reduce the toxic, ultra fine diesel particulate dust (from both old and new diesel engines) by a factor 100 to 1 000. This represents a 95% reduction in carcinogenic diesel dust.

Zo is met het Zwitserse VERT-project bewezen dat door het uitrusten van bouwmachines met deeltjesfilters vooral het giftige ultrafijne dieselstof (zowel afkomstig van oude als van nieuwe dieselmotoren) met een factor 100 tot 1.000 kan worden teruggebracht. Dit komt neer op een vermindering van de uitstoot van kankerverwekkend dieselstof met 95%.


On-road diesel fuels have minimum European standards while for non-road diesel such specific standards do not exist, as acceptable fuels can be either heating oil or non-road diesel.

Dieselbrandstoffen voor wegvervoermiddelen voldoen aan Europese minimumnormen, terwijl voor de niet voor wegvervoermiddelen bestemde diesel dergelijke specifieke normen niet bestaan, daar het hierbij hetzij om huisbrandolie hetzij om niet voor het wegvervoer bestemde diesel als acceptabele brandstoffen kan gaan.


In addition, Member States shall report on the total volumes of petrol and diesel fuel marketed in their territories and the volumes of all grades of unleaded petrol and diesel marketed with a maximum sulphur content of 10 mg/kg (ppm).

Voorts brengen de lidstaten verslag uit over de totale hoeveelheden benzine en dieselbrandstof die op hun grondgebied in de handel zijn gebracht en over de hoeveelheden van alle soorten in de handel gebrachte ongelode benzine en dieselbrandstof met een maximumzwavelgehalte van 10 mg/kg (ppm).


(12) Whereas new type-approval test cycles for gaseous and particulate emissions and smoke opacity are introduced that will allow a more representative evaluation of the emissions performance of diesel engines over test conditions that more closely resemble those encountered by vehicles in-service; whereas a new combined (two cycle) test procedure is introduced for conventional diesel engines and those diesel engines fitted with oxydation catalysts; whereas a new combined (two cycle) test procedure is introduced for gas-fuelled engines and, additionally, for diesel engines fitted with advanced emission control systems; whereas from 20 ...[+++]

(12) Overwegende dat nieuwe testcycli in verband met de typegoedkeuring voor gasvormige en deeltjesemissies en opaciteit ingevoerd worden die zorgen voor een representatievere evaluatie van de emissieprestaties van dieselmotoren onder proefomstandigheden die sterker lijken op de omstandigheden die zich voordoen bij in het verkeer zijnde voertuigen; dat een nieuwe gecombineerde (tweefasen) testprocedure wordt ingevoerd voor conventionele dieselmotoren en die dieselmotoren die zijn uitgerust met katalysatoren; dat een nieuwe gecombineerde (tweefasen) testprocedure wordt ingevoerd voor motoren die op gas lopen en daarnaast voor dieselmoto ...[+++]


The emissions to be measured from the exhaust of the engine include the gaseous components (carbon monoxide, total hydrocarbons for diesel engines on the ESC test only; non-methane hydrocarbons for diesel and gas engines on the ETC test only; methane for gas engines on the ETC test only and oxides of nitrogen), the particulates (diesel engines only) and smoke (diesel engines on the ELR test only).

De uitlaatemissies van de motor die gemeten moeten worden omvatten de gasvormige componenten (koolmonoxide, totaal koolwaterstoffen bij dieselmotoren alleen in de ESC-test; andere koolwaterstoffen dan methaan bij diesel- en gasmotoren alleen in de ETC-test; methaan bij gasmotoren alleen in de ETC-test en stikstofoxiden), de deeltjes (alleen bij dieselmotoren) en rook (alleen bij dieselmotoren in de ELR-test).


(19) Whereas it seems appropriate to provide for the availability of two types of diesel and petrol fuel, one of which would be a higher-quality diesel and one of which would be a higher quality petrol; whereas it is appropriate for this higher quality diesel or petrol to replace diesel or petrol of lower quality on the market by 2005; whereas, however, appropriate provision should be made for such replacement to be delayed when application of the date of 2005 in a Member State would cause severe difficulties for its industries in making the necessary changes in its manufacturing facilities;

(19) Overwegende dat het wenselijk lijkt dat wordt voorzien in de invoering van twee soorten diesel- en twee soorten benzinebrandstof, waarbij één diesel en één benzine van betere kwaliteit is; dat het wenselijk is dat de diesel en benzine van slechtere kwaliteit vóór 2005 op de markt worden vervangen door de diesel en benzine van betere kwaliteit; dat echter passende maatregelen moeten worden genomen om de vervanging uit te stellen indien toepassing van deze uiterste datum in een lidstaat ernstige moeilijkheden zou opleveren voor zijn industrieën wegens de noodzakelijke aanpassingen van de productie-installaties;


w